Triumph Daytona 660 – wielki powrót księcia z dynastii Daytona [DANE TECHNICZNE, OPIS, GALERIA ZDJĘĆ]

Triumph prezentuje nową Daytonę 660

W skrócie
  • Legendarny sportowiec z Hinckley wraca!
  • Ekscytujące sportowe osiągi triple’a – moc szczytowa 95 KM i 69 Nm maksymalnego momentu obrotowego
  • Intuicyjne, zwinne i sportowe prowadzenie połączenie z wyjątkowym komfortem jazdy

No w końcu! Tak właśnie chciałoby się powiedzieć po oficjalnej premierze najnowszej Daytony, która wraca po kilku latach nieobecności na rynku. Triumph zaprezentował właśnie dziś swój najnowszy motocykl sportowy klasy średniej, który ma nieźle namieszać na rynku. Potencjał ma ogromny, dlatego zapraszamy do lektury!

Na ten moment czekało wielu fanów brytyjskiego producenta, ale z pewnością docenią go ci, którzy lubują się w sportowych motocyklach z Hinckley. Cała seria Daytona to przecież kultowa już rodzina, która przez wiele lat na rynku była wyznacznikiem nowych trendów w segmencie trzycylindrowych sportów, ale także bardzo odważnie stawała w szranki z japońską konkurencją. Wydawać by się mogło, że ogromny sukces sprzedażowy skutecznie sprawi, że na rynku systematycznie będą debiutować kolejne wcielenia, jednakże co rusz pojawiające się zaostrzone normy emisji spalin dla wielu modeli, a w tym Daytony, były bezlitosne. Chwilowa przerwa jest jednak już za nami.

Triumph zaprezentował zupełnie nowy, sportowy motocykl wagi średniej z nowym silnikiem Triple’a na rok 2024. Daytona 660 zapewnia ekscytujące, sportowe osiągi, dynamiczną jazdę oraz najwyższą jakość, możliwości i specyfikację w swojej klasie.

Najważniejsze informacje:

  1. Nowa Daytona 660 posiada trzycylindrowy silnik, który generuje maksymalną moc 95 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 69 Nm. Ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego z 69 Nm dostępne jest już przy 3 125 obr./min., zapewniając dynamiczne, sportowe i w pełni użytkowe osiągi.
  2. Zawieszenie to najwyższa półka – z przodu zamontowany został widelec Showa USD o średnicy 41 mm, a z tyłu amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacją napięcia wstępnego.
  3. System Ride-by-Wire zapewnia odczuwalną i precyzyjną reakcję przepustnicy, a także daje wybór trzech trybów jazdy: Sport, Road i Rain.
  4. Doskonale wyważone podwozie Daytony 660 i intuicyjne, zwinne, sportowe prowadzenie łączą się z komfortem, który docenicie szczególnie przy codziennym użytkowaniu.

Koniecznie przeczytaj historię motocykli z rodziny Daytona:

Daytona – historia sportowej dynastii marki Triumph

Wyposażona w rozpoznawalny i unikalny, trzycylindrowy silnik Triumpha, który ewoluował o pojemności 660 cm3, teraz z mocą szczytową 95 KM i maksymalnym momentem obrotowym 69 Nm, Daytona 660 zapewnia płynne, responsywne i liniowe dostarczanie mocy, idealnie łącząc nisko położony moment obrotowy, średnią moc i moc końcową w najwyższym zakresie. Oprócz wzrostu mocy o 17% i o 9% większego momentu obrotowego niż w Tridencie, Daytona 660 wyposażona jest również w zupełnie nowy układ wydechowy, oddający niepowtarzalny, sportowy dźwięk.

