Yamaha YBR 125 na prawo jazdy kat. B: Dlaczego warto kupić używaną YBR?

Człowiek, który do tej pory jeździł samochodem, nagle uświadamia sobie, że mógłby zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy w bardzo prosty sposób – kupując motocykl kategorii 125. Decyzja podjęta, kupujemy motocykl. No dobrze, tylko jaki? Ma być w miarę tani i niezawodny. Warto kupić używaną Yamahę YBR 125?

Co to takiego ta Yamaha YBR 125? To jednocylindrowy, japoński naked (choć występuje też w wersji custom) o pojemności silnik 124 ccm i mocy 10 KM. To typowy przedstawiciel klasy 125. Spokojny, nienarowisty, grzeczny motocykl, który dzięki swojemu charakterowi i oczywiście dzięki sławnej już niezawodności, często używany jest przez ośrodki szkolenia i ośrodki egzaminowania kierowców. Motocykl ten produkowany jest od 2005 roku, a w 2009 roku przeszedł drobne modyfikacje.

ZOBACZ TAKŻE: Yamaha YBR 125 Custom: Czy warto kupić?

Za zakupem tej małej Yamahy przemawia wiele: renomowany producent gwarantujący niezawodność sprzętu, niskie zużycie dzięki wtryskowi paliwa – 3l na 100 km, manualna 5-stopniowa skrzynia biegów. Ten motocykl to idealny sprzęt na pierwszy jednoślad dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z motocyklami lub dla pragmatyka, chcącego przemieszczać się tanio, szybko i bez problemów.

Yamaha YBR 125  o takżę motocykl lekki o masie własnej równej 106 kg. Wyposażony jest on w silnik o maksymalnej mocy 10,19 KM i maksymalnym momencie obrotowym 10 Nm. Zastosowano 5-stopniową skrzynię biegów. Zawieszenie klasyczne  – przednie stanowi widelec teleskopowy, tylne to wahacz wleczony.  Nowa wersja Yamahy to motocykl, który może służyć do użytku codziennego, do jazdy po drogach,  ale też, dzięki wprowadzonym ulepszeniom, doskonale sprawdza się na nierównym terenie.

Yamaha YBR 125 – dane techniczne:

Dane techniczne: Yamaha YBR 125
Marka Yamaha
Model YBR 125
Pojemność 124 cm3
Silnik Czterosuwowy
Przeniesienie napędu Łańcuch
Moc maksymalna 10,05 KM
Ilość miejsc 2
Hamulec przód/tył tarczowy/bębnowy
Rozruch Elektryczny i nożny
Wymiary 1980/745/1080 mm
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 12 litrów
Masa własna 205 kg

Michał Brzozowski

Motocyklami jeżdżę od 2000 roku. Choć przez lata pojawiały się kolejne pasje i zainteresowania, to jednak jednoślady z silnikiem zawsze opierały się nowościom i w moim sercu do tej pory mają pierwszeństwo. Obecnie reprezentuję barwy Szybkiej Turystyki (CBR1100XX) na zmianę z Supermoto i Enduro (DRZ450E SM).

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. YBR 125 pali, zależnie od pory roku i stylu pokonywania dłuższych tras – od 2,3 do 2,5 l na sto kilometrów. Używam jej z powodzeniem już ponad półtora roku i jak dotąd nie udało mi się przekroczyć spalania na poziomie 2,5 l, a zdarza się, że zbliża się do 2,2 l /100km, wiec by spalić 3 litry trzeba być na prawdę artystą.
    Lejesz paliwo, smarujesz łańcuch, i możesz odpalać motor o każdej porze dnia i nocy, a nigdy nie odmówi przejażdżki – to cała YBR

  2. Krzysztof, miałem jedną z pierwszych YBR w Polsce, bardzo fajny i niezawodny motocykl, spalała mi 3 litry a czasami więcej, ale ja wykorzystywałem maksymalny zakres obrotów a za miastem cały czas prędkość maksymalną (100-110 km/h). Wadą były zbyt wąskie opony oraz zbyt mała moc silnika. Dlatego po kilku latach sprzedałem i kupiłem FZ6N 600cc.

  3. Kupiłem w tym roku. Przejechałem 3 tys. km. Głownie poza miastem jeżdżąc bardzo spokojnie 75 km/h. Średnie spalanie ze wszystkich tankowań – 2,1 l/100km

  4. 3l to spalają wersje z gaźnikiem. U mnie i u ojca na wersjach z wtryskiem spalanie oscyluje w okolicach 2,2l/100km (jazda po mieście). I nie ma znaczenia sposób jazdy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button