Kymco DT X360. Jesteśmy pewni, że większość fanów dwóch kółek na myśl o tym sprzęcie dostaje gęsiej skórki. Mamy dla Was dobre informacje. Ten sprzęt już niebawem pojawi się także w Polsce.
Całkiem niedawno tajwański producent pochwalił się nowością na sezon 2021, modelem DT X360. Kymco DT X360 będzie skuterem, którego możliwości docenimy również poza miastem – co odważniejsi twierdzą nawet, że w terenie. Jednak bądźmy uczciwi. Ten sprzęt, gdybyśmy mieli odnosić się do świata samochodów będzie raczej crossoverem niż typową terenówką. Oznacza to, że jego szutrowe możliwości będą, ale mimo wszystko pozostaną ograniczone.
Offroad na skuterze? Kymco DT X360 2021
Jakkolwiek byśmy do tego nie podchodzili, to DT X360 będzie jednośladem, który da nam większe możliwości jezdne niż klasyczny skuter, to doceni każdy użytkownik tego typu pojazdu, szczególnie poza miastem. W czym objawiać się będzie terenowość nowego Kymco?
Przede wszystkim opony. Oczywiście o typowo motocyklowych rozmiarach możemy zapomnieć, natomiast mamy 14-calową obręcz z przodu i 13-calową obręcz z tyłu. Producent wyposażył swój skuter w nieco uterenowione opony, w nieco scramblerowym stylu. Uterenowiony bieżnik pozwoli na lepsze czucie skutera na luźniejszych rodzajach nawierzchni, bez ryzyka utraty trakcji na nawierzchniach asfaltowych. Pełne rozmiary kół to: przód 120/80-14 ; tył: 150/70-13. Dodatkowo skuter będzie posiadać osłony dłoni, szerszą kierownicę dla pewniejszego prowadzenia po dziurawych nawierzchniach oraz krótki błotnik przedni.
HONDA X-ADV 2018: POŁĄCZENIE SKUTERA I ENDURO
W ramie DT X360 2021 znajdziemy jednocylindrowy silnik czterosuwowy o pojemności 320 cm3 (OHC), generujący moc maksymalną na poziomie 28,8 KM i rozwijający spory moment obrotowy, wynoszący 30 Nm (przy 5750 obr./min.). Chłodzenie powierzono cieczy. Skuter będzie ważyć 194 kilogramów, więc jest to całkiem sporo, szczególnie, że mówimy o pojeździe klasy „lekkiej”.
Elektronika i komfort. Kymco DT X360 2021
Jak przystało na porządny skuter nie mogło pod siedzeniem zabraknąć miejsca na dwa kaski i wypasionych rozwiązań elektronicznych znanych z flagowych turystyków innych producentów. Mamy system bezkluczykowy, kolorowy wyświetlacz czy gniazdo USB.
Wszystko to, co może się przydać w trakcie codziennej eksploatacji miejskiej, a nawet i w podróżach – nawet tych mniej asfaltowych. Poza tym oświetlenie LED z funkcją jazdy dziennej i jazdy po zmroku. Całość wygląda świetnie!
Za wyhamowanie odpowiada układ tarczowy (tył, przód). Z przodu znajdziemy tarczę hamulcową w rozmiarze 260 mm z trzytłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu tarczę w rozmiarze 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem. Dodatkowo w Kymco DT X360 znajdziemy kontrolę trakcji (T.C.S.), zaprojektowaną przez Boscha.
Jak Wam się podoba propozycja Kymco? Dajcie znać w komentarzach. Napiszcie również, czy odważylibyście się takim skuterem wybrać w teren? Dla nas to brzmi jak wyzwanie. Już nie możemy się doczekać testów!
Zapowiadana cena: 23 500 zł
Przeczytaj również: