Yamaha YBR 125 Custom: Czy warto kupić używany model popularnej 125-ki?
Yamaha YBR 125 Custom to dość specyficzny motocykl, którego ciężko zakwalifikować jednoznacznie do którejś kategorii. Czy warto zatem go kupić? W Skuterowo.com przyglądamy się bliżej propozycji japońskiego producenta.
ZOBACZ TAKŻE: Yamaha YBR 125 na prawo jazdy kat. B: Dlaczego warto kupić używaną YBR?
Nie jest to typowy naked, nie przypomina też zwykłego choppera. Wersja Custom przedstawiona została w 2008 roku, jednak w Polsce możemy kupić ją dopiero od zeszłego roku. Uwagę zwracają elementy typowe dla klasycznych motocykli jak głębokie błotniki, wysoka kierownica czy spora ilość stylizowanych dodatków. Silnik to jednostka znana z innych wcieleń YBR – jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem. Produkuje moc 10,4 KM, co nie jest niestety szczytowym osiągnięciem w tej klasie motocykli. Zapewnia za to niskie spalanie, co jak na pojazd codziennego użytku jest sporą zaletą.
Fajnym bajerem jest kopniak – kiedy rozładuje się akumulator, nie trzeba odpalać Yamahy na pych. W Yamaha YBR nie znajdziemy zbyt wiele high-techu. Hamulce to pojedyncza tarcza z przodu i bęben z tyłu. Spokojnie wystarczą do wyhamowania motocykla dysponującego taką mocą.
Pozycja na YBRce jest wyprostowana i wygodna, głównie za sprawą nisko umieszczonych podnóżków i wysokiej kierownicy. Także kanapa – szeroka i miękka – zapewnia komfort przy podróżach.
Klasyczny zestaw zegarów wzbogacony jest o wskaźnik paliwa. Wygląda to bardzo estetycznie i czytelnie. Naszym zdaniem YBR 125 to bardzo ciekawa propozycja użytkowego motocykla za rozsądne pieniądze.
Yamaha YBR 125 Custom – dane techniczne:
Silnik | |
Typ silnika | Chłodzony powietrzem, 4-suwowy, SOHC, Nachylony do przodu, jednocylindrowy, 2-zaworowy |
Pojemność | 124 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 54,0 mm x 54,0 mm |
Stopień sprężania | 10,0 : 1 |
Moc maksymalna | 7,5 kW (10,0KM) @ 7 800 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 9,6 Nm (0,98 kg-m) @ 6 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową |
Gaźnik | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny i nożny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 5-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Podwozie | |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 110 mm |
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy | 26º |
Wyprzedzenie | 90 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, Wahaczowe |
Skok tylnego zawieszenia | 105 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm |
Hamulec tylny | Bębnowy, Ø 130 mm |
Opona przednia | 3.00-18 47P |
Opona tylna | 3.50-16 58P |
Wymiary | |
Długość całkowita | 2 055 mm |
Szerokość całkowita | 845 mm |
Wysokość całkowita | 1 125 mm |
Wysokość siodełka | 760 mm |
Rozstaw kół | 1 290 mm |
Minimalny prześwit | 140 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 129 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 1,2 litrów |
Bardzo fajny motocykl, sam kupiłem taki z 2012 roku sprowadzany ze Szwajcarii.
Super stan, jak dotad zrobiłem 3k i bez żadnych problemów. Nawet we dwie osoby idzie i nie czuć wielkiego spadku mocy.
Ok, umówmy się to tylko 10KM ale dla kogos kto przesiada sie ze malego skutera to różnica w komforcie jest znacząca.
Rozważałem kupno nowego chińczyka albo używki japońskiej (ten model de facto też składany jest w Chinach w fabryce w Jianshe).
Absolutnie nie żałuje i szczerze polecam zrobić to samo.