Junak M12 Vintage 400 2024. Do stajni Junaka dołącza trzeci motocykl o pojemności 400 cm3.

Motocykl, na który wielu czekało. Sprawdź cenę i dokładne parametry techniczne.

Nowość: Junak M12 Vintage 400 dołącza do stajni Junak.
  • Junak wprowadza do swojej oferty kolejny, trzeci już motocykl w kategorii czterysetek.
  • Rodzina M12 to połączenie retro designu i nowych rozwiązań technicznych.
  • Motocykl ma drapieżny design, projekt wykonano z większym pazurem.
  • M12 Vintage 400 to nowoczesne rozwiązania techniczne: chłodzenie cieczą, ABS i nie tylko.

Junak wprowadza do swojej oferty kolejny, trzeci już motocykl w kategorii czterysetek. Do SR 400 i RX-401 dołącza właśnie Junak M12 Vintage 400, stanowiąc rozszerzenie oferty motocykli spełniających wymagania dla klasy jednośladów w kategorii A2. Na ten motocykl czekało wielu. Skąd to wiemy? Bo rynek motocyklowy bacznie obserwujemy!

Junak M12 Vintage 400 to odpowiedź na rosnące zainteresowanie motocyklami marki o większych pojemnościach silnika. Ale nie tylko, bo M12 400 to także odpowiedź na zapotrzebowanie płynące bezpośrednio od fanów marki. Sprawa jest prosta: Kupujesz Junaka M12 Vintage w wersji 125, bo trafia do ciebie jego klasyczna i ascetyczna pod względem kolorystyki linia nadwozia. Z czasem zdobywasz bagaż doświadczeń i szlifujesz motocyklowe umiejętności, więc w naturalny sposób pojawia się chęć przesiadki na coś podobnego, ale z nieco większym potencjałem. Użytkownicy M12 125 domagali się wręcz zaoferowania przez markę także wersji o większej pojemności silnika. Chwilę to trwało, ale chyba warto było czekać, bo M12 Vintage 400 już pod względem wyglądu zapowiada się co najmniej ciekawie.

Rodzina M12- połącznie retro stylu i nowoczesnych rozwiązań technicznych

M12 Vintage 400 to kontynuacja klasycznej linii M12. Rodzina M12 to połączenie retro designu i nowych rozwiązań technicznych. Wygląd premierowego modelu stanowczo odbiega od jednego z najczęściej wybieranych jednośladów marki, M12 Vintage 125, zarówno pod względem designu jak i zaawansowania technicznego konstrukcji. Jednak, jak twierdzi producent, charakter motocykla i związana z nim ergonomia mają pozostać całkiem bliskie tego, do czego przyzwyczaił nas M12 125 i co sprawiło, że odniósł tak ogromny sukces na naszym rynku. Silnik tego motocykla znany jest już z takich modeli jak SR 400 oraz RX-401. 2 cylindry, chłodzenie cieczą i moc oraz moment obrotowy w okolicach 40 KM i 40 Nm. To w praktyce więcej niż potrzeba do sprawnej, ale też całkiem przyjemnie dynamicznej jazdy. Z kolei chłodzenie cieczą zadba o stabilność pracy, więc nawet ostrzejsze traktowanie nie odbije się negatywnie na żywotności jednostki. Jednak ten motocykl nie został stworzony do sprintów i ciężkiego upalania, a raczej do przyjemnej i relaksującej jazdy – jak na jednoślad z pogranicza chopperów i cruiserów przystało. Przemawia za tym mięsiste siedzenie kierowcy oraz odprężona pozycja jaką w naturalny sposób przyjmuje się za szeroką kierownicą. Czy tak jest w rzeczywistości – tego jeszcze nie wiemy, ale już to obstawiamy, patrząc na dane techniczne oraz zdjęcia.

Drapieżny design M12 Vintage 400

Motocykl cechuje zdecydowanie bardziej masywny profil, projekt wykonano z większym pazurem. Jest tutaj siłą rzeczy więcej detali i elementów konstrukcyjnych. Maszynę w końcu napędza dużo bardziej skomplikowana i wyrafinowana pod względem technicznym jednostka napędowa.

