Kymco Xciting S400i – każdy duży skuter powinien taki być! [DANE TECHNICZNE, OPIS, GALERIA ZDJĘĆ]

Poznajcie 5 generację tytułowego modelu!

W skrócie
  • Czas na piątą generację maxiskutera Kymco!
  • Xciting S400i to model absolutnie wyjątkowy, który idealnie sprawdzi się podczas jazdy w korkach, ale także wybierając się poza miasto
  • Moc, ergonomia, wyposażenie i przede wszystkim cena - Kymco Xciting S400i

Maxiskutery na rynku z każdym rokiem mają się coraz lepiej, a potwierdzają to zarówno kontynuacje znanych już modeli, jak i co rusz pojawiające się zupełnie nowe. Kymco z pewnością jest jednym z producentów, który od wielu lat tworzy ten segment, a duże skutery oferowane w jego gamie są swego rodzaju wyznacznikiem. Poznajcie Xciting S400i.

Jeszcze kilkanaście lat temu skutery to była odnogą motocyklizmu, która poza Włochami nie powinna istnieć. Przez prawdziwych fanów jednośladów określane były najczęściej bardzo obraźliwie, a suchą nogą z tych potyczek na linii motocykle-skuterki, wychodziła jedynie kultowa i ponadczasowa Vespa. Trendy jednak nieubłaganie się zmieniały, a my, motocykliści, w końcu zrozumieliśmy, że pogoń za jeszcze wyższą mocą i prędkością maksymalną nie ma kompletnie sensu. W końcu na piedestale stanęła wygoda codziennego użytkowania, a także uniwersalność.

Maxiskutery mają być zdecydowanie większą, bardziej zaawansowaną, mocniejszą i jeszcze bardziej uniwersalną wersją niewielkich skuterków, które świetnie sprawdzą się również użytkowane przez bardziej doświadczonych motocyklistów.

Najważniejsze informacje:

  1. Xciting S400i – piąta generacja maxiskutera, który skradł serca fanów motocykli.
  2. Nowoczesny i sportowy wygląd połączony z jednocylindrową jednostką napędową o pojemności 400 cm3, która generuje moc 35,5 KM.
  3. Wyjątkowa ergonomia i rozwiązania, które sprawdzą się zarówno przemierzając korki w mieście, jak i wybierając się na weekendową przejażdżkę – do dyspozycji kierowcy jest regulowana szyba, a także system NOODOE.

Kymco Xciting S400i – koniecznie obejrzyj poniższe video:

Kymco od wielu lat udowania już, że w kwestii produkcji dużych skuterów jest pionierem. Zresztą wystarczyłoby zakryć widoczne emblematy, a wielu nawet bardzo doświadczonych motocyklistów mogłoby je z konkurencją chociażby z Japonii. W Tajwanie jednak produkcja ma się nadzwyczaj dobrze, a poza informacją tą, którą można znaleźć w książce serwisowej czy Internecie, kompletnie nie widać różnicy w jakości użytych podzespołów czy spasowaniu. Wyjątkowo atrakcyjny wygląd połączono ze żwawą jednostką napędową i zachowano przy tym stosunkowo niewielką cenę – tak oto powstała skuteczna recepta na sukces jednośladów marki Kymco.

XCiting S400i

Najnowsza, czyli piąta odsłona otrzymała bardzo dopracowany wygląd zewnętrzny z prostymi, a zarazem dynamicznymi liniami, które całkowicie zmieniły wygląd jego przedniej części sprawiając, że wygląda wyjątkowo nowocześnie i agresywnie. Na każdym kroku inżynierowie zadbali o to, aby widać było sportowego pazura, ale także inspirację w starszym bracie, czyli modelu AK 550. Sam design to jednak nie wszystko, gdyż wszystkie nowe kształty szczególnie przedniej czachy mają za zadanie zapewnić kierowcy jeszcze lepsza ochronę przed wiatrem. Zmiany są szczególnie widoczne w górnej części osłony chodnicy i nowych reflektorach, jednakże trzeba przyznać, że Xciting S400i zdecydowanie może się podobać. Do granic możliwości nasiąknięty jest obowiązującymi trendami, które wyjątkowo udanie połączone zostały z całą koncepcją maxiskutera. Szczególnie widać to zarówno w przednich, jak i tylnych reflektorach, których kształt oraz technologia jest połączeniem nowoczesności i sportu.

