Jedna bateria by rządzić nimi wszystkimi. Honda Mobile Power Pack na targach CES 2018

Honda zupełnie przypadkiem wpadła na pomysł identyczny jak ten, który w życie od kilku lat próbuje wprowadzić Gogoro. Honda Mobile Power Pack to jednolity standard przemysłowego pakietu baterii, który może być używany w formie przenośnego generatora, albo jako pakiet do napędzania naszego elektrycznego PCX-a.

Czekam na pozew ze strony tajwańskiego startupu Gogoro, poważnie. Rozwiązania zaprezentowane podczas targów CES 2018 (chociaż, w gwoli ścisłości – były prezentowane nieco wcześniej już w Japonii) do złudzenia przypominają rozwiązania z sukcesem stosowane przez Gogoro.

W sumie dla nas to bez różnicy, zwłaszcza że logika za pomysłem jest niezła.

Co dzieje się, gdy zabraknie prądu w naszym pilocie do telewizora? Wymieniamy baterie. Dlaczego więc nie wprowadzić wspólnego standardu magazynowania energii dla transportu i przemysłu? Takie rozwiązanie zaproponowało w/w Gogoro, a teraz z identycznego założenia wychodzi Honda prezentując Honda Mobile Power Pack:

Nim więcej czytam na temat Mobile Power Pack, tym bardziej mam wrażenie, że musiało dość do porozumienia pomiędzy Hondą, a startupem Gogoro. W sumie w zunifikowanym systemie chodzi o to, żeby był zunifikowany – różne pojazdy z różnymi bateriami i różnymi stacjami ładującymi to zaprzeczenie koncepcji.

Wracając do tematu: Honda chce, żebyśmy taką baterię mogli wyjąć z dowolnego pojazdu / urządzenia i w razie potrzeby wymienić ją na nową. Wymienić w specjalnych stacjach, które przypominają wielkie maszyny z napojami. Oczywiście ta część projektu jest mocno koncepcyjna.

Tak samo jak mocno koncepcyjny jest autonomiczny, samobieżny pojazd 3E-D18:

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ale już dużo bardziej realny jest skuter PCX Electric, który ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Zgadliście: pod siedzeniem znajdziemy dwa pakiety baterii.

Na rynku elektrycznych pojazdów zaczyna się intensywnie dziać, a pisałem o tym kiedyś – elektryczne motocykle to kwestia głównie chęci angażu dużych producentów, niekoniecznie kwestia ograniczeń technologicznych.

Źródło: CNET.com, Honda Global

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button