Aktualnie czytasz:
5 najlepszych i najwygodniejszych motocykli turystycznych

Zupe艂nie subiektywna lista Top5 najlepszych i najwygodniejszych motocykli turystycznych. W sam raz na majowy d艂ugi weekend i planowanie wakacyjnych wypad贸w.

Tak, to jest lista. Tak, nie przepadam za listami, ale po sukcesie "Jak przekona膰 rodzic贸w, 偶eby kupili mi motocykl?"聽okaza艂o si臋, 偶e listy s膮 mocno poczytne. Tym razem odk艂adam prze艣miewczy charakter na bok i postaram si臋 przygotowa膰 zbi贸r nieco sensowniejszy.聽Z racji tego, 偶e wiosna jest dla nas mocno wymagaj膮ca i zaplanowane wypady nieco si臋 przesun膮, pomy艣la艂em, 偶e dobrze by艂oby zebra膰 w ca艂o艣膰 najwygodniejsze i najlepsze motocykle turystyczne. Ale uwaga! Jest to lista 100% subiektywna i zak艂ada tylko i wy艂膮cznie motocykle, kt贸rymi mia艂em okazj臋 je藕dzi膰 (tytu艂 "Moja subiektywna lista motocykli turystycznych" s艂abo wypada pod Googlem, wybaczcie).

Pojemno艣膰, cena, segment, nie maj膮 znaczenia, ma za to kolejno艣膰. Zdaj臋 sobie spraw臋, 偶e podr贸偶nicy-pury艣ci wyci膮gn膮 zaraz milion argument贸w, dlaczego najlepsza jest XR650, GS to z艂om i bez akcesoryjnych halogen贸w ani rusz. C贸偶 zrobi膰? Zaczynamy!

5. Suzuki V-Strom 650

Bez wzgl臋du na rok produkcji, V-Strom by艂 strza艂em w dziesi膮tk臋. Suzuki zreszt膮 s艂ynie z umiej臋tno艣ci wyprodukowania zupe艂nie przeci臋tnych, a zarazem rewelacyjnych motocykli. Klucz do sukcesu V-Stroma? Moim zdaniem to fakt, 偶e obok wygody, funkcjonalno艣ci, niskiej ceny zakupu i niedrogiej eksploatacji, V-Strom zawsze 艣wietnie si臋 prowadzi艂.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

V-Strom, czyli zbi贸r samych dobrych cech w聽dbaj膮cym o portfel opakowaniu.

4. Honda GL1800 Gold Wing

Nie, Gold Wing nie b臋dzie na pierwszy miejscu. I nie, Gold Wing nie jest kr贸lem europejskich szos. Pomijaj膮c fakt, 偶e Gold Wing s艂u偶y g艂贸wnie jako pojazd transportuj膮cy choinkowe lampki, intensywnie przy tym podkre艣laj膮c uwielbienie w艂a艣ciciela do disco polo, sprz臋t ma co艣 w sobie. Tak jak w przypadku V-Stroma, bez wzgl臋du na rok produkcji Gold Wing jest motocyklem niesamowicie wygodnym, nietuzinkowym i do tego zaskakuj膮co dobrze si臋 prowadz膮cym.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

To nie powinno dzia艂a膰. A dzia艂a...

A jak ju偶 jeste艣my przy bezsensownie du偶ych motocyklach...

3. Harley-Davidson Ultra Limited

Harley posiada w swojej ofercie kilka turystycznych modeli, ale na ich szczycie jest Ultra Limited. Ultra w tej wersji kosztuje, trzymajcie si臋, 134 000 z艂. Nie mam poj臋cia dlaczego, ale fakt jest faktem, 偶e to kolejny turystyczny sprz臋t, kt贸ry "ma to co艣". I wiem, 偶e nie jest to cecha numer 1 w przypadku turystycznych motocykli, ale Ultra broni si臋 kilkoma praktycznymi rozwi膮zaniami. Ogromny topcase, niesamowicie wygodny fotel (najwygodniejszy na jakim siedzia艂em), 艣wietny system audio i zaskakuj膮ca dobra nawigacja. Do tego ekonomiczny silnik (powa偶nie). Najwa偶niejsze jednak, 偶e na Ultrze wrzuc膮 si臋 na mataforyczny luz. Wystarczy ustawi膰 tempomat na 120 km/h, podkr臋ci膰 radio i cieszy膰 si臋 podr贸偶膮 w spos贸b, w jaki mo偶na cieszy膰 si臋 tylko na Harley'u. Nie wiem tylko, czy to uczucie warte jest 134 000 z艂...

Tylko na promocyjnych zdj臋ciach na Harley'ach je偶d偶膮 m艂odzi ludzie.