Doskonale wyważone podwozie Daytony 660 i intuicyjne, zwinne, sportowe prowadzenie łączą się z komfortem całodziennej jazdy, dzięki wyposażeniu o wysokiej specyfikacji, w skład którego wchodzi: przedni widelec Showa USD o średnicy 41 mm i tylny amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacja napięcia wstępnego. Radialne, czterotłoczkowe hamulce z dwiema tarczami o średnicy 310 mm i przewodami hamulcowymi w oplocie idą w parze z nowymi oponami Michelin Power 6.W połączeniu z siedzeniem na wysokości na 810 mm, smukłą linią oraz zoptymalizowaną pozycją kierownicy i podnóżków, Daytona 660 zapewnia ekscytującą i budzącą pewność jazdę.

Aby zawsze zapewnić motocykliście poczucie pełnej kontroli, Daytona 660 jest wyposażona w technologię skupioną na kierowcy, w tym trzy tryby jazdy (Sport, Road i Rain), które optymalizują reakcję przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji w zależności od warunków, a nowy system Emergency Deceleration Warning włącza światła awaryjne, aby ostrzec innych użytkowników drogi podczas gwałtownego hamowania.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Niepowtarzalne DNA Daytony zostało zaprojektowane od początku, ze świeżym podejściem, aby uzyskać nową, agresywną sylwetkę i czystą linię. Charakterystyczne podwójne, przednie reflektory LED współgrają z centralnym wlotem powietrza, a minimalistyczne nadwozie podkreśla atletyczną linię tego modelu wyprofilowanym tylnym światłem LED. Dostępne są trzy efektowne opcje kolorystyczne – wszystkie z odważną grafiką „660” inspirowaną wyścigami.

Zgodnie z oczekiwaniami klientów Triumpha, Daytona oferuje ponad 30 oryginalnych akcesoriów marki Triumph, aby dostosować osiągi, komfort, styl i funkcjonalność, w tym zestaw do konwersji na prawo jazdy kat. A2, z dedykowaną manetką i ustawieniami silnika ograniczającymi moc do 35 kW. Interwały między przeglądami wynoszące 16 000 km, dwuletnia gwarancja bez limitu przebytych kilometrów i wysoka wartość rezydualna firmy Triumph przyczyniają się do zapewnienia konkurencyjnego kosztów użytkowania, które są najniższe w swojej klasie.

– Model 660 jest zwinny i charakterny, co zawsze było znakiem rozpoznawalnym Daytony, a ponadto zapewnia ekscytujące i użyteczne osiągi, a także całodzienny komfort, których szukają dzisiejsi motocykliści. Jesteśmy podekscytowani wpływem, jaki Daytona 660 będzie miała na rosnący rynek motocykli sportowych wagi średniej. – skomentował Steve Sargent, Dyrektor Zarządzający ds. Produktu firmy Triumph.

EKSCYTUJĄCE SPORTOWE OSIĄGI

Idealne połączenie nisko położonego momentu obrotowego, porywającej góry i niezrównanego charakteru, trzycylindrowy silnik Daytony zapewnia 95 KM przy 11 250 obr./min z ekscytującym czerwonym polem, zaczynającym się od 12 650 obr./min. Ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego z 69 Nm dostępne jest już przy 3 125 obr./min., zapewniając dynamiczne, sportowe i w pełni użytkowe osiągi. Łącząc nisko położony moment obrotowy i charakter twina z wysokiej klasy osiągami czterocylindrowego silnika, do tego wyjątkowe, rasowe brzmienie triple’a Triumpha wzmocnione przez nowy układ wydechowy wyposażony w głowice 3 w 1 i kompaktowy podwieszany tłumik z wykończeniem ze stali nierdzewnej.

Moc przekazywana jest płynnie dzięki sześciobiegowej skrzyni biegów, a sprzęgło Triumph Torque Assist, zapewnia progresywne i lekkie działanie dźwigni. Konstrukcja sprzęgła poprawia również kontrolę tylnego koła podczas gwałtownego zwalniania, zapewniając płynne i pewne wchodzenie w zakręty. Quickshifter jest dostępny wśród akcesoriów umożliwiające szybką i łatwą zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła oraz jeszcze łatwiejszą jazdę po mieście.

