- CB125R to idealny motocykl zarówno dla początkujących motocyklistów, jak i posiadaczy kategorii B
- Na rok modelowy 2024 otrzyma cztery nowe malowania oraz wyświetlacz TFT z modelu CB1000R
- Silnik CB125R jest zgodny z wymogami norm emisji spalin Euro5+
Niewielkie motocykle Hondy z rodziny 125 cm3 od zawsze wyróżniały się na tle całego segmentu i jednocześnie podbijały rynki na całym świecie. Zarówno najmłodsi adepci motocykli, jak i również posiadacze prawa jazdy kategorii B świetnie odnajdują się na tych modelach, dlatego japoński producent nadal bardzo chętnie je rozwija. CB125R na rok modelowy 2024 wzbogacony został o cztery nowe malowania oraz wyświetlacz TFT.
Od chwili wprowadzenia na rynek CB125R jest motocyklem, który zdecydowanie wyróżnia się wśród maszyn tej klasy. Napędzany dynamicznym silnikiem o pojemności 125 cm3 obudził u wielu osób chęć posiadania maszyny z serii Neo Sports Café, z bogatą specyfikacją i minimalistyczną stylistyką retro w bardzo nowoczesnym wydaniu. Wraz z dodatkowym akcentem Premium w postaci nowego, 5-calowego, pełnokolorowego wyświetlacza TFT z modelu CB1000R. CB125R na rok 2024 zyskuje cztery nowe, atrakcyjne malowania, które spowodują, że będzie wyróżniał się z tłumu.
Nowy ekran oferuje kierowcy wybór jednego z czterech typów wyświetlania prędkości i obrotów oraz wyraźnie pokazuje informacje o zużyciu paliwa i wyborze biegu. Na obrotomierzu znalazł się również konfigurowalny punkt zmiany przełożenia. Obsługa ekranu jest intuicyjna i odbywa się za pomocą całkowicie nowego, stylowego zestawu przełączników po lewej stronie kierownicy.
Najważniejsze informacje:
- CB125R otrzymuje pełnokolorowy ekran TFT z modelu CB1000R, sterowany przez zupełnie nowy zestaw wskaźników.
- CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w nowych kolorach Matt Cynos Grey, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic i Pearl Splendor Red.
- Jednostka napędowa CB125R jest zgodna z wymogami norm emisji spalin Euro5+.
Przeczytaj koniecznie:
Niepowtarzalna maszyna Hondy z serii Neo Sports Café z silnikiem o pojemności 125 cm3 otrzymała świeże akcenty stylistyczne i pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali – z modelu CB1000R – sterowany przez całkowicie nowy zestaw przełączników. Cztery nowe malowania zwiększą atrakcyjność modelu na rok 2024. Najwyższe standardowe wyposażenie obejmuje jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC, widelec USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami pracy i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP), czterotłoczkowy przedni zacisk hamulcowy montowany radialnie, współpracujący z pływającą tarczą oraz ABS sterowany przez moduł pomiarowy IMU.
Honda CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w czterech nowych malowaniach: Matt Cynos Grey, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic i Pearl Splendor Red z dopasowaną kolorystycznie owiewką tylną. Wszystkie otrzymały duże logo CB125R na osłonach chłodnicy i negatywowe logo Honda Wing na zbiorniku paliwa. Jedynym wyjątkiem jest unikalna w gamie kolorystyka Matt Cynos Grey Metallic, ze złotymi logo CB125R i Honda Wing odpowiednio na osłonach i zbiorniku.
CB125R z roku modelowego 2021 zyskał widelec USD Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) o średnicy 41 mm, zapożyczony od wiekszego brata z serii Neo Sports Café – CB650. Teraz CB125R oferuje jakość zawieszenia taką jak duże motocykle. Otrzymał on także całkowicie nowy silnik, generujący solidną moc 15 KM (11,0 kW) i moment obrotowy 11,6 Nm, homologowany zgodnie z wymogami normy EURO5+. Nowe wymogi dot. emisji spalin zaczną obowiązywać pod koniec 2024 r. Zakładają one wprowadzenie nowego „pokładowego” monitorowania katalizatora i obniżenie progu umożliwiającego wykrycie usterki, a tym samym wcześniejsze ostrzeganie kierowcy. Ponadto wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne ograniczenia dotyczące hałasu i długoterminowej emisji spalin.
