KE: "Buty motocyklowe będą obowiązkowe na terenie UE od 2021 roku". Za ich brak dostaniesz 350 zł mandatu

Cirillo Giacinto z Europejskiej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (ECSD) zainicjował prace Parlamentu Europejskiego w kierunku przymuszenia motocyklistów z krajów wspólnoty do jazdy w certyfikowanym obuwiu. Pomysł ten rodzi wiele kontrowersji, zwłaszcza na południu Europy.

Wedle założeń projektu z dróg mają zniknąć kierowcy skuterów czy motocykli podróżujący w codziennym obuwiu. Tyczy się to zwłaszcza kierowców z południa - Włoch, Hiszpanii oraz Francji. Wedle przeprowadzonych przez ECSD badań w wyniku wypadków i kolizji niezwykle częstym następstwem są "czasowe lub trwałe uszkodzenia kończyn dolnych na skutek bezpośredniego kontaktu z innymi uczestnikami ruchu drogowego bądź infrastruktury".

Jak pisze Cirillo Giacinto w swoim oświadczeniu:

Sam przed laty uległem wypadkowi, na skutek którego doszło w moim przypadku do trwałego uszkodzenia w obrębie stawu skokowego oraz trójkostkowego złamania goleni lewej z podwichnięciem więzozrostu. Pomimo lat kontuzja ta utrudnia mi normalną aktywność życiową. Od lat prowadzę liczne seminaria edukacyjne. Jednak te działania okazują się niewystarczające. Jednocześnie przeraża mnie tak popularny w moim kraju (Włochy - red.) widok kierowców skuterów, który najczęściej podróżują w zwykłych klapkach czy nawet szpilkach (zazwyczaj kobiety - red.).

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Winni Włosi, za ich grzechy odpowiedzą Polacy

Pomimo, iż problem tyczy się kierowców z południa, nowe regulacje obejmą wszystkie kraje wspólnoty. Dopuszczone podczas jazdy jednośladem będą wyłącznie buty motocyklowe, posiadające stabilizator stawu skokowego (zakrywające kostki) oraz "slider boczny zlokalizowany po zewnętrznej stronie stopy". Wraz z zakończeniem procesu legislacyjnego ma zostać opracowana wspólna norma bezpieczeństwa dla obuwia motocyklowego o nazwie OMG. Podobne rozwiązanie przed laty zostało wprowadzone w przypadku kasków. Wówczas wypracowano wspólnotowy standard ECE.

Stosowanie należytej ochrony nóg będzie egzekwowane przez służby mundurowe podczas kontroli. Także na terenie Polski. Prawo zacznie obowiązywać od 1 kwietnia 2021 roku.

O, tak, chciałbym dodać: Prima Aprilis!

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. To jakiś żart chyba. Bo jeśli nie, to motocykl już coraz mniej kojarzy się z tzw. „wolnością i wiatrem we włosach”. Biurokraci i wszyscy którzy chcą ulepszać świat na siłę ” bo im się wydaje że to lepsze” zabijają to coś co jest piękne w motocyklach i tym wszystkim co z nimi związane!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button