2. BMW R 1200 GS

BMW w 1980 roku modelem R80G/S stworzy艂a zupe艂nie nowy segment, kt贸ry 30 lat p贸藕niej jest jednym z najpopularniejszych na rynku. W mi臋dzyczasie pojawi艂o si臋 zatrz臋sienie motocyklowych SUV-贸w i ka偶dy du偶y producent posiada takiego w ofercie. Ba! Prawdopodobnie s膮 lepsze od GSa motocykle w tym segmencie. Ale聽prawda jest taka, 偶e R 1200 GS nadal stoi na szycie,聽chocia偶by pod wzgl臋dem sprzeda偶owym. Je艣li wzi臋liby艣my pod uwag臋 kilka cech (moc, por臋czno艣膰, 艂adowno艣膰, wygod臋, w艂a艣ciwo艣ci terenowe, wyposa偶enie dodatkowe) to GS w 偶adnej z nich nie b臋dzie najlepszy. W ka偶dej b臋dzie jednak na tyle wysoko punktowany by ca艂o艣ciowo wygrywa膰 ten wy艣cig (jeszcze...). I chwa艂a mu za to!

R 1200 GS Adventure - jest. Odzie偶 BMW - jest. Kolega na identycznym BMW - jest.

1. Honda NC750X

Ha! Mam Was. My艣leli艣cie pewnie, 偶e na pierwszym miejscu mojej subiektywnej listy b臋dzie 500 kilogramowy kr膮偶ownik szos. A tu niespodzianka. W mojej opinii najlepszym motocyklem do szosowej turystyki jest Honda NC750X, wielokrotny zdobywca tytu艂u "Najnudniejszy motocykl na 艣wiecie".聽NC posiada jednak wszystko to czego odczekuj臋 od motocykla do nawijania setek kilometr贸w. Honda jest wygodna i nieanga偶uj膮ca, posiada praktyczne rozwi膮zania (schowek w miejscu zbiornika paliwa), kosmicznie ma艂o pali, a w bonusie mo偶na kupi膰 j膮 w wersji z dwusprz臋g艂ow膮 skrzyni膮 bieg贸w. Co jednak najwa偶niejsze, NC na rynku jest ju偶 na tyle d艂ugo by pojawi艂y si臋 pierwsze testy sprawdzaj膮ce niezawodno艣膰 i zu偶ycie podzespo艂贸w. Samochodowe pochodzenie jednostki nap臋dowej sprawia, 偶e NC to w贸艂 roboczy "nie do zajechania". DCT pono膰 tak偶e spisuje si臋 bezproblemowo.

Tak nudny, 偶e a偶聽dobry.

A jaka jest Twoja lista Top5 motocykli turystycznych, kt贸re m贸g艂by艣 mie膰 w gara偶u?聽

ZOBACZ TAK呕E: Motocykle turystyczne 2020. Nasze TOP6

Foto: Archiwum

 

Jaka jest Twoja reakcja?
16%
14%
10%
  • Evert
    22 kwietnia 2017 at 09:45

    Na d艂u偶sze trasy zbiornik paliwa w NC750X jest jednak troch臋 za ma艂y, nawet przy niskim spalaniu. Cho膰 tak naprawd臋 to ostatnie jest troch臋 z艂udne i przy odpowiednio ekonomicznej je藕dzie np. V-Stromem te偶 da si臋 zbli偶y膰 do ok. 4 litr贸w – tyle 偶e to emerycka jazda b臋dzie. Zainteresowanym polecam tekst z innego portalu pt. „Ile naprawd臋 motocykl zu偶ywa paliwa?”, kt贸rego g艂贸wnym „bohaterem” jest w艂a艣nie Suzuki V-Strom 650.
    Niskie spalanie w NC-kach jest odrobin臋 przereklamowane – w ko艅cu silniczek jest wolnoobrotowy, a moc ma od 48 (700) do 55 KM (750). Gdyby mia艂 70-80 KM, ju偶 by tak lekko ze zu偶yciem nie posz艂o. W CB500F i CB500X, kt贸re maj膮 wy偶sze obroty, te偶 spokojnie da si臋 oscylowa膰 w granicy 3,5 litra, a niekt贸rym udaje si臋 nawet mniej.
    Na pewno NC-ek jest jedn膮 z lepszych propozycji bud偶etowych na d艂u偶sze wycieczki, je艣li interesuje nas sprz臋t o pojemno艣ci mniejszej ni偶 litr. Ja bym jednak zamiast X-a zastanawia艂 si臋 nad Yamah膮 Tracer 700 lub 900.

    • bartek
      26 kwietnia 2017 at 12:51

      honda nc 700x z pasa偶erem spali艂a mi 3,5 litra na setk臋 przy 艣redniej pr臋dko艣ci 90 km/h.

