Aktualnie czytasz:
Kymco Downtown 350: Wspomnienie mojego pierwszego maxi skutera
3

Kymco Downtown to dla mnie szczególny skuter. Tak naprawdę ten romans mentalny rozpoczął się chwilę po premierze pierwszej generacji tej maszyny. Patrząc z perspektywy pięćdziesiątki zawsze był to dla mnie obiekt marzeń. Zdroworozsądkowych marzeń.

Kiedy jeszcze nie miałem prawa jazdy na motocykl z zazdrością patrzyłem na właścieli maxiskuterów. Na świętej pamięci Burgmana Executive i inne japońskie czy włoskie konstrukcje tego segmentu. Finansowo nie było mnie stać na nową maszynę tych rozmiarów i osiągów. Ba, nawet nie miałem prawa jazdy na motocykl. Wszystko się zmieniło kiedy zawziąłem się i zrobiłem uprawnienia. Wtedy też kupiłem pierwsze maxi w swoim życiu i był to właśnie Downtown 300.

Dlaczego? Z bardzo prostego powodu – był dużo tańszy od konkurencji oferując tyle, albo prawie tyle samo. Właściwie jedyną wadą był design, którego Tajwańczycy wciąż się uczą. Poza tym było wszystko co niezbędne. ABS, wtrysk i niezawodny silnik, który w 7-8 sekund rozpędzał skuter do setki.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

To jest odpowiedź na pytanie dlaczego tak wyczekiwałem drugiej generacji tego skutera, choć na pierwszy rzut oka z poprzednikiem ma niezbyt wiele wspólnego. Trochę rozwiercono silnik, kompletnie przemodelowano budę, zwiększono gabaryty i wstawiono w to wszystko jeszcze smartfona. Tak, teraz Kymco do topowych skuterów wrzuca system Noodoe. Maszyna jest online, raportuje gdzie sie znajduje czy ktoś niepowołany ją dotyka, daje możliwość personalizacji wskaźników a nawet jest opcja wgrania map nawigacyjnych albo własnej facjaty. To taka opcja dla egocentryków. To jest znak naszych czasów i przykład działania tak zwanego Internetu rzeczy. Jeszcze śmieszniej brzmi stwierdzenie, że muszę iść zaktualizować skuter. Ehhh. Nie narzekam, jestem gadżeciarzem i mnie kręcą takie nowinki. Tym bardziej, że takie przedłużenie naszego telefonu daje możliwość np. czytania powiadomień stojąc na światłach, przez co mniej się stresujemy gdy nie mamy kontaktu z bazą. Jeszcze 10 czy 15 lat temu brzmiałoby to jak pijacka wizja przyszłości według Elona Muska. Dziś nikogo to już nie zaskakuje.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

W kwestii mechanicznej, technicznej czy subiektywnej wypowiadałem się nie raz i wrzucam Wam linki do wrażeń z jazdy tym sprzętem. Powtórzę to co najważniejsze – to sprzęt miejski na codzienne dojazdy z sypialni do centrum. To kompromis pomiędzy typowym turystykiem a mieszczuchem. Masa 173 kg, 30 koni i 67 cm szerokości. Na luzie ten sprzęt jeździ pomiędzy autami, a przy tym nie brakuje mu dynamiki. Został on też zestrojony w taki sposób, aby przyśpieszał w standardzie pięćsetki. Z kolei na obwodnicy wykrzesa z siebie licznikowe 150 km/h. Do tego jest ulepszone zawiesznie i jeszcze więcej miejsca na kierowcę, pasażera i wszystkie pierdoły które wozicie ze sobą. Jak dla mnie nic więcej tutaj nie potrzeba patrząc z perspektywy miejskiej. Oczywiście wiem, że zaraz odezwą się dziesiątki osób, które używają Downtowna do turystyki i też nie narzekają.

Pod kanapą zmieści się 3 osoba bez głowy i kończyn, zamiennie 2 kaski, zamiennie 10 kilo ziemniaków. Jest też port USB w schowku za kolanem. Słowem jest to taka skuterowa Skoda albo KIA. Wybór pragmatyczny i rozsądny, jedynie kosztem prestużu, a nie jakości, osiągów czy niezawodności.

Szczegóły
Cena

Od 19 990 PLN

Dane techniczne

Wymiary [dł./szer./wys. (mm)] 2265/670/1330
Wysokość kanapy (mm) 810
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) 173
Silnik 4-suw
Poj. skokowa (ccm) 321
System chłodzenia ciecz
Układ zasilania wtrysk paliwa
Moc (KM) 30
Max. moment obr. (Nm) 28,5
Zbiornik paliwa (L) 12,5
Przeniesienie napędu CVT
Rozmiar opon przód 120/80-14"
Rozmiar opon tył 150/70-13"
System hamulcowy - typ (przód/tył) tarcza / tarcza
Układ hamulcowy - średnica (mm) 260 / 240
Dostępna kolorystyka biały matowy, grafitowy matowy
Euro 4 tak

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
60%
Interesujące
20%
heh...
0%
Że co?
20%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Tom
    30 sierpnia 2019 at 06:20

    Jeżeli mogę komuś doradzić to odradzam koło Japończyk to coś co posiadam nawet nie leżało.
    Stuka puka leje olej po 7000 km porażka.

  • Tom
    30 sierpnia 2019 at 07:49

    Dlaczego nie piszecie o jakości prawdy. A jak ktoś napisze to redakcja nie publikuje komentarzy.

  • Zdjęcie profilowe jas13
    30 sierpnia 2019 at 15:36

    I to jest przyzwoita prezentacja. Pokazane możliwości skutera, kufer, oraz odczucia subiektywne kierowcy. Na takiej podstawie jest sens udać się do salonu i rozmawiać o ewentualnej jeździe próbnej.