Ranking TOP5: ciężkie motocykle enduro do 5 tysięcy. Jedna pozycja może Cię zdziwić!

Motocykle turystyczne za 5 tys. Ranking TOP5 terenowych motocykli turystycznych

W skrócie
  • W tym rankingu prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem motocykle turystyczne o cechach enduro do 5 tysięcy zł.
  • Jedna pozycja może Cię zdziwić.
  • W tym zestawieniu opisujemy motocykle: Kawasaki KLE 500, Suzuki DR 650, Hondaę NX 650 Dominator, Aprilię Pegaso 650 oraz Yamahę XTZ 660 Tenere.
  • Więcej porad, tekstów oraz informacji na temat najlepszych motocykli świata znajdziesz na naszej stronie głównej, jednoślad.pl

Wybór motocykla turystycznego, który będzie dzielnie spisywać się w terenie nie powinien sprawić nam większego trudu. Klasa tych pojazdów święci rozkwit, a na rynku znajdziemy całą masę ciężkich enduraków. Sprawa ma się trochę inaczej jeśli ogranicza nas budżet. Właśnie dlatego przygotowaliśmy ranking TOP7 ciężkich enduraków, które dorwiemy nawet za 5 tysięcy złotych. 

Oczywiście musimy pamiętać, że większość motocykli turystycznych o pojemności (+/-) 600 cm3, przystosowanych zarówno do jazdy turystycznej jak i terenowej potrafi kosztować zdecydowanie więcej niż pięć tysięcy, ale nie poddawajmy się się. Jesteśmy pewni, że wystarczy trochę cierpliwości i znajdziemy pojazd, który nie tylko okaże się stosunkowo niedrogi, ale i przy okazji da nam całą masę frajdy z jazdy.

Zanim przejdziemy do naszych propozycji musimy zaznaczyć, że nasz ranking dotyczy motocykli, których ceny mają spory rozstrzał między najtańszą sztuką, a najdroższą. Pamiętajcie o tym.

1. Kawasaki KLE 500. Dla początkujących i na prawo jazdy A2

Gdybym miał wybrać najtańszy i najdzielniejszy motocykl na kategorię A2 do 5 tysięcy zł. to szybciutko wskazałbym Kawasaki KLE 500. To motocykl, który nie tylko dosyć dobrze poradzi sobie w trasie (pamiętajmy, że w przeciwieństwie do większości konkurentów na rynku KLE 500 posiada dwucylindrowy silnik), ale i w terenie za sprawą zawieszenia o podwyższonym skoku.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Kawasaki KLE 500

KLE 500 zadebiutowało w roku 1991 i produkowane było aż do roku 2003. W ramie wylądował dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 499 cm3, generujący moc na poziomie 48 KM przy 8500 obr./min - to był świetny wynik. Dzisiaj ceny KLE 500 sprawiają, że jest on naprawdę dobrą propozycją motocykla uniwersalnego za nieduże pieniądze. Dostęp do części (także używanych) jest bezproblematyczny, co jest jego dodatkowym atutem. Czy finalnie będziesz zadowolony z tego motocykla? Oczywiście, że tak. Warunkiem jednak jest znalezienie ładnie utrzymanej sztuki, co może być najtrudniejszym zadaniem.

2. Suzuki DR 650 RSE. Doskonały na wyprawę

Co prawda znalezienie tego motocykla w cenie nieprzekraczającej 5 tysięcy zł. może w praktyce okazać się zadaniem karkołomnym, ale jak najbardziej jest to możliwe. Wszystko jak zwykle rozbija się o stan techniczny pojazdu. Jeśli masz smykałkę do majsterkowania i przede wszystkim chęci, to być może zakup tańszej sztuki i odbudowanie jej w swoim garażu będzie ciekawym wyzwaniem. Pamiętaj jednak, aby nie kupować na "łapu-capu", bo może się okazać, że przywrócenie blasku okaże się niezwykle wymagające i kosztowne, co w praktyce sprowadzi się do sensu zakupu.

Suzuki DR 650 RSE
W praktyce DR 650 RSE, to świetny sprzęt, który potrafi odwdzięczyć się świetną i bezawaryjną współpracą. Oczywiście posiada kilka wad, o których istnieniu powinniśmy wiedzieć, jednak nie ma co się bać tego modelu. Jeśli zawsze marzył Ci się DR 650 (obojętnie w jakiej wersji), to się spiesz z zakupem - tych motocykli jest na rynku coraz mniej, a ceny z roku na rok potrafią być coraz wyższe.

3. Honda NX 650 Dominator

Skoro nasz ranking dotyczy ciężkich motocykli enduro do 5 tysięcy, to nie mogło zabraknąć w nim najbardziej kultowego motocykla swojej klasy. Honda NX 650 Dominator dała się zapamiętać, jako sprzęt niezwykle wytrzymały i solidny. Niestety, cierpi na tą samą chorobę co wcześniejszy DR 650, a więc jest go coraz mniej i coraz rzadziej możemy dorwać go w dobrych pieniądzach. Jeśli jednak jesteś cierpliwy i masz ochotę poszukać, to na pewno jeszcze uda Ci się coś znaleźć. Cierpliwość to najważniejsza cecha poszukiwacza okazji.

Honda NX650 Dominator

Najgorsze motocykle świata: tych jednośladów się wystrzegaj. Czarna lista TOP9

W ramie tego motocykla znalazł się jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem oraz olejem silnik o pojemności 644 cm3. Silnik posiada pięciostopniową skrzynie biegów i zasilany jest gaźnikiem. Finalnie konstruktorom udało się wykrzesać moc na poziomie 46 KM przy 6000 obr./min i spory moment obrotowy, wynoszący 56 Nm (przy 5000 obr./min).

4. Aprilia Pegaso 650. Najładniejszy w stawce?

Aprilia Pegaso 650 może w praktyce okazać się najtańszym motocyklem tego zestawienia (obok KLE 500) i być najłatwiejsza w zakupie. Co prawda nie jest tak kultowa jak Suzuki DR 650 czy Suzuki Honda NX 650 Dominator, ale nie zapominajmy o konotacjach z BMW czy Rotaxem. To wszystko sprawia, że poza kilkoma niedociągnięciami, Pegaso to trwały i świetny motocykl, który co prawda nie pozwoli na jakieś popisowe wariactwa terenowe, ale zupełnie wystarczy do jazdy szutrowej i doskonale spisze się w dłuższej trasie (pomimo jednego cylindra) oraz w mieście.

Aprilia Pegaso 650

Yamaha XTZ 660 Tenere to jeden z najpopularniejszych motocykli w swojej klasie: jej wytrzymałość stała się wręcz legendarna. Motocykl zadebiutował w roku 1991 i stał się solidną konkurencją dla japońskiej konkurencji. W testach porównawczych Tenere przegrywała ze względu na niższą moc silnika (45 KM), jednak w zamian otrzymywaliśmy legendarną wytrzymałość. Niższa moc sprawia, że Tenere staje się świetną propozycją dla osób, które dopiero wchodzą w świat dorosłych motocykli turystycznych.

Przeczytaj również:

Yamaha XTZ 660 Tenere (1991-1999). Jednocylindrowy geniusz?

Yamaha XTZ 660 Tenere

Przeczytaj również:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button