125 ccm
Aktualnie czytasz:
Nowy Peugeot Speedfight 4 125 2018: Charakter pozostaje niezmienny
0

W ubieg艂ym roku mieli艣my okazj臋 testow膮 czwart膮 generacj臋聽Speedfighta w wersji聽50 2T. Dzi艣 dotar艂 do nas ten skuter nie do艣膰, 偶e w odmianie 125 to dodatkowo po kuracji od艣wie偶aj膮cej. Wsp贸lnie sp贸jrzmy mu prosto w oczy.

Francuzi moim zdaniem wpadli na dobry pomys艂 i dodali to czego po prostu brakowa艂o - pe艂ne 艣wiat艂a LED. Przednie soczewki wygl膮daj膮 wr臋cz ob艂臋dnie, tym bardziej, 偶e w trybie mijania 艣wiec膮 si臋 oba oczka. Podoba mi si臋 to agresywne, bandyckie wr臋cz spojrzenie聽Speedfighta. To nie tylko kwestia looku, ale tak偶e bezpiecze艅stwa. Lampy emituj膮 mn贸stwo 艣wiat艂a i poprawiaj膮 nasz膮 widoczno艣膰. Z drugiej s膮 tak zaprojektowane, 偶e wi膮zka jest bardzo zwarta i nie o艣lepia innych kierowc贸w.聽Ty艂ek Peugeota te偶 od艣wie偶ono umieszczaj膮c w zespolonym kloszu trzy pazury w formie pask贸w LED. Jak w samochodach tej marki.

Ledy to jednak tak naprawd臋 dodatek do zmian, kt贸re przeszed艂聽ten聽sprz臋t. Najwa偶niejsze jest to co wida膰 dopiero na drugi rzut oka. Pojawi艂 si臋 nowy silnik Pure Motion z wtryskiem paliwa. Skuter mo偶e si臋 teraz legitymowa膰 moc膮 11 koni i momentem na poziomie 10.8 Nm. Maszyna wyra藕nie lepiej si臋 zbiera, a聽przypomn臋, 偶e obni偶ono przy tym spalanie. Na dotarciu sprz臋t spokojnie przekracza setk臋, a po przejechaniu pierwszego tysi膮ca kilometr贸w udaje si臋 osi膮gn膮膰 oko艂o 115 km/h. Moim zdaniem poprawi艂o si臋 te偶 nieco brzmienie. Wydech bardziej przypomina swoj膮 melodi膮 dwusetk臋. Nie jest zbyt g艂o艣ny, ale przyjemnie, nisko sobie dudni.

Konstrukcyjnie nic wi臋cej si臋 nie zmieni艂o. Dalej mamy do czynienia ze zwart膮 i dobrze zbalansowan膮 maszyn膮 sportow膮 o troch臋 twardawym zawiasie i niskim 艣rodkiem ci臋偶ko艣ci. To taki miejski wojownik, kt贸ry ma przede wszystkim s艂u偶y膰 do jazdy w korkach. Tutaj licz膮 si臋 trzy rzeczy - kompaktowa, niezbyt szeroka buda, przemy艣lana konfiguracja automatycznego CVT daj膮ca odej艣cie spod 艣wiate艂 no i hamulce. Zauwa偶cie, 偶e podczas jazdy po Warszawie ja przez ca艂y czas skupiam si臋 niemal wy艂膮cznie na wyprzedzaniu i omijaniu innych. Na zmian臋 przy艣pieszam i hamuj臋. A mam czym. S膮 dwie tarcze, kt贸re spi臋to systemem CBS, przepraszam SBC, bo tak w swojej nomenklaturze Peugeot okre艣la tak zwany kombinowany uk艂ad hamulcowy. W skr贸cie lew膮 klamk膮 uruchamiacie jednocze艣nie przedni i tyln膮 tarcz臋. Te z ka偶dym kilometrem okazywa艂y si臋 coraz bardziej wydajne.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Nawet po 2 godzinach ci膮g艂ej jazdy w korkach, w upalny dzie艅 maszyna nie 艂apie zadyszki. Ch艂odnica dba o optymaln膮 temperatur臋 jednostki co przek艂ada si臋 bezpo艣rednio na osi膮gi. Pr贸偶no jednak szuka膰 na desce rozdzielczo艣ci wskaza艅 temperatury cieczy ch艂odz膮cej. Jest jedynie czerwona lampka, kt贸ra oby nigdy si臋 nie musia艂a zapala膰. No i w艂a艣nie a propos kokpitu - bardziej minimalistyczne podej艣cie do zegar贸w spotka艂em chyba tylko w Harleyu. Mi osobi艣cie du偶o bardziej podobaj膮 si臋 jednak analogowe przyrz膮dy jak w maszynach z lat 90 tych. Wiem, 偶e to jest skuter, jednak brakuje mi obrotomierza, wskaz贸wki temperatury i klasycznego pr臋dko艣ciomierza. Wiem, to kwestia gustu i chyba zaczynam si臋 nieco starze膰.

