Niezawodne motocykle 125 dla początkujących. Tylko używane i tylko niedrogie. Ranking TOP5 najbardziej wytrzymałych motocykli na kat.B!

Wytrzymałe i popularne motocykle 125 do 6 tys. zł. Co wybrać? Jaki używany motocykl kupić?

W skrócie
  • W tym zestawieniu znajdziesz pięć naszym zdaniem najbardziej niezawodnych motocykli 125 w cenie do 6 tys. zł.
  • Doskonale zdajemy sobie sprawę, że na rynku znajdziemy mocniejsze i wytrzymalsze motocykle 125, ale najczęściej wychodzą one poza ten budżet.
  • Czekamy na Twoje propozycje! Uważasz, że w tym tekście zapomnieliśmy o jakimś motocyklu? Zostaw w komentarzu swój typ!
  • Więcej informacji o motocyklach nowych jak i używanych znajdziesz na naszej stronie, jednoslad.pl

Zakup używanego motocykla 125 to zawsze pewnego rodzaju ryzyko. Jego istota jest tym poważniejsza, że osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z motocyklami, mogą łatwo się zrazić do dwóch kółek. Nie oznacza to jednak, że jeśli jesteś początkującym kierowcą 125 z prawem jazdy kat. B w kieszeni, to powinieneś porzucić myśl o używanym motocyklu 125. Na rynku znajduje się cała masa niezwykle twardych i wytrzymałych motocykli na prawko kat B. Oto ranking TOP5 naszym zdaniem najwytrzymalszych, a przy okazji niedrogich 125-tek.

Jeśli nie znasz się na motocyklach i swoje pierwsze kroki będziesz stawiać na motocyklu 125, a przy okazji nie masz znajomych, których mogliby Ci podpowiedzieć w kwestii wyboru motocykla, to najrozsądniejszą drogą będzie wycieczka do salonu motocyklowego. Zapisanie się na jazdy testowe i przekonanie się na własnej skórze, który motocykl 125 będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni nie wymaga dużych nakładów sił. Mamy jednak świadomość, że nie każdy chce wydawać tak dużą ilość gotówki na “zabawkę”, dlatego dzisiaj zajmiemy się motocyklami używanymi – większość z nich dorwiesz w cenie nieprzekraczającej 6 tysięcy zł.

1. Yamaha YBR 125. Tania, popularna, poczciwa i niezawodna

To jeden z najbardziej popularnych motocykli 125 na polskim rynku jednośladów używanych. Cóż, nikogo nie powinno to dziwić zważywszy, że Yamaha YBR jest po prostu bardzo dobrym motocyklem. Nie tylko jest praktycznie bezawaryjna, a w większości przypadków obsługa silnika ogranicza się do wymiany oleju, filtra powietrza czy regulacji zaworów (klasycznej, za pomocą śrubki), ale i całkiem dynamiczna. Silnik co prawda nie jest najmocniejszy w swojej klasie (rozwija moc 10 KM i 10 Nm), ale świetnie zestrojone przełożenia skrzyni biegów sprawiają, że ten sprzęt po prostu bardzo przyjemnie jeździ i rozpędza się do prędkości 115 km/h. Na pochwałę na pewno zasługuje jakość wykonania, czy prostota konstrukcji.  Wielu osobom może się również spodobać nienachalny i bardzo klasyczny wygląd.

Spalanie na poziomie 3 l/100 km może i nie jest najniższym w tej klasie motocykli, ale zrekompensują nam to niskie ceny części czy ich dostępność. Pierwsze Yamahy YBR 125 zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2005. a pierwszą modernizację przeżyły cztery lata później. Dzisiaj w przypadku YBR 125 mówimy o motocyklu, który powstał w ogromnym wolumenie produkcyjnym, a to z kolei przekłada się również na wybór pojazdu używanego na polskich portalach aukcyjnych czy świetny dostęp do części zamiennych, nawet tych używanych. Co z żywotnością? Bez większego problemu silniki te wytrzymują nawet 60 tys. km. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem YBR 125, to jeśli znajdziesz ładną sztukę, to na 100% się nie zawiedziesz!

Przeczytaj również:

Czy 125-tka może być bardziej terenowa? Tylko tanie i sprawdzone metody

2. Honda CBF 125. Pewniak wśród motocykli na prawo jazdy kat. B

Jak zwykle w tego typy zestawieniach nie jesteśmy w stanie podać jednego motocykla, który mógłby być naszym numerem jeden, ale jednym z poważnych pretendentów do zgarnięcia nagrody w kat. najbardziej wytrzymały motocykl 125 jest Honda CBF 125. Japoński producent przyzwyczaił nas do faktu, że jego motocykle są niezawodne i dysponują świetnymi parametrami. W tym przypadku, w ramie znajdziemy silnik o pojemności 125 cm3, generujący moc 11,3 KM przy 8000 obr./min. i moment obrotowy 11 N, przy 6250 obr./min. CBF 125 jest mocniejsza od swojego głównego konkurenta, Yamahy YBR o ponad 1 KM. Ten fakt może mieć spore znaczenie – tym bardziej, że wysokość siedzenia, wynosząca 792 mm sprawia, że możemy polecać ten sprzęt osobą nieco wyższym. Silnik połączony jest mokrym sprzęgłem z 5-stopniową skrzynią biegów, a całość pozwala na rozpędzenie tego niewielkiego motocykla do 110 km/h!