HONDA CB125R
Jednostka napędowa
Model CB125R napędza czterozaworowa jednostka Hondy o pojemności 125 cm3, dysponująca maksymalną mocą – 15 KM (11 kW) przy 10000 obr/min i momentem obrotowym – 11,6 Nm przy 8000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń. CB125R z roku modelowego 2024 jest wyposażony w nowy, mniejszy i lżejszy katalizator w układzie wydechowym, co nie wpłynęło negatywnie na jego wydajność. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 mm x 48,4 mm, ze stopniem sprężania 11,3:1. System zasilania i wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje z kanałem dolotowym oraz rurą łączącą z filtrem powietrza i rezonatorem. Układ wydechowy podwieszono pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik.
Podwozie
Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej o nieregularnym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej, choć nie nadmiernej sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającą z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego wyczucia drogi przez kierowcę. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°oraz 90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,5% i 48,5%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe kierowanie, czemu sprzyja również niska masa motocykla, wynosząca 130 kg (z płynami), a także niewielki rozstaw osi – 1 345 mm. Kierownica o zmiennym przekroju, w stylu Fatbar obraca się o 40°, a promień skrętu wynoszący 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska wynosi 816 mm.
Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP), wykorzystuje amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, co zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylna kolumna monoshock nie posiada regulacji napięcia. Pozostałą część układu jezdnego stanowią: przednia promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm, hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin oraz tylna tarcza 220 mm współpracująca z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu, współdziałająca z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu. Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się radialna opona 110/70R-17.
Wyjątkowy design
Wyróżniające się wzornictwo CB125R podąża za niepowtarzalnym językiem stylistycznym “Neo Sports Café” modelu CB1000R łączącym minimalizm stylu retro z bardzo nowoczesnymi akcentami. W modelu 2024 styl ten został udoskonalony poprzez dodanie całkowicie nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT odziedziczonego z modelu CB1000R. Na ekranie dostępne są trzy rodzaje wskazań prędkości/rpm – analogowe lub słupkowe, w zależności od preferencji kierowcy, a także wskaźnik zużycia paliwa, wybrany bieg i konfigurowalny punkt zmiany biegu na obrotomierzu. Obsługa wyświetlacza jest intuicyjna i odbywa się za pomocą nowego zestawu przełączników.
Ostro odcięty tył motocykla jest wyjątkowo kompaktowy i utrzymuje mocowanie tylnego błotnika. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność CB125R do segmentu Premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne, górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest wąska i stylowa. Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,19 l/100 km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 460 km na jednym baku.
Honda CB125R 2024 dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy DOHC |
Pojemność silnika (cm3) | 124,9 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Średnica i skok (mm) | 57,3 mm x 48,4 mm |
Stopień sprężania | 11,3:1 |
Moc maks. | 15 KM (11,0 kW) przy 10 000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 11,6 Nm przy 8 000 obr./min |
Pojemność układu smarowania | 1,5 l |
Poziom hałasu | 80,2 Lwot / 77,1 Lurban |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Pojemność baku | 10,1 l |
Zużycie paliwa | 45,5 km/l (tryb WMTC) |
UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | YTZ6V 12V 5Ah MF |
Moc alternatora | 180 W/5000 obr./min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch z uszczelnieniem O-ring |
RAMA | |
Typ | Wewnętrzna obrotowa rama typu diamond |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2025 mm x 820 mm x 1055 mm |
Rozstaw osi | 1345mm |
Kąt główki ramy | 24,2° |
Wyprzedzenie | 90,2 mm |
Wysokość siedziska | 816 mm |
Prześwit | 140mm |
Masa własna | 130 kg |
Promień skrętu | 2,3 m |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec USD 41 mm (SFF-BP). |
Tył | Pojedynczy amortyzator nieregulowany |
KOŁA | |
Rozmiar obręczy przedniej | 17M/C x MT3,00 |
Rozmiar obręczy tylnej | 17M/C x MT4,00 |
Opona przednia | 110/70R17M/C 54H |
Opona tylna | 150/60R17M/C 66H |
HAMULCE | |
Układ ABS | Niezależny ABS z przodu i z tyłu z IMU |
Wpisz przód | Promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm. Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk Nissin |
Wpisz tył | Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
INSTRUMENTY I ELEKTRYKA | |
Zespół wskaźników | Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |