Kymco CV2 i Kymco CV3: póki co to tylko koncepty, które bez dwóch zdań pojawią się w ofercie

Na rynku dużych skuterów możemy od niedawna zaobserwować bardzo ciekawe ruchy, które – moim zdaniem – zapoczątkowała Honda z modelem X-ADV oraz Yamaha z całą serią pojazdów z dwoma kołami z przodu (i tak, wiem, Piaggio było pierwsze). 

Kymco jakiś czas temu nęciło wizją a’la offroadowego skutera z Taiwanu, odpowiedzi na Hondę X-ADV. Okazuje się, że prace nad pojazdem trwają, a model pod nazwą CV2 pojawił się na targach EICMA. Ma być to zapowiedź całej rodziny “C” spod znaku Kymco. CV2 nie jest tak “terenowe” jak Honda X-ADV – to raczej SUV w stylu Porsche Cayenne, niżeli Land Rovera Discovery. Ale, trzeba przyznać, że wygląda nieźle.

Póki co detale techniczne są ograniczone. Mówi się o wspólnym napędzie z AK550 i bogatym wyposażeniu standardowym.

CV2 z kuferkami. Ja bym nie narzekał.

Drugim skuterem jest CV3, czyli trójkołowiec. Segment ten bez dwóch zdań zbudowało Piaggio z modelem MP3, a teraz intensywnie eksploruje chociażby Yamaha (które od przyszłego roku będzie oferowała trójkołowy motocykl – Yamahę Niken). Trójkołowe motocykle / skutery kierowane są do osób, które nie do końca przekonane są do stabilności standardowych jednośladów. Segment ten, całkiem słusznie, Yamaha nazywa Urban Mobility i w moim odczuciu będzie to kawałek rynku, który zacznie intensywnie rosnąć zaraz po tym, jak ludzie zapomną o modzie na retro-motocykle.

Do konkretów: CV3 także miałoby być napędzane jednostką z AK550 i być bogato wyposażone w standardzie. Na jednym ze zdjęć widać także opcjonalny daszek, coś w stylu BMW C1 sprzed lat. To niezły pomysł i kolejna karta przetargowa w stronę osób, które nie do końca są przekonane do takiego sposobu przemieszczania się po mieście.

Koncept CV3 z opcjonalnym “dachem”. Pani wygląda na zadowoloną.

Kymco nie potwierdziło kiedy modele mogłyby trafić do produkcji, ale jeśli miałbym strzelać: w 2019 roku.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Zawsze bardzo cenilem kymco, miałem 2 xcitingi 500 i były super, cena do jakości najlepsza. Potem kupiłem Aprilie srv 850 rewelacja jak chodzi o osiągi, przyspieszenie, cacuszko, ale dwie wady jak dla mnie, ciężki jak CHOLERA 250kg,ciezko postawić na podnóżek centralny i b. twarde zawieszenie, które doprowadziło mnie do operacji kręgosłupa, taraz już na jednosladach nie jezdze. Uważam że kymco to świetna firma.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button