Honda CRF 300L oraz CRF 300 Rally – te motocykle zachwycą nie tylko w terenie

Informacja prasowa

W skrócie
  • Honda CRF 300 to wszechstronny motocykl enduro, który kultywuje tradycje funkcjonalnych japońskich motocykli dual-sport
  • CRF 300 dostępna jest w wersji klasycznej o oznaczeniu L oraz Rally, z rozbudowaną owiewką rajdową i powiększonym zbiornikiem paliwa, która ma być ukłonem w stronę wszędobylskiej turystyki

Już 15 września 2023 roku uczestnicy Rajdu Latarników będą mieli okazję doświadczenia niezwykłej przygody, w tym przejazdu przez nadbałtycką plażę swoimi motocyklami. Honda, która od lat wspiera organizację tego wydarzenia, dostarczy na nie motocykle testowe. Modelami doskonale wpisującymi się w tego rodzaju imprezy bez wątpienia są CRF300L i CRF300 Rally.

Historię modelu CRF300L zapoczątkował wprowadzony na rynek pod koniec lat 70. XL250S, który był klasycznym motocyklem dwufunkcyjnym – do codziennej eksploatacji w ruchu ulicznym  i weekendowych wypadów w teren. Ten trend kontynuowała gama łatwych w obsłudze motocykli XL, wyposażonych w jednocylindrowy, czterosuwowy silnik i precyzyjne podwozie.

CRF 300L 2023

Dalsze prace nad tego typu modelem doprowadziły do wprowadzenia w 2012 roku Hondy CRF250L, uniwersalnego motocykla z mocnym i jednocześnie oszczędnym silnikiem oraz solidnym, sprawnym podwoziem. Była to niezwykle wytrzymała, miejska maszyna w nowoczesnym, off-roadowym stylu, przystępna cenowo i jednocześnie tania w eksploatacji. W 2017 roku do oferty dołączył model CRF250 RALLY o sportowej, inspirowanej Dakarem stylistyce, przeznaczony do wypraw na dłuższych dystansach.

Honda CRF 300L: królowa dualowej wszechstronności

Oferowane obecnie CRF300L oraz CRF300 Rally zostały wprowadzone do sprzedaży wraz z gamą modeli na rok 2021. Pierwszy, nieco lżejszy i smuklejszy, przeznaczony jest i do jazdy po mieście i do zabawy w terenie, drugi, z nieco wyżej umiejscowionym, szerszym siedziskiem i większym zbiornikiem paliwa, oferuje wygodę podczas dłuższych wycieczek.

Honda CRF300L 2023

Przeczytaj też:

Honda PC 800 Pacific Coast (1989-1998). Najdziwniejszy motocyklowy jednoślad Hondy lat 80-tych?

Oba modele wyposażono w jednocylindrową, chłodzoną cieczą, czterozaworową jednostkę  o pojemności 286 cm3 i mocy maksymalnej  27 KM, osiąganej przy 8500 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 26,6 Nm, uzyskiwanym przy 6500 obr/min.

Silnik  zamontowano na lekkim podwoziu, co skutkuje bardzo korzystnym stosunkiem mocy do masy pojazdu. Wysoką dynamikę CRFek potęgują krótkie przełożenia biegów 1-5, a wydłużony 6-ty bieg zapewnia bardziej relaksującą jazdę z dużą prędkością. Do sztywnej ramy, dużego prześwitu i skoków zawieszeń obu kół precyzyjnie dostosowano geometrię układu kierowniczego. W celu lepszego radzenia sobie z przyczepnością tylnego koła zastosowano sprzęgło antyhoppingowe oraz zredukowano siłę potrzebną do wciśnięcia dźwigni sprzęgła.

CRF300L oraz CRF300 Rally pozostały niezwykle użytecznymi, uniwersalnymi motocyklami o podwójnym zastosowaniu. Maszyna do codziennego użytku w środowisku miejskim, w weekend oferuje możliwość przejażdżki po szosie lub w terenie – gdziekolwiek fantazja poniesie.

Rajd Latarników, organizowany corocznie przez Fundację Motopomocni, odbędzie się w terminie 15-17 września 2023 r. Motocykle Hondy dostępne do testów podczas rajdu to: CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, XL750 Transalp, CL500, CB500X, ADV350, CRF300L, CRF125F, CRF110F, a także coś dla najmłodszych, czyli CRF50F.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button