- CB125R to idealny motocykl zarówno dla początkujących motocyklistów, jak i posiadaczy kategorii B
- Na rok modelowy 2024 otrzyma cztery nowe malowania oraz wyświetlacz TFT z modelu CB1000R
- Silnik CB125R jest zgodny z wymogami norm emisji spalin Euro5+
Niewielkie motocykle Hondy z rodziny 125 cm3 od zawsze wyróżniały się na tle całego segmentu i jednocześnie podbijały rynki na całym świecie. Zarówno najmłodsi adepci motocykli, jak i również posiadacze prawa jazdy kategorii B świetnie odnajdują się na tych modelach, dlatego japoński producent nadal bardzo chętnie je rozwija. CB125R na rok modelowy 2024 wzbogacony został o cztery nowe malowania oraz wyświetlacz TFT.
Od chwili wprowadzenia na rynek CB125R jest motocyklem, który zdecydowanie wyróżnia się wśród maszyn tej klasy. Napędzany dynamicznym silnikiem o pojemności 125 cm3 obudził u wielu osób chęć posiadania maszyny z serii Neo Sports Café, z bogatą specyfikacją i minimalistyczną stylistyką retro w bardzo nowoczesnym wydaniu. Wraz z dodatkowym akcentem Premium w postaci nowego, 5-calowego, pełnokolorowego wyświetlacza TFT z modelu CB1000R. CB125R na rok 2024 zyskuje cztery nowe, atrakcyjne malowania, które spowodują, że będzie wyróżniał się z tłumu.
Nowy ekran oferuje kierowcy wybór jednego z czterech typów wyświetlania prędkości i obrotów oraz wyraźnie pokazuje informacje o zużyciu paliwa i wyborze biegu. Na obrotomierzu znalazł się również konfigurowalny punkt zmiany przełożenia. Obsługa ekranu jest intuicyjna i odbywa się za pomocą całkowicie nowego, stylowego zestawu przełączników po lewej stronie kierownicy.
Najważniejsze informacje:
- CB125R otrzymuje pełnokolorowy ekran TFT z modelu CB1000R, sterowany przez zupełnie nowy zestaw wskaźników.
- CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w nowych kolorach Matt Cynos Grey, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic i Pearl Splendor Red.
- Jednostka napędowa CB125R jest zgodna z wymogami norm emisji spalin Euro5+.
Przeczytaj koniecznie:
Niepowtarzalna maszyna Hondy z serii Neo Sports Café z silnikiem o pojemności 125 cm3 otrzymała świeże akcenty stylistyczne i pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali – z modelu CB1000R – sterowany przez całkowicie nowy zestaw przełączników. Cztery nowe malowania zwiększą atrakcyjność modelu na rok 2024. Najwyższe standardowe wyposażenie obejmuje jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC, widelec USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami pracy i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP), czterotłoczkowy przedni zacisk hamulcowy montowany radialnie, współpracujący z pływającą tarczą oraz ABS sterowany przez moduł pomiarowy IMU.
Honda CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w czterech nowych malowaniach: Matt Cynos Grey, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic i Pearl Splendor Red z dopasowaną kolorystycznie owiewką tylną. Wszystkie otrzymały duże logo CB125R na osłonach chłodnicy i negatywowe logo Honda Wing na zbiorniku paliwa. Jedynym wyjątkiem jest unikalna w gamie kolorystyka Matt Cynos Grey Metallic, ze złotymi logo CB125R i Honda Wing odpowiednio na osłonach i zbiorniku.
CB125R z roku modelowego 2021 zyskał widelec USD Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) o średnicy 41 mm, zapożyczony od wiekszego brata z serii Neo Sports Café – CB650. Teraz CB125R oferuje jakość zawieszenia taką jak duże motocykle. Otrzymał on także całkowicie nowy silnik, generujący solidną moc 15 KM (11,0 kW) i moment obrotowy 11,6 Nm, homologowany zgodnie z wymogami normy EURO5+. Nowe wymogi dot. emisji spalin zaczną obowiązywać pod koniec 2024 r. Zakładają one wprowadzenie nowego „pokładowego” monitorowania katalizatora i obniżenie progu umożliwiającego wykrycie usterki, a tym samym wcześniejsze ostrzeganie kierowcy. Ponadto wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne ograniczenia dotyczące hałasu i długoterminowej emisji spalin.
