Aktualnie czytasz:
Kymco Agility Carry: Test Wideo
2

Maszyna przeznaczona dla profesjonalistów. Dla ludzi ceniących niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Po niesamowitym sukcesie ZX 50 Kymco postanowiło iść za ciosem i zaproponowało skuter o potężnych możliwościach przewozowych bez strat na mobilności i komforcie prowadzenia. Zobacz Kymco Agility Carry w oku kamery Skuterowo.com.

Kymco jest tajwańską firmą, która zajmuje się produkcją skuterów, motocykli i quadów. Obecnie jest jednym z największych graczy na rynku. Firma wypuszcza siedemset tysięcy maszyn rocznie. W siedmiu fabrykach zatrudnia ponad 4 tysiące ludzi. Sprzedają swoje maszyny do prawie 90 krajów. Agility Carry – maszyna jest przeznaczona przede wszystkim dla profesionalistów, osób które codziennie pracują i wykorzystują ten że właśnie sprzęt. Przede wszystkim jest to sprzęt bardzo, bardzo niezawodny, zręsztą Kymco sływnie z motocykli, skuterów i quadów które tak naprawdę są niezawodne. Agility Carry jest następcą kultowego ZX, oczywiście z firmy Kymco. ZX był to skuter stosowany przez listonoszy, przez kurierów, przez dostawców pizzy. Dlaczego był przez nich stosowany? Ponieważ była to maszyna niezawodna i nie do zdarcia.
Skupmy się teraz na właściwościach praktycznych tego modelu bo tak naprawdę to w nim jest najważniejsze. Na początek stelaż pod kufer idealny dla Pizza Delivery. Druga część praktyczności, specjalny stelaż na torby różnego rodzaju i ogromny kufer. Oprócz tego Agility Carry posiada spory bagażnik pod siedzeniem. Ładowność tego sprzętu jest około 100 kilogramów nie włączając masy kierowcy. Mi najbardziej spodobał się ten kufer. Zobaczymy co nasz operator w nim przewiózł. Mówiłem, że jest spory i rzeczywiście jest spory. Blenda, lampy, kamera, statyw … Stary zaszalałeś.
Mówiliśmy już o praktyczności, mówiliśmy troszeczkę już o firmie Kymco, mówiliśmy już o tym ogromnym, ogromnym, ogromnym kufrze. Przejdźmy teraz do danych i szczegółów technicznych. Sercem tego motoru jest czterosuwowy silnik aktywnie chłodzony powietrzem. Spalanie ponad nieco 2 litry. Jest to idealny kompromis między dynamiką a ekonomią jazdy. Skupmy się może teraz na desce rozdzielczej. Ogólnie jest bardzo przejrzysta. To jest oczywiście zaleta. Minusem jednak jest jej infantylność. Chodzi tutaj o prędkościomierz. Mogliby nieco zmienić czcionkę, no chociażby Arial czy Times New Roman, jaka kolwiek byle nie ta.

Chciałbym jeszcze wspomnieć o jednej zalecie. Tak naprawdę to powinna być norma jeżeli chodzi o dzisiejsze skutery ale normą nie jest. Mianowicie chodzi o kierunkowskazy, a właściwie o dźwięk kierunkowskazów. Zaraz wam coś zademonstruję a propos tych kierunkowskazów i  apropos tego dźwięku tylko ściągnę ten magiczny kluczyk z magicznej szyi, moment (dźwięk kierunkowskazu). I tak powinno być w każdym skuterze, niestety nie jest. No tak teoretycznie powinno to być to normą, niestety praktycznie jest to normą i w wielu skuterach, przede wszystkim chińskiej produkcji takiego czegoś nie ma. Jest to bardzo ważny element, ponieważ bardzo, bardzo, bardzo wpływa na nasze bezpieczeństwo na drodze. Wyobraźcie sobie sytuację na drodzę kiedy zapomnicie wyłączyć kierunkowskazu. W tym momencie może dojść po prostu do wypadku bądź do kolizji. Tego typu sygnał dźwiękowy przy kierunkowskazie powinien być montowany standardowo. Uchroni to nasze bezpieczeństwo i użytkowników drogi. Zatem przyznajmy plus dla Kymco za dźwięk kierunkowskazów za dbałość o nasze bezpieczeństwo. O nasze bezpieczeństwo szczególnie podczas załadunku bądź rozładunku lub postoju zadba także hamulec postojowy. Jest to bardzo rzadkie rozwiązanie w skuterach tego typu klasy. Zobaczcie jak to działa. (prezentacja hamulca). W tym momencie hamulec postojowy jest włączony i w taki sposób go rozłączamy. Zanosi się na deszcz więc schowałem się pod kufer. Ale tak naprawdę nie to jest przyczyną dlaczego upadłem tak nisko.

Chciałem wam troszkę opowiedzieć o oponach i zawieszeniu bo jest to bardzo istotne w tego typu skuterze. Zawieszenie jest ani nie za miekkie ani nie za twardę. Tak naprawdę jest optymalne i idealne na nasze polskie, dziurawe drogi. Nad bezpieczeństwem czuwają także szerokie, grube, solidne laki z bardzo dobrej gumy. Jest jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem wam powiedzieć. Mianowicie chodzi o design. Nie będę się rozwodzić, nie będę opowiadać o nim. Sami zobaczcie z bliska jak wygląda Agility Carry. Według mnie wydaję się, że producentom udało się połączyć praktyczność i całkiem niezły wygląd. Zasiedzieliśmy się tu trochę, słonko nam zachodzi i tak na koniec testów w skuterowo.com przydałoby się powiedzieć coś mądrego. Spróbuję powiedzieć co kolwiek. Jeżeli chodzi o ten model Agility Carry który dzisiaj prezentowaliśmy można powiedzieć że jest to idealne połączenie dynamiki, komfortu, wygody i przede wszystkim możliwości praktycznych. Stelaże do ciężkiej roboty. Przyda się kurierowi, przyda się dziadkowi na działkę, a tak właściwie przyda się każdemu kto ceni niezawodność i ekonomię.

 
Czytaj
REKLAMA

PRZESIĄDŹ SIĘ NA MIEJSKĄ 125!


Odbierz pakiet akcesoriów o wartości 400 zł i ruszaj w miasto.

Fot.: Sebastian Przybylski (Skuterowo.com)/Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe marcinplock
    30 czerwca 2011 at 00:34

    Fajny Test, mysle ze skuter moze naprawde sie przyjać w Polsce.

  • Zdjęcie profilowe madi
    4 lipca 2011 at 23:40

    tak sobie myślę, że ten skuter byłby idealny dla osoby lubiącej podróże na skuterze a to za sprawą owych stelaży, do których można przymocować masę bagażu.

    PS: ten dźwięk kierunkowskazów to po prostu dźwięk przerywacza bimetalicznego 🙂