2T czy 4T jaki silnik skutera/motocykla wybrać?

Zalety silnika 2T i 4T. Który silnik jest lepszy?

Każdy ma swoje predyspozycje. Jedni cenią sobie sportowe osiągi, inni komfort i ekonomiczną jazdę. Sprawdź jaka jednostka, dwu, czy czterosuwowa (2T czy 4T) jest dla Ciebie odpowiedniejsza.

Batalia o wyższość silnika dwusuwowego nad czterosuwowym i na odwrót trwa praktycznie od początku występowania w przyrodzie obu silników. Które rozwiązanie ma więcej zalet i kiedy powinniśmy wybrać silnik 4T, a kiedy 2T? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Warto jednak choć chwilę zastanowić się nad tym tematem ponieważ różnice w działaniu obu silników są naprawdę spore. Poza tym różnice w utrzymaniu obu silników potrafią być ogromne!

Wybór silnika między 2T, a 4T jest kluczowy. Charakterystyka pracy obu silników jest zupełnie inna. Może się wydawać, że motocykle z silnikami dwusuwowymi (2T), to archaiczne jednostki napędowe. Cóż, w czasach PRL powstało wiele tanich, a przy okazji niezbyt dobrych motocykli napędzanych silnikami 2T – to normalne, że osoby niemające większego doświadczenia z motocyklami mogą charakterystyczny dźwięk silnika dwusuwowego uważać za dychawiczny jazgot rozlatującego się silnika. Nic bardziej mylnego. Motocykle dwusuwowe są świetne, ale pod warunkiem, że używane w odpowiednich warunkach.

Czym jest silnik dwusuwowy i jak on działa?

Najprościej można poznać silnik 2T po tym, że olej dozowany jest bezpośrednio do paliwa, albo przez mieszalnik, albo wprost do baku. Dwusuwy również wydają specyficzny dźwięk, oraz odprowadzają zabarwione na szaro charakterystyczne spaliny. Pełen cykl spalania to: pobieranie mieszanki, sprężanie jej, zapłon, wydech – wydaje się, że zupelnie tak samo jak w przypadku silnika 4T. Jednakże największą różnicą jest to, że całość odbywa się w ciągu jednego obrotu wału, a cykle pracy odbywają się zarówno nad tłokiem jak i pod tłokiem. W silniku czterosuwowym (4T) całość rozgrywa się nad tłokiem.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

W telegraficznym skrócie chodzi o to, że kiedy wprawiamy układ korbowy w ruch (za pomocą rozrusznika lub kickstartera), tłok wędrujący ku górze zasysa do komory znajdującej się pod tłokiem (wał korbowy) paliwo, które najpierw smaruje układ, a następnie kiedy tłok osiąga najwyższy punk pracy ssanie zmienia się w sprężanie. Tłok leci do dołu, a wraz z jego opadaniem wzrasta ciśnienie w dolnej części silnika. Doprowadza to do tego, że paliwo szuka miejsca ujścia i w tym celu wykorzystuje kanały w cylindrze, którymi dostaje się nad tłok. Moment wypychania kończy się kiedy tłok znajduje się w dolnym położeniu. Wtedy cykl kończy się i tłok ponownie zaczyna kierować się ku górze. Warto również wspomnieć, że moment wypełniania komory spalania świeżą mieszanką paliwowo-powietrzną jest tożsamy z płukaniem i wypychaniem spalin z komory spalania, czyli tzw. wydechem. W tym momencie może nawet dochodzić do wypływania paliwa do układu wydechowego, dlatego w silniku 2T tak ważny jest dobry układ wydechowy.

Teraz następuje sprężanie paliwa, a kiedy tłok dochodzi do GMP (górnego martwego punku, czyli najwyższego położenia) dochodzi do zapłonu mieszanki i wybuchu (oczywiście moment wyzwolenia iskry uzależniony jest od miejsca zapłonu). Tak czy inaczej po wybuchu tłok wędruje do dołu i całość się powtarza. Również w tym momencie dochodzi do wietrzenia komory spalania. Dlaczego zatem silnik dwusuwowy? Ponieważ wszystko dzieje się w trakcie jednego obrotu wału, czyli w trakcie dwóch suwów (góra, dół). Aby dokładnie to wszystko zrozumieć należy pamiętać, że moment sprężania mieszanki na dole rozpoczyna się w momencie wybuchu paliwa u góry. Do pracy silnika dwusuwowego nie jest potrzebny kolejny obrót wału.

