Honda CB125R na rok 2024 otrzyma cztery nowe malowania i wyświetlacz TFT

Coś dla najmłodszych adeptów dwóch kółek i posiadaczy prawa jazdy kategorii B!

W skrócie
  • CB125R to idealny motocykl zarówno dla początkujących motocyklistów, jak i posiadaczy kategorii B
  • Na rok modelowy 2024 otrzyma cztery nowe malowania oraz wyświetlacz TFT z modelu CB1000R
  • Silnik CB125R jest zgodny z wymogami norm emisji spalin Euro5+

Niewielkie motocykle Hondy z rodziny 125 cm3 od zawsze wyróżniały się na tle całego segmentu i jednocześnie podbijały rynki na całym świecie. Zarówno najmłodsi adepci motocykli, jak i również posiadacze prawa jazdy kategorii B świetnie odnajdują się na tych modelach, dlatego japoński producent nadal bardzo chętnie je rozwija. CB125R na rok modelowy 2024 wzbogacony został o cztery nowe malowania oraz wyświetlacz TFT.

Od chwili wprowadzenia na rynek CB125R jest motocyklem, który zdecydowanie wyróżnia się wśród maszyn tej klasy. Napędzany dynamicznym silnikiem o pojemności 125 cmobudził u wielu osób chęć posiadania maszyny z serii Neo Sports Café, z bogatą specyfikacją i minimalistyczną stylistyką retro w bardzo nowoczesnym wydaniu. Wraz z dodatkowym akcentem Premium w postaci nowego, 5-calowego, pełnokolorowego wyświetlacza TFT z modelu CB1000R. CB125R na rok 2024 zyskuje cztery nowe, atrakcyjne malowania, które spowodują, że będzie wyróżniał się z tłumu.

Nowy ekran oferuje kierowcy wybór jednego z czterech typów wyświetlania prędkości i obrotów oraz wyraźnie pokazuje informacje o zużyciu paliwa i wyborze biegu. Na obrotomierzu znalazł się również konfigurowalny punkt zmiany przełożenia. Obsługa ekranu jest intuicyjna i odbywa się za pomocą całkowicie nowego, stylowego zestawu przełączników po lewej stronie kierownicy.

Najważniejsze informacje:

  1. CB125R otrzymuje pełnokolorowy ekran TFT z modelu CB1000R, sterowany przez zupełnie nowy zestaw wskaźników.
  2. CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w nowych kolorach Matt Cynos Grey, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic i Pearl Splendor Red.
  3. Jednostka napędowa CB125R jest zgodna z wymogami norm emisji spalin Euro5+.

Przeczytaj koniecznie:

Niepowtarzalna maszyna Hondy z serii Neo Sports Café z silnikiem o pojemności 125 cmotrzymała świeże akcenty stylistyczne i pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali – z modelu CB1000R – sterowany przez całkowicie nowy zestaw przełączników. Cztery nowe malowania zwiększą atrakcyjność modelu na rok 2024. Najwyższe standardowe wyposażenie obejmuje jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC, widelec USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami pracy i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP), czterotłoczkowy przedni zacisk hamulcowy montowany radialnie, współpracujący z pływającą tarczą oraz ABS sterowany przez moduł pomiarowy IMU.

Honda CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w czterech nowych malowaniach: Matt Cynos Grey, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic i Pearl Splendor Red z dopasowaną kolorystycznie owiewką tylną. Wszystkie otrzymały duże logo CB125R na osłonach chłodnicy i negatywowe logo Honda Wing na zbiorniku paliwa. Jedynym wyjątkiem jest unikalna w gamie kolorystyka Matt Cynos Grey Metallic, ze złotymi logo CB125R i Honda Wing odpowiednio na osłonach i zbiorniku.

CB125R z roku modelowego 2021 zyskał widelec USD Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) o średnicy 41 mm, zapożyczony od wiekszego brata z serii Neo Sports Café – CB650. Teraz CB125R oferuje jakość zawieszenia taką jak duże motocykle. Otrzymał on także całkowicie nowy silnik, generujący solidną moc 15 KM (11,0 kW) i moment obrotowy 11,6 Nm, homologowany zgodnie z wymogami normy EURO5+. Nowe wymogi dot. emisji spalin zaczną obowiązywać pod koniec 2024 r. Zakładają one wprowadzenie nowego „pokładowego” monitorowania katalizatora i obniżenie progu umożliwiającego wykrycie usterki, a tym samym wcześniejsze ostrzeganie kierowcy. Ponadto wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne ograniczenia dotyczące hałasu i długoterminowej emisji spalin.

