Aktualnie czytasz:
Test Kymco Agility Carry: Na czas. Na miejsce

Kwang Yang Motor Company czyli Kymco sta艂o si臋 bardzo popularne na 艣wiatowych ulicach za spraw膮 znanego chyba ka偶demu modelowi ZX 50. Ten ma艂y i niepozorny skuter by艂 katowany przez tysi膮ce dostawc贸w pizzy i kurier贸w na ca艂ym 艣wiecie. Mimo z艂ego traktowania wspomniany Kymco nie poddawa艂 si臋 przeje偶d偶aj膮c dziesi膮tki tysi臋cy kilometr贸w. Niedawno mia艂a w Polsce premiera godnego, towarowego nast臋pcy: Agility Carry. Dzi艣 ten skuter zosta艂 zaproszony do strefy testowej Skuterowo.com.

Kymco Agility wyst臋powa艂o i wyst臋puje w kilku odmianach. Znamy doskonale podstawowe wersje 2T, 4T, RS, City. Teraz przyszed艂 czas na towarow膮 mutacj臋 tego modelu: Carry 50. Na pierwszy rzut oka doskonale mo偶na dostrzec istotne atrybuty. Jednoosobowa kanapa, skr贸cona na rzecz du偶ego stela偶a na tylny kufer. Drugi umieszczony przed kierownic膮. Najbardziej charakterystyczne s膮 jednak lampy umieszczone pod przednim rusztowaniem przeznaczonym na monta偶 dodatkowego baga偶nika. Wygl膮da to co najmniej dziwnie, ale za to jest praktycznie. Zobaczcie sami.

Niemal ca艂y kosz zakup贸w. Carry pos艂usznie dostarczy艂 je na miejsce.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Przeprowad藕 rodzin臋. Dzi臋ki stela偶om sami mo偶emy dostosowa膰 Kymco Carry do w艂asnych potrzeb. Sami decydujemy jakie kufry na nim zainstalujemy. Z przodu i z ty艂u mo偶emy umie艣ci膰 spore baga偶niki do tego mamy du偶o miejsca pod kanap膮 i na p艂askiej pod艂odze. 艢mia艂o mo偶emy pojecha膰 do marketu na zakupy i upcha膰 do testowanego Agility ca艂y koszyk. Sami przeprowadzili艣my taki w艂a艣nie eksperyment.

Jako艣膰 materia艂贸w w Kymco Carry zas艂uguje na pochwa艂臋.

Jako艣膰 materia艂贸w w Kymco Carry zas艂uguje na pochwa艂臋.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

To skuter dla zawodowc贸w. Rozwi膮zania praktyczne bior膮 g贸r臋 nad designem. Kto艣 kto ma zamiar kupi膰 Carry doskonale zdaje sobie spraw臋 do czego przeznaczy ten skuter. Nie oznacza to jednak, 偶e Kymco zbagatelizowa艂o kwestie wizualne. Mimo wszechobecnych stela偶y Agility w wersji transportowej nie wygl膮da odra偶aj膮co, jak cho膰by ostatnio zaprezentowany Romet Delivery. Na pierwszy rzut oka wida膰, 偶e Carry zosta艂 wyko艅czony bardzo starannie. Nie ma mowy o skrzypi膮cych, 藕le spasowanych plastikach. To tak偶e zas艂uga dobrej jako艣ci materia艂贸w.

Mimo wszystko wygodnie. Kierowca na ma艂ej kanapie znajdzie dla siebie sporo miejsce. Spokojnie mo偶na wykorzysta膰 tylny kufer jako oparcie. Miejsca na nogi, mimo stela偶a do zamontowania kurierskiej torby jest wystarczaj膮co. Na nier贸wno艣ciach jest wzgl臋dnie komfortowo. Dwunastocalowe ko艂a nie nale偶膮 do najwi臋kszych, ale dzi臋ki szerokim oponom i zr贸wnowa偶onemu zawieszeniu wyrwy w jezdni s膮 dobrze wybierane i t艂umione.

Po kraw臋偶nikach. Agility Carry jest przeznaczony dla mobilnych dostawc贸w. Oczywistym jest, 偶e przeznaczenie tego skutera wymusza na nim umiej臋tno艣膰 radzenia sobie z niestandardowymi przeszkodami. Kraw臋偶niki, trawniki, drogi nieutwardzone. Testowany Kymco dobrze sobie radzi艂 z drogowymi wrogami.

Agresywnie testowany, niedotarty i zablokowany silnik wysysa艂 z baku 2.05 L na setk臋.

Agresywnie testowany, niedotarty i zablokowany silnik wysysa艂 z baku 2.05 L na setk臋.

Silnik. To czterosuwowa jednostka zaprojektowana i wyprodukowana przez Kymco. Lata pokaza艂y, 偶e jest to serce nie do zdarcia. Wiele innych modeli w nie wyposa偶one potrafi艂y bez jakiejkolwiek ingerencji przejecha膰 nawet 30聽 - 40 000 kilometr贸w. Na pi臋膰dziesi膮tk臋 to naprawd臋 sporo. Jednostka pr贸cz niezawodno艣ci cechuje si臋 tak偶e ma艂ym apetytem na paliwo. Agresywnie testowany, niedotarty i zablokowany silnik wysysa艂 z baku 2.05 L na setk臋. Przy pokonywaniu po mie艣cie kilkunastu kilometr贸w dziennie to bardzo wa偶ny czynnik. W por贸wnaniu do dwusuwowego ZX'a czy Peugeot Ludix to nawet 1.5 L oszcz臋dno艣ci na ka偶d膮 setk臋. Odblokowany silniczek Carry'ego osi膮ga na prostej 65-70 km/h.