Honda CBF 125

Ogromną zaletą CBF 125 jest niskie spalanie. Silnik potrafi się zadowolić 2/2,5 l paliwa na setkę, co jest świetnym wynikiem. Poza tym mocnym punktem jest dostępność samego motocykla oraz części używanych na portalach aukcyjnych. W chwili pisania tego artykułu na najpopularniejszym serwisie aukcyjnych w Polsce było do sprzedania ponad 80 sztuk – jest w czym wybierać! Co z wytrzymałością? Ta jest wręcz legendarna: nie bez przyczyny 125-tki Hondy są jednymi z najlepiej sprzedających się motocykli na świecie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

3. Junak 126. Nowy w cenie używanych

Chociaż obecność Junaka 126 może niektórych krzywić, ze względu na kraj pochodzenia, to warto pamiętać, że silnik znajdujący się w ramie tego motocykla tłuczony jest przez chińczyków od lat i powstał w milionach egzemplarzy. Oznacza to, że w z produkcyjnego punktu widzenia jest dopracowany do perfekcji i próżno w nim szukać jakiś większych wad – potwierdzają to komentarze osób, które kupiły ten sprzęt. Ciekawostką jest również fakt, że nowego Junaka 126 dorwiemy w cenie poniżej 6 tysięcy złotych. To mniej więcej tyle ile musimy zapłacić za dwie pierwsze propozycje. Część naszych czytelników na pewno stwierdzi, że lepiej kupić japońską używkę i liczyć się z pewnymi serwisami, inni twardo będą obstawać przy nowym.

Junak 126 125

Którą drogą powinniśmy pójść? Na to pytanie tym razem nie będziemy odpowiadać. Natomiast pamiętaj, że kupując nowy motocykl, każdy jego element będzie nowy, a całość będzie posiadać gwarancje producenta. Zresztą na wytrzymałość motocykla najczęściej ma wpływ właśnie silnik, a co jak co – jego w przypadku Junaka 126 nie powinniśmy się obawiać. Skoro zatem jest to zestawienie najbardziej wytrzymałych, ale i używanych pojazdów, to może warto się rozejrzeć za używaną sztuką, która jeszcze posiada gwarancje?

Z drugiej strony zarówno Yamaha YBR 125 oraz Honda CBF 125 będą posiadać bardziej dynamiczny silnik. Przeczesałem sieć w poszukiwaniu opinii na ten temat i doszedłem do wniosku, że kluczem do trwałości tego motocykla jest jego sposób użytkowania: jeśli szukasz pojazdu, którym wyskoczysz na ryby lub pojedziesz z domku letniskowego na zakupy, to Junak 126 całkowicie spełni Twoje oczekiwania i w takim systemie użytkowania spełni się doskonale. Jeśli jednak szukasz motocykla na dojazdy do szkoły i wiesz, że będziesz odwijać manetkę gazu do końca (bo przecież kumple patrzą), to mam wrażenie że lepiej sprawdzi się CBF lub YBR.

Przeczytaj również:

Motocykle 125 również mogą być adventurami! Ranking TOP5 najlepszych motocykli 125 do turystyki

4. Suzuki Marauder 125. Chopper na prawo jazdy kat. B

Suzuki Marauder 125 to obok Yamahy Shadow 125 najpopularniejsze propozycje motocykli, które nie tylko są motocyklami 125, ale i przy okazji soft chopperami lub jak kto woli cruiserami 125. Ceny tego motocykla zaczynają się już od 4 tys. zł. a kończą na 8 tys. W zamian otrzymujemy bardzo wytrzymały, nieźle wykonany i bardzo żywotny motocykl 125, który nie tylko bardzo dobrze wygląda, ale i całkiem przyjemnie jeździ. Oczywiście o dynamice pokroju Hondy CBF 125 nie może być mowy – chociaż jednocylindrowy silnik 125 rozwija moc na poziomie 10 KM, to Marauder jest o 13 kg cięższy od konkurenta. Poza tym Marauder ma zupełnie inaczej zestrojoną skrzynię biegów oraz charakter oddawania mocy. Ten sprzęt zdecydowanie woli niskie obroty, a co za tym idzie niewielkie prędkości. Oczywiście, rozbujamy go do 100 km/h, ale nie będzie to najprzyjemniejsza forma podróży motocyklowej.