XCiting S400i zaprojektowany został nie tylko do przemierzania zatłoczonych miejskich arterii, ale również żeby problemem dla niego nie było pokonanie większych dystansów. Ochrona przed wiatrem jest zadowalająca, jednakże większym sprzymierzeńcem podczas wyjazdów za miasto będzie bardzo wygodne siedzisko kierowcy oraz jego kształt. Zaraz pod nim znajduje się już tradycyjnie schowek, który otworzyć można za pomocą dodatkowego guzika na kierownicy lub kluczykiem. Niestety nie jest “maxi”, gdyż nie mieści się w nim standardowy kask integralny. Nie będzie natomiast problemu z większym plecakiem czy kaskiem typu jet. Warto dodać, że kanapa pasażera jest zupełnie osobnym elementem. W przedniej części tuż pod kierownicą znajdują się także dwa dodatkowe schowki, a lewy posiada także gniazdo USB.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ergonomia to jego mocna strona

Kymco Xciting S400i ma być maksymalnie uniwersalnym skuterem, który poradzi sobie zarówno z korkami, jak i nieco większymi prędkościami poza obszarem zabudowanym. Wobec tego inżynierowie zmuszeni zostali do przyjęcia swego rodzaju kompromisu – stąd jego dosyć spore gabaryty, które będą nas fantastycznie chronić przed wiatrem, jednakże będą problematyczne przeciskając się między samochodami. Podobnie jest z kierownicą, która jest dosyć szeroka, ale gwarantuje nam tym samym jeszcze lepszą kontrolę nad skuterem. Ogromne podesty pozwalają nam trzymać nogi zarówno podkurczone, jak i wyciągnięte, a za sprawą siedziska z niewielkim oparciem kierowca przyjmuje wyprostowaną i zarazem odprężoną pozycję. Jest wygodnie i ergonomicznie, a sam rozkład przycisków na kierownicy, a także informacje wyświetlane na zegarach są proste i przejrzyste. Lusterka są sporych rozmiarów i gwarantują nam tym samym zadowalającą widoczność, nie przenosząc przy tym charakterystycznych dla skuterów ze wschodu wibracji.

Użytkownicy tego modelu z pewnością docenią system NOODOE, który jest na wyposażeniu Xcitinga S400i. To zupełnie nowy wymiar komunikacji na linii kierowca-skuter, który pozwala na niemalże całkowite spersonalizowanie wyświetlacza i zamienienie go chociażby w pokaźnych rozmiarów nawigację. Może być również prędkościomierzem, ulubioną tapetą lub przybrać formę najróżniejszych widgetów, których ustawienie jest banalnie proste i nie wymaga od nas przestudiowania instrukcji. Na wyświetlaczu znajdziemy wszystkie niezbędne informacje dotyczące zarówno skutera, jak i dane dotyczące spalania czy przebiegu dziennego.

Ważnym dodatkiem jest również regulowana wysokość szyby, którą docenią wszyscy fani wyjazdów za miasto. W podstawowej wersji nie jest ona zbyt wysoka i wielu wyższych kierowców pokusi się o montaż dodatkowego deflektora, jednakże taka możliwość będzie nieoceniona szczególnie podczas jazdy w upalne dni. Jej regulacja odbywa się za pomocą dźwigni, która umiejscowiona jest bezpośrednio pod szybą.

Jedźmy już!