2T czy 4T, który silnik będzie lepszy?

W jakim celu stosuje się takie silniki? Ich głównym atutem są rozmiary, niezwykle małe, ale przede wszystkim lekkie. Kluczowa jest również moc jaką można z tak niewielkiej jednostki osiągnąć. Kolejnym walorem jest prosta budowa oraz niskie koszty produkcji.
2T dla kogo? Dla każdego, komu zależy na osiągach. Dwusuwy łatwo tuningować, np. poprzez montaż sportowego wydechu. 50 ccm pojemności takiej jednostki daje średnio 4-5 KM (koni mechanicznych).

Inne publikacje na ten temat:

Silnik dwusuwowy 2T: wady:

1. Wysokie spalanie. Motorowerowe silniki (o pojemności około 50 cm3) wykazują apetyt w granicach 3-4.5 litrów na 100 km trasy w mieście.
2. Mieszanka paliwo + olej. Niezbędne jest dolewanie oleju do paliwa – bezpośrednio (bak) lub pośrednio (zbiornik i automatyczny mieszalnik). To generuje dodatkowe koszty.
3. Spaliny.
2T wydala wiele spalin. Dla niektórych ich zapach może wydawać się przykry.
4. Dźwięk.
Dwusuwy są zazwyczaj dużo głośniejsze od silników 4T.
5. Ekologia. Duża ilość spalin, w tym powstałych na skutek spalania oleju są szkodliwe.
6. Komfort. Zdecydowanie niski za sprawą głośnej pracy i ew. wibracji.

Przeczytaj również:

Silnik dwusuwowy 2T. Jak to działa? Dlaczego ma więcej mocy?

Silnik dwusuwowy 2T, zalety:

1.Względnie duża moc. Dzięki temu zyskujemy na przyśpieszeniu i prędkości maksymalnej. Te czynniki niekiedy są w stanie przyćmić wszystkie złe strony silników dwusuwowych
2. Niewielkie rozmiary. Skuter dzięki temu jest lżejszy, w konstrukcji pozostałe miejsce można wykorzystać np. na większy bagażnik.
3. Prosta eksploatacja i konserwacja. Tańsze przeglądy, mniej potencjalnych awarii to zasługa prostej budowy tej jednostki.

Silnik czterosuwowy. Zasada działania

Najprościej można po poznać po cichej pracy, małej ilości spalin i wlewie oleju. Zasada jego pracy jest taka sama jak w samochodach i jest to dokładnie taka sama jednostka, tyle, że zminiaturyzowana do pewnego stopnia. Jeden cykl spalania silnika 4T to: pobranie mieszanki paliwowo-powietrznej poprzez otwarty zawór ssący, sprężanie, zapłon, praca, wydalenie spalin przez zawór wydechowy.

Silnik czterosuwowy wymaga przede wszystkim systemu synchronizacji pracy wału korbowego z wałkiem w głowicy. Chodzi o to, że za dostarczanie paliwa oraz rozpoczynanie  suwu wydechu odpowiadają zawory, które muszą się otwierać i zamykać w dokładnej kooperacji z położeniem tłoka. Zasada pracy silnika czterosuwowego wydaje się łatwiejsza do wytłumaczenia, chociaż silnik 4T jest zdecydowanie bardziej skomplikowany w swojej budowie.

Odpalamy silnik za pomocą rozrusznika oraz kickstartera. Cykl pracy rozpoczyna się od uchylenia zaworu ssącego i opadania tłoka. W tym momencie rozpoczyna się cykl ssania. Paliwo trafia za sprawą powstającego podciśnienia do komory spalania (nad tłok), kiedy tłok osiąga najniższe położenie kończy się cykl ssania, a zaczyna się cykl sprężania. Teraz oba zawory (ssący oraz wydechowy) są zamknięte więc paliwo zmieszane z powietrzem nie ma gdzie uciec. Poruszający się tłok ku górze zwiększa ciśnienie paliwa. W końcu tłok dochodzi do górnego położenia. Paliwo jest sprężone, dochodzi do wyzwolenia iskry i zapłonu – oba zawory są zamknięte. Wybuchająca mieszanka wprawia tłok w ruch posuwisto-zwrotny, a wał korbowy w ruch obrotowy – dzięki temu otrzymujemy napęd. Odrzut wybuchu sprawia, że tłok kieruje się ku dołowi silnika. Po kolejnym osiągnięciu dolnego punktu kończy się suw pracy i rozpoczyna proces wypychania spalin z silnika za pomocą wędrującego ku górze tłoka tzw. suw wydechowy. Pełny cykl pracy silnika 4T wynosi dwa obroty wału korbowego.

