Suzuki Marauder GZ 125 (1998-2011): motocykl dla początkujących, bez prawka. Przegląd, dane techniczne, opinie, zdjęcia.

Czy Marauder 125 to odpowiedni cruiser na co dzień? 

W skrócie
  • Marauder 125 to mniejsza wersja Suzuki Maraudera 800.
  • Przy zakupie możemy natrafić na wersję zblokowaną za pośrednictwem modułu zapłonu a wtedy prędkość maksymalna to około 80 km/h zamiast 105 km/h. Modele te pochodzą z rynku niemieckiego. 
  • Motocykl produkowany był aż 13 lat, co świadczy o udanej propozycji od Suzuki. Na portalach aukcyjnych wciąż dostępne są modele w dobrym stanie technicznym.
  • Więcej historii motocyklowych znajdziesz na naszej stronie głównej, jednoślad.pl

Marauder 125 był produkowany na prawdę dość długo, bo aż 13 lat. Samo to może świadczyć, że był prostą i udaną konstrukcją. Takie motocykle najczęściej przechodzą do kanonu motocyklu kultowych i naprawdę dobrze wspominamy. Dzisiaj, Suzuki Marauder 125!

Czym szczególnie uwiódł początkujących motocyklistów Suzuki Marauder 125? Myślę, że ogromne znaczenie miały jego gabaryty, które jednocześnie pozwalały pewnie oprzeć się nogami na ziemi, a jego konstrukcja była na tyle długa, że pozycja za kierownicą odpowiadała również wyższym kierowcom. Co więcej, jego waga to 125 kg, a to często mniej niż inne motocykle 125 np. Suzuki Intruder 125 o wadze 140kg. Suzuki reklamowało ten sprzęt jako klasyczny cruiser łatwy w prowadzeniu i tak jest w rzeczy samej.

Sety wysunięte do przodu, wszechobecność chromu, charakterystyczne błotniki i niskie siedzenie. To kompozycja, która dobrze wygląda jeżeli lubisz ten styl motocykli i jest łatwa do opanowania. Mimo bardzo łobuzerskiej nazwy, Marauder spodoba się i młodszym i starszym użytkownikom. Sprawia, że podróżowanie staje się przyjemnym doświadczeniem, niezależnie od tego, że silnik nie zaprezentuje dużego temperamentu. Jest wygodny i dobrze się prezentuje. Do tego ma duży prześwit i wystarczające, miękkie zawieszenie i sprawne hamulce. Szukając konkurencji, natrafimy na przykład także na produkowanego jednocześnie Suzuki, ale Intrudera 125, który miał silnik dwucylindrowy w układzie V. Konkurencją będzie również Yamaha Virago 125.

Marauder 125. Sprawdzony silnik o nie najlepszych osiągach, ale też nie najgorszych.

W klasie 125 plasuje się w okolicach połowy stawki jeżeli chodzi o ilość koni mechanicznych, ponieważ ma ich 12. Silnik to dwuzaworowa, czterosuwowa, jednocylindrowa jednostka chłodzona powietrzem. Co ciekawe Suzuki sprzedając Maraudera, w podobnym czasie w ofercie miało wiele innych 125, bo także Intruder, smuklejszy GN 125 czy terenowy DR 125. Do Maraudera wyprodukowano sporo wyposażenia dodatkowego, chociażby w postaci oparcia, szyby, skórzanego pasa na zbiornik i stelaża oraz sakw. Stelaże montowane są do wsporników znajdujących się za siedzeniem kierowcy. Co istotne, w tym modelu Suzuki od razu umieściło kierunkowskazy daleko w tyle, aby nie przeszkadzały podczas instalowania dodatkowych sakw po bokach. Maksymalnie rozpędza się do około 105 km/h, ale chociażby ze względu na towarzyszące wibracje, użytkowe prędkości to maksymalnie około 85 km/h. Spalanie wynosi w okolicach 3 l/100 km.

Silnik nie jest obarczony wieloma wadami i spisuje się dzielnie. Ważne jest jednak, aby odpowiednio poważnie podejść do aspektu jego serwisowania i dbać aby olej był wymieniany regularnie, a jego poziom był zawsze w wymaganej wartości. Niektóre modele, zwłaszcza ze starszych roczników mogą wykazywać ogniska korozji na ramie i zbiorniku. Podczas oględzin zwróćcie na to uwagę i zajrzyjcie na te elementy od spodu. Na wyposażeniu znajdziemy tylko to co konieczne i wymagane przez prawo, czyli prędkościomierz i podstawowe kontrolki. Naprawdę podstawowe, bo obejmują kontrolkę kierunkowskazów i biegu jałowego. Na samym prędkościomierzu znajdziemy także wbudowaną kontrolkę od świateł drogowych. W ciągu lat marauder z wyglądu zachował swoją klasyczną stylistykę, ale można zauważyć zmiany układu wydechowego, w niektórych egzemplarzach stożkowego, rozchodzącego się w na końcu a w innych modelach o jednakowym przekroju, lekko nachylonego w górę w tylnej części.

