Aktualnie czytasz:
Skuter, motorower czy ma艂y motocykl?
6

Czy zawsze najlepszym wyborem jest najdro偶szy, najbardziej wyrafinowany jedno艣lad? Dzi艣 sprawdzamy to na przyk艂adzie przedstawicieli trzech kategorii, kt贸rych znacie ju偶 ze Skuterowo.com - do pojedynku staj膮 Ferro 604-4, Kymco Nexxon i Rieju RRX.

Dlaczego wyb贸r pad艂 w艂a艣nie na te trzy modele? Pierwszy pow贸d jest prosty - ka偶dy z nich posiada艂em przynajmniej przez rok, przez kt贸ry nawin膮艂em co najmniej 4000km. Tak wi臋c b臋dzie to w pewnym sensie moja osobista refleksja nad tym, kt贸ry pojazd pozosta艂 w moim sercu najd艂u偶ej. Drugim powodem jest prosty fakt, 偶e mo偶na te jedno艣lady traktowa膰 jako przedstawicieli trzech odr臋bnych kategorii: skutery reprezentuje Ferro 604-4, typowo chi艅ski produkt z silnikiem 139QMB; klasyczne motorowery to Kymco Nexxon, tajwa艅ski mix skutera i ma艂ego motorka; natomiast ma艂y-wielki motocykl odgrywa Rieju RRX, pe艂en hiszpa艅skiego temperamentu i w艂oskiej si艂y AM6. Trudno o por贸wnanie bardziej r贸偶nych od siebie maszyn. Czy wynik jest z g贸ry ustalony?

Ferro 604-4

Ferro 604-4聽zapisa艂 si臋 w mojej pami臋ci najs艂abiej pomimo, 偶e by艂 to m贸j pierwszy skuter. Ekscytacj臋 pierwszymi dalekimi wyjazdami przy膰mi艂a codzienno艣膰 borykania si臋 z r贸偶nymi drobnymi usterkami. Z jednej strony by艂y one czym艣 dobrym, bowiem pozna艂em mechanik臋 skuterow膮 i zacz膮艂em sam naprawia膰 to co si臋 zepsu艂o. Z drugiej, gdybym dysponowa艂 tym czasem co dzi艣, skuter zapewne wi臋kszo艣膰 czasu sta艂by zepsuty. Tym niemniej wra偶enie jakie na mnie zrobi艂 by艂o bardzo pozytywne. Co prawda osi膮gi czterosuwa nie by艂y pora偶aj膮ce, ale wtedy nie by艂o to wa偶ne. Liczy艂 si臋 fakt, 偶e mo偶na tanio wsz臋dzie dojecha膰 i by膰 niezale偶nym. Prostota u偶ytkowania skutera, du偶e gabaryty i spory komfort sprawia艂, 偶e nie potrzebowa艂em niegdy艣 nic wi臋cej. Nie bez znaczenia by艂a ilo艣膰 miejsca w schowku pod siedzeniem, seryjny kufer oraz alarm. 604-4 by艂 to dobry pocz膮tek przygody ze skuterami, taki jedno艣lad na pr贸b臋 aby zobaczy膰, czy to jest to czego chc臋.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

 

Rieju RRX

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Rieju RRX, ostatni z moich nabytk贸w wspominam bardzo mi艂o. By艂 to motorower, kt贸ry pod wieloma wzgl臋dami mo偶na by艂o pomyli膰 z wi臋kszym enduro. I to nie tylko za spraw膮 element贸w zewn臋trznych, ale przede wszystkim osi膮g贸w. Ju偶 seryjnie motorek zbiera艂 si臋 ca艂kiem nie藕le, osi膮gaj膮c 50km/h w po艂owie czasu potrzebnego 4-suwom.聽Po tuningu klasy sport聽zrobi艂o si臋 z Rieju prawdziwe ma艂e monstrum, przyspieszaj膮ce do 50km/h w 4 sekundy i osi膮gaj膮ce 93km/h. Je藕dzi膰 t膮 maszynk膮 to by艂 prawdziwy lans... Dlaczego uplasowa艂em RRX-a na drugiej pozycji? Gdy opad艂y emocje zwi膮zane z wygl膮dem i osi膮gami pozosta艂 gorzki posmak goryczy zwi膮zany z eksploatacj膮. Drogie cz臋艣ci tuningowe, problemy z regulacj膮, kosmiczne spalanie wynosz膮ce prawie 5 litr贸w i litr oleju syntetycznego co 800km - dziurawi艂o to kiesze艅. Gdy zrozumia艂em, 偶e za koszty u偶ytkowania du偶ej maszyny je偶d偶臋 tylko 70-tk膮 zobaczy艂em, czym to tak naprawd臋 jest. Nie b臋d臋 艣ciemnia艂, motocykl by艂 艣wietny, wspaniale si臋 prowadzi艂 i prezentowa艂, a dwusuwowy silnik ci膮gn膮艂 jak w贸艂. Niestety, coraz wi臋cej rezerwy kusi艂o do szybszej jazdy i dalszego tuningu... A tak naprawd臋 nie o to chodzi w motocyklach. Podzieli艂y nas pieni膮dze i musieli艣my si臋 rozsta膰.

