Najlepsze choppery dla początkujących. Ranking TOP5 motocykli z duszą!

Najlepsze motocykle klasyczne. Ranking TOP5 chopperów dla każdego

W skrócie
  • Tłumaczymy czym są motocykle klasy chopper.
  • W tym artykule znajdziesz zestawienie pięciu, naszym zdaniem najciekawszych używanych motocykli klasy soft-chopper.
  • Jeśli w tym rankingu brakuje modelu, który Twoim zdaniem powinien się w nim znaleźć, to daj nam znać w komentarzach poniżej.
  • Więcej informacji o najlepszych motocyklach świata znajdziesz na stronie jednoslad.pl

Tym razem podsuwamy Wam zestawienie najlepszych i najciekawszych motocykli klasycznych, które wśród wielu motocyklistów uchodzą za przedstawicieli klasy chopper. Każdy jest inny i  reprezentuje inną klasę, łączy je jednak kilka cech wspólnych: prostota, styl i prawdziwy motocyklowy klimat!

Nasz ranking TOP5 dotyczy motocykli, często określanych mianem chopperów, jednak musimy pamiętać, że w zgodzie etymologią tego słowa nie są chopperami. Chopper, to motocykl pozbawiony wszelkich dodatków, często tylnego zawieszenia, przedniego błotnika czy wielu elementów, bez których dzisiaj nie tylko każdy z nas nie wyobraża sobie motocykli, ale i nie miałby prawa jeździć po drogach publicznych.

Chopper dla każdego

W naszym zestawieniu TOP5 proponujemy pięć motocykli, które nie tylko różnią się pojemnością silnika, ale i ceną oraz wiekiem. Postaraliśmy się, aby każdy znalazł tutaj sprzęt dla siebie i niestety mamy pewność, że nie wyczerpaliśmy zagadnienia. To tylko pięć propozycji, a my jesteśmy pewni, że w komentarzach pojawią się kolejne propozycje i pytania, dlaczego tych sprzętów nie ma w naszym artykule. Zachowajmy spokój. Obiecujemy, że z czasem nasz artykuł zostanie rozbudowany o kolejne propozycje,

1. Harley-Davidson Sportster 883

Zaczynamy z grubej rury. Sportster 883 to najbardziej znany przedstawiciel klasy i legendarny motocykl, który co prawda przez lata uchodził za najtańszego Harleya, ale dzisiaj jest klasą sam dla siebie. Warto zaznaczyć, że rodzina Sportsterów rozrasta się od roku 1958 roku, a to oznacza, że motocykle te produkowane są od ponad 60-ciu lat.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Harley-Davidson Sportster 883

Ciężko w tym miejscu opisać całą historię tego modelu, ponieważ mogłaby być tak długa jak historie niektórych marek, dlatego odsyłamy Was do artykułu, który już popełniliśmy na temat Sportstera. Na temat tego motocykla możemy powiedzieć jedno. To Kawał wspaniałego żelaza, które nie tylko świetnie wygląda, ale i doskonale jeździ.

W ramie tego motocykla znajduje się silnik V2 OHV o pojemności 883 cm3, generujący moc 53 KM przy 6000 obr./min i sporej wartości moment obrotowy: 69 Nm przy 4200 obr./min. Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów za pomocą mokrego sprzęgła wielotarczowego. Motocykl rozpędza się do 170 km/h.

2. Junak M12 Vintage

Junak M12 Vintage znajduje się niejako po drugiej stronie skali tego zestawienia. Czy to źle? Całkowicie nie! Największymi zaletami tego jednośladu jest jego cena, naprawdę solidna jakość wykonania i wygląd, który może wprowadzać osoby postronne w mylne przeświadczenie, że obcują ze sprzętem większej pojemności.

Inne publikacje na ten temat:
Junak M12 Vintage

Niespodzianka! To 125-tka, którą możesz poruszać się z prawkiem kategorii "B", co jest ogromnym atutem tego motocykla. Pozostaje również kwestia ceny. Za nowego Junaka M12 Vintage zapłacisz 9 999 zł, co jest świetnym wynikiem, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz swoją jednośladową karierę. Co z jakością? Setki zadowolonych użytkowników potwierdzają teorię, że Junaka nie należy się bać. To tanie, ale naprawdę solidne motocykle.

