Junak 123 125 (motocykl na prawo jazdy B): Czy warto kupić?

Junak 123 to przestylizowana i nieco większa wersja Junaka 121. Tych modeli nie różni pod względem technicznym zbyt wiele. Model 123 jest jednak lepiej wyposażony – gazowe amortyzatory, tarczowe hamulce z przodu i z tyłu, cieszące oko chromowane dodatki czy większy zbiornik paliwa wpłynęły na poprawę użyteczności tego małego motocykla.

Podobnie jak jego brat, 123 to typowo miejski motocykl. Zwarta sylwetka i niewielkie rozmiary zapewniają niesamowitą zwrotność w miejskiej dżungli i pozwala zgrabnie prześlizgiwać się między samochodami w korkach.

Motocykl ma rozbudowany zestaw wskaźników. Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik paliwa oraz bardzo przydatny wyświetlacz biegów to zdecydowanie nie jest tylko standard w tej klasie.

Komfortowe zawieszenie dobrze wybiera nierówności i trzyma motocykl pewnie w zakrętach. Nieco zbyt wąska kanapa może powodować lekki dyskomfort podczas dłuższych podróży, niemniej jest to wybaczalna wada. Pozycja za kierownicą jest wygodna i wyprostowana.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Junak 123, podobnie jak 121 nie jest demonem prędkości - 100 km/h to max jego możliwości. Dobrze chociaż że nie udaje super sportowego motocykla, co zdarza się u innych producentów oferujących motocykle z podobnymi osiągami.

W odróżnieniu od Junaka 121, model 123 ma 18 calową felgę z tyłu, dzięki czemu szerszy jest wybór opon. Wpływa to też pozytywnie na prowadzenie w zakrętach  - motocykl zachowuje się mniej nerwowo.

Junak 123 125 jest ok. 300 zł droższy od 121 – różnica jest kosmetyczna a oferuje zdecydowanie więcej, dlatego warto zastanowić się nad wyborem tego właśnie modelu.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button