- W tym zestawieniu znajdziesz opis pięciu naszym zdaniem najszybszych skuterów o pojemności 50 cm3.
- Ogromny wpływ na powstawanie skuterów 50 cm3 2T miał sport motocyklowy.
- Wszystkie skutery oryginalnie rozpędzały się do 45 km/h. Po odblokowaniu oraz zastosowaniu odpowiednich części tuningowych mogły osiągać prędkość maksymalną wynoszącą nawet 100 km/h!
- W tym zestawieniu znajdziesz pięć naszych typów. Uważasz, że brakuje w tym rankingu TOP5 jakiegoś skutera? Zostawi info w komentarzach.
- Więcej informacji o motocyklach i skuterach znajdziesz na naszej stronie, jednoslad.pl
Jaki jest najszybszy skuter, który jednocześnie jest motorowerem? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zdecydowanie łatwiej będzie zaprezentować zestawienie najszybszych skuterów 50 cm3. Oto nasz ranking TOP5!
Chociaż skutery o pojemności 50 cm3 z założenia nigdy nie miały być demonami prędkości, to powstało kilka modeli, które szczególnie chętnie przyspieszały, a po pełnym odblokowaniu osiągały bardzo "nie motorowerowe" prędkości. Spore możliwości silnikowe były nie tylko odpowiedzią na zapotrzebowanie klienteli, która z radością tuningowała silniki w swoich pięćdziesiątkach, ale i pewnymi konotacjami ze sportem. Oczywiście powstało kilka formuł wyścigowych, w których ścigały się skutery, jednak powiązania z wyścigami MotoGP były aż nad to widoczne. Tu oczywiście nie chodzi o irracjonalne porównywanie skuterów do potworów znanych z wyścigów w klasie królewskiej, a o fakt, że sami zawodnicy coraz częściej pojawiali się w padoku na skuterach, a np. Yamaha Aerox otrzymała specjalne malowanie z logiem Fiata, nawiązujące do wyścigów. Tak rozwijało się szaleństwo, które doprowadziło do sporych sukcesów sprzedażowych.
Miejsca w rankingu są przypadkowe. Nie podajemy naszego ulubionego skutera, ponieważ każdy ma w sobie to "coś". Pamiętaj, że w tym zestawieniu znajduje się zaledwie pięć naszych propozycji. Chciałbyś dodać jakiś sprzęt? Zostaw info w komentarzu!
Najszybsze skutery 50 cm3. Nasz ranking TOP5:
1. Gillera Runner 50 2t. Dwusuwowy potwór
Nasze zestawienie otwiera Gilera Runner 50 2T. Na jej punkcie zwariowali nie tylko Włosi, ale i cała masa wesołych skuterzystów z innych części świata. Sercem niewielkiego jednośladu jest jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 49 cm3. Jednostka generuje moc na poziomie 4,5 KM i moment obrotowy w granicach 4 Nm - oczywiście oryginalnie. Klasycznie dla skutera tej klasy Runner 50 rozpędza się do prędkości 45 km/h. Jednak po spędzeniu dłuższej chwili w zaciszu garażu i pełnym odblokowaniu prędkość maksymalna może wynieść nawet 95 km/h. To więcej niż obecnie osiąga niejedna czterosuwowa 125-tka!
Na pochwałę zasługują gabaryty tego skutera. Pozycja za kierownicą sprzyja pokonywaniu długich dystansów. W szeroko pojętej turystyce sprawdzi się również ogromny zbiornik paliwa, który mieści w sobie aż 12 litrów paliwa. Sporych rozmiarów zbiornik paliwa i niskie spalanie, wynoszące poniże 3 l/100km oznacza, że skuter na jednym tankowaniu może pokonać ponad 400 kilometrów. Świetny wynik. Oczywiście wraz z odblokowaniem apetyt na paliwo wzrasta i może wynieść w skrajnych warunkach nawet 6 l/100 km!
2. Peugeot Speedfight 50. Najlepszy do tuningu?
Gdybyśmy spośród skuterów znajdujących się na tej liście mieli wybrać model, który mielibyśmy porządnie stuningować, to prawie na pewno nasz wybór padłby właśnie na Speedfighta 50 2T. Ilość części zamiennych i tuningowych jest ogromna. Naprawdę jest z czego wybierać. Nie zawiodą się również Ci, którzy lubią, aby ich sprzęt cieszył oko. Na portalach aukcyjnych dostępna jest cała masa przedmiotów służących tzw. tuningowi optycznemu.
