Aktualnie czytasz:
Skuterowa statystyka bezpieczeństwa
3

Coraz więcej skuterów i coraz więcej wypadków. Ta smutna zależność przypomina nam, że na polskich drogach ciągle nie jest bezpiecznie. Z policyjnych statystyk wynika, że w ubiegłym roku na naszych drogach motorowerzyści uczestniczyli w ponad 2 tysiącach wypadków. W 903 przypadkach to kierowcy jednośladów byli sprawcami zdarzenia.
Najbardziej niebezpieczni są skuterzyści między 15 a 17 rokiem życia. Byli oni sprawcami 217 wypadków.

Nieciekawie wygląda też statystyka ofiar tych wypadków. W zdarzeniach drogowych w ubiegłym roku zginęło 9 osób, a rannych zostało 250.

Statystyki są tak tragiczne ponieważ w razie wypadku skuterzysty nie chroni nic poza jego ubraniem. Dlatego po uruchomieniu skutera warto oprócz świateł włączyć również myślenie.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe benekpe
    29 sierpnia 2013 at 21:07

    Powodem takich tragicznych statystyk może być rażąco niski poziom znajomości przepisów ruchu drogowego przez kierowców tych małych jednośladów. Wszyscy wszak wiemy, że aby wyjechać na drogę publiczną takim jednośladem wystarczy mieć w kieszeni dowód osobisty i kilkanaście banknotów 100-tu złotowych za które kupimy w przysłowiowej Biedronce swój pierwszy wymarzony jednoślad.
    Często tuż po zakupie skutera, jego kierowca wyjeżdża z podporządkowanej wymuszając pierwszeństwo, albo wjeżdża pod prąd na jednokierunkową. Bo tak w zasadzie nikt nie wymaga od takiego kierującego chociażby minimalnej wiedzy w zakresie zasad ruchu drogowego.
    Jak długo będzie na to przyzwolenie, tak często będziemy słyszeć o kolejnych tragicznych wypadkach z udziałem motorowerów a w dużej mierze już motocykli – bo odblokowany motorower to już motocykl.

  • Zdjęcie profilowe
    29 sierpnia 2013 at 21:06

    A skupiłeś się na liczbach? Jeśli było 2 tys wypadków a 900 spowodowali skuterzyści to daje wynik mniejszy niż 50% ich winy. Czyli w dalszym ciągu sprawcami są puszki, których kierowcy w d*** mają jednoślady.
    A znajomość przepisów i ich weryfikacja to zupełnie inna bajka. Zobacz ilu głąbów/kretynów siedzi za kierownicą puszek, którzy pojęcie o przepisach mają takie jak mój kot.

  • Zdjęcie profilowe Mxre2008
    18 stycznia 2014 at 16:05

    Niestety większość prowadzących to dzieciaki , nie mają pojęcia o prowadzeniu skutera czy motorowera .