Junak M12 Vintage rozpędza się do 100 km/h, a przy prędkościach maksymalnych nie krzyczy o litość. Silnik zasilany wtryskiem paliwa generuje moc na poziomie 10 KM.

3. Yamaha XV 535 Virago

To jeden z najbardziej znanych japońskich przedstawicieli tej klasy soft chopper. Atutem Virago jest fajny i naprawdę żywotny silnik o pojemności 535 cm3, niska cena zakupu oraz dostępność części zamiennych - nowych jak i używanych. To nie powinno nikogo dziwić. Wolumen produkcyjny był olbrzymi - wystarczy wspomnieć, że motocykle te były produkowane 1987 do 2003 roku. Wiele z nich przyjechało do Polski.

W ramie Virago znajduje się dwucylindrowy silnik widlasty o pojemności 535 cm3. Jednostka generuje moc na poziomie 44 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy wynoszący 47 Nm przy 6000 obr./min. i połączona jest z pięciostopniową skrzynią biegów.

4. Suzuki VS 800 Intruder

Gdybyśmy mieli wskazać jednego, najbardziej groźnego dla Sportstera 883 rywala, to byłby to bez wątpienia Suzuki VS800 Intruder. Najmniejszy z rodziny Intruzów posiadał silnik o pojemności 805 cm3 i moc wynoszącą 53 KM.

Intruder VS 800

Nie jest to co prawda najmocniejszy motocykl na rynku, ale nie musi. Sprzęty tego typu mają przede wszystkim dawać przyjemność z jazdy. Pod tym kątem Intruder sprawdza się doskonale. Spory moment obrotowy zapewnia moc już od najmniejszych obrotów i pozwala na naprawdę dynamiczny start spod świateł. Kolejną zaletą jest niezbyt duży apetyt na paliwa i stabilna cena na rynku wtórnym.

5. Honda VT 600 C Shadow

Na ostatnim miejscu naszego rankingu lokujemy Hondę VT 600 C Shadow. Pamiętajcie jednak, że kolejność nie ma większego znaczenia, bo gdyby miała, to ten sprzęt musielibyśmy ustawić gdzieś na początku listy. Honda Shadow chociaż wyśmiewana przez wielu czytaczy danych technicznych, zgłębiła sobie całą masę fanów na całym świecie.

Honda shadow 600

To prosty, niezbyt mocny motocykl, który nie tylko spełnia założenia kategorii A2, ale przede wszystkim jest odporny na duże przebiegi i zapędy niezbyt doświadczonych adeptów mechaniki. Z drugiej strony jeśli nie spieszy Ci się w podróży, to Honda Shadow może być świetnym kompanem szeroko pojętych wypraw i wycieczek motocyklowych. Wystarczy chcieć!

Jakiego motocykla brakuje w tym zestawieniu? Zostaw nam swój typ w komentarzu - być może już niedługo dołączy on do naszej listy?

Inne publikacje na ten temat:

17 opinii

  1. Zacznę od tego jakie motocykle nie powinny się pojawić. Moim zdaniem promil przyszłych motocyklistów wybierze sportstera na swój pierwszy motocykl, prozaiczna sprawa aby kupić używany w dobrym stanie trzeba zapłacić ok 18-20k. Junak natomiast mam wrażenie że pojawił się tu przez przypadek i pominę elaborat dlaczego… Jak można w jednym zestawieniu opisywać tak odrębne od siebie klasy, to tak jakbyśmy opisywali supersamochody a w zestawieniu pojawiłby się ford focus.
    Natomiast zabrakło tu małego Vulcana i Savage, szczególnie ten drugi wydaje mi się bardzo przyjazny młodym adeptom sztuki motocyklowej.

    1. Oczywiście masz rację. Ja zastanawiam się czy to promocja HD a może pojemności 125 bez prawka na motor. Raczej to drugie 🙂 Jeśli tak jest to powinna być wzmianka o przeciwskręcie 🙂

  2. W artykule jest nieścisłość. Suzuki intruder występuje tez w pojemności 125 więc 800 nie jest najmniejsza. Swoją drogą intruder 125 to genialna maszyna której brakuje w zestawieniu. W cenie do 10 000 zl mozna znaleźć sprzęt w dobrym stanie.

