Aktualnie czytasz:
Honda PCX Electric 2018 i Honda PCX Hybrid 2018. Dwa bardzo ważne modele z Tokyo Motor Show
5

Nieco w cieniu i nieco przegapione, ale bardzo ważne. Honda podczas obecnie trwających targów Tokyo Motor Show pokazała dwa skutery na bazie popularnego PCX-a. Jeden posiada napęd elektryczny, a drugi hybrydowy. 

Niestety póki co nie posiadamy dokładnych danych technicznych. PCX Electric jest w pełni elektrycznym skuterem, który posiada zbudowany wewnątrz Hondy silnik elektryczny oraz korzysta z pakietu baterii litowo-jonowych Honda Mobile Power Pack. Ten ostatni docelowo ma być ustandaryzowanym pakietem wykorzystywanym w pojazdach Hondy (jeśli w tym momencie myślicie o Gogoro, macie bardzo dobre skojarzenia).

Najważniejsze jednak, że to nie prototyp. Elektryczny PCX będzie dostępny już od przyszłego roku na rynkach azjatyckich, w tym także na dość ważnym rynku japońskim. Można spekulować, że jeśli skuter się przyjmie (zwłaszcza w Japonii), to niedługo później może trafić do Europy. Oczywiście gwarantem powodzenia byłaby sensowna cena i odpowiedni zasięg.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

ZOBACZ TAKŻE: Honda EV-Cub od przyszłego roku. Elektryczny skuter w oldschoolowym stylu

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Drugą nowością jest PCX Hybrid i jak pewnie się domyślacie, jest to skuter z napędem hybrydowym. To o tyle ciekawe, że nie kojarzę innych jednośladów z napędem hybrydowym, a tym bardziej małego skutera. Plusem na pewno będzie fakt, że pod siedzeniem nadal znajduje się miejsce na kask i zakupy (w elektrycznym modelu są tam baterie). Dodatkowo, hybryda w założeniu powinna mało palić. Ciężko mi jednak wyobrazić sobie pojazd spalający mniej niż standardowy PCX, który z systemem start/stop zadowala się 2 L / 100 km.

Hybryda także będzie dostępna na początku w Azji.

Wielokrotnie w różnych mediach wyrażałem swoją opinię o tym, że elektryczna era jednośladów zacznie się z dniem, gdy za elektryki na poważnie "weźmie" się duży producent. Nie ma większego producenta niż Honda. A na dodatek Japończycy uderzają w świetny segment. Zamiast koncentrować się na niszowych, drogich pojazdach, chcą zainteresować klienta dla którego najważniejsze jest by w niedrogi i szybki sposób dostać się do pracy.

Co o tym myślicie? Dajcie znać w komentarzach!

Jaka jest Twoja reakcja?
81%
0%
2%