125 ccm
Aktualnie czytasz:
Peugeot Speedfight 3 125 ccm: Zdaniem Skuterowo.com
7

Niegdyś Skuterowo.com testowało Peugeot Speedfight 3 w mniejszej wersji wyposażonej w silnik 2T o pojemności 50 ccm. Dziś na skutek rozszerzenia oferty polskiego dystrybutora możemy Wam pokazać wariant 125 ccm.

Kontrast pomiędzy Peugeotem, a chińskimi skuterami jest wyraźnie zauważalny. Materiały są o wiele lepsze, tak samo jak design. Dlatego wielu trzecia generacja Speeda podoba się bardziej od poprzedniej. Co nie zmienia faktu, że Francuzi postanowili poczynić kolejny krok wydając Peugeot Speedfight 4, który zaprezentowali na EICMA 2014.

Nasz testowy model Peugeot Speedfight 3 125 ccm niemal niczym się nie różni od mniejszego brata. Trzeba się przyjrzeć, by dostrzec zmiany – inny wydech, zwiększona pokrywa przekładni oraz obudowa filtra powietrza. Konstrukcyjnie to pojazd oparty na tej samej ramie, posiadający identyczne wymiary, które mogą się wydawać nieco za małe jak na skuter klasy 125.

Cena? 8 400 PLN, niestety Peugeot Speedfight 3 125 nie występuje w wersji chłodzonej cieczą.

 
Czytaj
REKLAMA

Zabrakło energii do działania? Pomyśl o zmianie akumulatora

Postaw na markę akumulatorów Moretti. Przygotuj się do nowego sezonu już dzisiaj.

Peugeot Speedfight 3 125: Dane techniczne:

  SPEEDFIGHT 3 125 SPEEDFIGHT 3 50
NADWOZIE    
Rama Rurowa Rurowa
Obudowy Polipropylen i ABS Polipropylen i ABS
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy upside down Widelec teleskopowy upside down
Zawieszenie tył Amortyzator z tłumieniem olejowym Amortyzator z tłumieniem olejowym
Opona przednia bezdętkowa 130/60 -13″ 130/60 -13″
Opona tylna bezdętkowa 130/60 -13″ 130/60 -13″
Koło przód 13” 13”
Koło tył 13″ 13″
Hamulce przedni Tarczowy Ø 215 mm Tarczowy Ø 215 mm
Hamulec tylny Tarczowy Ø 190 mm Bębnowy Ø 110 mm / Tarczowy Ø 190 mm*
Ilość miejsc 2 2
SILNIK    
Pojemność 124,6 cm3 49 cm3
Typ silnika Jednocylindrowy, czterosuwowy Jednocylindrowy, dwusuwowy
Moc 10,5 kM przy 8500 obr/min 4,5 KM przy 7100 obr/min
Moment obrotowy 10,6 N.m przy 6000 obr/min
Chłodzenie Powietrzem Powietrzem / ciecz*
Smarowanie Miska oleju Dozownik oleju
Rozrusznik Elektryczny + nożny Elektryczny + nożny
Układ zasilania Gaźnik Gaźnik
Zapłon Elektroniczny układ CDI Elektroniczny układ CDI
Sprzęgło Automatyczne Automatyczne
Przeniesienie napędu Bezstopniowe automatyczne CVT Bezstopniowe automatyczne CVT
WYMIARY I WAGA
Długość (mm) 1895 1895
Szerokość kierownicy (mm) 700 700
Wysokość siedziska (mm) 800 800
Rozstaw osi (mm) 1290 1290
Masa własna (kg) 121 97
Poj. zbiornika paliwa L 8 8
WYPOSAŻENIE
Schowek pod siedzeniem poj.
1 kask integralny
Haczyk bagażowy
Lusterka wsteczne Lewe i Prawe
Gnizdo zapalniczki
Obręcze kół Aluminiowe
Schowek pod siedzeniem poj.
1 kask integralny
Haczyk bagażowy
Lusterka wsteczne Lewe i Prawe
Gnizdo zapalniczki
Obręcze kół Aluminiowe

*zależnie od wersji

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
7 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe Druid
    22 lutego 2015 at 21:11

    Witaj! No to gratulacje. Sprawdzałeś prędkość z GPS, czy podajesz licznikową?

