Jaki motocykl naked bike do 10 000 zł? Ranking TOP5 miejskich motocykli 600/650 cm3

Ranking TOP5 motocykli naked bike do 650 cm3. Nie przekraczamy 10 tys. zł!

W skrócie
  • W tym zestawieniu znajdziesz naszym zdaniem najciekawsze motocykle naked bike do 10 tys. zł.
  • Wszystkie motocykle, które znajdziesz w tym rankingu posiadają silniki o pojemności 600/650 cm3
  • Motocykle naked bike doskonale sprawdzają się w mieście, ale są wśród nich sprzęty, które z powodzeniem wykorzystasz w podróży czy na torze.
  • Więcej o motocyklach znajdziesz na naszej stronie: jednoslad.pl

Tym razem prezentujemy zestawienie najciekawszych motocykli typu naked bike o pojemności do 650 cm3, które na rynku pojazdów używanych dorwiecie w budżecie nieprzekraczającym 10 tys. zł. Oto nasz ranking TOP5 najpopularniejszych, a jednocześnie najfajniejszych motocykli w tym przedziale cenowym.

Motocykle typu naked bike to najczęściej wybierana grupa pojazdów jednośladowych. Na portalach aukcyjnych znajdziemy całą masę motocykli. Którymi modelami szczególnie warto jest się zainteresować? Oto nasz ranking TOP5 motocykli używanych.

 

1. Honda CB 600F Hornet

Honda Hornet 600

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Inwestycja w Hondę CB 600F Hornet wydaje się zawsze całkiem roztropnym podejściem do tematu zakupu motocykla. W cenie do 10 tysięcy złotych, dorwiemy motocykl, który nie będzie za bardzo tracić na wartości. Poza tym CB 600F Hornet wydaje się być motocyklem pozbawionym większych wad. No dobra, spalanie. To nie należy do najniższych, ale mimo wszystko kupując naked bike'a Hondy masz pewność, że inwestujesz swoje środki w sprzęt niezawodny, o świetnym wyglądzie i całej masie mocy. Hornet sprawdzi się nie tylko w mieście, ale i na torze, czy w trakcie weekendowych podróży - oczywiście jeśli nie są Ci straszne podmuchy wiatru...

Najtańsze modele kupisz już za 6 tys. zł. Z kolei górna granica wynosi około 10 tys. zł. Na Hornecie nie warto oszczędzać, ponieważ te motocykle bardzo nieznacznie tracą na wartości, co sprawia, że po późniejszej odsprzedaży najprawdopodobniej odzyskasz swoje pieniądze.

2. Suzuki GSF 650 Bandit

Suzuki Bandit 650 2007

Kolejnym motocyklem w naszym zestawieniu jest jeden z najpopularniejszych modeli wyprodukowanych przez Suzuki, a więc model GSF 650 Bandit. Motocykl ten zadebiutował w roku 1995 (jako GSF 600 Bandit) i stanowił solidną pozycję szosową turystyczną. Sprzęt ten przede wszystkim charakteryzował się świetnym silnikiem, niezłym zawieszeniem, solidną ramą i do bólu klasycznym wyglądem - przynajmniej w wersji "N". Warto zaznaczyć, że w roku 1996 zadebiutowała wersja z owiewką i oznaczeniem "S". Było to bardziej turystyczne wcielenie, które zdecydowanie lepiej sprawdzało się na długich przelotach.

Inne publikacje na ten temat:

Z kolei w roku 2005 do sprzedaży wszedł Bandit z silnikiem 650 i całą masą zmian. Nowy model był nowocześniejszy, ale nadal spełniał oczekiwania osób, które potrzebowały solidnego motocykla o naprawdę dużych możliwościach i stonowanej charakterystyce silnika czy zawieszenia.

Dzisiaj ceny Bandziora są przystępne i adekwatne do tego, co otrzymujemy w zamian. Najtańsze sztuki modelu GSF650 dorwiemy już za 6/7 tysięcy złotych. Górna granica przekracza nieznacznie 10 tysięcy złotych, jednak najwięcej ogłoszeń dotyczy motocykli, których właściciele wycenili je na 10 tys. zł. W momencie pisania tego artykułu na najpopularniejszym w Polsce serwisie aukcyjnym mogliśmy znaleźć 42 motocykle - to sporo.

3. Yamaha FZ6 N (Fazer)

Yamaha FZ6N

Yamaha FZ6 weszła do sprzedaży w roku 2004 i zastąpiła wysłużonego FZS 600. Model ten za sprawą mocy maksymalnej bardziej był konkurentem dla Hondy Hornet, aniżeli dla Suzuki Bandita. Finalnie Yamaha zaprezentowała światu motocykl, który szybko zdobył serca motocyklistów na całym świecie. Świetny silnik, doskonałe hamulce i naprawdę sprawne zawieszenie były obietnicą dobrej zabawy. Do tego wszystkiego dochodził nieprzeciętny wygląd, który nieco wyprzedzał resztę konkurencji. Dla osób lubiących opuścić miasto, lub po prostu jeździć z większymi prędkościami Yamaha przygotowała wersję Fazer, a więc wcielenie z solidną owiewką, które w naszym kraju cieszyło się sporym zainteresowaniem.