Kymco Agility Carry dobrze hamuje nawet przy pe艂nym za艂adunku

Kymco Agility Carry dobrze hamuje nawet przy pe艂nym za艂adunku

Hamowanie. Nawet przy pe艂nym za艂adunku nie mo偶na narzeka膰 na wydajno艣膰 uk艂ad贸w. Przednia tarcza dobrze sobie radzi i przy mocniejszym wci艣ni臋ciu klamki mo偶na zablokowa膰 przednie ko艂o na czystym i suchym asfalcie. Tylny b臋ben radzi sobie nieco gorzej. Testowy Carry zosta艂 nam dostarczony ze 藕le wyregulowanym naci膮giem linki, mimo to byli艣my w stanie unieruchomi膰 tyln膮 o艣. Po naci膮gni臋ciu by艂o jeszcze lepiej. Co istotne materia艂y (klocki, tarcze, szcz臋ki) montowane fabrycznie wyr贸偶niaj膮 si臋 d艂ug膮 偶ywotno艣ci膮. Skuterowo.com zna przypadki przejechania nawet 20 000 km na tych materia艂ach eksploatacyjnych. To spora oszcz臋dno艣膰.

Deska rozdzielcza do poprawki. Projekt zegar贸w znamy ju偶 z poprzednich wersji Agility. Kto艣, kto tworzy艂 ten element na desce kre艣larskiej musia艂 mie膰 spor膮 wad臋 wzroku. Czcionki i kolory s膮 po prostu okropne. Jak w chi艅skiej zabaweczce z bazaru. Minus te偶 za kontrolk臋 艣wiate艂 drogowych. W ci膮gu dnia, w pe艂nym s艂o艅cu jest niewidoczna. Mo偶emy godzinami je藕dzi膰 po mie艣cie na d艂ugich i nie mie膰 o niczym poj臋cia.
To, dla zbilansowania teraz b臋d膮 dwa plusy. Pierwszy za sygna艂 d藕wi臋kowy informuj膮cy o w艂膮czonych kierunkowskazach. A偶 szlag cz艂owieka trafia, 偶e musi kogokolwiek za to chwali膰. Ale niestety wielu producent贸w, najcz臋艣ciej chi艅skich uzna艂o, 偶e jest to element zb臋dny. Zb臋dny? Od tego przecie偶 zale偶y nasze bezpiecze艅stwo. Zapomnimy o wy艂膮czeniu prawego kierunkowskazu i na skrzy偶owaniu kto艣 wymusi nam pierwsze艅stwo, wtedy kogo to b臋dzie wina? Jak my艣licie?

Hamulec postojowy w skuterach to niecz臋sty widok.

Hamulec postojowy w skuterach to niecz臋sty widok.

Wr贸膰my do deski rozdzielczej naszego Kymco, teraz druga pochwa艂a - za przycisk Passing na kierownicy. No dobrze, ale co to takiego? Passing s艂u偶y do szybkiego w艂膮czania sygna艂贸w 艣wietlnych. To inaczej m贸wi膮c miganie d艂ugimi bez konieczno艣ci sta艂ego ich w艂膮czania.

Dodatkowo. Carry posiada hamulec postojowy. Wa偶ny element podczas za艂adunku i roz艂adunku. Dzi臋ki niemu nie musimy si臋 obawia膰 o wywr贸cenie si臋 pojazdu podczas postoju na bocznej podporze w nier贸wnym terenie.

Najistotniejsze dla profesjonalisty. Niezawodno艣膰. Kymco posiada wizerunek solidnej i bezawaryjnej marki. Znane nam wcze艣niejsze odmiany Agility 50 4T wielokrotnie by艂y zachwalane przez r贸偶nego rodzaju u偶ytkownik贸w. To za spraw膮 trwa艂o艣ci i ograniczenia do minimum obs艂ugi serwisowej, kt贸ra sprowadza si臋 w艂a艣ciwie do tankowania i przeprowadzania regularnych przegl膮d贸w gwarancyjnych w ASO. W艂a艣ciciel pizzerii, baru sushi, miejskiej firmy kurierskiej nie mo偶e sobie pozwoli膰 na unieruchomienie skutera podczas pracy. Jedno艣lad ma ci臋偶ko pracowa膰 przez wiele tysi臋cy kilometr贸w. Kymco Agility Carry ma dojecha膰 na czas, na miejsce, na pewno.

Chyba najlepszy stosunek jako艣ci do ceny. Carry w polskiej dystrybucji kosztuje 5 200 PLN Brutto. To kolejny plus dla Kymco. Wielu zdaje si臋 ju偶 docenia膰 t臋 now膮 propozycj臋 na naszym rynku. Czy Agility Carry jest w stanie kontynuowa膰 wielki sukces ZX 50?

Zobacz jak testowali艣my Kymco Agility Carry.

[nggallery id=48]

Dane techniczne:

Wymiary [d艂./szer./wys. (mm)]: 1925/685/1130
Waga: 105,5 kg
Przeniesienie nap臋du: bezstopniowa [CVT]
Rozrusznik: elektryczny i no偶ny
Silnik: 4 suwowy
Pojemno艣膰: 49,5 cm3
Moc: 3,6 KM przy 7500 obr/min
Ch艂odzenie: powietrze
Moment obrotowy: 3,5 Nm przy 7000 obr/min
Rozmiar opon: prz贸d 鈥 120/70-12, ty艂 鈥 130/70-12
Hamulce: prz贸d 鈥 tarcza, ty艂 鈥 b臋ben
Dost臋pne kolory: bia艂y
Fot.: Sebastian Przybylski (Skuterowo.com)/Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
16 Komentarze
1 2

Podziel si臋 opini膮

lub