MOTUL NGEN – pierwszy olej motocyklowy przyjazny środowisku

To już nie ewolucja - to prawdziwa rewolucja na rynku olejowym

W skrócie
  • Motul prezentuje zupełnie nową linię olejów silnikowych, które są przyjazne dla środowiska
  • Do produkcji serii NGEN używany jest regenerowany olej bazowy, który został starannie wyselekcjonowany
  • Butelka oleju Motul NGEN została stworzona w 50% z plastiku pochodzącego z recyklingu i po użyciu w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia

Powiedzieć, że Motul znowu zaskoczył to jakby nic nie powiedzieć, bo właśnie zaprezentowana została najnowsza linia olejów silnikowych do motocykli NGEN. Sama geneza jej nazwy nie jest przypadkowa, dokładnie tak samo jak technologia, która została wykorzystana przy ich produkcji, aby zadbać o środowisko.

Motul właśnie oficjalnie prezentuje swoją najnowszą serię olejów silnikowych dedykowanych motocyklom, która jest przyjazna środowisku. Fakt, może to brzmieć dla was dosyć abstrakcyjnie, ale garść informacji, którą za chwilę wam przedstawię sprawi, że zdecydowanie będziecie zaskoczeni.

NGEN to innowacyjny olej silnikowy oparty na połączeniu najlepszych olejów bazowych i dodatków zmieszanych z syntetycznymi estrami i wysokiej jakości regenerowanymi olejami bazowymi. Nadaje się do każdego typu motocykla ulicznego lub terenowego z silnikiem 4-suwowym, ze zintegrowaną skrzynią biegów lub bez, z mokrym lub suchym sprzęgłem. Przeznaczone są zarówno do codziennego użytku, jak i jazdy po torach wyścigowych. Ale czym tak właściwie jest jego przyjazność dla środowiska i czym różni się od dobrze znanej serii 5100 czy 7100?

Najważniejsze informacje:

  1. Motul wprowadza do swojej oferty zupełnie nową serię olejów silnikowych do motocykli, które są przyjazne dla środowiska.
  2. W swojej 170-letniej historii, Motul po raz pierwszy zastosował wysokiej jakości surowce regenerowane do produkcji oleju.
  3. Co ciekawe – NGEN 5 posiada identyczną część dodatków oraz bazę estrową jak w przypadku oleju Motul 5100, jednakże nowy produkt zawiera aż do 75% regenerowanego oleju bazowego.
  4. NGEN 7 to odpowiednik oleju Motul 7100, jednakże do jego produkcji użyto do 50% regenerowanego oleju bazowego.

Przeczytaj również:

Mało używany motocykl – czy muszę wymieniać olej silnikowy?

Nowe oleje z serii NGEN przeznaczone są dla motocykli, ale wyróżnia je przede wszystkim przyjazność dla środowiska, a wszystko dzięki zmniejszeniu użycia zasobów naturalnych w trakcie ich produkcji, jednocześnie przy zachowaniu gwarancji najwyższych osiągów. Do opracowania tych olejów zostały użyte także najwyższej jakości, wyselekcjonowane i regenerowane bazy olejowe oraz oleje bazowe syntezowane z bardziej przyjaznych środowisku surowców. Oczywiście oleje należące do gamy NGEN spełniają aktualne wymagania API i są zgodne JASO MA2.

Geneza nazwy

Oczywiście sama nazwa serii nie jest przypadkowa, a składają się na nią najważniejsze cechy i funkcje, którymi charakteryzują się oleje NGEN:

  • NGEN – jest wyrazem wizji formy MOTUL na przyszłość: odpowiedzialny ruch i innowacyjność,
  • NGEN – to zupełnie Nowa GENeracja,
  • NGEN – to również Następna GENeracja,
  • NGEN – to również związek fonetyczny ze słowem ‘engine’.

Motul NGEN to wieloproduktowa nazwa technologii produktów tej marki, które wykorzystują różnorodne technologie w recepturach, procesach i opakowaniach w celu zmniejszenia emisji CO2 i zużycia zasobów naturalnych. Najcześciej są one częścią całkowicie nowej koncepcji zrównoważonego rozwoju i opierają się na wysokiej jakości regenerowanych olejach bazowych w segmentach produktów NGEN 5 oraz NGEN 7 lub na olejach bazowych wytwarzanych z surowców odnawialnych dla segmentu produktów należących do NGEN Hybrid – te dedykowane są samochodom z napędem hybrydowym.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Potrzeba zmiany to nie wymysł

Motul wychodzi na przeciw potrzebom klientów, którzy w przeprowadzonych badaniach zaznaczyli, że aż 85% respondentów chce przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego. Nadal jednak najważniejsza jest sama jakość produktu, która w żadnym stopniu nie może być jednak gorsza od oferowanych dotychczas produktów, a samo kryterium jakości wyrobów jest uważane za najważniejsze przy wyborze przez 50% ankietowanych. Dodatkowo aż 1/3 konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za produkty, które pozytywnie wpływałyby na środowisko, ale także miałyby możliwość poddania recyklingowi. To zdecydowanie najważniejsze aspekty, które Motul spełnia i tym samym nie tylko jest w stanie sprostać oczekiwaniom fanów marki, ale również dba o nasze środowisko.