    Suzuki Marauder 800. Zrywna maszyna w dobrej cenie.

    Kawasaki eliminator 125 wygląda na dorosły motocykl i przyzwoicie jezdzi jak na taką pojemność. Raczej dla niskich motocyklistów.

  3. Boże !
    Czy nie jest wymagane żeby osoba pisząca artykóly miała chociaż blade pojęcie o temacie ?
    Radzę zapoznać się z definicją choppera ( nie z Wikipedii gdzie podobni specjaliści ) .
    Wstyd , ze ktoś takie bzdury pisze o motocyklach seryjnych.

  4. Sportster z junakiem 125??? 😀 Dobre. Intruz 800 najmniejszy w rodzinie? To co się stało z 750, 700, 650? I co to jest według autora „softchopper”, i co mają z tym wspólnego wymienione tu graty, oprócz junaka? junak celowo z małej, bo to profanacja marki.

  5. Ja preferuję z uwagi na mój wiek Hondę Rebel 450 CMX. Nie mam większych wymagań, nie szaleję, a jeżdżę dla przyjemności, relaksu.

  6. Jak 125 to dajmy Virago 125, intrudera , shadołke, można pojechać chińczykiem ale nie w zestawieniu z rasowymi motocyklami. Jak softchopper to zipp vz1 , na pierwsze moto 3tys to nie tragedia a sprawdzimy czy chcemy iść w motocykl czy nie dla nas. Choppery na pierwsze moto to nienajlepszy pomysł, ciężkie , zwykle dwucylindrowe, gaźnikowe, nisko usadowione.

  7. Honda Rebel 125, banany do bólu, trwały, dobry dla emeryta jak też i na pierwszy motocykl. Kupiłem sobie taki na 65 urodziny i jest tym ostatnim

  8. Autor artykułu jest DEBILEM, choć zgodnie z etymologią tego słowa nim nie jest.
    Tak właśnie wygląda cała treść tego artykuliku napisanego najwyraźniej w toalecie podczas porannego wypróżnienia.
    Soft chopper?!? 😀
    Jedyne SOFT rzeczy można znajeźć w gaciach autora tych wypierdzin.

    Chopper, to nie napis na chipsach, tylko ciężka praca przy jego stworzeniu i twarda dupa przy ujeżdzaniu takiej maszyny.
    Ale co o tym może wiedzieć goguś, który nigdy na własne oczy nie widział choppera?

  9. Kolego nie ma intruza 650 jest natomiast vs 600 a oprócz wymienionych przez ciebie zabrakło jeszcze z serii vs 125,400,800 i 1400.

  10. Ja na swoje pierwsze Moto wybrałem bardzo polecane guzzi v7 – nie wiem czy można bardziej klasycznie biorąc pod uwagę korzenie i okres w jakim zaczęto go klepać.

    Triumph Bonneville o podobnej pojemności też ma w sobie więcej z klasyka niż powyższe co przekłada się również na styl jazdy – pojemność i moc idealna dla początkujących

    Kawasaki w800 kolejny przedstawiciel klasycznych motocykli, podobna pojemność, moc itd również idealny na pierwszy motor , wg wielu wręcz najlepszy.

    Tutaj żaden z nich nie opisany, nie ważne czym był chopper 50 lat temu, ważne co za niego uchodzi obecnie to że pierwsze samochody wyścigowe dzisiaj parametrami nie dorównują osobówka nie znaczy że po drodze jeżdżą auta wyścigowe ,to co było chopperem kiedyś nie będzie nim dzisiaj… Myślę że autor powinien dodać „moim zdaniem…” Na początku artykułu bo dla każdego klasyk oznacza co innego… Dla mnie właśnie motocykle które wymieniłem (widniejące również jako ikony na znakach drogowych) swoim wyglądem, sposobem prowadzenia, stylem jazdy i z założenia prosta konstrukcja są motocyklami klasycznymi. Pozdro

    1. No właśnie…… gdzie Valkyrie ? A a swoją drogą ilu nas tyle opinii. Każdy ma inny gust i inne odczucia . Każdemu z nas co innego pasuje pod dupą. Wysoki , niski kontra ciężki ,lekki…….więc i potrzeby inne. Jak z kobietami. A ranking każdy z nas mógłby ułożyć inny, prawda? Pozdro dla wszystkich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button