Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Sejm przegłosował na "TAK"

11 stycznia sejm przyjął ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Mimo sprzeciwu ze strony posłów Platformy Obywatelskiej, ustawa została przyjęta. Szybkie tempo prac wynikało z konieczności zmieszczenia się w terminie narzuconym przez Parlament Europejski. 

Projekt ureguluje funkcjonowanie rynku paliw alternatywnych w transporcie, szczególnie w odniesieniu do energii elektrycznej i gazu ziemnego. Ma rozwiązać m.in. problem braku infrastruktury paliw alternatywnych w Polsce. Zgodnie z projektem, ma powstać system regulacyjny pozwalający na budowę publicznej infrastruktury ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym (400 tzw. szybkich ładowarek o mocy ok. 50 kW i 6 000 tzw. wolnych ładowarek), a także tankowania pojazdów CNG i LNG (104 stacje CNG i 14 stacji LNG – 33 mln zł). Inwestycje te mają się przyczynić do upowszechnienia pojazdów nisko- i zeroemisyjnych [...] – czytamy w sprawozdaniu z debaty nad ustawą przytoczonym przez portal orpa.pl (fajne miejsce dla osób zakręconych na temat alternatywnych paliw, polecam!)

Ustawa reguluje wiele więcej, jak np. udostępnienie buspasów dla pojazdów elektrycznych czy pojawienie się darmowych stref parkowania. Obstawiam, że darmowe miejsca parkingowe będą dotyczyć tylko samochodów elektrycznych, niekoniecznie Opli Omega z "podtlenkiem LPG".

ZOBACZ WIĘCEJ: Ustawa o elektromobilności przyjęta przez Radę Ministrów. Planu budowy sieci, buspasy i darmowe miejsca parkingowe

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

W międzyczasie pojawiło się także kilka drobnych zmian. Krzysztof Sitarski z Kukiz’15 zasugerował wprowadzenie możliwości rozbudowy sieci, w ramach ustawy, o stacje tankowania wodoru, co zostało przyjęte przez komisję. Ewentualną rozbudowę miałby nadzorować Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, a doszłoby do niej tylko w razie potrzeby.

235 posłów było za ustawą, 165 przeciw, a 18 wstrzymało się od głosu.

Źródło: orpa.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button