HONDA CB125R
Jednostka napędowa
Model CB125R napędza czterozaworowa jednostka Hondy o pojemności 125 cm3, dysponująca maksymalną mocą – 15 KM (11 kW) przy 10000 obr/min i momentem obrotowym – 11,6 Nm przy 8000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń. CB125R z roku modelowego 2024 jest wyposażony w nowy, mniejszy i lżejszy katalizator w układzie wydechowym, co nie wpłynęło negatywnie na jego wydajność. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 mm x 48,4 mm, ze stopniem sprężania 11,3:1. System zasilania i wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje z kanałem dolotowym oraz rurą łączącą z filtrem powietrza i rezonatorem. Układ wydechowy podwieszono pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Podwozie
Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej o nieregularnym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej, choć nie nadmiernej sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającą z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego wyczucia drogi przez kierowcę. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°oraz 90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,5% i 48,5%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe kierowanie, czemu sprzyja również niska masa motocykla, wynosząca 130 kg (z płynami), a także niewielki rozstaw osi – 1 345 mm. Kierownica o zmiennym przekroju, w stylu Fatbar obraca się o 40°, a promień skrętu wynoszący 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska wynosi 816 mm.
Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP), wykorzystuje amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, co zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylna kolumna monoshock nie posiada regulacji napięcia. Pozostałą część układu jezdnego stanowią: przednia promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm, hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin oraz tylna tarcza 220 mm współpracująca z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu, współdziałająca z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu. Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się radialna opona 110/70R-17.
Wyjątkowy design
Wyróżniające się wzornictwo CB125R podąża za niepowtarzalnym językiem stylistycznym “Neo Sports Café” modelu CB1000R łączącym minimalizm stylu retro z bardzo nowoczesnymi akcentami. W modelu 2024 styl ten został udoskonalony poprzez dodanie całkowicie nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT odziedziczonego z modelu CB1000R. Na ekranie dostępne są trzy rodzaje wskazań prędkości/rpm – analogowe lub słupkowe, w zależności od preferencji kierowcy, a także wskaźnik zużycia paliwa, wybrany bieg i konfigurowalny punkt zmiany biegu na obrotomierzu. Obsługa wyświetlacza jest intuicyjna i odbywa się za pomocą nowego zestawu przełączników.
Ostro odcięty tył motocykla jest wyjątkowo kompaktowy i utrzymuje mocowanie tylnego błotnika. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność CB125R do segmentu Premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne, górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest wąska i stylowa. Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,19 l/100 km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 460 km na jednym baku.
Honda CB125R 2024 dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy DOHC |
Pojemność silnika (cm3) | 124,9 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Średnica i skok (mm) | 57,3 mm x 48,4 mm |
Stopień sprężania | 11,3:1 |
Moc maks. | 15 KM (11,0 kW) przy 10 000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 11,6 Nm przy 8 000 obr./min |
Pojemność układu smarowania | 1,5 l |
Poziom hałasu | 80,2 Lwot / 77,1 Lurban |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Pojemność baku | 10,1 l |
Zużycie paliwa | 45,5 km/l (tryb WMTC) |
UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | YTZ6V 12V 5Ah MF |
Moc alternatora | 180 W/5000 obr./min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch z uszczelnieniem O-ring |
RAMA | |
Typ | Wewnętrzna obrotowa rama typu diamond |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2025 mm x 820 mm x 1055 mm |
Rozstaw osi | 1345mm |
Kąt główki ramy | 24,2° |
Wyprzedzenie | 90,2 mm |
Wysokość siedziska | 816 mm |
Prześwit | 140mm |
Masa własna | 130 kg |
Promień skrętu | 2,3 m |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec USD 41 mm (SFF-BP). |
Tył | Pojedynczy amortyzator nieregulowany |
KOŁA | |
Rozmiar obręczy przedniej | 17M/C x MT3,00 |
Rozmiar obręczy tylnej | 17M/C x MT4,00 |
Opona przednia | 110/70R17M/C 54H |
Opona tylna | 150/60R17M/C 66H |
HAMULCE | |
Układ ABS | Niezależny ABS z przodu i z tyłu z IMU |
Wpisz przód | Promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm. Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk Nissin |
Wpisz tył | Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
INSTRUMENTY I ELEKTRYKA | |
Zespół wskaźników | Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |