Aktualnie czytasz:
Normy emisji spalin 2019. Sąd Unii Europejskiej dobija diesle
2

Normy emisji spalin 2019. Sąd Unii Europejskiej dobija diesle

autor: Przemysław Borkowski18 grudnia 2018

W czwartek 13 grudnia Sąd Unii Europejskiej uznał decyzję Komisji Europejskiej o wprowadzeniu „okresów przejściowych” dla producentów pojazdów za nieprawne. Oznacza to, że wyśrubowane normy emisji spalin wejdą w życie dużo szybciej. 

Przechodzimy płynnie z walki z CO2 na walkę z tlenkami azotu. 13 grudnia Sąd Unii Europejskiej zdecydował, że wprowadzone przez Komisję Europejską „okresy przejściowe” dla producentów samochodów osobowych są nielegalne. W praktyce okresy przejściowe pozwalały producentom na przekraczanie norm w testach drogowych, ograniczając normy tylko i wyłącznie do testów w laboratoryjnych. Dla pojazdów z silnikami diesla testy prowadzone poza laboratorium często są nie do spełnienia. 

To właśnie dlatego Komisja Europejska w 2016 r. zarządziła, że w teście RDE samochody będą mogły emitować do 168 mg NOx na kilometr do końca 2019 r. i 120 mg NOx na kilometr do końca 2023 r. w przypadku diesli i odpowiednio 120 i 90 mg/km dla aut benzynowych – czytamy w publikacji Tomasza Budzika z autokult.pl.

Wyrok Sądu Europejskiego anuluje powyższe. W praktyce wszystkie nowe pojazdy w przeciągu najbliższych 12 miesięcy będą musiały spełniać Euro 6 w testach drogowych.

 
Czytaj
REKLAMA

PRZESIĄDŹ SIĘ NA MIEJSKĄ 125!


Odbierz pakiet akcesoriów o wartości 400 zł i ruszaj w miasto.

Oznacza to, że górną granicą dla emitowanych tlenków azotów jest 80 mg / km. Dla porównania, obecnie nowoczesne diesle w teorii homologowane na Euro 6 generują w większości (91% z nich) ponad 180 mg tlenków azotu / km.

Motocykle póki co są na etapie przygotowywania się do normy Euro 5, która wchodzi w życie w 2020 roku.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
22%
Grrrr!
11%
Smutne
33%
  • pierdole was
    17 stycznia 2019 at 15:05

    Hooj z unia europejska. Banda skorumpowanych irnbecyli. LPG jest najczystsze z paliw podczas spalania – czemu nie jest promowane przez tych eko zjebuf?

    • jARUCH
      22 stycznia 2019 at 22:01

      Cng (gaz ziemny) jest bardziej czysty i bardziej kaloryczny niż lpg czy benzyna, należało by budować silniki na to paliwo