Junak 123 125 (motocykl na prawo jazdy B): Czy warto kupić?

Junak 123 to przestylizowana i nieco większa wersja Junaka 121. Tych modeli nie różni pod względem technicznym zbyt wiele. Model 123 jest jednak lepiej wyposażony – gazowe amortyzatory, tarczowe hamulce z przodu i z tyłu, cieszące oko chromowane dodatki czy większy zbiornik paliwa wpłynęły na poprawę użyteczności tego małego motocykla.

Podobnie jak jego brat, 123 to typowo miejski motocykl. Zwarta sylwetka i niewielkie rozmiary zapewniają niesamowitą zwrotność w miejskiej dżungli i pozwala zgrabnie prześlizgiwać się między samochodami w korkach.

Motocykl ma rozbudowany zestaw wskaźników. Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik paliwa oraz bardzo przydatny wyświetlacz biegów to zdecydowanie nie jest tylko standard w tej klasie.

Komfortowe zawieszenie dobrze wybiera nierówności i trzyma motocykl pewnie w zakrętach. Nieco zbyt wąska kanapa może powodować lekki dyskomfort podczas dłuższych podróży, niemniej jest to wybaczalna wada. Pozycja za kierownicą jest wygodna i wyprostowana.

Junak 123, podobnie jak 121 nie jest demonem prędkości – 100 km/h to max jego możliwości. Dobrze chociaż że nie udaje super sportowego motocykla, co zdarza się u innych producentów oferujących motocykle z podobnymi osiągami.

W odróżnieniu od Junaka 121, model 123 ma 18 calową felgę z tyłu, dzięki czemu szerszy jest wybór opon. Wpływa to też pozytywnie na prowadzenie w zakrętach  – motocykl zachowuje się mniej nerwowo.

Junak 123 125 jest ok. 300 zł droższy od 121 – różnica jest kosmetyczna a oferuje zdecydowanie więcej, dlatego warto zastanowić się nad wyborem tego właśnie modelu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Andrzej Zaborowski

Redaktor serwisu Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button