Aktualnie czytasz:
Honda CB750 Seven Fifty (1992-2003). Nowocze艣nie i klasycznie
0

Ka偶dy kto cho膰 troch臋 interesuje si臋 motocyklami doskonale kojarzy rodzin臋聽motocykli o przydomku CB. W licznym towarzystwie聽jedno艣lad贸w mo偶emy spotka膰 modele, kt贸re szczeg贸lnie zaw艂adn臋艂y sercami motocyklist贸w na ca艂ym 艣wiecie. Jednym z takich sprz臋t贸w by艂a Honda CB 750 Seven Fifty.

Tak naprawd臋 historia serii CB rozpocz臋艂a si臋 w roku 1967 za spraw膮 premiery motocykla聽CB 750 Four. Model ten by艂 nie tylko pocz膮tkiem rodu CB, ale wyznaczy艂 na kolejne dziesi臋ciolecia trendy w granicach kt贸rych poruszali si臋 konstruktorzy kolejnych motocykli (nie tylko Hondy). Czterocylindrowe silniki szybko przyj臋艂y si臋 na rynku, a jeszcze szybciej w sporcie. Tak w maksymalnym uproszczeniu powsta艂a grupa pojazd贸w ochrzczonych skr贸tem "UJM", a wi臋c "Universal Japanese Motorcycle".聽Trend ten ca艂kowicie wstrz膮sn膮艂 rynkiem motocyklowym w Europie i USA i od tej pory motocyklizm聽wygl膮da艂 zupe艂nie inaczej. Przypomnijmy, 偶e zaledwie dwa lata przed premier膮 Hondy CB 750聽Four聽zako艅czono produkcj臋 poczciwego Junaka M10, a o zaprzestaniu produkcji motocykli WSK nikt jeszcze nawet nie my艣la艂.

Honda CB750 Seven Fifty. Bardziej uniwersalnie si臋 nie da!

Honda CB750 Seven Fifty to niejako rozwini臋cie filozofii UJM i kontynuacja sagi pod tytu艂em CB 750. Model debiutowa艂 w roku 1992, ale ju偶 wcze艣niej mogli艣my znale藕膰 w katalogu japo艅skiego producenta takie sprz臋ty jak聽CBX750 i CBX750F. By艂y to jednak motocykle zdecydowanie bardziej sportowe ni偶 poczciwa "Sewenka". Honda stworzy艂a jednostk臋, kt贸ra z jednej strony by艂a naked bikem, a z drugiej strony mogli艣my znale藕膰 w nim pewne cechy cruisera. Charakterystyka silnika, pozycja za kierownic膮 czy roz艂o偶enie mas sprawia艂o, 偶e z za艂o偶enia motocykl miejski nadawa艂 si臋 r贸wnie偶 do niespiesznych podr贸偶y poza聽nim.

HONDA CB 1000R. STONOWANY NAKED O ATOMOWYM UDERZENIU!

W ramie聽Seven Fifty spoczywa艂 czterocylindrowy, rz臋dowy silnik ch艂odzony olejem oraz powietrzem. Jednostka dysponowa艂a moc膮 72 KM (w zale偶no艣ci od wersji). Konstruktorzy przej臋li ten piec praktycznie bezpo艣rednio z modelu CBX 750 i by艂 to doskona艂y ruch poniewa偶 silnik praktycznie bezobs艂ugowy i nie posiada艂 typowych dla danej konstrukcji problem贸w. Najciekawszym i bardzo nowoczesnym jak na tamte czasy by艂o zastosowanie hydraulicznych "szklanek" zaworowych, dzi臋ki聽temu nie musieli艣my kontrolowa膰 luzu zaworowego w silniku. Wspomniana wcze艣niej moc w zupe艂no艣ci wystarcza艂a, a sam motocykl by艂 stosunkowo 艂atwy w prowadzeniu - szczeg贸lnie w por贸wnaniu z modelem CBX 750.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Musimy pami臋ta膰, 偶e na prze艂omie lat 80/90 uzyskanie oko艂o 100 KM z silnika o tej pojemno艣ci nie by艂o wi臋kszym problemem. Problemem by艂o jednak utrzymanie bezpiecze艅stwa jazdy. Stosunkowo s艂abe zawieszenia (dodatkowo ze 艣rednio sprawdzaj膮cymi si臋 uk艂adami, kt贸re mia艂y przeciwdzia艂a膰 nurkowaniu przodu), przeci臋tne hamulce, du偶a masa w艂asna i opony, kt贸re nie sprzyja艂y du偶ym pr臋dko艣ciom sprawia艂y, 偶e klienci coraz cz臋艣ciej rozgl膮dali si臋 za sprz臋tami o mniejszej mocy, ale zdecydowanie 艂atwiejszym i bardziej komfortowym prowadzeniu. Honda CB 750 Seven Fifty doskonale wpisywa艂a si臋 w ten kanon.

Za dostarczenie mieszanki do komory spalania odpowiada艂y cztery ga藕niki marki Keihin. Zapotrzebowanie na paliwo praktycznie nigdy nie聽przekracza艂o 6l/100 km, co w po艂膮czeniu z 20-litrowym zbiornikiem pozwala艂o na przejechanie ponad 300 kilometr贸w.聽 Nie jest to oczywi艣cie sprz臋t typowo wyprawowy, ale pr臋dko艣ci rz臋du 140 km/h nie powodowa艂y nadmiernego m臋czenia silnika ani kierowcy. Oczywi艣cie je艣li kto艣 my艣la艂 o szeroko poj臋tych europejskich podr贸偶ach to warto by艂o wyposa偶y膰 ten sprz臋t w wy偶sz膮 szyb臋 - komfort podr贸偶y diametralnie si臋 wtedy poprawia艂.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%