Przepisy: Sygnalizacja manewrów na rondzie

Na polskich drogach przybywa rond, ale wciąż nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak się na nich poruszać. Teorii na temat tego, jak sygnalizować skręt i kiedy włączać kierunkowskaz jest bardzo wiele.

Z roku na rok na popularności zyskują skrzyżowania z ruchem okrężnym. Jednak brak jednego standardowego modelu ronda sprawia, że właściwe i poprawne sygnalizowanie wykonywanych na nim manewrów jest bardzo trudne. Nie pomagają też przepisy, które dość ogólnie określają to, kiedy i jaki kierunkowskaz należy włączyć. Dlatego warto trzymać się zasady "im więcej tym lepiej". Jest też kilka podstawowych prawideł, które pomogą bezpiecznie poruszać się po rondach.

Inne publikacje na ten temat:

12 opinii

  1. Czytam i podziwiam radosną twórczość polskich kierowców którzy nie dość, że nie wiedzą co to jest „skrzyżowanie o ruchu okrężnym” to nie zdają sobie sprawy z tego, że RONDO może ale wcale nim być nie musi. Na dodatek mylą „skrzyżowanie” w rozumieniu zasad ruchu opisane w art. 2.10 p.r.d. z jednopoziomowym „skrzyżowaniem” dróg publicznych w rozumieniu obiektu infrastruktury drogowej o którym jest mowa w ustawie o drogach publicznych i dla którego określono wymagania techniczne i użytkowe aktem wykonawczym do ustawy Prawo budowlane. Tylko w tym rozporządzeniu jest mowa o RONDACH jako skanalizowanych skrzyżowaniach dróg publicznych co nie ma związku z ustawą Prawo o ruchu drogowym w którym jest mowa o „skrzyżowaniach” rozumianych jako miejsce na drodze w związku z obowiązującymi w tym miejscu zasadami ruchu.

Dodaj komentarz

lub

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button