Kymco Nexxon

Kymco Nexxon - m贸j zdecydowany faworyt i motorek za kt贸rym najbardziej t臋skni臋. Nie by艂 szybki ani szczeg贸lnie pi臋kny, ale mia艂 w sobie "to co艣". Przez ca艂y okres eksploatacji ani razu nie dosi臋gn臋艂a go 偶adna usterka, je偶eli nie liczy膰 wymiany przepalonej 偶ar贸wki. Poza jazd膮 z ca艂kiem przyjemnym p贸艂-manualem mi艂o wspominam spalanie 2L/100km oraz basowy d藕wi臋k wydechu i kr臋c膮cego si臋 po kres obrot贸w silniczka. Kymco by艂o bardzo sympatyczne, 艂adne a zarazem skromne, tanie ale solidne, skuterowe ale troch臋 jak motocykl. Mia艂o ca艂y urok mieszania biegami i komfortu jazdy na du偶ych ko艂ach, ale zachowa艂o praktyczno艣膰 wbudowanego schowka i baga偶nika pod kufer. Zakup Nexxona by艂 jedn膮 z najlepszych decyzji jakie podj膮艂em, a jego sprzeda偶 najwi臋ksz膮 pora偶k膮. Ani Ferro ani Rieju nie zrobi艂o na mnie takiego wra偶enia jak on. Pojazd solidny, oszcz臋dny i daj膮cy frajd臋 z jazdy - taki by艂 Kymco Nexxon.

W motorowerach nie jest wa偶na najwi臋ksza moc ani lans, wa偶na jest frajda z jazdy i to, aby jedno艣lad by艂 przyjemno艣ci膮 a nie utrapieniem. Zrozumia艂em to dopiero, gdy przeszed艂em przez wszystkie szczebelki powy偶szej drabiny. Czy by艂 to stracony czas i pieni膮dze? My艣l臋, 偶e nie, bo jestem teraz o wiele m膮drzejszy i wiem ju偶, jakiego teraz dokona艂bym wyboru. A Wy?

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Michalk001
    4 lipca 2012 at 05:50

    Mam co艣 podobnego do Nexxona – Zipp Salmo i podzielam zdanie pisz膮cego artyku艂. Jest rewelacyjny – cichy, wygodny i daj膮cy komfort jazdy dzi臋ki du偶ym ko艂om. Nadaje si臋 w dalekie trasy, dzi臋ki schowkowi pod kanap膮 i dokupionemu du偶emu kufrowi. Jest kompletnie bezawaryjny i dzielnie pokonuje kolejne kilometry nawet w najgorsz膮 pogod臋 – wymieniane tylko cz臋艣ci eksploatacyjne, lecz po przebiegu 13811km to normalne. No i przede wszystkim zachwyca mnie spalanie – 1.48l w mie艣cie i 1.18 w trasie – tym podbi艂 moje serce i mimo 偶e nie por贸wna艂em go tak jak autor do innych maszynek to nie zamieni艂bym go na nic innego. Pozdrawiam.

  • Zdj臋cie profilowe Im_Jurek
    4 lipca 2012 at 10:19

    MAm pewn膮 refleksj臋 nad silnikami produkcji chi艅skiej 139 qma i qmb, a mianowicie co do ich mocy , mam 2 niemal identyczne skutery z sobvydwoma silnikami i jestem zmuszony stwierdzi膰偶e na139 qma prawie udaje mi si臋 whellie , oraz palenie gumy tylko na tylnym kole ( z podniesionym przodem) a qmb jest taki przyzwoity 偶e nic na nim nie idzie .

