Grupa Piaggio od przyszłego roku będzie oferować dwa bardzo ciekawe skutery – Vespę Elettrica i Elettrica X. Ten pierwszy jest w pełni elektryczny, drugi zaś posiada napęd hybrydowy. Co ciekawe, najprawdopodobniej odbywa będą homologowane jako “motorowery”.
ZOBACZ TAKŻE: Honda PCX Electric 2018 i Honda PCX Hybrid 2018. Dwa bardzo ważne modele z Tokyo Motor Show
Jeśli dobrze rozumieć notę prasową Grupy Piaggio, Vespa Elettrica i Elettrica X porównywane są ze skuterami pojemności 50 ccm. W pełni elektryczna Vespa dysponuje stałą mocą 2 kW, z czasowym dostępem do 4 kW. Oznacza to, jak mówi Piaggio, że jest w stanie spod świateł prześcignąć każdy inny skuter w klasie. Oznacza to także, że w świetle prawa (o ile prędkość będzie ograniczona do 45 km/h) Vespa Elettrica / X to motorower.
Co jeszcze ciekawsze, klasycznie wyglądający skuter będzie dostępny w dwóch wersjach. W pełni elektryczna Vespa wyposażona jest w litowo-jonowe baterie i gwarantuje zasięg na poziomie 100 km. Wersja “X” posiada napęd hybrydowy i dwukrotnie większy zasięg. Czas ładowania ze zwykłego gniazdka to ok. 4 godziny.
ZOBACZ TAKŻE: Vespa Elettrica: Od 2017 rusza produkcja elektrycznego skutera z logo Vespa
Ruch Grupy Piaggio jest bardzo ciekawy i pokazuje w którą stronę będą szli producenci. Wraz z coraz intensywniejszymi zakazami dot. pojazdów spalinowych w zachodnich miastach i zamykaniem center dla wszystkiego, co nie jest rowerem, wprowadzanie elektrycznego motoroweru wydaje się być bardzo sensowne.