Aktualnie czytasz:
Honda CBR F4i. Sportowy turysta klasy wyższej
0

Honda w roku 2001 wprowadziła do sprzedaży motocykl, który bardzo szybko dorobił się miana kultowego. Osiągi, wygląd i komfort jazdy mimo, że mówimy o motocyklu sportowym stały na naprawdę wysokim poziomie. Szybko Honda CBR F4i przypadła do gustu motocyklistom na całym świecie.

Dzisiaj naprawdę ciężko wyobrazić sobie świat motocykli sportowych bez modelu F4i. Wszystko za sprawą niezwykle wytrzymałego silnika, który generował sporą moc, dość długiej produkcji (model CBR F4i był najdłużej produkowanym  motocyklem z serii CBR) i przede wszystkim dzięki wtryskowi paliwa, który dopiero zaczynał się pojawiać w motocyklach japońskich w tamtych latach.

SPORTOWY MOTOCYKL DO 10 000 ZŁ. NASZE PROPOZYCJE.

Poza tym naprawdę ciężko jest sklasyfikować CBR F4i. Z założenia to motocykl sportowy, jednakże dopracowana pozycja za kierownicą, solidna ochrona przed wiatrem czy komfortowe zawieszenie sprawia, że ciężko nie myśleć o tym jednośladzie w kategorii "sportowy turysta". Żeby tego było mało. CBR z lat 2001-2006 był jedynym motocyklem w swojej klasie posiadającym jednobryłową kanapę. To świadczy o tym, że konstruktorzy zaproponowali światu motocykl uniwersalny, dający frajdę ze sportowej jazdy, ale kiedy będziemy tego potrzebować: wygodny i taki, który zabierze nas (bardzo sprawnie) w dowolny punkt na mapie Europy. W gwoli ścisłości musimy jednak dodać, że kilka miesięcy po premierze wersji podstawowej pojawiła się na rynku wersja "S" - ta posiadała dzieloną kanapę.


Niestety zawieszenie chociaż bardzo komfortowe, totalnie nie sprawdzało się podczas jazdy torowej - coś za coś. Z punktu widzenia polskiego użytkownika i w czasach świetności tego modelu, był to w zasadzie atut, gdyż - nie ma co ukrywać - mało kto wybierał się tymi sprzętami na tor. Raczej tego typu jednoślady były upalane w miastach i na niezbyt równych drogach.
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Były mocniejsze...

W ramie motocykla wylądował silnik, który chociaż ze swoimi 109 KM nie był najmocniejszy w stawce (Yamaha R6 generowała 11 KM więcej), to był dopracowany do perfekcji - długowieczna skrzynia oraz silnik były największymi atutami Cebry. W internecie możemy znaleźć świadectwa silników, które pokonały nawet 200 ooo kilometrów, co jak na motocykl sportowy robi do dzisiaj ogromne wrażenie. To wszystko sprawiało, że CBR była często wykorzystywana jako baza do budowy amatorskiej torówki lub stunt maszyny - po dzień dzisiejszy CBR F4i jest jednym z najczęściej wybieranych motocykli do nauki stuntu.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

F4i pierwsze 100 km/h osiągała w czasie 3,5 sekundy i rozwijała prędkość maksymalną w granicach 250 km/h. Wynik ten był całkowicie wystarczający dla amatorów sportowego jeżdżenia. Tuż nad silnikiem, mogliśmy znaleźć zbiornik paliwa, w którym mogliśmy zmieścić 18 litrów paliwa. To z kolei było dostarczane do komory spalania za pomocą bardzo nowoczesnego jak na tamte czasy układu wtryskowemu PGM-FI.

Dzisiaj znalezienie zadbanej sztuki jest jeszcze możliwe, a sam zakup może okazać się świetną inwestycją. Oczywiście, legendarna długowieczność w dużej mierze uzależniona jest od sposobu w jaki użytkowany był dany egzemplarz i odpowiedniej kultury serwisowej, ale jesteśmy prawie pewni, że jeśli zastanawiasz się nad zakupem tego motocykla, to na pewno się nie zawiedziesz!

 

[Trending]

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%