    • Radek
      26 stycznia 2020 at 15:26

      Witam, posiadam motocykl NC750X wersja na rok 2016 potwierdzam super niskie spalanie na trasie przy pr臋dko艣ci 110 – 140 pali 3,5l/100 km natomiast w trakcie spokojnej jazdy w mie艣cie spalanie oscyluje w okolicy 2,9 – 3,1 l/100 km jest to wynik powtarzalny kt贸ry osi膮gam co tankowanie oczywi艣cie w trakcie spokojnej turystycznej jazdy, m贸j rekord minimalnego spalania to 2,6 l/100 km jednostajna jazda na 5 tym biegu z pr臋dko艣ci膮 50 – 55 km/h, nie jest to motocykl kt贸ry daje niesamowite wra偶enia z atomowych przyspiesze艅 ale w je藕dzie turystycznej sprawuje si臋 doskonale, najwi臋ksz膮 zalet膮 jest schowek w miejscu zbiornika paliwa mam w nim gniazdo zapalniczki do 艂adowania urz膮dze艅 typu GPS czy kamerka, blokad臋 typu U , mie艣ci si臋 kask , wo偶臋 w nim plecak dokumenty chowam na parkingu GPS , wchodzi tam spora siata z zakupami z Biedronki i wiele wiele innych rzeczy mimo tego 偶e posiadam kufer to go nie u偶ywam, wcze艣niej posiada艂em motocykl Yamaha Tenere 660 kt贸ra minimalnie spala艂a ok 4l/100 km ale silnik przy takiej je藕dzie si臋 telepa艂 i szarpa艂 艂a艅cuchem by艂y tam spore wibracje na kierownicy dr臋twienie d艂oni to norma w NC ku tego nie ma silnik jest super elastyczny od do艂u w trakcie jazdy turystycznej kr臋cisz do 2000 obr i zmieniasz bieg na wy偶szy, je藕dzi艂em Yamah膮 MT 700 i mimo 偶e komputer pokazuje w trybie Eco spalanie 3,5l to 艣rednie spalanie oscyluje oko艂o 5l/100 km wi臋c jak dla mnie 2l / 100km robi ju偶 spor膮 r贸偶nic臋

  • Wojciech
    22 kwietnia 2017 at 21:21

    Szkoda, 偶e ka偶dy z tych motocykli jest motocyklem „turystycznym”, ale 偶aden nim nie jest. To s膮 poprawne, nowoczesne motocykle do jazdy na wprost, po dobrych asfaltach.

  • Marcin
    22 kwietnia 2017 at 22:22

    A Yamaha XT660Z Tenere ???

  • Misza
    23 kwietnia 2017 at 23:04

    Naprawd臋 zaskakuj膮ce zako艅czenie !
    Troch臋 si臋 ucieszy艂em, poniewa偶 od 2014 zacz膮艂em je藕dzi膰 NC 750X DCT a w 2016 zmieni艂em (po dog艂臋bnej analizie oczekiwa艅) na …….
    NC 750X DCT po liftingu 馃槈
    Spalanie jest rzeczywi艣cie bardzo OK ale przy je藕dzie do 120 km/h. Moje min – 2,8 l max 5,2 l.
    Poza asfaltem mo偶na jak najbardziej przejecha膰 (nie po艣miga膰) ale przynajmniej nie strach jak si臋 asfalt sko艅czy.
    I tak mo偶na d艂ugo wylicza膰 ale wszystko zale偶y od konkretnych oczekiwa艅 u偶ytkownika.
    I wiecie co… to ja, u偶ytkownik mam by膰 zadowolony a nie Ci kt贸rzy oceniaj膮 moje moto i mnie.
    Dzi臋ki za artyku艂 Michale !

  • Sydney
    24 kwietnia 2017 at 22:47

    Odnosnie Harleya to p艂aci si臋 za legend臋 a motocykl dostaje sie ju偶 w gratisie, st膮d ta cena.

  • oz
    18 maja 2018 at 22:17

    mi stary bandzior (rok 2000 ) 1200N przy predkosci autostradowej 120-140 z pasazerem 3 kuframi spalal 4,8l /100km na francuskim paliwie

  • Grzes
    5 lipca 2018 at 06:20

    Varadero XL 1000 5.7 l 140-150 kufry

  • Japo艅czyk
    17 lipca 2018 at 23:28

    Harley Ultra 3 miejsce. Gratuluje dobrego 偶artu! Skok amortyzatorow ty艂 2 cm…..hahaha.艂amacz kregos艂upa dla plecaczka. przod lagi niczym wo艂ga 34 letnia na oryginalnym zawieszeniu lekko wyeksploatowanym…..po艂ykacz szos….artyku艂 kwalifikuje si臋 do kosza!

  • marek
    25 kwietnia 2019 at 20:01

    Dop贸ki nie pozna艂em zasady pracy silnika Harleya, te偶 by艂em zauroczony.