W jakim celu stosuje się takie silniki? Głównie w celu polepszenia komfortu i obniżenia spalania. 4T to również bardziej ekologiczna jednostka.
4T dla kogo? Dla ludzi nie lubiących specyfiki silników dwusuwowych. Dla ceniących komfort użytkowania, z mniejszym naciskiem na tuning i osiągi.

4T: wady:

1. Niska moc. W przypadku pojemności do 50 ccm przeciętna ilość koni mechanicznych to 3 do 4.
2. Konieczność wymiany oleju co określony czas. Przez co wzrasta cena przeglądów serwisowych.
3. Skomplikowana obsługa. W razie awarii koszty napraw są dużo wyższe. W takiej jednostce pracuje o wiele więcej podzespołów, niż w przypadku dwusuwów.
4. Utrudniona możliwość tuningu.

Zalety silnika czterosuwowego?

Silnik czterosuwowy 4T: zalety:
1.Ekonomia.
Średnie spalanie jest nawet dwa razy mniejsze, niż w silnikach 2T. Przeciętny apetyt skutera na paliwo to 2 – 2.5 L/100 km. Wynika z tego, że ten dystans można pokonać za około 10 PLN.
2. Ekologia. Spaliny generowane przez czterosuw są czystsze.
3. Komfort. Silniki tego typu są cichsze, nie mamy do czynienia z widzialnymi spalinami i charakterystycznym zapachem. Wibracje zazwyczaj są na niższym poziomie.

Co lepsze na początek silnik 2T czy 4T?

Wszystko zależy od przeznaczenia jednośladu. Motocykle 2T osiągają zdecydowanie więcej mocy. Niestety są też znacząco mniej żywotne. Poza tym silnik czterosuwowy 4T łagodniej oddaje moc. Oznacza to, że do nauki jazdy silnik czterosuwowy będzie łatwiejszy w okiełznaniu. Z kolei zaletą silnika dwusuwowego jest większa moc, zdecydowanie łatwiejszy proces tuningu. Oznacza to, że w bardzo łatwy sposób możesz w motorowerze osiągnąć moc podobną lub zdecydowanie wyższą niż w czterosuwowym silniku o pojemności 125 cm3. Warto jednak zaznaczyć, że najczęściej motocykle wyposażone w silniki 2T (dwusowowe) są lżejsze, a to może być kluczowe dla początkującego kierowcy.

Jak sprawdzić czy silnik jest 2T czy 4T?

Wprawiony motocyklista pozna pracę silnika dwusuwowego po głosie. Silniki 2T mają dosyć zabawny dźwięk, podczas gdy silniki czterosuwowe dostojnie dudnią. To oczywiście uproszczenie. Tak naprawdę wystarczy spojrzeć na głowicę. W silnikach 2T głowica to po prostu nakrycie komory spalania, w silniku 4T głowica jest skomplikowana, duża i posiada wiele elementów. Poza tym spaliny silników dwusuwowych posiadają charakterystyczny zapach i przede wszystkim kolor. Po prostu kopcą po dodaniu gazu. Spaliny silników 4T są praktycznie przeźroczyste.
Kolejną możliwością rozróżnienia silnika 2T od 4T jest sposób smarowania silnika. Jednostki dwusuwowe wymagają dolewania do paliwa oleju przy każdym tankowaniu lub posiadają osobny dozownik. W silniku 4T olej znajduje się w silniku i wymieniamy go raz na długi czas.
Poza wydech. Silniki dwusuwowe posiadają pokaźne układy wydechowe (kolana wydechu).

Jakie paliwo do silnika 4T, a jakie do 2T?

