Motocykle 125 dla amatora. Ranking TOP6 motocykli używanych na dojazdy do pracy i dla osób początkujących

Zestawienie TOP5 najlepszych motocykli na prawo jazdy kat. B dla osób poczatkujących

W skrócie
  • W tym zestawieniu znajdziesz pięć naszym zdaniem najciekawszych, a przy okazji używanych motocykli dla początkujących!
  • W naszym rankingu TOP5 motocykli dla amatora znajdziesz taki sprzęty jak: Honda CBF 125, Hyosung 125GT, Yamaha YBR 125, Honda Varadero 125 oraz Junak M12 Vintage!
  • Więcej tekstów motocyklowych, recenzji oraz opinii na temat motocykli znajdziesz na naszej stronie, jednoslad.pl

 Motocykle 125 nie tylko potrafią dawać całą masę frajdy z jazdy, ale i być wiernymi kompanami podczas letnich dojazdów do pracy, wyjazdów na zakupy czy po prostu szybkiego i sprawnego przemieszania się po mieście. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zestawienie TOP6 najlepszych motocykli 125 dla amatora, które jednocześnie kupisz za mniej niż 6 tysięcy złotych. 

Nareszcie możemy mówić o pełnoprawnym rozpoczęciu sezonu motocyklowego i w związku z tym wiemy, że część z Was właśnie rozpoczęła poszukiwania pierwszego motocykla 125. Postaramy się Wam w tym pomóc. Oto nasz ranking TOP5 najlepszych naszym zdaniem motocykli 125 dla osób początkujących. Wiemy, że świetnych motocykli na rynku, które doskonale odegrają swoją rolę w dojazdach do pracy czy po prostu w mieście jest więcej, ale naprawdę nie sposób wymienić wszystkich. Właśnie dlatego, jeśli uważasz że brakuje jakiegoś motocykla i jest to Twoim zdaniem wielkie niedopatrzenie, to daj o tym znać w komentarzu i nie zapomnij napisać dlaczego tak uważasz. My lecimy z tematem. Oto ranking TOP6 motocykli 125 dla amatora!

Motocykle 125 dla osób początkujących. Nasz ranking TOP6 motocykli na prawo jazdy B dla amatorów

Nie dla każdego najważniejsze są osiągi, szczególnie jeśli dopiero rozpoczynamy swoją przygodę z motocyklami. Pierwszy sezon jest szczególny dla każdego motocyklisty. Nie dość, że musimy kupić sam sprzęt, co już wydaje się trudnym zdaniem, to jeszcze czeka nas cała masa nauki. Dobrze zatem wybrać motocykl, który nie tylko nie będzie drogi w zakupie, utrzymaniu, a przy tym sam z siebie nie będzie utrudniać nauki jazdy, a przede wszystkim nie zrazi nas do jazdy na motocyklach. Oto nasze zestawienie!

Czy mogę jeździć motocyklem 125 z prawem jazdy kat. B?

Oczywiście, że tak, aby jeździć po Polsce motocyklem o pojemności 125 cm3 nie potrzebujesz dodatkowych uprawnień poza prawem jazdy kategorii B. W takim przypadku możesz kierować jednośladami o pojemności skokowej nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg. Ważnym warunkiem jest czas jaki upłynął od pozytywnego egzaminu na prawo jazdy kat. B. Delikwent, aby jeździć motocyklem 125 musi posiadać prawo jazdy B od co najmniej 3 lat.

Przeczytaj również:

Co grozi za jazdę na moto 125 ccm na kat. B posiadanym poniżej 3 lat?

1. Honda CBF 125. Sprawdzona i niezawodna

Honda CBF 125 znana jest praktycznie na całym świecie. Tak naprawdę Honda tym modelem rozbiła świnkę skarbonkę: motocykl ten możemy spotkać w najdziwniejszych i najodleglejszych miejscach świata, a wiele tych motocykli jeździ po Polsce. Najfajniejsze jest jest to, że chociaż świnka skarbonka Hondy została rozbita i Honda wyjęła z niej całą masę kasy, to prawie na pewno w Twojej zostanie sporo forsy. Ceny tych motocykli są naprawdę przystępne. Poza tym wybór na rynku pojazdów używanych jest spory – w chwili pisania tego artykułu na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym w Polsce znaleźliśmy 62 sztuki – jest w czym wybierać . To samo dotyczy części zamiennych, zarówno nowych jak i używanych. Najtańsze modele dorwiemy już za około 3 tysiące złotych. Jednak nie zdziwcie się, że w ogłoszeniach spotkacie CBF-y nawet za 9 tys. zł. Wszystko zależy od roku produkcji oraz stanu technicznego motocykla.

