Nowe motocykle 2019. Na jakie modele najbardziej czekamy? (KTM 790 Adventure, Yamaha Tenere 700, BMW S 1000 RR, Suzuki Katana) 

Targi INTERMOT w Kolonii już za rogiem, a potem EICMA w Mediolanie. Na jakie modele warto zwrócić uwagę i na które motocykle najbardziej czekamy? Mamy swoją listę.

Dokładnie za tydzień rusza INTERMOT 2018, a my mamy dla Was listę najbardziej oczekiwanych (według nas) premier najbliższych targów. Jeśli poniższe nie pojawią się w Kolonii to istnieje spore prawdopodobieństwo, że poznamy je bliżej podczas targów EICMA w listopadzie. 

BMW S 1000 RR 2019

Nowe BMW S 1000 RR od jakiegoś czasu pojawia się na szpiegowskich zdjęciach. Jest bardziej niż pewne, że S 1000 RR 2019 zadebiutuje w Kolonii. Dlaczego? Ponieważ bieżący model od dłuższego czasu był głównie aktualizowany i czas, żeby topowy superbike bawarskiej marki znów namieszał w stawce.

Wieść gminna niesie, że mówimy o zupełnie nowym modelu. Silnik będzie posiadał kręcący się w przeciwnym kierunku wał korbowy (jak w motocyklach wyścigowych) i, możliwe, zmienne fazy rozrządu. Moc i moment obrotowy mają wzrosnąć. 

Silnik znajdzie miejsce w nowej ramie. Zmienił się także wahacz, subframe i ogólny wygląd motocykla (zapomnijcie o niesymetrycznych lampach). 

Śmiało można założyć, że nowe BMW S 1000 RR dostanie całą gamę elektronicznych wspomagaczy i kolorowy wyświetlacz TFT jako centrum dowodzenia. 

BMW G 310 RR 2019

Może nieco mniej ekscytującą (zależy dla kogo!) nowością ma być BMW G 310 RR. Oczywiście oparte o udane G 310 R, sportowa wersja jeździ już w pewnej formie w Indiach – pod marką TVS. G 310 RR byłoby sensownym ruchem ze strony BMW, które próbuje zainteresować młodszych motocyklistów. Idealnie uzupełniałoby też gamę modeli G 310. 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ducati Panigale V4 R 2019

CEO Ducati, Claudio Domenicalli, sugerował niedawno, że Panigale V4 R jest już za rogiem. Dodatkowo wyjawił, że motocykl będzie posiadał pakiet aerodynamiczny w standardzie. Czego można się spodziewać?

Na pewno mniejszej od Panigale V4 pojemności, która nie przekroczy 999 ccm (to wymóg homologacyjny serii WSBK). Dodatkowo sportowe zawieszenie marki Ohlins, dużo carbonu, kevlaru i wszystkiego tego czego szuka się w motocyklu za lekko ponad 150 000 zł. 

Panigale V4 R będzie maszyną stricte torową, stąd już o niej marzymy! 

KTM 790 Adventure R 2019

KTM model 790 Adventure R zapowiada już długo, bardzo długo. Praktycznie wiemy jak będzie wyglądał i możemy dość dokładnie przewidzieć specyfikację: dwucylindrowa rzędówka z 790 Duke, wyświetlacz TFT, dwa modele (szosowy, offroadowy), zmienne tryby jazdy i elektroniczne wspomagacze. 

Najbardziej interesuje nas oczywiście wersja „R”, czyli ta bardziej offroadowa. Ale jesteśmy bardziej niż pewni, że Austriacy pokażą dwa modele: szosowy (S) i offroadowy (R) właśnie. 

Suzuki Katana 2019

Najbardziej tajemnicze jest Suzuki. Nie wiemy kiedy i gdzie, ale na pewno jeszcze w tym roku poznamy nową Katane. Tylko czym będzie ten sprzęt? Dwucylindrowy, turbodoładowany naked bike czy sportowo-turystyczny litr o klasycznym wyglądzie? 

Suzuki opublikowało trzy filmy zapowiadające model, z których… niewiele wynika. Jeśli mielibyśmy obstawiam, to obstawiamy litrowy motocykl oparty o nowego GSX-R’a. Bogato wyposażony o klasycznym wyglądzie lat ’80. O, taki jak ten:

Yamaha Tenere 700 2019

W końcu! Jeśli Yamaha nie pokaże produkcyjnego modelu Tenere 700 to będzie to jedna z bardziej przegapionych okazji ostatnich lat. Zainteresowanie modelem jest ogromne, a filmy z prototypem T7 (Tenere 700 World Raid) objeżdżającym świat oglądał już każdy fan segmentu. Tenere 700 musi pojawić się w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy, nikt więcej czekał nie będzie.

Na co możemy liczyć? Ciężko powiedzieć. Jeśli Tenere 700 będzie zbliżone do prototypu, to może być mocno offroadowo. Duży skok zawieszenia, purtystyczne nastawienie i świetna jednostka napędowa z MT-07. 

Oczywiście, świat się nie skończy jeśli Tenere 700 będzie bardzie stonowana. Jaka by nie była, niech już w końcu się pojawi…

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button