Maraduer 125 może się podobać. Do bólu klasyczna linia, chromy, głębokie błotniki to akcenty które spodobają się fanom klasycznych motocykli. Poza tym jednostka charakteryzuje się wybitną wytrzymałością i co ważne trzyma cenę. Poza tym zakup używki nie powinien być skomplikowany. W chwili pisania tego artykułu na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym znajdowało się 35 ogłoszeń. Najtańszą sztukę mogliśmy dorwać w cenie 3 400 zł. Zaś za najdroższą sprzedający życzył sobie nawet 10 tysięcy. Rozbieżność spora, wynikająca ze stanu, przebiegu oraz wyposażenia.

5. Yamaha TW 125. Najmniej oczywisty motocykl 125 świata

Pewnie część z Was stwierdzi, że TW 125 totalnie nie pasuje do tego zestawienia, ale fakty są takie, że używkę dorwiemy za około 6 tysięcy złotych i naprawdę ciężko będzie znaleźć bardziej uniwersalny motocykl w swojej klasy. Poza tym warto zaznaczyć, że takie motocykle jak TW będą świetnym rozwiązaniem dla pań lub osób niższych. Yamaha TW 125 zadebiutowała w roku 1999 i tak naprawdę nigdy nie zrobiła jakiejś piorunującej kariery. Powód? Niezbyt porywająca dynamika silnika. Z drugiej strony w ramie znalazł się piec, który mogliśmy poznać już w roku 1982 za sprawą Yamahy SR 125. A skoro Yamaha zdecydowała się na użycie tej jednostki, to musiała być całkowicie pewna jej trwałości.

Yamaha TW 125

Nazwa TW była skrótem od “Trail Way”. Przeznaczenie tego motocykla mogło być jedno: lekki teren, niezbyt trudny piaszczysty szlak czy szutrowe dukty. W takich warunkach TW sprawdzała się wyśmienicie. Mały, oszczędny silnik, długa kanapa czy baloniaste koła stały się znakiem rozpoznawalnym tego sprzętu. TW 125 najlepiej sprawdzała się jako motocykl wakacyjny. Zabierano go do domków letniskowych, montowano na kamperach itd. Dzisiaj to może być świetna opcja dla osób, które poszukują motocykla na wyjazdy na ryby, czy lubią pojechać po prostu na łono przyrody. Tutaj nie ma mowy o offroadzie z prawdziwego zdarzenia, ale nieśpiesznej, rekreacyjnej wycieczce w nieznane.

Przeczytaj również:

Największe motocykle 125 i na prawo jazdy kat. B – w tych przypadkach rozmiar ma znaczenie. Motocykle 125 dla wysokich

 

Inne publikacje na ten temat:

8 opinii

  1. Piaggio x8 oraz x9 . Świetny, wygodny i bardzo przyjemnie się nim jeździ. To mój pierwszy motocykl ale jestem zadowolony i nie chce innej 125. Dodam, że próbowałem jazdy Yamahą x max. Choć to zupełnie inna marka to wrażenia z jazdy takie same, jakościowo to samo ale cena nieco wyższa.

  2. Taa YBR-125 i spalanie 3l/100km. Na 15 tysiącach km mam średnie 2.31l/100km. Minimum zanotowane 2.05 a maximum 2.54. Jak pali wiecej niż 2.5l na 100km to zepsuta 😉

  3. YBR 125 to w klasie 125 cm niezniszczalny gigant. Do jazdy po mieście i wokół nic więcej nie potrzeba a koszty takich podróżny są w zasadzie zaniedbywalne. Jak napisał Serioz – YBR chyba z pełnym obciążeniem, piłowana pod górę i z zaniedbanym do maksimum silnikiem pali 3 litry na sto. Przy dynamicznej jeździe średnie spalanie to ok 2,3-2,5 litra. Przy spokojnej potrafi palić około 2, do 2,2 litra, a średnia użytkowa to około 2,3. Choć na prawdę nie ma zdziwienia, gdy co któreś tankowanie daje się rozliczyć na 2,1. Prostota konstrukcji, dostępność części i niezawodność nieosiągalna dla innych tak tanich maszyn.
    Ostatniej zimy, z uwagi na covidowe zawirowania moja YBR spędziła w garażu blisko 6 mc. W końcu marca idę do garażu, odpalam i jadę… A kolega obok musiał sezon zacząć do zakupu nowego akumlatora do swojej maszyny. To właśnie podstawowa korzyść z posiadania YBR. Dlatego ma u mnie emeryturę, bo takich motorków nie warto sprzedawać, nie zapłaci nikt tyle ile to jest w rzeczywistości warte. Zresztą, już takie nie powstają, a mając maszynę od nowości mam też pewność na czym jeżdżę – i że nie jest to składak z 5 innych. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button