Kymco CV2 i Kymco CV3: póki co to tylko koncepty, które bez dwóch zdań pojawią się w ofercie

Na rynku dużych skuterów możemy od niedawna zaobserwować bardzo ciekawe ruchy, które - moim zdaniem - zapoczątkowała Honda z modelem X-ADV oraz Yamaha z całą serią pojazdów z dwoma kołami z przodu (i tak, wiem, Piaggio było pierwsze). 

Kymco jakiś czas temu nęciło wizją a'la offroadowego skutera z Taiwanu, odpowiedzi na Hondę X-ADV. Okazuje się, że prace nad pojazdem trwają, a model pod nazwą CV2 pojawił się na targach EICMA. Ma być to zapowiedź całej rodziny "C" spod znaku Kymco. CV2 nie jest tak "terenowe" jak Honda X-ADV - to raczej SUV w stylu Porsche Cayenne, niżeli Land Rovera Discovery. Ale, trzeba przyznać, że wygląda nieźle.

Póki co detale techniczne są ograniczone. Mówi się o wspólnym napędzie z AK550 i bogatym wyposażeniu standardowym.

CV2 z kuferkami. Ja bym nie narzekał.

Drugim skuterem jest CV3, czyli trójkołowiec. Segment ten bez dwóch zdań zbudowało Piaggio z modelem MP3, a teraz intensywnie eksploruje chociażby Yamaha (które od przyszłego roku będzie oferowała trójkołowy motocykl - Yamahę Niken). Trójkołowe motocykle / skutery kierowane są do osób, które nie do końca przekonane są do stabilności standardowych jednośladów. Segment ten, całkiem słusznie, Yamaha nazywa Urban Mobility i w moim odczuciu będzie to kawałek rynku, który zacznie intensywnie rosnąć zaraz po tym, jak ludzie zapomną o modzie na retro-motocykle.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Do konkretów: CV3 także miałoby być napędzane jednostką z AK550 i być bogato wyposażone w standardzie. Na jednym ze zdjęć widać także opcjonalny daszek, coś w stylu BMW C1 sprzed lat. To niezły pomysł i kolejna karta przetargowa w stronę osób, które nie do końca są przekonane do takiego sposobu przemieszczania się po mieście.

Koncept CV3 z opcjonalnym "dachem". Pani wygląda na zadowoloną.

Kymco nie potwierdziło kiedy modele mogłyby trafić do produkcji, ale jeśli miałbym strzelać: w 2019 roku.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Zawsze bardzo cenilem kymco, miałem 2 xcitingi 500 i były super, cena do jakości najlepsza. Potem kupiłem Aprilie srv 850 rewelacja jak chodzi o osiągi, przyspieszenie, cacuszko, ale dwie wady jak dla mnie, ciężki jak CHOLERA 250kg,ciezko postawić na podnóżek centralny i b. twarde zawieszenie, które doprowadziło mnie do operacji kręgosłupa, taraz już na jednosladach nie jezdze. Uważam że kymco to świetna firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button