Pisałem ostatnio o problemach z zakupionym przeze mnie w kwietniu 2013 Skoda Superb 2.0 TDI, tutaj możecie przeczytać szczegółowy opis wszelkich problemów. Jak aktualnie wygląda sytuacja? Postaram się draftowo skrócić opis stanu obecnego.
1. Koło kierownicy już nie bije, albo prawie nie bije. Zauważyłem ostatnio, że wpływ na sytuację ma też w dużym stopniu rodzaj nawierzchni. Pech chce, że autostrada A2 na chińskim odcinku posiada dość nierówny asfalt w dodatku chropowaty. Do tego jeszcze trzeba wiedzieć, że opony, które posiadam – Michelin należą do dość twardych. Prawda wyjdzie na jaw tak naprawdę na wiosnę, kiedy po ponownym wrzuceniu letnich opon dojdzie do teoretycznie niedoważenia.
2. Ponowne ustawianie geometrii było trzykrotnie przeprowadzane. Oczywiście dzięki “specjalistom” z ASO w Warszawie. Albo kierownica była krzywo, albo auto ściągało. Teraz powiedzmy, że jest dobrze.
3. ASO w Warszawie ma mnie w głębokim poważaniu jeśli chodzi o jakąkolwiek formę rehabilitacji. Ich propozycja to 15% rabatu na przyszłe przeglądy i części. Pusty śmiech mnie ogarnął. Następnie wysłałem im pismo w którym oficjalnie ująłem swoje roszczenia (wysyłka jeszcze przed prawidłowym ustawieniem geometrii):
WEZWANIE DO NAPRAWIENIA SZKODY
przez DOKONANIE ZAPŁATY
W imieniu mojego Mocodawcy (pełnomocnictwo stanowi załącznik do poprzedniego pisma), w ślad za zgłoszeniem wady samochodu osobowego marki SKODA Superb II Combi Ambition, o nr rej (…) z dnia (…) wzywam (…) do zapłaty kwoty 8450 zł tytułem odszkodowania za dotychczas powstałą szkodę, spowodowaną wydaniem istotnie wadliwego towaru – ww. pojazdu mechanicznego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15.10.2013
Uzasadnienie
Mój Mandant zakupił rzeczony pojazd dnia 14 marca 2013 roku. Od tamtej pory wielokrotnie oddawał zakupione auto do serwisu (wizyty udokumentowane w systemie informatycznym sprzedawcy), w związku z istnieniem wad zgłoszonych poprzednim pismem, które do chwili obecnej nie zostały usunięte. Ponadto, brak usunięcia wad pierwotnych spowodowało powstanie dalszych szkód następczych, to jest :
dalsze zużycie kół i elementów zawieszenia na skutek „ściągania” pojazdu podczas jazdy;
uszkodzenie felg Trifid 17′ na skutek wielokrotnego demontażu/wyważania/zmiany ogumienia.
Niewywiązanie się z obowiązków sprzedawcy przyczyniło się do powstania szkody majątkowej. Na rzeczoną szkodę tą składają się kolejno:
koszty najmu auta zastępczego – 1258 PLN
koszty dojazdów do sprzedawcy w celu zgłoszenia usterek, oddania pojazdu do naprawy, odbioru pojazdu, jazdy testowe przedstawicieli serwisu korzystając z paliwa Mandata – 1742 PLN
wysokość utraconego zarobku na skutek czasu poświęconego na dochodzenie swoich praw, w tym koszty Pełnomocnika – 2650 PLN
koszty związane z koniecznością zakupu nowych felg pojazdu w przyszłości 2800 PLN
Wskazana wysokość szkody została obliczona zgodnie z najlepszą wiedzą mojego Mandanta. Jeśli (…), względnie SKODA Polska Volkswagen Group Polska sp. z o.o. kwestionuje wyliczenia mojego Mandtanta, oświadczam, że dokładna wysokość szkody zostanie obliczona na etapie postępowania sądowego, poprzez powołanie do tego celu biegłego sądowego w toku sprawy. Zastrzegam możliwość złożenia wniosku o obciążenie przeciwnika wynagrodzeniem biegłego rzeczoznawcy, co wygeneruje dla Państwa dalsze koszty procesu.
Nie wywiązanie się z żądania w skazanym terminie spowoduje skierowanie sprawy do rozpoznania przez sąd powszechny.
Skutki prawne zastrzegam.
4. SKODA Polska Volkswagen Group Polska sp. z o.o. też ma mnie totalnie w pewnej części ciała. Kompletny brak komunikacji z klientem i całkowita bierność wobec tego przypadku. Wniosek niestety dość smutny na myśl przychodzi… Pozostaje mi mieć satysfakcję jedynie z tego, że za sprawą moich wypocin na niniejszym blogu sporo ludzi poszukując opinii na temat Skody Superb trafia na moje teksty.
1 opinia