Honda CBF 125

W ramie Hondy CBF 125 znajdziemy czterosuwowy silnik o pojemności 125 cm3, generujący moc 11,3 KM przy 8000 obr./min. i moment obrotowy 11 N, przy 6250 obr./min. CBF 125 jest mocniejsza od swojego głównego konkurenta, Yamahy YBR o ponad 1 KM. Ten fakt może mieć spore znaczenie – tym bardziej, że wysokość siedzenia, wynosząca 792 mm sprawia, że możemy polecać go osobą nieco wyższym. Silnik połączony jest mokrym sprzęgłem z 5-stopniową skrzynią biegów, a całość pozwala na rozpędzenie tego niewielkiego motocykla do 110 km/h! Ogromną zaletą CBF 125 jest niskie spalanie. Silnik potrafi się zadowolić 2/2,5 l paliwa na setkę.

2. Hyosung GT125. Mały SV 650?

GT 125 chociaż może być jednym z najmniej oczywistych opcji przy okazji wyboru motocykla 125, ale jednym z najciekawszych. To pełnoprawny motocykl z krwi i kości. Zachwyca wygląd – nikt nie pomyśli, że przyjechałeś na spotkanie motorowerem. Gabaryty oraz masa mogą początkowo onieśmielać osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z motocyklami, ale na pewno będzie to świetna opcja dla wyższych kierowców, którzy chcą się po prostu dobrze czuć na motocyklu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Hyosung GT 125

W ramie znajdziemy dwucylindrowy silnik widlasty, co jest swojego rodzaju ewenementem w tej klasie motocykli. Jednostka generuje moc 14.5 KM i jest to świetny wynik, który niweluje fakt, że GT125 jest motocyklem ciężkim – ta 125-tka waży aż 167 kg! Cóż, ciężko się dziwić, patrząc na gabaryty tego motocykla. Potrzebujecie potwierdzenia tych słów? Proszę bardzo prędkość maksymalna tego sprzętu wynosi nawet 120 km/h! Z drugiej strony na pochwałę zasługuje kilka elementów: porządnie wykonany silnik, sporych rozmiarów zbiornik paliwa, czy świetne hamulce – za sprawą olbrzymiej, przedniej tarczy hamulcowej w osi przedniej (300 mm!). Hyosung GT125 lubi obroty. W dolnej partii obrotowej możecie czuć niedostatki mocy, jednak po wkręceniu w średni, a potem wysoki rejestr obrotowy możecie miło się zaskoczyć. Taka charakterystyka trochę komplikuje proces jeżdżenia np. po mieście, ale pozwala na dopracowanie techniki jazdy i utrzymywania obrotów – to może być kluczowe, jeśli myślisz o przesiadce w przyszłości na motocykl sportowy (zarówno terenowy jak i asfaltowy).

3. Zontes 125 U. Miejski rozrabiaka

Gdybym miał wskazać motocykl z tego zestawienia, który podoba mi się najbardziej, to bez chwili zastanowienia wskazałbym właśnie Zontesa. Ostre, nowoczesne rysy sprawiają, że patrząc na ten sprzęt możesz mieć wrażenie, że patrzysz na większy, czyt. szybszy motocykl. Małą pojemność zdradzają niewielkie gabaryty tego motocykla. Chociaż dla mnie jest to wada (jestem dosyć wysoką osobą), to wiem, że wiele osób zaczynając swoją motocyklową ścieżkę poszukuje motocykla, który nie będzie ich onieśmielać swoimi gabarytami.

Oprócz tego na piątkę z plusem zasługuje wyposażenie i dynamika silnika – tutaj naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Co prawda na używaną sztukę trzeba cierpliwie polować (Zontes 125 U w sprzedaży jest zaledwie od dwóch lat), to zawsze można pomyśleć o nowej sztuce. Oczywiście, takie rozwiązanie kosztuje więcej, ale w zamian otrzymujesz świetnie wyposażony sprzęt, całkowicie nowy – a to oznacza brak problemów technicznych w początkach swojej motocyklowej przygody (a to naprawdę jest istotne) i nader wszystko motocykl wyposażony w układ ABS.

4. Yamaha YBR 125. Totalna klasyka na prawo jazdy b

Gdybyście poprosili nas o wskazanie jednego najpopularniejszego motocykla 125, to musielibyśmy się sporo nagłowić. Naszym zdaniem o miano lidera tej klasy biją się dwa motocykle – wcześniej wspomniana Honda CBF 125 oraz właśnie Yamaha YBR 125. Ten fakt nikogo nie powinien dziwić. Oba sprzęty są świetnymi motocyklami, których zakup nie tylko jest prosty, ale i nie nadwyręży stanu Twojego portfela.

Yamaha YBR 125 nie tylko jest praktycznie bezawaryjna, a w większości przypadków obsługa silnika ogranicza się do wymiany oleju, filtra powietrza czy regulacji zaworów (klasycznej, za pomocą śrubki), ale i całkiem dynamiczna. Silnik co prawda nie jest najmocniejszy w swojej klasie (rozwija moc 10 KM i 10 Nm), ale świetnie zestrojone przełożenia skrzyni biegów sprawiają, że ten sprzęt po prostu bardzo przyjemnie jeździ i rozpędza się do prędkości 115 km/h. Na pochwałę na pewno zasługuje jakość wykonania, czy prostota konstrukcji. Wielu osobom może się również spodobać nienachalny i bardzo klasyczny wygląd. Spalanie na poziomie 3l/100 kilometrów może i nie jest rekordowo niskim, ale niskie ceny części zamiennych czy utrzymania tego motocykla całkowicie nam to zrekompensują. Silniki bez większego problemu wytrzymują nawet 60 tys. km. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem YBR 125, to jeśli znajdziesz ładną sztukę, to na 100% się nie zawiedziesz!