Zrównoważony rozwój

Proces produkcji olejów silnikowych obecnie jest wam z pewnością znany. Wszystko zaczyna się w rafinerii naftowej, która przeprowadza zaawansowany proces rafinacji lub syntezy wydobytej ropy, którego wynikiem jest uzyskanie konwencjonalnego oleju bazowego. Proces prosty, ale również wyjątkowo kosztowny i przede wszystkim szkodliwy dla naszego środowiska. A co gdyby tak wykorzystać zużyty olej? No właśnie…

W przypadku serii NGEN produkcja oleju wygląda nieco inaczej, gdyż wykorzystywany do jego produkcji jest starannie wyselekcjonowany przepracowany olej, który poddawany zostaje zaawansowanemu procesowi rafinacji,  a jego efektem jest otrzymanie najwyższej jakości regenerowanego oleju bazowego.

Jak zatem jest to możliwe? Motul wykorzystuje kilka metod przetwarzania, wiele z nich o trudnych nazwach i jeszcze bardziej skomplikowanych procesach, do których zaliczyć możemy:

  • destylację azeotropową,
  • destylację ekstrakcyjną,
  • jednostopniowa rektyfikacja,
  • wieloetapowa rektyfikacja,
  • destylacja zmiennociśnieniowa,
  • separacja poprzez absorbcję,
  • ekstrakcja,
  • filtracja,
  • rafinacja,
  • odparowanie lekkich frakcji.

Warto również dodać, że ze 100% przepracowanego oleju w ramach tych procesów można otrzymać:

  • 65% regenerowanego oleju bazowego najwyższej jakości,
  • 14% bitumenów,
  • 8% oleju napędowego (lekkie frakcje węglowodorowe),
  • 8% wody,
  • 5% odpadów resztkowych w postaci ciekłej lub stałej.

Czas jednak na najważniejsze informacje – NGEN 5 zawiera do 75% regenerowanego oleju bazowego w swoim składzie, natomiast NGEN 7 – do 50%.

MOTUL NGEN 5

Ta seria olejów silnikowych została stworzona specjalnie do codziennego użytku i bardziej sportowych aktywności rekreacyjnych. To pierwsza przyjazna gama olejów silnikowych Motul do segmentu Powersport, który spełnia aktualne obowiązujące normy API SM oraz JASO MA2. Charakteryzuje się dedykowaną formułą, która zapewnia najwyższą sprawność oraz ochronę silnika, gwarantuje płynną zmianę biegów, zmniejsza zużycie paliwa i ułatwia rozruch silnika. Dodatkowo sam środek smarny jest wzmocniony bazą estrową i w jego składzie jest do 75% regenerowanego oleju bazowego, który został starannie wyselekcjonowany. Samo opakowanie zostało stworzone w 50% z plastiku pochodzącego z recyklingu i w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia.

PRODUKT GŁÓWNI PRODUCENCI (LISTA NIEOGRANICZONA)
NGEN 5 10W-30 Honda, Hero Motorcycle, TVS Motor
NGEN 5 10W-40 Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Triumph, CF Moto, Reju
NGEN 5 10W-50 KTM, Husqvarna, Gas Gas, Triumph, Aprilia, Benelli, Royal Enfield, CF Moto, Beta, Polaris, BRP Can-Am
NGEN 5 15W-50 BMW, KTM, Ducati, Aprilia

Motul NGEN 7

NGEN 7 to pierwsza seria olejów silnikowych przyjaznych środowisku, która dedykowana jest jeździe sportowej, wyczynowej oraz rekreacyjnej. Oczywiście również spełnia normy API SM oraz JASO MA2, jednakże w swoim składzie posiada jedynie do 50% wysokiej jakości olejów regenerowanych, a także wzmocnioną bazę estrową. Jego dedykowana formuła zapewnia szybką reakcję silnika, zwiększoną przyczepność sprzęgła, wysoką odporność na temperaturę i wyjątkową trwałość oleju. Opakowanie zostało stworzone w 50% z plastiku pochodzącego z recyklingu i w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia.

PRODUKT GŁÓWNI PRODUCENCI (LISTA NIEOGRANICZONA)
NGEN 7 10W-40 Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Triumph, CF Moto, Rieju
NGEN 7 10W-50 KTM, Husqvarna, Gas Gas, Triumph, Aprilia, Benelli, Royal Enfield, CF Moto, Beta, Polaris, BRP Can-Am
NGEN 7 15W-50 BMW, KTM, Ducati, Aprilia
NGEN 7 5W-40 BMW, KTM, MV Agusta, Aprilia, Sherco, Ural

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button