  • Zdjęcie profilowe SF125
    22 lutego 2015 at 21:37

    Witam . Skusilem się na zakup nowego speedfight 3 125 w wersji ice blade. Na razie skuter na dotarciu , a może już dotarty 600km. Pierwszy serwis za mna . Olej o wysokiej klasie API/SL fullsyntetic 5w40 motul.I przekładniowy 80w90 Motul.W tej chwili szukam wszelkich informacji na temat mojego silnika. Moc 7.5KW/10.2KM.O symbolu którego nigdzie nie znalazłem w sieci XS1P52QMI-3B.na 99% posiada aluminiowy cylinder (przykladalem magnez)Jednostka wystepuje w Peugeot citystar ,oraz starsza wersja (bez 3b na końcu co nie wiem co oznacza) w Peugeot tweet oraz Sym Fiddle 2/125.Jak do tej pory nie mam zadnych zastrzezen oprócz beznadziejnego dostępu do swiecy,oraz lekko popiskującego hamulca tylniego (może się dociera dopiero). Silnik pracuje wzorowo .Spalanie na dotarciu miesiąc styczeń-luty temp +3-+8C wyniosło 3.2L/100km przy prędkościach do 70km/h.Po wymianie oleju(500km), przegoniłem go przez około 3km na maksa 106km/h przy mojej wadze 88kg.co uważam za dobry wynik .Idealna predkosc podrozna dla tego skutera to 70-80km/h.Szacuje ze po dotarciu w cieplejsze dni srednie spalanie powinno wynosic 2.5-3L/100km

  • Zdjęcie profilowe Chinol_180
    22 lutego 2015 at 21:39

    Właściwie to nie ma czego gratulować, chociaż co nowe to zawsze jest nowe. 🙂
    *
    Kolejny pełnokrwisty chinol w ładnych plastikach z nieco przekombinowanym silnikiem 4T GY6 152QMI (wyższa głowica, dłuższy łańcuch rozrządu, śmieszny układ SLS-a jako napowietrzanie spalin, zapewne inne dźwigienki zaworowe i do kompletu nieco inny wałek rozrządu).
    I pewnie jeszcze jakieś atrakcje dodatkowe względem np. takiego… 1P152QMI-A (Peugeot Sum-Up 125 vel. Sinnis Matrix II 125) za całą górkę szmalu, ale za to z gaźnikiem Mikuni o gardzieli 26 mm, realną mocą w okolicach 9KM i prawdziwą prędkością maksymalną rzędu… 90 km/h.

  • Zdjęcie profilowe Druid
    22 lutego 2015 at 21:57

    No to fakt, tani nie jest…

  • Zdjęcie profilowe Chinol_180
    22 lutego 2015 at 22:02

    I faktycznie, gazior też pokrewny do typowego PD24J (np. z dyszą główną paliwa #108 przy 125 cm3)…

    http://www.manualslib.com/manual/458355/Peugeot-Tweet.html?page=8#manual

  • Zdjęcie profilowe SF125
    22 lutego 2015 at 22:28

    Chcialem kompaktowy skuter ze względu na ograniczona ilość miejsca.W cenie 8500 nie widze nic bardziej sensownego na rynku . Fakt moglby być LC ,ale wtedy nie ta cena . Tak pozatym ma wszystko czego oczekuje .Dobre halmulce ,kola 13,duzy schowek (kask xl wchodzi i jeszcze jest miejsce) gniazdo 12v.

  • Zdjęcie profilowe SF125
    22 lutego 2015 at 22:49

    Gaznik Deni DPD24.Predkosc licznikowa ,ale jak jechałem obok kolesia na 50cm to on miał 60km/h a ja 53km/h.