Aktualnie czytasz:
Kymco Downtown 350: Wspomnienie mojego pierwszego maxi skutera
5

Kymco Downtown to dla mnie szczeg贸lny skuter. Tak naprawd臋 ten romans mentalny rozpocz膮艂 si臋 chwil臋 po premierze pierwszej generacji tej maszyny. Patrz膮c z perspektywy pi臋膰dziesi膮tki zawsze by艂 to dla mnie obiekt marze艅. Zdroworozs膮dkowych marze艅.

Kiedy jeszcze nie mia艂em prawa jazdy na motocykl z zazdro艣ci膮 patrzy艂em na w艂a艣cieli maxiskuter贸w. Na 艣wi臋tej pami臋ci Burgmana Executive i inne japo艅skie czy w艂oskie konstrukcje tego segmentu. Finansowo nie by艂o mnie sta膰 na now膮 maszyn臋 tych rozmiar贸w i osi膮g贸w. Ba, nawet nie mia艂em prawa jazdy na motocykl. Wszystko si臋 zmieni艂o kiedy zawzi膮艂em si臋 i zrobi艂em uprawnienia. Wtedy te偶 kupi艂em pierwsze maxi w swoim 偶yciu i by艂 to w艂a艣nie Downtown 300.

Dlaczego? Z bardzo prostego powodu - by艂 du偶o ta艅szy od konkurencji oferuj膮c tyle, albo prawie tyle samo. W艂a艣ciwie jedyn膮 wad膮 by艂 design, kt贸rego Tajwa艅czycy wci膮偶 si臋 ucz膮. Poza tym by艂o wszystko co niezb臋dne. ABS, wtrysk i niezawodny silnik, kt贸ry w 7-8 sekund rozp臋dza艂 skuter do setki.

To jest odpowied藕 na pytanie dlaczego tak wyczekiwa艂em drugiej generacji tego skutera, cho膰 na pierwszy rzut oka z poprzednikiem ma niezbyt wiele wsp贸lnego. Troch臋 rozwiercono silnik, kompletnie przemodelowano bud臋, zwi臋kszono gabaryty i wstawiono w to wszystko jeszcze smartfona. Tak, teraz Kymco do topowych skuter贸w wrzuca system Noodoe. Maszyna jest online, raportuje gdzie sie znajduje czy kto艣 niepowo艂any j膮 dotyka, daje mo偶liwo艣膰 personalizacji wska藕nik贸w a nawet jest opcja wgrania map nawigacyjnych albo w艂asnej facjaty. To taka opcja dla egocentryk贸w. To jest znak naszych czas贸w i przyk艂ad dzia艂ania tak zwanego Internetu rzeczy. Jeszcze 艣mieszniej brzmi stwierdzenie, 偶e musz臋 i艣膰 zaktualizowa膰 skuter. Ehhh. Nie narzekam, jestem gad偶eciarzem i mnie kr臋c膮 takie nowinki. Tym bardziej, 偶e takie przed艂u偶enie naszego telefonu daje mo偶liwo艣膰 np. czytania powiadomie艅 stoj膮c na 艣wiat艂ach, przez co mniej si臋 stresujemy gdy nie mamy kontaktu z baz膮. Jeszcze 10 czy 15 lat temu brzmia艂oby to jak pijacka wizja przysz艂o艣ci wed艂ug Elona Muska. Dzi艣 nikogo to ju偶 nie zaskakuje.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

W kwestii mechanicznej, technicznej czy subiektywnej wypowiada艂em si臋 nie raz i wrzucam Wam linki do wra偶e艅 z jazdy tym sprz臋tem. Powt贸rz臋 to co najwa偶niejsze - to sprz臋t miejski na codzienne dojazdy z sypialni do centrum. To kompromis pomi臋dzy typowym turystykiem a mieszczuchem. Masa 173 kg, 30 koni i 67 cm szeroko艣ci. Na luzie ten sprz臋t je藕dzi pomi臋dzy autami, a przy tym nie brakuje mu dynamiki. Zosta艂 on te偶 zestrojony w taki spos贸b, aby przy艣piesza艂 w standardzie pi臋膰setki. Z kolei na obwodnicy wykrzesa z siebie licznikowe 150 km/h. Do tego jest ulepszone zawiesznie i jeszcze wi臋cej miejsca na kierowc臋, pasa偶era i wszystkie pierdo艂y kt贸re wozicie ze sob膮. Jak dla mnie nic wi臋cej tutaj nie potrzeba patrz膮c z perspektywy miejskiej. Oczywi艣cie wiem, 偶e zaraz odezw膮 si臋 dziesi膮tki os贸b, kt贸re u偶ywaj膮 Downtowna do turystyki i te偶 nie narzekaj膮.

Pod kanap膮 zmie艣ci si臋 3 osoba bez g艂owy i ko艅czyn, zamiennie 2 kaski, zamiennie 10 kilo ziemniak贸w. Jest te偶 port USB w schowku za kolanem. S艂owem jest to taka skuterowa Skoda albo KIA. Wyb贸r pragmatyczny i rozs膮dny, jedynie kosztem prestu偶u, a nie jako艣ci, osi膮g贸w czy niezawodno艣ci.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Szczeg贸艂y
Cena

Od 19 990 PLN

Dane techniczne

Wymiary [d艂./szer./wys. (mm)] 2265/670/1330
Wysoko艣膰 kanapy (mm) 810
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) 173
Silnik 4-suw
Poj. skokowa (ccm) 321
System ch艂odzenia ciecz
Uk艂ad zasilania wtrysk paliwa
Moc (KM) 30
Max. moment obr. (Nm) 28,5
Zbiornik paliwa (L) 12,5
Przeniesienie nap臋du CVT
Rozmiar opon prz贸d 120/80-14"
Rozmiar opon ty艂 150/70-13"
System hamulcowy - typ (prz贸d/ty艂) tarcza / tarcza
Uk艂ad hamulcowy - 艣rednica (mm) 260 / 240
Dost臋pna kolorystyka bia艂y matowy, grafitowy matowy
Euro 4 tak

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
17%
0%
  • Tom
    30 sierpnia 2019 at 06:20

    Je偶eli mog臋 komu艣 doradzi膰 to odradzam ko艂o Japo艅czyk to co艣 co posiadam nawet nie le偶a艂o.
    Stuka puka leje olej po 7000 km pora偶ka.

  • Tom
    30 sierpnia 2019 at 07:49

    Dlaczego nie piszecie o jako艣ci prawdy. A jak kto艣 napisze to redakcja nie publikuje komentarzy.

  • Zdj臋cie profilowe jas13
    30 sierpnia 2019 at 15:36

    I to jest przyzwoita prezentacja. Pokazane mo偶liwo艣ci skutera, kufer, oraz odczucia subiektywne kierowcy. Na takiej podstawie jest sens uda膰 si臋 do salonu i rozmawia膰 o ewentualnej je藕dzie pr贸bnej.

  • mmaksw
    23 grudnia 2019 at 15:22

    Kymco to pojazdy dla naiwnych, kt贸rzy nie dotkn臋li prawdziwej motoryzacji.

  • Giti
    27 stycznia 2020 at 23:07

    Kto艣 tu lubi rowek wyliza膰.