Nieco ostrzejsze rysy ma zbiornik paliwa. Podwójny układ wydechowy o czarnym, matowym wykończeniu, umieszczony z obydwu stron jednośladu, dodatkowo podkreśla, że do czynienia mamy z maszyną z wyższego segmentu pojemnościowego. Delikatne szprychy ustąpiły miejsca sześcioramiennej obręczy odlewanej z aluminium. Lekkość stopu stoi w opozycji do ciężkich opon i grubszych ramion koła. Tak samo jak kuse błotniki do rozbudowanego układu hamulcowego. Brakuje tu chyba tylko charakterystycznego dla M12 Vintage 125 oparcia dla pasażera. Być może dostępne będzie wśród akcesoriów. Oby tak było. Okrągłe w formie lampy z technologią full LED, pokaźne kierunkowskazy i neo-klasyczne pod względem kształtów i przetłoczeń elementy nadwozia tworzą miłą dla oka i spójną całość. Jest to nieco nowocześniej niż w chłodzonym powietrzem i bardzo klasycznym w formie modelem o pojemności 125.

Przeczytaj też:

Junak M12 Cafe czy M12 Vintage? Proste porównanie dla niezdecydowanych. Opinia, dane techniczne, zdjęcia, ceny, czy warto?

Marka daje nam możliwość wyboru pomiędzy klasyczną, wyrafinowaną i matową czernią – tak charakterystyczna dla modelu M12 Vintage, a bardziej drapieżnym, metalicznym bordo. W tej drugiej wersji motocykli przy okazji wykończony został w połysku lakierowanych elementów.

Nowoczesne rozwiązania techniczne w służbie wydajności i żywotności pojazdu

Dużą, profilowaną dwuosobową kanapę umieszczono na wysokości 785 mm. Projekt na pierwszy rzut oka pozwala na przybranie wygodnej pozycji podczas jazdy, ale czekamy na możliwość przymierzenia się i testy.

Dwucylindrowy silnik M12 Vintage 400 chłodzony jest cieczą, co przekłada się na lepszą wydajność i dłuższą żywotność silnika. O bezpieczeństwo jazdy i skuteczne hamowanie ma zadbać podwójny układ hamulcowy z ABS, a o zwinność i komfort prowadzenia zawieszenie upside-down (USD).

Junak pisze:

Model to także lepsza wydajność i dłuższa żywotność silnika. Czterosuwowe, dwucylindrowe serce z 4 zaworami na cylinder chłodzone jest cieczą. Wałek wyrównoważający dba o nienagannie płynną jazdę. Generowana moc, 42,1 KM, pozwala na bardzo dynamiczną jazdę i czyni motocykl świetnym kompanem jazdy miejskiej i podróży. Wszystko to sprawia, że nowy Junak M12 Vintage w wersji 400, to wszechstronny motocykl, który aspiruje do miana króla uniwersalności wśród motocykli o klasycznej linii.

Cena i dokładne parametry techniczne

Cena nowego Junaka M 12 Vintage 400 to 21.999 zł.

Poniżej przedstawiamy dokładne parametry techniczne:

POJEMNOŚĆ: 401 CM³
RODZAJ SILNIKA: CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 4 ZAWORY NA CYLINDER, CHŁODZONY CIECZĄ, DOHC
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 145 KM/H
MOC: 31KW/42,1 KM (PRZY 9000 RPM)
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY: TAK
ROZRUCH: ELEKTRYCZNY
HAMULEC PRZÓD: TARCZOWY HYDRAULICZNY ABS
HAMULEC TYŁ: TARCZOWY HYDRAULICZNY ABS
ROZMIAR OPONY PRZÓD: 120 / 80 – 17
ROZMIAR OPONY TYŁ: 150 / 70 – 17
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM ): 2240 / 785 / 1140
MASA WŁASNA: 185 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE: 150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM ): 785
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA: 13,5 L
ILOŚĆ MIEJSC: 2
DOSTĘPNE KOLORY:CZARNY MAT, BORDOWY

Model możesz obejrzeć już w salonach dealerskich

Z informacji prasowej wiemy, że model można obejrzeć już u dealerów. Czy tak jak my, jesteście ciekawi tej nowości? Ile Junaka M12 Vintage 125 pozostało w tym motocyklu? O tym mamy nadzieje poinformować was już niebawem.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button