Aktualnie czytasz:
Normy emisji spalin 2019. Sąd Unii Europejskiej dobija diesle
2

Normy emisji spalin 2019. Sąd Unii Europejskiej dobija diesle

autor: Przemysław Borkowski18 grudnia 2018

W czwartek 13 grudnia Sąd Unii Europejskiej uznał decyzję Komisji Europejskiej o wprowadzeniu „okresów przejściowych” dla producentów pojazdów za nieprawne. Oznacza to, że wyśrubowane normy emisji spalin wejdą w życie dużo szybciej. 

Przechodzimy płynnie z walki z CO2 na walkę z tlenkami azotu. 13 grudnia Sąd Unii Europejskiej zdecydował, że wprowadzone przez Komisję Europejską „okresy przejściowe” dla producentów samochodów osobowych są nielegalne. W praktyce okresy przejściowe pozwalały producentom na przekraczanie norm w testach drogowych, ograniczając normy tylko i wyłącznie do testów w laboratoryjnych. Dla pojazdów z silnikami diesla testy prowadzone poza laboratorium często są nie do spełnienia. 

To właśnie dlatego Komisja Europejska w 2016 r. zarządziła, że w teście RDE samochody będą mogły emitować do 168 mg NOx na kilometr do końca 2019 r. i 120 mg NOx na kilometr do końca 2023 r. w przypadku diesli i odpowiednio 120 i 90 mg/km dla aut benzynowych – czytamy w publikacji Tomasza Budzika z autokult.pl.

Wyrok Sądu Europejskiego anuluje powyższe. W praktyce wszystkie nowe pojazdy w przeciągu najbliższych 12 miesięcy będą musiały spełniać Euro 6 w testach drogowych.

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

Oznacza to, że górną granicą dla emitowanych tlenków azotów jest 80 mg / km. Dla porównania, obecnie nowoczesne diesle w teorii homologowane na Euro 6 generują w większości (91% z nich) ponad 180 mg tlenków azotu / km.

Motocykle póki co są na etapie przygotowywania się do normy Euro 5, która wchodzi w życie w 2020 roku.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
30%
Interesujące
10%
heh...
0%
Że co?
20%
Grrrr!
10%
Smutne
30%
  • pierdole was
    17 stycznia 2019 at 15:05

    Hooj z unia europejska. Banda skorumpowanych irnbecyli. LPG jest najczystsze z paliw podczas spalania – czemu nie jest promowane przez tych eko zjebuf?

    • jARUCH
      22 stycznia 2019 at 22:01

      Cng (gaz ziemny) jest bardziej czysty i bardziej kaloryczny niż lpg czy benzyna, należało by budować silniki na to paliwo