125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak pokazuje kolekcję 2016: Junak Cafe 125, S250 i M12 125 na Targach Kielce 2015
7

Junak już w tym roku prezentuje wybrane propozycje na sezon 2016. Wśród nich Junak Cafe 125, Junak S250 i Junak M12 125. Podczas tegorocznych Kielce Moto Expo marka postanowiła także pokazać aktualne modele z segmentu motorowerów, 125 ccm oraz nieco większych motocykli jak choćby M16 320.

Największe zainteresowanie budził nowy Cafe Racer, który ma być jednym z filarów sprzedaży podczas przyszłego sezonu. Faktycznie motocykl wyraźnie wyróżnia się w palecie Junaka. Jak się jednak okazuje, wbrew wcześniejszym plotkom, jednoślad będzie jednak posiadać jednocylindrowy silnik o mocy 14 KM.

Inną ciekawą propozycją okazał się Junak S250 o jednoznacznie sportowym charakterze. Swoim designem nawiązuje do znanego już modelu NK650, który w ubiegłym roku testowaliśmy w Skuterowo.com. Nowy motocykl będzie wyposażony we wtrysk EFI oraz chłodnicę oleju. Oko zawiesić można też na soczewkowych lampach przednich i ładnie zaprojektowanej, elektronicznej desce rozdzielczej.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Podczas Kielce Moto Expo 2015 pokazano znanego już Junaka M12 125 2016, który już teraz można nabyć w limitowanej przedsprzedaży. To kolejny w gamie cruiser na prawo jazdy kategorii B o dobrych właściwościach jezdnych i designie.

Cześć, tutaj Leszek ze Skuterowo.com. Dzisiaj, zgodnie z obietnicą, zabieram was na stoisko Junaka, który to podczas trwających Kielce MotoExpo 2015 pokazuje swoje propozycje na 2016. Są to motocykle takie jak na przykład M12 125. Nowy motocykl, który w przedsprzedaży jest już dostępny u co poniektórych dealerów Junaka z tego co wiem. Ja na tym motocyklu też miałem już możliwość przejechać się, mniej więcej 60 kilometrów i dosyć fajnie wspominam czas spędzony na tym właśnie motocyklu. Taki dosyć uniwersalny cruiser, może trochę chopper, który spala naprawdę niewielkie ilości paliwa, jest komfortowy i dobrze sprawuje się zarówno w mieście, czy też nieco dalej. Wygodna kanapa, fajnie zestrojone zawieszenie i dosyć dobre hamulce. Silnik również zasługuje na kilka dobrych słów, zarówno jeżeli chodzi o jego osiągi jak i również brzmienie co jest dla wielu bardzo ważne.

Sporym zainteresowaniem cieszy się Cafe 125, Junak Cafe 125. Dosyć mocny silnik będzie posiadać – 14 KM, jednakże nie będzie to silnik oparty o dwucylindrową V’kę. Będzie to mono-cylinder chłodzony powietrzem, który naprawdę będzie gwarantować bardzo fajną dynamikę. Nie miałem okazji się przejechać, ale muszę wam powiedzieć, że stylistycznie jest to dla mnie bardzo fajna propozycja. Jest tu dużo nawiązań do tej klasyki Cafe Racera. Fajnie ukształtowana kanapa, pokryta czymś na kształt weluru, bardzo szerokie tylne i przednie koło szprychowane. Wydaję mi się, że będzie to jedna z najlepszych propozycji w tym segmencie na sezon 2016, w segmencie 125 cm3.

Oprócz tego, Junak zdecydował się na pokazanie modelu S250. Jest to motocykl bardzo podobny do NK650, czyli do największego Junaka z całego swojego portfolio. Jest tak samo naładowany adrenaliną i tak samo posiada sportowe atrybuty. Co ciekawe – jest w tym motocyklu zastosowany wtrysk paliwa oraz chłodzenie oleju. Znajduje się tam po prostu chłodnica. Ona wygląda nieco dosyć ciekawie i jestem też wręcz zniecierpliwiony, bo jak najszybciej chciałbym sprawdzić ten motocykl na szosie, w jaki sposób on się zachowuje, bo wygląda naprawdę bardzo fajnie.

Kolejną propozycją, która będzie znajdować się w portoflio Junaka 2016 to będzie nieco bardziej terenowa odmiana 123, którą dotychczas mogłem widzieć jedynie na zdjeciu, ale również jest fajnym uzupełnieniem rynku.

Oczywiście oprócz propozycji na 2016 – Junak zapełnił cały swoje stoisko ogromną ilością motocykli, które są już teraz dostępne w ofercie. Zarówno 50 jak i 125. Myślę, że cała ta kolekcja budzi dosyć spore zainteresowanie ludzi, którzy znajdują się podczas tegorocznych Kielce MotoExpo 2015.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
7 Komentarze
  • V2
    25 września 2015 at 17:31

    Junak Cafe 125 miał podobno być 2 cylindrowy V2 a teraz sie okazuje ze niby 1 cylinder. Szkoda, przymierzałem sie do zakupu takiej dwucylindrowki. Jeden cylinder psuje cały efekt (brzmnienie, wyglada). Zapowiadało sie ciekawie a wyszyło…

  • Zdjęcie profilowe paci
    25 września 2015 at 17:55

    Junak Cafe 125 wizualnie dupę urywa,singiel [niech będzie mono cylinder]dobrze się w nim prezentuje tak jak powinien.
    V2 używaj polskich znaków bo jest różnica czy komuś robisz ŁASKĘ czy LASKE.

  • Juraas
    25 września 2015 at 18:42

    Na stronie Junaka Cafe ma dwa cylindry

  • Zdjęcie profilowe pustelnig
    25 września 2015 at 19:14

    Junak cafe 125 faktycznie super wygląda, mam nadzieję że jest tak samo ładnie wykonany jak zrobiony. Mam taką cichą nadzieję, że w niedalekiej przyszłości junak i romet (może jeszcze zipp) wybudują własną fabrykę w polsce. (nie mylić z montowniami! Mi na razie wiadomo tylko o montowni rometa)

  • ebenezer
    27 września 2015 at 01:40

    A mnie najbardziej obok junakowych M11 i M12 (M12 wygodniejszy ale szkoda że słabszy silnik i hamulce) przypadł do gustu Romet z koszem. Wypasik ale szkoda że Romet nie przewidział pokrowca na kosz. Ogólnie wrażenia z targów pozytywne. Miło było też pojeździć testowo elektrycznymi rowerami. Ale one mają kopa 🙂

  • jas13
    28 września 2015 at 08:44

    Dopóki na gotowe pojazdy spoza Unii (Chin, Indii, etc.) będzie nakładane cło ok. 40-50%, dopóty nie będzie się opłacało sprowadzać motocykli z lepszymi i zarazem droższymi silnikami. Unia wprowadza obostrzenia typu skład spalin, ABS, itp., oczywiście niby przyczynia się to do rozwoju, ale skutecznie podnosi cenę produktu i zmusza importerów do kombinacji.
    Co prawda żądanie za Harleya 750 made in India 32tys. jest chore, to lepiej już za 3tys. więcej kupić Sportstera.

  • Zdjęcie profilowe anonim
    anonim
    28 września 2015 at 15:13

    Junakowi Cafe po zabraniu V@ brakuje trochę do wypełnienia ramy, żeby to wygladało. Ciekawe, czy sprawę by załatwiła mała chłodniczka oleju, żeby zasłonić ten ^ubytek^.
    Ale generalnie, super. Aż przyjemnie popatrzeć na taką obfitość 🙂