HONDA CB125R

Jednostka napędowa

Model CB125R napędza czterozaworowa jednostka Hondy o pojemności 125 cm3, dysponująca maksymalną mocą – 15 KM (11 kW) przy 10000 obr/min i momentem obrotowym – 11,6 Nm przy 8000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń. CB125R z roku modelowego 2024 jest wyposażony w nowy, mniejszy i lżejszy katalizator w układzie wydechowym, co nie wpłynęło negatywnie na jego wydajność. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 mm x 48,4 mm, ze stopniem sprężania 11,3:1. System zasilania i wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje z kanałem dolotowym oraz rurą łączącą z filtrem powietrza i rezonatorem. Układ wydechowy podwieszono pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik.

Podwozie

Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej o nieregularnym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej, choć nie nadmiernej sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającą z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego wyczucia drogi przez kierowcę. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°oraz 90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,5% i 48,5%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe kierowanie, czemu sprzyja również niska masa motocykla, wynosząca 130 kg (z płynami), a także niewielki rozstaw osi – 1 345 mm. Kierownica o zmiennym przekroju, w stylu Fatbar obraca się o 40°, a promień skrętu wynoszący 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska wynosi 816 mm.

Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP), wykorzystuje amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, co zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylna kolumna monoshock nie posiada regulacji napięcia. Pozostałą część układu jezdnego stanowią: przednia promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm, hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin oraz tylna tarcza 220 mm współpracująca z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu, współdziałająca z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu. Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się radialna opona 110/70R-17.

Wyjątkowy design

Wyróżniające się wzornictwo CB125R podąża za niepowtarzalnym językiem stylistycznym “Neo Sports Café” modelu CB1000R łączącym minimalizm stylu retro z bardzo nowoczesnymi akcentami. W modelu 2024 styl ten został udoskonalony poprzez dodanie całkowicie nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT odziedziczonego z modelu CB1000R. Na ekranie dostępne są trzy rodzaje wskazań prędkości/rpm – analogowe lub słupkowe, w zależności od preferencji kierowcy, a także wskaźnik zużycia paliwa, wybrany bieg i konfigurowalny punkt zmiany biegu na obrotomierzu. Obsługa wyświetlacza jest intuicyjna i odbywa się za pomocą nowego zestawu przełączników.

Ostro odcięty tył motocykla jest wyjątkowo kompaktowy i utrzymuje mocowanie tylnego błotnika. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność CB125R do segmentu Premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne, górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest wąska i stylowa. Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,19 l/100 km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 460 km na jednym baku.

Honda CB125R 2024 dane techniczne:

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy DOHC
Pojemność silnika (cm3) 124,9 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica i skok (mm) 57,3 mm x 48,4 mm
Stopień sprężania 11,3:1
Moc maks. 15 KM (11,0 kW) przy 10 000 obr./min
Maks. moment obrotowy 11,6 Nm przy 8 000 obr./min
Pojemność układu smarowania 1,5 l
Poziom hałasu 80,2 Lwot / 77,1 Lurban
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność baku 10,1 l
Zużycie paliwa 45,5 km/l (tryb WMTC)
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora YTZ6V 12V 5Ah MF
Moc alternatora 180 W/5000 obr./min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch z uszczelnieniem O-ring
RAMA
Typ Wewnętrzna obrotowa rama typu diamond
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2025 mm x 820 mm x 1055 mm
Rozstaw osi 1345mm
Kąt główki ramy 24,2°
Wyprzedzenie 90,2 mm
Wysokość siedziska 816 mm
Prześwit 140mm
Masa własna 130 kg
Promień skrętu 2,3 m
ZAWIESZENIE
Przód Widelec USD 41 mm (SFF-BP).
Tył Pojedynczy amortyzator nieregulowany
KOŁA
Rozmiar obręczy przedniej 17M/C x MT3,00
Rozmiar obręczy tylnej 17M/C x MT4,00
Opona przednia 110/70R17M/C 54H
Opona tylna 150/60R17M/C 66H
HAMULCE
Układ ABS Niezależny ABS z przodu i z tyłu z IMU
Wpisz przód Promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm. Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk Nissin
Wpisz tył Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
INSTRUMENTY I ELEKTRYKA
Zespół wskaźników Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali
Reflektor LED
Światła tylne LED

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button