Najmocniejszą stroną maxiskutera Kymco jest oczywiście jednostka napędowa o pojemności 400 cm3 generująca moc 35,5 KM. Ten jednocylindrowiec jest nadzwyczajnie żwawy i bardzo chętnie reaguje na każdy ruch manetki. Jego charakterystyka pracy zmienia się wraz z rosnącymi obrotami, a osiągnięcie prędkości rzędu 120 km/h odbywa się błyskawicznie. Skuter wręcz zachęca nas do coraz to szybszej jazdy i to właśnie po wyjeździe z miasta pokazuje to, do czego został stworzony. Przekroczenie bariery 4000 obr./min sprawia, że wibracje generowane przez silnik niemalże kompletnie ustają, a Xciting S400i majestatycznie przemierza kolejne kilometry.

Charakterystyka zawieszenia została dostosowana do jazdy z pasażerem, dlatego zadowalająco wybiera nierówności nawet przy pokaźnie załadowanym skuterze. Na drogach płaskich jak stół jazda nim jest czystą przyjemnością, a wszystko za sprawą szerokiej kierownicy, dzięki której do przerzucania Kymco w zakrętach niemalże nie trzeba używać siły. Natychmiast reaguje na każde polecenie kierowcy, prowadząc się przy tym bardzo pewnie. Nieco więcej problemów zawieszenie mnie na kiepskiej jakości asfalcie, jednakże wygodna kanapa skutecznie wychwytuje wszystkie uderzenia. Przypomnijmy, że skuter gotowy do jazdy waży 195 kg, a pomimo to nawet przy najmniejszych prędkościach prowadzi się z dziecinną łatwością.

Jeżeli już się rozpędzimy w błyskawicznym tempie to nie musimy się martwić o hamowanie – z przodu znajdują się dwie tarcze hamulcowe o średnicy 280 mm, które fantastycznie wywiązują się ze swojej funkcji. Z tyłu jest znacznie słabsza pojedyncza tarcza 240 mm, ale nadal nie można nazwać jej spowalniaczem.

Maxiskuter do wszystkiego

Kymco Xciting S400i udowadnia, że może być pełnoprawnym zastępcom tradycyjnego samochodu, a dodatkowo nieodpłatnie będzie przy tym pełnił funkcję weekendowego kompana podróży za miasto. Żadne trasy nie są mu straszne, a żwawa jednostka napędowa i niebanalna ergonomia świetnie sprawdzi się szczególnie przy wyższych prędkościach. Jego spore gabaryty również nie powinny być wielkim problemem, gdyż nadal pomimo dosyć szerokiej kierownicy nie będziecie mieli problemu z jazdą pomiędzy stojącymi w korkach samochodach. Nie tylko dojedziecie zdecydowanie wcześniej chociażby do pracy, ale także zostaniecie nabywcami skutera, który pokaże wam motocyklizm w najlepszej postaci. Dodatkowo zadowoli się nieco ponad 3-litrami paliwa na sto kilometrów i zaoszczędzi niezliczoną liczbę godzin, którą przestalibyście w korkach wybierając auto. Tak wygląda MAXIuniwersalny jednoślad, który śmiało można nazwać mianem eXciting!

Kymco Xciting S400i dane techniczne:

Wymiary (dł./szer./wys.) 2175/805/1415 mm
Wysokość kanapy 810 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy 195 kg
Silnik OHC, 4 suwowy, 4 V, pojedynczy cylinder
Pojemność silnika 400 cm3
Układ chłodzenia ciecz
Układ paliwowy wtrysk paliwa
Moc 35,5 KM
Max. moment obr. 38,1 Nm
Zbiornik paliwa 12,5 L
Przeniesienie napędu CVT
Rozmiar opon przód 120/70-15″
Rozmiar opon tył 150/70-14″
Hamulec przód podwójny tarczowy 280 mm
Hamulec tył tarczowy 240 mm
ABS TAK
Noodoe TAK

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button