Dla motocyklistów z prawem jazdy kat. A2 chcących jeździć Daytoną dostępny jest akcesoryjny zestaw do konwersji, w którym zastosowano akcesoryjną manetkę i specjalne ustawienie silnika. Zestaw można łatwo zamontować u dealera Triumpha, a także później powrócić do ustawień fabrycznych.

ZWROTNA, DYNAMICZNA JAZDA

Nowa Daytona 660 czerpie korzyści z wielu lat rozwoju podwozia, które zwyciężało w wyścigach, a dzięki lekkiej sportowej ramie, najwyższej jakości przedniemu odwróconemu widelcowi Big Piston o średnicy 41 mm Showa i tylnemu zawieszeniu Showa, zapewniając łatwą i zwinną jazdę. Tylne zawieszenie posiada również zdalną hydrauliczną regulację napięcia wstępnego, umożliwiającą szybkie ustawienie.

Lekkie, pięcioramienne koła z odlewanego aluminium, obniżające masę wirującą, zapewniając responsywne prowadzenie i lepszą wydajność zawieszenia. Najnowsze opony o wysokich parametrach Michelin Power 6 montowane są w standardzie, aby zapewnić pewne prowadzenie na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Dzięki podwójnym czterotłokowym, radialnym zaciskom połączonym z lekkimi tarczami o średnicy 310 mm i przewodami w oplocie, a także modulatorowi ABS firmy Continental, Daytona 660 charakteryzuje się doskonałą siłą i wyczuciem hamowania.

TECHNOLOGIA SKUPIONA NA KIEROWCY

Daytona 660 wyposażona jest w technologię poprawiającą zarówno wrażenia z jazdy, jak i bezpieczeństwo. System Ride-by-Wire zapewnia odczuwalną i precyzyjną reakcję przepustnicy, a także daje wybór trzech trybów jazdy: Sport, Road i Rain.Każdy tryb oferuje inną reakcję przepustnicy i poziom interwencji kontroli trakcji, przy czym tryb Sport zapewnia najszybszą reakcję przepustnicy podczas jazdy szosowej lub sesji na torze. System kontroli trakcji można również wyłączyć za pomocą menu. Docenią to motocykliści, którzy wolą całkowitą wolność od interwencji systemów elektronicznych.

Wielofunkcyjne instrumenty są wyposażone w kolorowy ekran TFT zintegrowany z czarno- białym wyświetlaczem LCD. Kompaktowy i przejrzysty układ sprawia, że wszystkie niezbędne dla kierowcy informacje, są wyraźnie wyświetlane i łatwe do odczytania niezależnie od warunków oświetlenia. Wyświetlacz jest kompatybilny z systemem łączności bluetooth My Triumph, który umożliwia nawigację „Zakręt po Zakręcie” oraz obsługę telefonu, jak i playlist. Wszystkie funkcje są w przejrzysty sposób wyświetlane na ekranie TFT i sterowane za pomocą przełącznika, co ułatwia obsługę podczas jazdy.

KONTROLA I KOMFORT

Dzięki sportowej kierownicy typu clip-on montowanej nad górnym jarzmem oraz optymalnemu umieszczeniu podnóżków, zapewniony został idealny balans pomiędzy komfortem, a prześwitem w złożeniu. Ta naturalna pozycja do jazdy Daytoną 660, gwarantuje pewną i dynamiczną sportową jazdę ze swobodą i komfortem niezbędnym podczas wielogodzinnych

przejażdżek. Perfekcyjne wyważenie i lekkie prowadzenie Daytony zapewniają również doskonałą kontrolę w środowisku miejskim przy niższych prędkościach.

