Aktualnie czytasz:
Test Peugeot Speedfight 3: Budzi Emocje
7

Peugeot od zawsze mia艂 wizerunek producenta skuter贸w z wy偶szej p贸艂ki. W tym skuter贸w sportowych, kt贸re zawsze budzi艂y najwi臋ksze emocje. A jak sprawy si臋 maj膮 w przypadku SpeedFighta najnowszej generacji?

Na pierwszy rzut oka wida膰 sportowe zaci臋cie. Ale nie przesadzone. Nie ma tutaj wiejskich akcent贸w i tandety. W ko艅cu standard w tym przypadku dyktuje cena, ale o niej p贸藕niej. Teraz skupmy si臋 na przednich 艣wiat艂ach, bo to one decyduj膮 w du偶ej mierze o wygl膮dzie. Oczy nowego speeda s膮 teraz jeszcze bardziej agresywne, ostro ci臋te. W 艣rodku klosza jest ma艂a zmy艂ka. Wg艂臋bienia z daleka wygl膮daj膮 jak ledy. Jednak ich tutaj nie ma. 艢wiec膮 tylko w kierunkowskazach, z przodu i z ty艂u.

Jak to w sportowcach bywa nie znajdziemy p艂askiej pod艂ogi. Przekrok podkre艣la sportowe ambicje. Z wy艣cigowych akcent贸w mamy tutaj jeszcze wloty powietrza. Wloty niestety nie do ch艂odnicy, bo jej w tej wersji nie ma. Nasz Speed jest ch艂odzony wy艂膮cznie powietrzem, szkoda, wielka szkoda.

Zobacz je dok艂adnie w naszym te艣cie wideo:

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Nim wystartujemy w miasto sp贸jrzmy jeszcze na ty艂. Tutaj si臋 dzieje. Tylny klosz i ostre linie to jest to. W oczy rzuca si臋 tez wydech. Rasowy. Jeszcze zapomnieliby艣my o felgach. Wygl膮daj膮 rewelacyjnie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Dla ka偶dego wa偶ny jest te偶 design deski rozdzielczej. Zegary to du偶y plus Peugeota. Elektronika po艂膮czona z analogowym obrotomierzem. Spodoba si臋 Wam te偶 "czekowanie" zegar贸w po przekr臋ceniu kluczyka.

Zap艂on jest, silnik zacz膮艂 ju偶 gada膰. Tak, to dwusuwowa jednostka. Oczywi艣cie o pojemno艣ci 50 ccm. Nic innego sobie tutaj nie wyobra偶amy.
Ruszamy w miasto. Centrum to pestka. Speedfight jest zwrotny i doskonale trzyma si臋 drogi, zw艂aszcza w zakr臋tach. 艢rodek ci臋偶ko艣ci jest nisko. Skuter dobrze wywa偶ony. S艂owem - trakcja na pi膮tk臋 z plusem. Zawieszenie jest optymalne. Nie za mi臋kkie, nie za twarde. Dobrze si臋 ma i na g艂adkim asfalcie i na wyboistej drodze. Szkoda, 偶e z ty艂u mamy tylko jeden amor. Ach te oszcz臋dno艣ci...

Peugeot Speedfight 3 posiada silnik 2T 50 ccm.

Peugeot Speedfight 3 posiada silnik 2T 50 ccm.

Silnik te偶 daje rad臋. Rozp臋dza Speedfighta w tempie ekspresowym do 70 km/h. Czasami mamy wra偶enie, 偶e 艂apie zadyszk臋 w d艂u偶szej trasie. Mo偶e to przez brak ch艂odzenia ciecz膮? Jako艣 nie mo偶emy tego zdzier偶y膰. Je艣li chcieliby艣cie koniecznie mie膰 ch艂odnice w tym skuterze to musicie si臋gn膮膰 g艂臋biej do kieszeni...

Nasz model Speedfighta to wydatek mniej wi臋cej 8-9 000 pln. Za tak膮 kas臋 mo偶emy sta膰 si臋 w艂a艣cicielami skutera z lwem na przodzie. Teraz pewnie skoczy艂o ci艣nienie krytykom nowej polityki marki Peugeot. Firma od jakiego艣 czasu zleca produkcje swoich maszyn w Chinach. Nie b臋dziemy Was czarowa膰 - to miejscami聽 wida膰. Na przyk艂ad jego lusterka mo偶na spotka膰 u wschodniej konkurencji. Tak samo jest z prze艂膮cznikami na kierownicy. Jednak musicie pami臋ta膰, 偶e ten skuter zosta艂 zaprojektowany przez Europejczyk贸w, kt贸rzy te偶 czuwali na ta艣mie monta偶owej. Podejrzewamy, 偶e ta strategia ma jedno na celu - obni偶y膰 cen臋 zakupu skutera i sprawi膰, aby by艂 bardziej konkurencyjny na starym kontynencie.

[poll id="43"]

Tak czy siak kontrast pomi臋dzy Peugeotem, a chi艅skimi skuterami jest wyra藕nie zauwa偶alny. Materia艂y s膮 o wiele lepsze, tak samo jak design. Dlatego wielu trzecia generacja Speeda podoba si臋 bardziej od poprzedniej.

Testowy Peugeot s艂u偶y艂 nam przez 1000 km. Przez ten czas nie mia艂 lekko, przekona艂 nas do siebie, udowodni艂, 偶e wart jest tych pieni臋dzy, wart jest tych emocji jakie wywo艂uje podczas pokonywania ka偶dego kilometra. A偶 troch臋 偶al si臋 rozstawa膰...

Zobacz wi臋cej zdj臋膰:
[nggallery id=81]

Jaka jest Twoja reakcja?
89%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Rico96
    1 maja 2012 at 12:42

    Fajne ale mam pytanie o tym 偶e „jak jest sportowy to nie ma p艂askiej pod艂ogi” chodzi o ten plastik co naje偶d偶a czy o takie ^ co艣 na pod艂odze ???????????????????????????????????????????????????????????????????

    Bo ja mam KYMCO RS 4T kt贸ry pono膰 jest sportowy.

  • Zdj臋cie profilowe madridista
    1 maja 2012 at 13:42

    Widz臋, testuj膮cy ma taki sam kask jak ja 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe PosiadaczSpeeda
    1 maja 2012 at 13:59

    To, 偶e to nie p艂aska pod艂oga, oznacza, 偶e pomi臋dzy stopami jest taki pod艂u偶ny plastik, co sprawia wra偶enie sportowego skutera.

  • Zdj臋cie profilowe Rico96
    1 maja 2012 at 16:23

    A dzi臋ki po przyjrzeniu si臋 dzisiaj swojemu KYMCO zrozumia艂em ale dziek贸weczka 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe dzm
    2 maja 2012 at 14:35

    „Tak czy siakc kontrast pomi臋dzy Peugeotem, a chi艅skimi skuterami jest wyra藕nie zauwa偶alny. Materia艂y s膮 o wiele lepsze, tak samo jak desing”

    A ja si臋 pytam, co to jest do ch. pana desing? DENSING?

  • Zdj臋cie profilowe Youkuzi
    5 lipca 2012 at 13:39

    Moim zdaniem tr贸jka wygl膮da jak przeci臋tny chi艅czyk jest bardzo podobna do rometa 717 drugiej generacji… Poprzednik nadal g贸ruje 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe osama83
    30 lipca 2012 at 21:47

    Heeee mia艂em model pierwszy jak i drugi ,skuter tylko 艂adnie wygl膮da i nic poza …