5 najważniejszych informacji o Suzuki Marauder 125:

  1. Suzuki Marauder 125 rozpędza się do około 105 km/h
  2. Silnik generuje 12 KM
  3. Wiele elementów jest pokryte chromem np. lusterka, pokrywa cylindra, przednia lampa.
  4. Siedzenie znajduje się bardzo nisko na wysokości 680 mm.
  5. Siedzenie jest pikowane, a układ wydechowy występował w dwóch wersjach.

Suzuki Marauder 125. Wygląd motocykla

Ta 125 ma klasyczny wygląd i nawiązuje do starszego brata Maraudera 800. Klasyka w tym przypadku wzbogacona jest o stylową grubą oponę z przodu dodającą temu modelowi lekko zadziorności i powagi. Oponę założono na szprychowane obręcze. Ten pakiet zarówno przy przednim jak i tylnym kole, oblany jest przepastnym, zachodzącym na boki błotnikiem. Na końcu zakończonym jest charakterystycznym jakby aerodynamicznym podwinięciem nadającym wizualnie lekkości. Pozycja na tym motocyklu jest wyprostowana i istnieje także realna możliwość, aby zabrać ze sobą pasażera ze względu na dość szerokie miejsce.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ponieważ jednak to znacznie zmniejszy osiągi, tylną kanapę możecie z powodzeniem traktować jak bagażnik, na którym można umieścić torbę. W tym modelu chromowane powierzchnie znajdziemy na obudowie prędkościomierza i lampy oraz pokrywkach kierunkowskazów, pokrywie cylindra, osłonie łańcucha, emblemacie na zbiorniku. Elegancko prezentują się też wsporniki pod siedzeniem pasażera oraz układ wydechowy. Jeżeli już używamy słowa elegancki to nawet detale takie jak czcionka na prędkościomierzu to potwierdzają. Jeżeli lubisz klasyczny styl, Suzuki postarało się, aby wskazywały na to nawet takie szczsgóły. Cyfry i litery są pisane kursywą elegancją czcionką. Pikowane siedzenie kierowcy znajduje się na wysokości jedynie 680 mm i oznacza to, że można będzie oprzeć bez problemu całą stopę na asfalcie, a także bez obaw manewrować przy niskich prędkościach. Z tyłu znajdziemy podwójny amortyzator z pięciostopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyn.

Podsumowując. Jaki jest Suzuki Marauder 125?

GZ 125 Marauder to motocykl, który dobrze trzyma wartość, a jednocześnie nie zrujnuje nam portfela. Spalanie wynosi w okolicach 3 l/100 km i jest oczywiście uzależnione od stylu jazdy. Rozpieszcza kierowcę stosunkowo wygodną pozycją za kierownicą i przyjaznym wyglądem. Jazda na nim jest relaksująca, jeżeli podejdziesz do tego z takim nastawieniem. Niektórym oczywiście może brakować wigoru tej jednocylindrowej jednostki. Modele mogą różnić się od siebie mocą, głównie za sprawą innego modułu zapłonowego. Motocykl stanowi ciekawą propozycję dla tych chcących nauczyć się jeździć, a także dla osób ceniących sobie wygląd cruisera.

Suzuki marauder 125. Dane techniczne:

Typ 4-suwowy, dwuzaworowy, chłodzony powietrzem
Układ Rzędowy jednocylindrowy
Pojemność 124 cm3
Zasilanie Gaźnik Mikuni BS26SS
Średnica/skok tłoka 57 mm x 48,8 mm
Stopień sprężania 9,5:1
Moc maksymalna 12 KM
Skrzynia biegów 5 stopniowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
Typ ramy Stalowa, gięta z rur
Długość 2160 mm
Szerokość 815 mm
Wysokość 1090 mm
Wysokość siedzenia 680 mm
Rozstaw osi 1450 mm
Prześwit 140 mm
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Masa 125 kg
Opona przód | tył 110/90 – 16 | 130/90 – 15
Zawieszenie przednie Zawieszenie teleskopowe
Zawieszenie tylne Podwójny amortyzator
Hamulce przednie Pojedyncza tarcza 275 mm
Hamulce tylne Hamulec bębnowy

 

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button