Pilne: Posiadacze prawa jazdy B będą mogli prowadzić motocykle do 450 ccm

Komisja Sejmowa przychyliła się do licznych interpelacji skierowanych do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Powstał projekt za sprawą którego posiadacz prawa jazdy kategorii B wkrótce będzie mógł prowadzić jednoślad do nawet 450 ccm bez konieczności uzyskania dodatkowych uprawnień kategorii A.

[trending]

 

Druk Sejmowy A-13932 zawiera kolejny projekt nowelizacji Ustawy o Kierujących Pojazdami. W punkcie czwartym dodano dodatkowe wytyczne dotyczące kierowców, którzy posiadają prawo jazdy od co najmniej 6 lat.

4) prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat. Osobę posiadającą prawo jazdy kategorii B od co najmniej 6 lat uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 450 cm3, mocy nieprzekraczającej 36 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0.6 kW/kg.

(…)

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Ustawa wchodzi w życie po 12 miesiącach od dnia jej ogłoszenia.

To musisz wiedzieć: Za brak butów motocyklowych dostaniesz wkrótce mandat. Nowy pomysł Komisji Europejskiej

Co to oznacza? Projekt zakłada, iż każdy właściciel prawa jazdy B będzie mógł poruszać się motocyklem o pojemności silnika do 450 ccm, pod warunkiem, że posiada uprawnienia co najmniej od 6 lat. Może to oznaczać kolejną rewolucję na polskich drogach.

Doświadczenie z 2014 roku pokazuje, iż wysoki stopień determinacji może sprawić, że proponowane zmiany wkrótce zostaną skierowane do prac obu izb parlamentu.

Inne publikacje na ten temat:

Specjaliści zgodnie przyznają, że przedstawicielom Komisji Infrastruktury może zależeć na zjednaniu sobie kierowców przed nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi. Jednocześnie podkreśla się, że „bezpieczeństwo publiczne zostaje wystawione na ogromną próbę. Populistyczne głosy słychać tym dosadniej, im bliżej bieżącej kadencji Sejmu” – przyznaje Lech Augustyn, opozycyjny członek Komisji. 

I jeszcze jedno. Dzisiaj jest pierwszy kwietnia i mamy niezły ubaw. Nie wierzcie nam dzisiaj w nic co rodzi się w naszych głowach. Nie mniej, byłoby fajnie jakby coś takiego naprawdę wprowadzono, prawda?

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

35 opinii

  1. Oj, Eadem… tak sobie widzę, że Tobie przydałaby się wycieczka poglądowa za naszą wschodnią granicę… To każdemu przywraca proporcje… ;)))

  2. Ale swoją drogą to tak do 250 cm3 mogli by zrobić… Jakby więcej ludzi przesiadło się na motory z samochodów to korki byłyby mniejsze.

  3. Masz absolutnie rację mocna 50-tka będzie raptem o jakieś 2KM słabsza od kiepskiej 125-tki… będąc jednocześnie zazwyczaj lżejsza… W sumie róźnica nie będzie wielka i sprowadza się do rozmiarów… siedziska… i miejsca na nogi… ;)))

  4. Bez przesady. 125cm3 mimo wszystko jest żwawa i to naprawdę. Chyba, że zamiast 15KM ma poniżej 10. A do jazdy po mieście to i 50cm3 wystarczy. Tyle,że jest niewygodne dla większych osób i nie nadaje się zupełnie na jakąś trasę poza miastem. A mnie to nawet byłoby głupio na takim sprzęciku jechać 🙂

  5. Ma rację, albo jej zupełnie nie ma. A różnica jest zawsze, zazwyczaj na najbliższej stacji benzynowej, bo jakikolwiek, tzw. tartak w 2T, zawsze spali więcej i wypada cokolwiek zadbać przy tym o właściwą mieszankę paliwowo-olejową, tj. dobre paliwsko z jakimś dobrym olejem półsyntetycznym.
    $$$
    Z tej całej większości, ale muszę to powiedzieć, że problem z wami wszystkimi jest tutaj taki, że np. ze swoich poganiaczy z silnikami 2T (czasem nawet odblokowanych i nieco jakby stuningowanych), wskoczyliście nagle na te, tzw. mocne 125-ki.
    Niektórzy już ostro wyskoczyli pod całe 15 KM i już medytują nad losem tych wszystkich innych. Tych wszystkich, co jeszcze nie spłacają.
    $$$
    Naprawdę, już jest strach, aby się czegokolwiek bać. Zwłaszcza ich kredytów do spłacenia.

  6. … no … to inteligentne stwierdzenie… albo nieinteligentne… jak zawsze…
    +++
    … jak się coś musi, to nie ma co trzymać… lepiej z siebie wywalić… bo inaczej smród bedzie… a po co…
    Niektórzy jeszcze nie wyskoczyli… z krótkich majteczek… i co z tego? Zazdrość? To paskudne uczucie…
    +++
    A jak już jest strach… to lepiej po prostu się schować… mniejszy wstyd…

  7. Witam. MY, jako siła społeczna jesteśmy całkowicie ZA, a nawet PRZECIW.Osobiście proponuję zwiększyć limit do 1450ccm,obniżyć wiek nabycia uprawnień do 16lat i zwiększyć poziom alkoholu we krwi do 2,2promila…OBOWIĄZKOWO! Budżet się podreperuje, motocyklistów ubędzie a organy do przeszczepów trzeba będzie magazynować…w słoikach! Hannibal byłby zachwycony…świeża wątróbka,mniam! Czego sobie i Wam nie życzę!!!A i jeszcze w powyższym komentarzu te CAŁE STRASZNE 15KONI !!! Transplantolodzy zacierają już ręce…a pewnie i tak nic z tego.Ja tego nie napisałem,to jakiś elektroniczny spam#@&%^$

  8. Rewelacja by byla sam posiadam motocykl o pojemnosci 250 i nie moge sie nim poruszac legalnie po drodze a przeciez przepisy takie same jak na pojemnosc 125.

  9. Szczerze mogło by wejść coś takiego na przykład do pojemności 400 choćby bo dużo 300 setek jest więc fajnie można było by się poruszać już takim moto Pozdrawiam Śmieszki w Prima Aprilis 😀

  10. O zesz kuźwa a ja dziś kupiłem Burgmana 400. To się dałem w ciula zrobić. Nie doczytałem a kolega własnie sprzedawał

  11. Kiedy wchodzi ta ustawa że po 6 latach posiadania kat b można poruszać się motorem do 450 CCM..póz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button