Honda w końcu potwierdza to, o czym spekulowaliśmy już na początku tego roku. Już w nadchodzącym sezonie w ofercie japońskiego producenta pojawi się nowa wersja popularnego bobbera. Drogie panie, drodzy panowie, oto nowa Honda CMX 1100 Rebel 2021!

Współczesna linia motocykli Honda Rebel, to miks ponadczasowego wyglądu "bobbera" z wybiegającym w przyszłość, całkiem unikalnym stylem. To dość kontrastowe połączenie przyniosło nowej odsłonie motocykli spod znaku Rebel popularność już w pierwszym roku sprzedaży. W dodatku nie okazał się hitem jednego sezonu, gdyż w 2019 roku Rebel był trzecim najlepiej sprzedającym się customem w Europie. Łatwy w opanowaniu i eksploatacji, idący własną drogą Rebel odniósł sukces w swojej standardowej wersji z silnikiem o pojemności pół litra. A przy tym, jako wdzięczny obiekt do personalizacji, był świetnie przygotowany na to, co wyobraźnia podpowiadała właścicielom.

W 2021 roku, śladem oryginalnego Rebela ma podążyć nowy motocykl, o którego zapowiedzi już pisaliśmy wcześniej. Będzie to Honda Rebel CMX1100. Wyższe osiągi, bardziej odważna stylistyka i zestaw najbardziej zaawansowanych technologii Hondy, zapowiada naprawdę ciekawą maszynę. Duży CMX 1100 Rebel ma jednak zachować istotę tego, co uczyniło jego mniejszego brata tak popularnym. Maszyna ta zapowiada jednocześnie coś więcej niż kolejny krok naprzód – ponad dwa razy większa pojemność to duży skok do zupełnie innego segmentu. Ma to być propozycja dla szerokiej rzeszy bardziej wymagających i zaawansowanych motocyklistów szukających czegoś, co jeszcze bardziej odróżnia się od głównego nurtu.

Użytkownicy z dużym prawdopodobieństwem pokochają charakter i osiągi dwucylindrowego, rzędowego silnika o pojemności 1084 cm3, który pochodzi w prostej linii z najnowszej Hondy CRF 1100 L Africa Twin. Został on przestrojony pod kątem maksymalnego ciągu w zakresie niskich i średnich obrotów, a do tego otrzymał bardziej drapieżne brzmienie wydechu. Elektroniczne zarządzanie przepustnicą wnosi nowe korzyści dla kierowcy, który ma teraz do dyspozycji 3 domyślne tryby jazdy z precyzyjnie dobranymi  ustawieniami poszczególnych parametrów. Dzięki temu,  każdy z trybów  jest dopasowany do innych warunków drogowych lub do nastroju kierowcy. Zmienia się dostarczanie mocy silnika, intensywność hamowania silnikiem, poziom interwencji systemów HSTC i kontroli unoszenia przedniego koła, a także charakterystyka pracy skrzyni biegów, jeśli motocykl wyposażono w opcjonalną przekładnię DCT- tak jak w przypadku modelu Africa Twin, tu również będzie można wybrać pomiędzy klasycznym manualem a sprawdzonym już automatem DCT. Tempomat ma być wyposażeniem standardowym.


Honda CMX 1100 Rebel 20201: Podwójna natura

Honda Rebel 1100, pozbawiona wszelkich zbędnych elementów, przemawia swoim minimalizmem w stylu godnym trzeciej dekady XXI wieku. Stalowe błotniki umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED, nawiązując formą do okrągłego zespołu wskaźników z negatywnym wyświetlaczem LCD. Nie zapomniano o współczesnych i funkcjonalnych detalach. W schowku pod siedzeniem znajduje się gniazdo ładowania USB-C.

CMX1100 Rebel ma mieć podwójną osobowość. Został zaprojektowany z myślą o spokojnej, bezstresowej podróży, ale także o ekscytujących wrażeniach z jazdy, gdy droga zmienia się w serpentynę. Kierowcy przesiadający się z mniejszych motocykli, docenią łatwe do opanowania wymiary i masę (wysokość siedzenia to zaledwie 700 mm), natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy natychmiast poczują radość prowadzenia motocykla ze świetnym podwoziem. Honda CMX 1100 Rebel ma zawdzięczać je sztywnej ramie z rur stalowych, zawieszeniu o wysokiej jakości i charakterystyce odpowiedniej dla motocykla typu “naked”. Dziwi nas jedynie fakt, że przy przednim kole pojawi się zaledwie jedna tarcza hamulcowa. Pytanie, jak poradzi sobie z trzymaniem w ryzach potencjału silnika, pozostaje otwarte do czasu pierwszych testów.

Rebel 1100 model 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

Bordeaux Red Metallic

Gunmetal Black Metallic

Do motocykla – stworzonego z myślą o możliwości doposażenia – opracowano również gamę oryginalnych akcesoriów Hondy, gotowych do przykręcenia bezpośrednio do Rebela 1100.

Są one podzielone na dwie kategorie – akcesoriów „na ulicę” i „turystycznych” – z myślą o różnych stylach klientów:

Kategoria „MINIMAL”

Akcesoryjna kanapa - zestaw zamienny/przedni, siedzenie czarne/brązowe

Bagażnik tylny (do jazdy solo)

Owiewka reflektora

Krótki przedni błotnik

Naklejki na felgi

Kategoria „TOUR”

Akcesoryjna kanapa - zestaw zamienny/przedni, siedzenie czarne/brązowe

Oparcie dla pasażera

Bagażnik tylny

Torba boczna z tkaniny

Szyba

Oto jak Honda prezentuje swój nowy model CMX 1100 Rebel:

Galeria:

REBEL

Opinie

  • A to ja myślałem, że jestem mocny od września dobijając do 3 000 km przebiegu. Biedna była ta Twoja maszyna. Jakieś usterki po tych 5 tysiącach?

  • tak - odpadające plastiki, wiecznie rozregulowany zapłon, przepalony wydech, naciągnięty pasek napędowy... więcej grzechów nie pamiętam :D

  • ja miałem CPI Popcorn (klon Twojego). Miał nabite 10 000. Po tym przebiegu miałem cały układ napędu do wymiany.

  • Dlatego moje maleństwo dokonywa teraz żywota w beskidzie makowskim wspinając się na miejscowe górki :D

  • Ja tam wolę chyba jednak stać w korku, ale za to w ciepłym samochodzie, gdzie gra mi muzyczka :) Szczególnie w taką pogodę, jak teraz :D

  • Test fajny, ale ja bym takiego skutera teraz nie kupił. Jako pierwsze moto ok., ale potem to się sypie.

Leave a Reply

lub

Your email address will not be published. Required fields are marked*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Polityka Prywatnosci