W ramie tego sportowego skutera znajduje się jednocylindrowy silnik dwusuwowy chłodzony cieczą. Jednostka rozwija moc na poziomie 5,2 KM i moment obrotowy w granicach 4,8 N.m przy 6000 obr./min. Skuter posiada zarówno kickstarter jak i rozrusznik elektryczny. Spalanie? Przy odrobinie rozsądku zejdziesz nawet do 2.5 l/100 km.
Prędkość maksymalna w oryginalnej wersji wynosi oczywiście 45 km/h, jednak po odblokowaniu i pełnym tuningu użytkownicy chwalą się, że ich skutery rozpędzają się nawet do 100 km/h! Nieźle, prawda?
3. Aprilia SR 50. Do wyboru, do koloru
Pierwsze skutery z serii SR zaczęły pojawiać się w salonach sprzedaży już w roku 1992 i były czymś zaskakującym dla młodych fanów motoryzacji. Swoim wyglądem nie tylko nawiązywały do świata sportu motorowego z najwyższej półki, ale zaskakiwały swoimi osiągami. Aprilię SR mogliśmy dorwać w kilku wariantach silnikowych: 50 oraz 125. Co ciekawe w 2011 pojawiły się również modele Aprilia SR Max z silnikami o pojemności 150 oraz 300 cm3. Dzisiaj interesują nas jednak skutery z najmniejszym silnikiem. Zresztą to właśnie motorower Aprilii zrobiła najbardziej zawrotną karierę.
Początkowym dostawcą silników była firma Minarelli. W roku 2000 dostawca jednostek napędowych uległ zmianie. Od teraz silniki dostarczało Morini. Jednak wszystkie silniki cechowały się świetnymi osiągami, niską awaryjnością i prostotą budowy (szczególnie piece Minarelli). Oczywiście, użytkownicy marudzili na wysokie spalania i niskie przebiegi między tankowaniami, ale wynikało to najczęściej z szeroko zakrojonego tuningu mechanicznego, którego celem było podniesienie mocy.
4. Yamaha Aerox 50. Najszybszy skuter w mieście
Yamaha Aerox 50 była niezwykle udaną konstrukcją. Świadczy o tym fakt, że była produkowana od roku 1997 do 2012 bez większych zmian konstrukcyjnych! Najważniejszym elementem skutera był silnik, którego produkcje zlecono Minarelli - to w zasadzie nikogo nie powinno dziwić, gdyż w tamtych latach Minarelli należało do koncernu Yamaha.
Dwusuwowa jednostka napędowa (YQ50/Minarelli MA 50o) o pojemności 49 cm3 osiągała moc 3,4 kW, czyli około 4 KM. Niby niewiele, jednak sprzęt osiągał tą moc przy nieco ponad 6000. obr./min, a maksymalny moment obrotowy dostępny był już przy 4500 obr./min. Za chłodzenie odpowiadała ciecz. Poza tym były to tylko wartości wyjściowe. Tuning nie był problematyczny, a po dobrym zdłubaniu bez większych problemów skuter rozpędzał się do 90 km/h, a z dobrym wiatrem i na długiej prostej nawet do 100 km/h.
Porywający był wygląd, który zdecydowanie nawiązywał do sportu. Skuter nie był dużych rozmiarów, co w odniesieniu do chęci rozwijania jak najlepszych osiągów było ogromną zaletą.
5. Malaguti Phantom F12 50 cm3 2T.
Chociaż wydaje się, że Malaguti F12 Phantom był najmniej popularnym skuterem spośród skuterów tego zestawienia, to brak jego obecności byłby prawdziwą niegodziwością. Malaguti zaprezentowało swój dwusuwowy skuter dopiero w roku 2005. W oczy rzucała się dynamiczna linia, przyciągające wzrok malowanie i właśnie podatny na tuning silnik, który był sercem maszyny.
W specyfikacji wyjściowej skuter posiadał 4 KM i 4,5 Nm momentu obrotowego i rozpędzał się do 45 km/h. Po odblokowaniu prędkość rosła do 85 km/h, co było naprawdę zadowalającymi wartościami. Skuter posiadał gaźnik, zapłon CDI, przekładnię CVT oraz automatyczny podajnik oleju.
Przeczytaj również:
boże.. co to za bzdury??? gdzieś ty gościu pozbierał te informacje? po forach dla pryszczatych małolatów? Jaki skuter 2T w 50cm jeździ seryjnie po 90km/h paląc przy tym 2,5 litra paliwa…