125 ccm
Aktualnie czytasz:
Yamaha YBR 125 Custom: Czy warto kupić używany model popularnej 125-ki?
1

Yamaha YBR 125 Custom to dość specyficzny motocykl, którego ciężko zakwalifikować jednoznacznie do którejś kategorii. Czy warto zatem go kupić? W Skuterowo.com przyglądamy się bliżej propozycji japońskiego producenta.

ZOBACZ TAKŻE: Yamaha YBR 125 na prawo jazdy kat. B: Dlaczego warto kupić używaną YBR?

Nie jest to typowy naked, nie przypomina też zwykłego choppera. Wersja Custom przedstawiona została w 2008 roku, jednak w Polsce możemy kupić ją dopiero od zeszłego roku. Uwagę zwracają elementy typowe dla klasycznych motocykli jak głębokie błotniki, wysoka kierownica czy spora ilość stylizowanych dodatków. Silnik to jednostka znana z innych wcieleń YBR – jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem. Produkuje moc 10,4 KM, co nie jest niestety szczytowym osiągnięciem w tej klasie motocykli. Zapewnia za to niskie spalanie, co jak na pojazd codziennego użytku jest sporą zaletą.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Fajnym bajerem jest kopniak – kiedy rozładuje się akumulator, nie trzeba odpalać Yamahy na pych. W Yamaha YBR nie znajdziemy zbyt wiele high-techu. Hamulce to pojedyncza tarcza z przodu i bęben z tyłu. Spokojnie wystarczą do wyhamowania motocykla dysponującego taką mocą.

Pozycja na YBRce jest wyprostowana i wygodna, głównie za sprawą nisko umieszczonych podnóżków i wysokiej kierownicy. Także kanapa –  szeroka i miękka – zapewnia komfort przy podróżach.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Klasyczny zestaw zegarów wzbogacony jest o wskaźnik paliwa. Wygląda to bardzo estetycznie i czytelnie. Naszym zdaniem YBR 125 to bardzo ciekawa propozycja użytkowego motocykla za rozsądne pieniądze.

Yamaha YBR 125 Custom – dane techniczne:

Silnik
Typ silnikaChłodzony powietrzem, 4-suwowy, SOHC, Nachylony do przodu, jednocylindrowy, 2-zaworowy
Pojemność124 cm3
Średnica x skok tłoka54,0 mm x 54,0 mm
Stopień sprężania10,0 : 1
Moc maksymalna7,5 kW (10,0KM) @ 7 800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy9,6 Nm (0,98 kg-m) @ 6 000 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
GaźnikUkład elektronicznego wtrysku paliwa
Układ zapłonuTCI (cyfrowy)
Układ rozrusznikaElektryczny i nożny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 5-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Podwozie
Układ przedniego zawieszeniaWidelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia110 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy26º
Wyprzedzenie90 mm
Układ tylnego zawieszeniaWahacz, Wahaczowe
Skok tylnego zawieszenia105 mm
Hamulec przedniHydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Hamulec tylnyBębnowy, Ø 130 mm
Opona przednia3.00-18 47P
Opona tylna3.50-16 58P
Wymiary
Długość całkowita2 055 mm
Szerokość całkowita845 mm
Wysokość całkowita1 125 mm
Wysokość siodełka760 mm
Rozstaw kół1 290 mm
Minimalny prześwit140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)129 kg
Pojemność zbiornika paliwa12 litrów
Pojemność zbiornika oleju1,2 litrów
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
75%
Interesujące
21%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
4%
  • Max
    27 marca 2018 at 12:24

    Bardzo fajny motocykl, sam kupiłem taki z 2012 roku sprowadzany ze Szwajcarii.
    Super stan, jak dotad zrobiłem 3k i bez żadnych problemów. Nawet we dwie osoby idzie i nie czuć wielkiego spadku mocy.
    Ok, umówmy się to tylko 10KM ale dla kogos kto przesiada sie ze malego skutera to różnica w komforcie jest znacząca.
    Rozważałem kupno nowego chińczyka albo używki japońskiej (ten model de facto też składany jest w Chinach w fabryce w Jianshe).
    Absolutnie nie żałuje i szczerze polecam zrobić to samo.