Do każdego silnika stosujemy paliwo zgodne z zaleceniami producenta. W 99% przypadków jest to paliwo 95 oktanowe. W silniku 4T paliwo po prostu tankujemy do zbiornika paliwa. W przypadku silnika 2T musimy pamiętać o zmieszaniu go z odpowiednim olejem lub o zatankowaniu paliwa do zbiornika i uzupełnieniu specjalnego zbiorniczka na olej, wymaganym przez producenta olejem.

Czy teraz, po przeczytaniu tej publikacji jesteś bliższy podjęcia decyzji? Jednoślad.pl ma nadzieję, że tak. Pamiętać należy jednak o tym, że dla jednych wady danej jednostki mogą być atutami i odwrotnie. Sami wybierzmy to, co uznamy za bliższe naszym ideałom. Skuter to w końcu pojazd dzięki któremu mamy poczuć wolność, a czym on będzie napędzany to już wyłącznie nasz wybór.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

27 opinii

  1. Domyślam się że artykuł pisany z własnego doświadczenia – jasno i wyraźnie(mnie się podoba).Z jednym natomiast nie mogę się zgodzić. Jest możliwość tuningu silnika 4T w skuterze.Ale to już od właściciela pojazdu zależy czy warto i jaki ma sens.Każdy tuning silnika jest kosztowny czy to 2T czy 4T.Mam tu na myśli markowe części.Tak na zakończenie skuter ma być wygodny niekoniecznie szybki.

  2. Tak Leszku, ale do tego dochodzi jeszcze wymiana wario i sprzęgła, bo wątpie żeby seria sobie poradziła z większym cylkiem.Ale kupując świadomie skuter z silnikiem 4T nastawiając się na takie kosztowne zmiany to dla mnie nie ma sensu.Chyba że ktoś ma pieniążków ponad stan.

  3. Właśnie nie wiem jak rozumieć kwestie „braku sensu tuningu 4T”, o której to wspomniał autor publikacji.
    Najprostrzym tuningiem jest w 4t modyuł CDI – w przypadku np. Kymco Agility czy New Dink – praktycznie jest on darmowy, bo polega na przecięciu kabelka w module, oraz zdjęciu blokady na wariatorze (w Kymco jest to robione w standardzie – dzięki temu przy samym zdjęciu blokady na wario lecimy w ND 65 km/h).

    Tym sposobem (cdi + wariator) już uzyskujemy prędkość vmax ok 70 do 75 km/h przy np NewDinku, a w przypadku Agility da nam to vmax 80 km/h.

    Podsumowując tylko te 2 zmiany – za darmo (lub raptrem za 100 do 260 zł o ile wolimy CDI wymienić i nie kombinować z oryginanym) mamy tuning pozwalający „jechać” z prędkością 75- do 80 km/h.

    Cylinder – tu kwestia „tylko”, albo jak kto woli „aż” zwiększenia mocy naszego skuterka – o ile w przypadku innych jednostek może jest to niekonieczne, o tyle akurat w ciężkim New Dionku (czy odpowiedniku maxiskuterów) jest to przydatne, bo po prostyu taki New dink sporo waży… nawet przy braku wymiany wariatora, sprzęgła, da nam to [po prostu moc – koszt w miare firmowego cylka to ok 250 do 600 zł (nie licze badziewia po 100 i 150 zł – liczyłem w cenie minimalnej Naraku – ja akurat „dałem się nabrać na renomę Polini” co mnie kosztowało łacznie 1000 zł i to niepotrzebnie w przypadku cylindra… ceny Naraku wydają się ok, jakość także już jest wystarczająca, a w zależności od pojemności wydamy max do 600 zł – chociaż lepiej wymienić taniej na 7x czy 80 cm, niż na 90 co przedroży nam tuning niepotrzebnie).

    Wymiana wwariatora, sprzęgła, paska na kelwarowy – owszem daje to takze pare km, jednak nawet bez takiej wymiany (podsumujmy może CDI gratis po własnej przeróbce, lub góra 260 zł za CDI Naraku, cylinder za 250 do 450 zł, czyli łacznie od 250 do 700 zł stosując markowe częsci) mamy moto zarówno mocny, jak i jeżdzący z vmax 75 – 80 km/h, przy zachowaniu spalania 2,3 l/100 km.

    Dla mnie akurat cena rozsądna jak i prędkość wystarczająca… zwłszcza biorąc pod uwagę, że 2T przy takim już tuningu potrafią łykać od 3,5 do 5 l/100 km.

