Honda CB "Cebula" 500 - wilk w owczej skórze

Honda CB 500 była w momencie debiutu swoistym ewenementem. Szczególnie jeśli chodzi o konstrukcję silnika. Dwucylindrowa 500etka ma niewymienne cylindry, to znaczy są one jednym odlewem wraz z blokiem. Z jednej strony to kłopot, z drugiej jednostka napędowa należy do wyjątkowo trwałych.

Honda CB 500 zastąpiła w 1993 roku bezpośrednio CB 450 i w stosunku do niej oferowała o wiele więcej. Motocykl jest niezwykle poręczny i zapewnia wygodną pozycję podczas jazdy. Zawieszenie jest zestrojone komfortowo, niemniej pozwala zasmakować nieco bardziej sportowych emocji. Honda chętnie kładzie się w zakręty i bardzo pewnie prowadzi po łuku, pozwalając schodzić coraz niżej. Tylne zawieszenie to dwa regulowane amortyzatory, z przodu znajdziemy klasyczne olejowe teleskopy. Po kilku latach produkcji przód został nieco poprawiony poprzez zastosowanie twardszych sprężyn i zmniejszeniu skoku. Za hamowanie przedniego koła odpowiada tarczowy hamulec obsługiwany dwutłoczkowym zaciskiem, tylny hamulec na początku produkcji był bębnowy, jednak po 2 latach pojawiła się tam tarcza.

CB 500 generuje 58 KM przy 9500 obr/min, co jest wynikiem bardzo dobrym, szczególnie że konkurencyjne dla niej motocykle nierzadko osiągały taką moc z prawie 600 ccm. Wyraźne przyspieszenie czuć już przy 6500 obr/min, jednak maksymalne 47 Nm motocykl osiąga dopiero przy 8000 obr/min.

CB 500 to chętnie kupowany motocykl na rynku używanych. Niskie spalanie, dobre osiągi i bezawaryjność sprawiają że ceny tego modelu trzymają się dość mocno w górze. Motocykl występuje także w wersji S z owiewką przednią.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button