Buspasy nie dla motorowerów. Może po nich jeździć motocyklista, ale motorowerzysta już zapłaci mandat

Upoważnieni do wjazdu na buspasy są motocykliści. Z kolei ze względu na brak dynamiki jazdy, motorowerzyści wjeżdżając na pas ruchu przeznaczony dla autobusów mogą zapłacić mandat w wysokości 100 zł.

- Nie można tutaj mówić o dyskryminacji. Po postu motorowery moim zdaniem jeżdżą za wolno w stosunku do ruchu po buspasach. Nie mówię, że ludzie na motocyklach mieliby z tym jakiś problem, ale wydaje mi się, że takie motorowery bardzo skutecznie utrudniałyby jazdę autobusów - powiedział Lech Potyński.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Inne publikacje na ten temat:

19 opinii

  1. Takie tam gadanie, motorowery a szczególnie wersje wyposażone w 4kW silnik elektryczny mają aż nadto dynamiki w stosunku do autobusu. Po prostu ktoś zapomniał dopisać pod 'motocykle’ słowa 'motorowery’. Tak samo z bezpłatnym parkowaniem – w regulaminie pewnego miasta napisane jest tylko o motocyklach, więc napisałem @ i otrzymałem odpowiedz, że bezpłatne parkowanie także ich dotyczy. W przypadków znaków drogowych to niestety zgodnie z literą prawa nie wolno… Pozostaje pisać do zarządcy dróg.

  2. Motorowery są za wolne? Ci za bzdura! Przecież 45km/h to praktycznie limit miejski 50. To jakby mówić że przez motorowery nie można przekraczać prędkości. Poza tym autobusy i tak rzadko dobijają do tych 50-ciu.

  3. Niech zmienią przepisy w tym chorym kraju i zrobią maksymalną prędkość dla motorowerów zamiast 45 km /h niech będzie 60 km/h chociaż i tak prawie każdy na motorowerze, skuterze nie ma blokady i jedzie znacznie szybciej. Taka jazda jest bardziej bezpieczniejsza w ruchu ulicznym niż 45.
    Bo jadąc motorowerem 45 km /h to nawet rowerzysta może nas wyprzedzić.

  4. Aprilia RS 50 1994 , nie dogoni to raczej żaden autobus, ale jak słyszę że zmniejszają dynamikę , a sprawiło by to że autobusy nie będą łamać prędkości maksymalnej w mieście, to mnie krew zalewa.

    1. W tym roku kończy się pilotaż i w zimie będzie podejmowana decyzja co dalej. Na razie wyniki są dobre, więc jest spora szansa, że od przyszłego roku więcej buspasów będzie dostępna do motocyklistów.

    1. Po pierwsze motorowerem nie powinny jeździć osoby które nie potrafią zrozumieć tak prostego przepisu i myślą że w Warszawie motorower ma obowiązek jazdy poboczem drogi.


      Kierujący motorowerem jest obowiązany poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych. W takiej sytuacji dla motorowerzysty pozostaje jezdnia”

      Prawdopodobnie to zdanie rozjaśni umysł ?

  5. Na pas na lewo od buspasa przerzucani są także rowerzyści. To też nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie. Może po prostu buspasy powinny być trochę szersze żeby i autobusy, i (moto)rowery mogły się bezpiecznie zmieścić.

  6. Co to za bzdury? U mnie w Trójmieście wyraźnie jest napisane na znaku buspasu, że bus, motocykl, taxi i MOTOROWER. Czyżby reszta Polski była tak zacofana?

  7. Po postu motorowery moim zdaniem jeżdżą za wolno w stosunku do ruchu po buspasach.

    Co to za bzdury ? Odblokowany chińczyk pojedzie tyle co autobus, czyli 60/65 km/h. Że już nie wspomnę o przypadkach jak ktoś montuje większy cylinder albo wgl cały silnik na większy w motorowerze – wtedy na pewno nie będzie jechał wolno.

  8. Jak umrą wszyscy, którzy w 2013 roku byli pełnoletni. 😀
    Karta motorowerowa istnieje jako prawo jazdy AM. Muszą je mieć, Ci którzy osiagnęli pełnoletniość dopiero w 2013 (tam od któregoś stycznia nie pamiętam, bo miałem grubo ponad 30 lat).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button