Aktualnie czytasz:
Sym MaxSym 400i: Test Wideo
0
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

SYM to marka kt贸ra przebojem zdobywa polski rynek. MaxSym 400, nowy maxiskuter tej firmy, ma szans臋 powa偶nie zagrozi膰 konkurencji. Przede wszystkim cen膮 i tym co dostajemy w zamian. Zobacz test wideo.
Kiedy pierwszy raz zobaczy艂em SYMa, od razu rzuci艂a mi si臋 w oczy masywna sylwetka. Wra偶enie psuj膮 jedynie lusterka, 艣rednio pasuj膮ce do ca艂o艣ci, jakby wzi臋te z innego motocykla.. Ponadto skuter wygl膮da艂 na nieco nadmuchany i mia艂em obawy o zwrotno艣膰 w miejskich korkach. Na szcz臋艣cie nieuzasadnione.
Przygl膮daj膮c si臋 bli偶ej, zauwa偶y艂em r贸wnie偶 zaciski. Radialnie motnowane w automatycznej 400etce? Robi wra偶enie. Do tego regulowane klamki hamulc贸w. Wygl膮da to obiecuj膮co.
Pozycja na MaxSymie jest bardzo wygodna. Nogi spokojnie mo偶na wyprostowa膰, za spraw膮 dobrego wyprofilowania przedniej owiewki. Siedzenie, z praktycznym podparciem pod l臋d藕wia pozwala usadowi膰 si臋 jak tylko chcemy.
Jest ch艂odny pa藕dziernikowy dzie艅. Temperatura nie zach臋ca do d艂ugich podr贸偶y skuterem. Ruszam. Skuter do 5 tys obrot贸w wkr臋ca si臋 raczej jednostajnie, ale ju偶 pomi臋dzy 5-6 czu膰 przyjemnego kopa. 35 KM w jednocylindrowym silniku to przyzwoity wynik. Maksymalny moment obrotowy 33 Nm przy 6,5 tys t艂umaczy brak werwy na pocz膮tku. 120, 140, 160 km/h 鈥 400 tka prowadzi si臋 jak po sznurku, bez 偶adnego stresu, mimo sporych聽pr臋dko艣ci聽 W pewnym momencie zauwa偶am 偶e wcale nie jest mi zimno. Szyba doskonale rozbija strumie艅 powietrza do tego stopnia, 偶e mog臋 spokojnie jecha膰 z otwart膮 szybk膮 w kasku. Jest tak wyprofilowana, 偶e d艂onie te偶 nie odczuwaj膮 ch艂odnego wiatru. Jednym s艂owem, na SYMie ci臋偶ko zmarzn膮膰 nawet p贸藕niejsz膮 jesieni膮.
W mie艣cie skuter jest bardzo sprawny. Mimo masywnej budowy, spokojnie mie艣ci si臋 mi臋dzy samochodami. Niezbyt 艂adne lusterka zapewniaj膮 doskona艂e rozeznanie sytuacji za plecami, nie przeszkadzaj膮c przy tym w zat艂oczonych ulicach.
Zawieszenie jest zestrojone niemal偶e sportowo. Musia艂em mocno pilnowa膰 si臋 偶eby nie przytrze膰 bocznej podstawki , bo poczucie pewno艣ci na 艂ukach bywa zgubne. Nieco gorzej jest na nier贸wno艣ciach drogi. Wtedy plecom daje o sobie zna膰 tylny amortyzator, wyra藕nie u艣wiadamiaj膮c nam jak bardzo jest twardy.
Hamulce nie rozczarowuj膮. S膮 dobrze dozowalne i przewidywalne, skutecznie wytracaj膮c pr臋dko艣膰 skutera. Przewody w stalowym oplocie to mi艂y uk艂on w stron臋 uzytkownika, a zarazem rozwi膮zanie d艂ugowieczne. Do tego zwi臋kszaj膮cy bezpiecze艅stwo ABS, kt贸rego na szcz臋艣cie nie musia艂em testowa膰.
Schowki - sprytne miejsca, w kt贸re mo偶emy spakowa膰 najpotrzebniejsze rzeczy, a bez kt贸rych maxiskuter przeczy swej definicji. Tu jest nad wyraz dobrze. Dwa otwierane przyciskami po bokach kierownicy, centralny tu偶 pod ni膮 i pojemna kanapa, kt贸ra pomie艣ci integralny kask. Mo偶na chcie膰 wi臋cej? Producent pokusi艂 si臋 tu o fajny bajer, jakim jest otwieranie kanapy guzikiem przy kierownicy. Mo偶na oczywi艣cie zrobic to przekr臋caj膮c w lewo kluczyk w stacyjce, ale przecie偶 nie zawsze musimy wy艂膮cza膰 silnik chc膮c szybko wrzuci膰 co艣 do baga偶nika. Do tego gniazdo zapalniczki, umieszczone w schowku pod kierownic膮. Rozwi膮zania s膮 przemy艣lane i funkcjonalne.
Zestaw wska藕nik贸w jest 艂adnie pod艣wietlony i czytelny. Opr贸cz podstawowych informacji o pr臋dko艣ci, obrtoach czy temperaturze silnika, sprawdzimy godzin臋 czy przebieg dzienny. Ma艂o precyzyjny jest jedynie wska藕nik paliwa, gdzie wskaz贸wka stoi w miejscu przez d艂u偶szy czas 偶eby w najmniej spodziewanym momencie opa艣膰 poni偶ej rezerwy. Ma艂o czytelne w s艂onczene dni s膮 lampki kierunkowskaz贸w. Wygl膮daj膮 efektownie noc膮, ale w dzie艅 ci臋偶ko zauwa偶y膰 je na wy艣wietlaczu. Nie s膮 to powa偶ne wady, cho膰 na pocz膮tku mo偶na si臋 zdziwi膰.
SYMa w podstawowej wersji bez ABS dostaniemy ju偶 za 21 tys. To niezbyt wyg贸rowana cena za maxiskuter tej klasy, oferuj膮cy wysoki komfort jazdy i ponadprzeci臋tne osi膮gi. Maxsym 400 idealnie sprawdzi si臋 dla kogo艣 codziennie doje偶d偶aj膮cego do pracy a zarazem lubi膮cego wyskoczy膰 gdzie艣 dalej na weekend.

 

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%