  4. aha jeszcze może zakończe , bo zapomniałem dodać o tym wariatorze i sprzęgle – po kosztownej wymianie (włacznie z tymi powyżej z zastosowaniem takich marek jak Polini, itp) NewDink idzie góra do 80km/h (znam jeden przypadek udokumentowany 85km/h), Agility portafi jeździć ok 90 do 95 km/h – był jednak to dosyć drogi tuning, jednak nie odbiegający koszem od tuningu 2T (a nawet tańszy, bo w 2T dochodzi wydech za 450 czy 600 zł, gdzie w 4T to się mija z sensem).

    Tańszym kosdztem (do 1000 – 1500 zł, co mozńa zrobić i tak później „przy okazji”, jak już np będziemy mieli 20 tyś km i tak będzie zalecana wymiana „wnętrzności”) możemy sobie zrobić inne rzeczy, ale akurat CDI i cylek to nie jest taki koszt, a ta wymiana naprawdę dużo daje.

    Ja wiem że osiągi vmax nie są po takowej porównywalne do 2T, ale jak przeliczymy kwestie „szybkość kosztem spalania” to w rozrachubnku ekonomicznym jednak przeważa 4T.

    Podsumowując krótko – w 4T da się osiągnąć vmax 75 do 80 km bardzo niskim kosztem (i wyeliminować wadę, a więc mało mocy i słabe przyśpieszenie).

    2T natomiast prawdziwy tuning jest bardzo drogi, dużo droższy niż 4T (jak ktoś chce mieć super maszynę to standardem jest „wkładanie w moto” od 1500 do 3000 zł w taki tuning), osiągnąć można prędkość ponad 100 km/h, ale kosztem ogromnego spalania.

    Tak więc „jak kto woli” – albo poszaleć (2T), albo ekonomicznie jeździć, przy drobnym i tanim tuningu mając w miarę ok moc silnika i „awaryjnie zapas prędkości” – bo sądze że te vmax 75 spokojnie na skuter „awaryjnie” wystarczy.

  5. Raf, dzięki za tak rozbudowaną wypowiedź, w pełni racja. Tyle, że ja mowiłem o tuningu samej jednostki, a nie skutera:) CDI to nie silnik, tak samo jak wariator:)

  6. ko – ale ogólnie jakiś „mit jest” wśród posiadaczy 2T, że $T to po prostu „skuterki nie mające zarówno mocy jak i prędkości”, a akurat o ile faktycznie ograniczymy się do opisu „tuningu silnika” to w 4T to nie daje nic poza mocą (w odróznieniu od 2T).

    Jednakże i z 2giej strony właśnie „głupie CDI” daje na tyle wystarczająco (w tym cylek) aby spokojnie być zadowolonym z 4T – dlatego o tym wspomniałem (jak i też dlatego aby „obalić” teorie drogiego tuningu 4T, o jakiej wspomniał pyjan).

  7. aha jeszcze odnośnie wypowiedzu pyjana „Tak Leszku, ale do tego dochodzi jeszcze wymiana wario i sprzęgła, bo wątpie żeby seria sobie poradziła z większym cylkiem” – to zależy z jakim 4T mamy styczność – osobiście nie mam doświadczenia z chinolami (w takowym razej bym wymienił), ale kymco akurat sobie radzą nawet z 80cc spokojniena standardzie po tuningu (po prostu materiały są jakościowo ok) – dalszy tuning wario, itp (już kosztowniejszy bardziej) daje nam raptem tylko 10 km/h więcej – więc kwestia „czy jest sens” na starcie to robić.

  8. Jeżdząc na dobry oleju oraz paliwie oraz mając wyregulowany gaźnik problem dymu i zapachu praktycznie znika.

  9. Ja tez miałem taki dylemat wybierając Kymco. Syn chciał dwusuw dla lepszych osiągów a ja wolałem czterosuw. I kupiłem czterosuwa.
    Jak na razie jestem zadowolony. Ale faktycznie przeglądy są drogie.
    Pozdrawiam Vojtek

  10. No to już wiem czym mój stary kierował się wyborem 2T. Chyba chodziło mu właśnie o te koszty przeglądów o których pisze skuterman.