Wysokość dzielonego siedzenia kierowcy wynosi zaledwie 810 mm, wąska sylwetka i możliwość podparcia sprawiają, że Daytona 660 jest dostępna dla motocyklistów każdego wzrostu. A dzięki dostępnemu, akcesoryjnemu, obniżanemu siedzeniu można zmniejszyć wysokość siedziska o dodatkowe 25 mm do 785 mm.

SPERSONALIZUJ SWOJĄ DAYTONĘ 660

Dostępnych jest ponad 30 oryginalnych akcesoriów Triumpha, zaprojektowanych już w fazie budowy motocykla, a także przetestowanych według tych samych wysokich standardów i objętych tą samą, dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Motocykliści poszukujący na padoku jeszcze bardziej rozpoznawalnego wyścigowego stylu, mogą wybrać malowaną osłonę siedzenia, a także szereg estetycznie zaprojektowanych, obrobionych maszynowo części, w tym korek wlewu oleju, wstępnie nawiercony pod okablowanie blokujące, zestaw rolek, końcówki kierownicy i zbiornik tylnego hamulca.

System łączności „My Triumph” umożliwia łatwą i intuicyjną obsługę telefonu i playlisty, a także szczegółową nawigację „Zakręt po Zakręcie” i jest dostępny wśród akcesoriów dedykowanych dla Daytony 660. Można dodać również Quickshifter – Triumph Shift Assist, który zapewnia płynną i bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy przy pełnym otwarciu przepustnicy i oraz płynną redukcję przełożeń z automatycznym międzygazem. Pozostałe akcesoria obejmują: podgrzewane manetki, gniazdo USB montowane pod siedzeniem i system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Dostępna jest również torba na zbiornik paliwa i torba na bagażnik, które dodają 20 litrów stylowej pojemności. Nowe akcesoria zabezpieczające, w zależności od dostępności na danym rynku, obejmują system alarmowy Triumph Protect+ i moduł śledzący Triumph Track+ z monitorowaniem 24/7, a także kompleksową gamę blokad.

 

Triumph Daytona 660 dane techniczne:

Rodzaj silnika Chłodzony cieczą, 3 cylindrowy w układzie rzędowym, 12-zaworowy, DOHC 240° kolejność zapłonu
Pojemność 660 cm3
Stopień sprężania Maksymalna moc Maksymalny moment obrotowy 95 KM (70 kW) przy 11,250 obr./min 69 Nm. przy 8,250 obr./min
Układ zasilania Elektroniczny sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy
Układ wydechowy Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku
Układ napędowy Łańcuch X-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, slip & assist
Skrzynia biegów 6 biegowa
PODWOZIE
Rama Rama obwodowa z rur stalowych
Wahacz Obustronny, odlewany ze stali
Przednie koło Odlewane z aluminium, pięcioramienne 17 x 3.5 cala
Tylne koło Odlewane z aluminium, pięcioramienne 17 x 5.5 cala
Przednia opona 120/70 Z R17
Tylna opona 180/55 Z R17
Przednie zawieszenie Widelce Showa, upside down z oddzielnym dużym tłokiem 41 mm (SFF-BP), skok zawieszenia 110 mm
Tylne zawieszenie Amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacja napięcia wstępnego, skok zawieszenia 130 mm
Przedni hamulec Podwójne pływające tarcze hamulcowe 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski, ABS
Tylny hamulec Jedna pływająca tarcza hamulcowa 220 mm, jednotłoczkowe, przesuwne zaciski, ABS
WYMIARY ORAZ MASA
Długość 2083.8 mm
Szerokość kierownicy 736 mm
Wysokość bez lusterek 1145.2 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Rozstaw osi 1425.6 mm
Kąt pochylenia główki ramy 23.8°
Wyprzedzenie 82.3 mm
Masa z płynami 201 kg (90% paliwa)
Pojemność zbiornika paliwa 14 L
Zużycie paliwa 4.9 l / 100 km
Emisja CO2 113 g/km
Standardy emisji EURO 5+
Interwał między przeglądami 16,000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Galeria zdjęć:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button