5. Honda Varadero 125. Idealna do turystyki?

Varadero 125 co prawda nie należy do najtańszych motocykli na rynku, ale zdecydowanie jest jednym z najpopularniejszych sprzętów w swojej klasie. Swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim dwucylindrowemu silnikowi widlastemu o pojemności 125 cm3, ale i przede wszystkim gabarytom, które umożliwiają komfortową jazdę turystyczną. Niezły wygląd, dobra ochrona przed wiatrem i spora ilość miejsca nawet dla pasażera, sprawiają, że małe wiaderko przez wielu może być uznawane za motocykl nr.1 w świecie motocykli 125.

Warto jednak wspomnieć o wadach. Do tych przede wszystkim należy cena. Używkę dorwiemy w cenie poniżej 6 tysięcy zł, ale zdecydowanie częściej spotkamy maszyny, które kosztują więcej. W przypadku tej 125-tki warto pomyśleć o dołożeniu i kupić motocykl z małym przebiegiem i w dobrej kondycji, bo Varadero 125 może być świetnym kompanem na wiele lat!

6. Junak M12 Vintage. Stylowo na prawko kategorii B

Junak M12 Vintage ani nie należy do najszybszych, ani do najmocniejszych, ani też do najtańszych motocykli tej klasy. Jednak decydując się na zakup tego modelu otrzymujesz motocykl sprawdzony (chociaż z Chin) i całkiem nieźle jeżdżący. Przy okazji M12 świetnie wygląda i mniej wprawne oko nie rozpozna, że ten motocykl wyposażony jest w silnik o pojemności 125 cm3. Tak naprawdę nasze zdanie może nie mieć większego znaczenia, ale jeśli przeczeszecie Internet w poszukiwaniu informacji, opinii i zobaczyć jak aktywna jest społeczność Junaka M12, to naprawdę możecie się nieźle zdziwić. To naprawdę może mieć sens!

Co prawda cena nowego znacznie przekracza wspomniane wcześniej 6 tysięcy złotych, ale spokojnie – od czego są używki! Kwota najtańszych używanych Junaków M12 zaczyna się od właśnie około 6 tys. zł. Natomiast za nowy motocykl zapłacimy 11 499 zł!

Przeczytaj również:

Motocykl: Nowy czy używany? Czy warto kupić Junaka M12 125 Vintage

Inne publikacje na ten temat:

6 opinii

  1. Cbf i ybr nie maja chlodzenia ciecza..polecam cbr 125r,varadero,shadow 125, lub kazdy japonski skuter 125

    1. Bez obaw, cbf nie ,,zagotujesz” nawet w upalne dni po mieście, użebrowanie dość skutecznie radzi sobie z odprowadzaniem ciepła. Fakt, Varadero i Shadow to inna bajka ale też i inny pułap cenowy. Swoją drogą trochę dziwię się, że w artykule wzięto pod uwagę Varadero przy takim budżecie – 5 lat temu tak, ale od 2-óch lat te sprzęty w takiej cenie to raczej szroty .

      1. Obecnie nie widziałem Varadero szrota poniżej 8tys., w dobrej kondycji są wystawiane za prawie 20tys., Shadow podobnie

  2. Hyosung gt125, ma apetyt na paliwo 4- 6 litrów a czasem wiecej na 100km przy oryginalnych ustawieniach. Każdy egzemplarz ma dziwną “dziurę” w przyspieszaniu w okolicach 4,5 tys obr (da się to zniwelować uwolnieniem wydechu i zmiana dysz gaźników na odrobinę większe, spalanie też może pójść w górę) ogólnie fajnie zaczyna ciągnąć powyżej 6tys obr a kręci się wysoko. Silnik chłodzony olejem i powietrzem, nie da się go zagotować ale w chłodne dni bardzo długo się rozgrzewa. Zazwyczaj każdy myli go z 400/500ccm i trzeba przy okazji tłumaczyć że marka hyosung to taka kia wśród motocykli. Olbrzymie głowice silnika V2 wyglądają świetnie w tak małej pojemności, GT jest duży, postawiony obok 600 jest gabarytowo taki sam, osoby w okolicach 190cm spokojnie się na nim mieszczą. Największa wada to dość mały kąt skrętu, parkingowe zaworki sprawiają problemy.

  3. Ja mam Yamahę tdr 125 i jest to najmocniejszy motocykl w tych pieniądzach 125. Po za tym jest bardzo duży i praktycznie bezawaryjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button