Aktualnie czytasz:
Kymco CV2 i Kymco CV3: póki co to tylko koncepty, które bez dwóch zdań pojawią się w ofercie
0

Na rynku dużych skuterów możemy od niedawna zaobserwować bardzo ciekawe ruchy, które – moim zdaniem – zapoczątkowała Honda z modelem X-ADV oraz Yamaha z całą serią pojazdów z dwoma kołami z przodu (i tak, wiem, Piaggio było pierwsze). 

Kymco jakiś czas temu nęciło wizją a’la offroadowego skutera z Taiwanu, odpowiedzi na Hondę X-ADV. Okazuje się, że prace nad pojazdem trwają, a model pod nazwą CV2 pojawił się na targach EICMA. Ma być to zapowiedź całej rodziny „C” spod znaku Kymco. CV2 nie jest tak „terenowe” jak Honda X-ADV – to raczej SUV w stylu Porsche Cayenne, niżeli Land Rovera Discovery. Ale, trzeba przyznać, że wygląda nieźle.

Póki co detale techniczne są ograniczone. Mówi się o wspólnym napędzie z AK550 i bogatym wyposażeniu standardowym.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

CV2 z kuferkami. Ja bym nie narzekał.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Drugim skuterem jest CV3, czyli trójkołowiec. Segment ten bez dwóch zdań zbudowało Piaggio z modelem MP3, a teraz intensywnie eksploruje chociażby Yamaha (które od przyszłego roku będzie oferowała trójkołowy motocykl – Yamahę Niken). Trójkołowe motocykle / skutery kierowane są do osób, które nie do końca przekonane są do stabilności standardowych jednośladów. Segment ten, całkiem słusznie, Yamaha nazywa Urban Mobility i w moim odczuciu będzie to kawałek rynku, który zacznie intensywnie rosnąć zaraz po tym, jak ludzie zapomną o modzie na retro-motocykle.

Do konkretów: CV3 także miałoby być napędzane jednostką z AK550 i być bogato wyposażone w standardzie. Na jednym ze zdjęć widać także opcjonalny daszek, coś w stylu BMW C1 sprzed lat. To niezły pomysł i kolejna karta przetargowa w stronę osób, które nie do końca są przekonane do takiego sposobu przemieszczania się po mieście.

Koncept CV3 z opcjonalnym „dachem”. Pani wygląda na zadowoloną.

Kymco nie potwierdziło kiedy modele mogłyby trafić do produkcji, ale jeśli miałbym strzelać: w 2019 roku.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
86%
Interesujące
14%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%