    Hondowaty qma ma dusze kt贸rej silniczkowi na licencjii yamahy brak );

  • Zdj臋cie profilowe kamilx19
    4 lipca 2012 at 13:35

    Ja tylko i wy艂膮cznie z tych wybra艂 bym Rieju poniewa偶 ma dobry i sprawdzony silnik Am6 . Ale i tak najlepsze skutery czy motorowery s膮 od Yamahy i od Aprilli . Takie Ferra to ja bior臋 na p贸艂 gazie moim neosem ;D . Pozdrawiam posiadaczy Yamah oraz Aprill.

  • Zdj臋cie profilowe marcin0915
    4 lipca 2012 at 13:45

    Nie dopisa艂e艣 na co teraz si臋 przesiad艂e艣 馃槈 ?

  • Zdj臋cie profilowe kamo120
    21 lipca 2012 at 22:40

    widz臋 偶e nie tylko ja doceniam mark臋 kymco

  • Zdj臋cie profilowe ksmerecki1992
    15 listopada 2012 at 21:56

    Witam:) Ja posiadalem kiedys aprilie scarabeo 50 2t, bardzo fajny skuter na duzych kolach, bo 16″. Bardzo fajnie nim sie jezdzilo, poniewaz byl bardzo zrywny, v-max 80km/h w takiej duzej szybie, bez niej 87km/h. Swietny byl pod duzymi gorami, po prostu zaden skuter jakim jechalem w pojemnosci 50 nie mial szans pod gora z nim jak i na starcie na prostej, naprawde byl tak zrywny, ze jak by sie go slabo trzymalo, to by uciekl. Bardzo malo palil, bo nawet 2 litry nie bral na 100km, jakies 1,7l/100km cos kolo tego, lecz po 60000 km sie zuzyl i padl. Bardzo dobrze wspominam tego skutera, dla mnie byl krolem 50cm3 i 80cm3 mogly sie go bac, a szczegolnie chinczyki. Obecnie posiadam teraz rometa rxl 50 2t, tez bardzo fajny skuter, troszke wiekszy niz aprilia, lecz ma mniejsze kola, inny komfort jazdy, mniej zrywny, troszke slabszy pod gora, roznica jest 10-15km/h roznicy, w porownaniu do aprilki, lecz jak na rometa jest ok, w sumie juz mam zrobione 15000km i musze przyznac, ze nie chcial bym innego modelu rometa od tego. V-max rometa to 80km/h, wiec nie jest tak zle, troszke wolniej sie rozpedza od aprilki, lecz daje rade i pod kazda gore wyjedzie, jak i nawet odpala na mrozach -20, czy nawet jechalem na wakacjach nim w trase pokonujac dystans 100km w jedna strone bez zatrzymywania sie i to prawie na calym gazie, i to w teren gorzysty, wiec dal rade. Polecam skutera rometa rxl 50 2t kazdemu, poniewaz po dotarciu silnika i sciagnieciu blokad, ten skuter jedzie tyle co ma na liczniki czyli 80km/h, jak i pali na 2l/100km, 2,5l/100km w dwie osoby, albo w bardzo mocne wiatry, ale nigdy nie wiecej, jesli chodzi o swiatla, to ma bardzo dobre oswietlenie, lepsze niz aprilia, poniewaz ma dwie zarowki. minusy w porownaniu do aprili to ze ma mniejsze kola i bardziej czuc dziury na drodze, jak i slabsze przyspieszenie, lecz plusem jest wygodna kanapa, duzo miejsca, dobre oswietlenie, lepszy rozrusznik, i lepszy zaplon, a jesli chodzi ogolnie o przyspieszenie to slabsze niz w aprili, lecz rozchodzi sie o 2 sekundy roznicy, ale w sumie daje rade skuterom z wyzszej pu艂ki i powiem nawet ze nie ma od nich gorszego przyspieszenia bo idzie podobnie, a czasem nawet lepiej, dlatego polecam, romet rxl 50 2t to skuter, ktory kazdy polubi dzwiekiem silnika, sportowym wygladem, z zarazem turystycznym, oszczednoscia i sportowym wydechem, polecam:):)