Nie mniej stylistycznie sprz臋t mi si臋 podoba, nawet w tej podstawowej odmianie w kt贸rej nie ma ryflowanych blach na pod艂odze i uchwytu na telefon. Ten jednak mo偶na bez problemu dokupi膰, kierownica jest kompatybilna z rozwi膮zaniami firmy RAM.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Na koniec chyba najbardziej intryguj膮ce liczby, czyli cena. Ten skuter to 11 490 z艂. Wiem, sporo. Jednak to Peugeot i jeden z najbardziej dynamicznych skuter贸w w klasie. Za te pieni膮dze dostajemy nie tylko osi膮gi i zar膮bisty design, ale tak偶e gwarancj臋 艣wi臋tego spokoju. Te sprz臋ty na zachodzie t艂uk膮 rocznie po 15 000 km i naprawd臋 nie maj膮 lekko. Zapytajcie paryskich dostawc贸w pizzy.

 

Szczeg贸艂y
Cena

11 490 PLN

Dane techniczne

NADWOZIE
Rama Rurowa
Obudowa Polipropylen i ABS
Zawieszenie prz贸d Widelec teleskopowy
up-side down
Zawieszenie ty艂 Amortyzator z t艂umieniem
olejowym
Opona przednia bezdentkowa 130/60 -13"
Opona tylna bezdentkowa 130/60 -13"
Ko艂o prz贸d 13"
Ko艂o ty艂 13"
Hamulec przedni Tarczowy fi 215 mm
SBC*
Hamulec tylny Tarczowy fi 196 mm
SBC*
Ilo艣膰 miejsc 2
SILNIK
Pojemno艣膰 125cm 3
Typ silnika Jednocylindrowy,
czterosuwowy
Moc 11 kM przy 7400 obr/min
Moment obrotowy 10,8 N.m przy 5600 obr/min
Ch艂odzenie Ciecz
Smarowanie Miska oleju
Rozrusznik Elektryczny
Uk艂ad zasilania Wtrysk elektroniczny EFI
Zap艂on Elektroniczny uk艂ad CDI
Sprz臋g艂o Automatyczne
Przeniesienie nap臋du Bezstopniowe
automatyczne CVT
WYMIARY I WAGA
D艂ugo艣膰 (mm) 1895
Szeroko艣膰 kierownicy (mm) 700
Wysoko艣膰 siedziska (mm) 800
Rozstaw osi (mm) 1290
Masa w艂asna (kg) 113
Poj. zbiornika paliwa l 7,4

Plusy

艢wietnie wykorzystana technologia LED w po艂膮czeniu z kloszami soczewkowymi
Dobra dynamika i wysoki moment obrotowy
Ch艂odzenie ciecz膮

Minusy

Brak ABS, jedynie CBS
Zbyt minimalistyczny zestaw zegar贸w

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
Oce艅 tutaj
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci
Ocena Redakcji
Ocena U偶ytkownik贸w
37 Oceny
Ju偶 oceni艂e艣, dzi臋kujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
80%
10%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub
Ocena og贸lna
Design
Jako艣膰
Cena do jako艣ci