Dzisiaj Fazer jest potwierdzeniem słuszności koncepcji tego typu motocykli. Łączy cechy motocykla miejskiego ze sprzętem stworzonym do turystyki, no i nie przestraszy się wyjazdu na tor czy dzikie winklowanie. Zarówno wersja bez owiewki, jak i z, to świetne i bardzo uniwersalne propozycje motocykli dla każdego.

Ceny modelu FZ6 zaczynają się już od 8 tys. zł. Za 10 tys. zł powinniśmy znaleźć naprawdę zadbaną sztukę.

4. Ducati Monster 620

Ducati Monster 620

Jeśli z kolei chciałbyś za 10 tys. zł. kupić motocykl mniej popularny i bardziej "oryginalny", to być może niezłym pomysłem byłoby rozejrzenie się za Ducati Monsterem 620?

Ducati zadebiutowało w roku 2002 i było produkowane do roku 2006. Rok później 620-tka została zastąpiona przez model Monster 695. A co o samym motocyklu? Ducati zaprojektowało jednoślad, który nie był co prawda demonem mocy, ale 60 KM brzmi do dzisiaj całkiem roztropnie jeśli jesteś początkującym motocyklistą. Warto również zaznaczyć, że moc wystarcza na rozpędzenie tego jednośladu do 180 km/h, czyli do wartości bardzo restrykcyjnie karanych mandatami, a pierwszą setkę osiąga w czasie 4,7 sekundy.

Użytkownicy bardzo chwalą ten motocykl, zaznaczając że największe problemy wynikają z braku fachowości w serwisie. Poza tym Monster nie należy do największych motocykl, co może być wadą dla wysokich osób. Przyzwyczajenia wymaga również obsługa sprzęgła. Czy jest to wada? W żadnym wypadku, to właśnie jest magia włoskich motocykli.

W momencie pisania tego artykułu na jednym z portali aukcyjnych znajdowało się zaledwie 12 ogłoszeń dotyczących tego motocykla. Wybór jest więc nieco ograniczony, ale dobre wieści są takie, że najtańsze sztuki dorwiemy już za 7 tys. zł. Średnio za Monstera 620 zapłacimy około 10 tys. zł.

5. Kawasaki ER-6n

Kawasaki ER-6n

Czasami mamy wrażenie, że jest to jeden z najbardziej niedocenionych w Polsce motocykli typu naked bike. ER-6 zadebiutował w roku 2006 i napędzany był dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 649 cm3. Czy dwucylindrowość tego motocykla była jego największym problemem sprzedażowym? Cóż, to mogło mieć znaczenie. Zobaczcie, że wszystkie motocykle z tej listy oprócz rzeczonego Kawasaki oraz w zasadzie mało popularnego Ducati posiadają czterocylindrowe silniki. Dzisiaj jednostki R2 to standard, dlatego... nie lękajcie się modelu ER-6!

Kawasaki ER-6n: kwintesencja motocykla klasy naked bike?

W ramie tego sprzętu znajduje się silnik generujący moc na poziomie 72 KM przy 8500 obr./min. Dodatkowo użytkownik może korzystać z całkiem przyjemnego momentu obrotowego (66 Nm przy 7000 obr./min), co oznacza, że charakterystyka tego pieca zdecydowanie lepiej będzie się sprawdzać w mieście czy na ciasnych torach kartingowych.

Ceny Kawasaki ER6 zaczynają się od 7 tys. zł. Górna granica to nawet 17 tys. (zależy od roku produkcji). Jednak zdecydowanie największy wybór mamy w granicach 10 tys. zł.

 

Przeczytaj również:

Ranking TOP5: ciężkie motocykle enduro do 5 tysięcy. Jedna pozycja może Cię zdziwić!

 

 

 

 

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Coś tu nie gra! Jeżeli artykuł traktuje o motocyklach do 10tys., to zakładam, że za maksymalnie tyle można znaleźć motocykle tu opisane.
    W rzeczywistości ciężko znaleźć ogłoszenia łapiące się w podanym budżecie opiewają na opisane motocykle, no chyba, że autor ma na myśli pojazdy 18-20-letnie.
    Ogólnie rynek motocykli używanych to jakiś cud ekonomiczny, normalnie rzeczy używane wraz ze wzrostem stopnia zużycia powinny tracić na wartości, ale nie motocykle tutaj pierwsze 5 lat tracą, a potem tylko zyskują 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button