  11. Ja to podliczałem… koszty paliwa do 2T są większe o 60% od 4T. Zapłacisz mniej za przegląd o 50 zł, a na stacji wydasz znacznie więcej.

  12. Wlasnie. 4T tez mozna tuningowac, ale nieco w mniejszym stopniuu. mozna wymienic np cylinder, przelozenia, wariator, sprzeglo..

  13. cześć chłopaki. jestem posiadaczem Piaggio nrg mc3 wyposarzonego w 2t silnik chłodzony cieczą prędkość max 105-110km/h moc 7km spalanie na poziomie 4 l. mój kumpel ma 4t kymco prędkoś max 90 też 7 km i spalanie 2,5 l mniej pali ale za nic nie oddał bym dźwięku silnika 2t. czujesz i słyszysz że jedziesz

  14. Kiedyś robili Syrenki, Trabanty I Wartburgi 2T, skoro to taka dobra technologia czemu nie ulepszali takich silników i nie przetrwały do dziś? Z motocyklami i skuterami jest to samo, czas świetności silnika 2T mamy już za sobą..tylko patrzeć jak powstaną skuterowe hybrydy, a może Diesle? 😉 Royal Enfield ma już swój motorek z silnikiem Diesla który charakteryzuje się niskim spalaniem ok. 1,5l.ON/100km. to by było coś w skuterze! a nie zachwycanie się pierdzącym dwusuwem żłopiącym galon/100km.

  15. Witajcie,
    Zaczynałem od skutera 50tki 2T, potem miałem motorek 125 4T.
    Raf, jak mierzyłeś prędkość max Agility? Bo chyba nie GPS’em.
    Niestety nie wierzę, że realny vmax seryjnej, odblokowanej 50tki 4T to ~80kmh.
    Mój motorek 125 4T osiągał realne vmax ~100kmh.
    Mój skuter, po tuningu (tłumik, vario, sprzęgło) osiągał na granicy swoich możliwości vmax <90kmh.
    Znajomy miał 50tkę 4T (taki motorek Sachs) i klął na 50kmh po odblokowaniu. W końcu zmienił cylek na 70ccm i nadal był niezadowolony ~60kmh.
    Dla mnie jedynym wytłumaczeniem takich osiągów Agility 50 jest..odczyt prędkości ze skuterowego licznika. Jeśli tak, to się zgodzę, na liczniku moja Aprilia SR50 LC przekraczała swobodnie 120kmh.
    Najtańszy sposób na w miarę realny odczyt prędkości to licznik rowerowy, zestrojony z GPS'm.
    Pozdrawiam.

  16. Właśnie są ludzie, którzy się tym pierdzącym dwusuwem zachwycają (ja). Brymbymbymbym i życie jest piękniejsze!

  17. Ja posiadam 4T 125 cc i Jestem zadowolony ze mi mało pali bo bierzemy skuter poto by jezdzić po mieście a nie na tor wyścigowy,Dojazd pracy,szkoły za niewielkie pieniondze.

  18. nie uogólniaj tak. To akurat ty (w sensie że część z nas tak) masz takie potrzeby/oczekiwania – a inni oczekują czegoś innego od skutera. Dlatego powstał burgman 650 czy yamaha t-max 5×0. Inaczej palą, inaczej kosztują i inne mają walory. I mają rzesze zwolenników.

  19. Nie polecam silnika 2t do skutera router pluss 50 ponieważ są bardzo duże spadki w mocy. Mój 13 letni syn nie mógł ruszyć nim ponieważ przy dodawaniu gazu skuter zgasł.NIEPOLECAM!!!!!!!!!!!!!!

  20. ja kupiłem za 250 na ,_allegr—-….. wał cylinder glowice z zaworami uszczelki itp modół cewki do zaplonu itd pierscienie cały komplet jezdze juz 2 rok jest ok mam osiogi 75-90 km /h zalezy od rolek i jak miałem sportowe sprzegło —rolki +sprzegło wydałem ze 70zł z wariatorem skuter 4t moto-ventus modo2 2008 rok smiga do dzis

  21. 2T do piły do drewna, 4T do motocykli, Diesel tylko do autobusów, ciężarówek i traktorów. Dziękuję 🙂 Ale to jest tylko moje zdanie więc nie każdy musi się zgadzać

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button