Najlepsze „choppery” dla początkujących. Ranking TOP9 motocykli z duszą na dobry początek. Który byś wybrał?

Najlepsze motocykle klasyczne. Ranking TOP9 chopperów dla każdego

W skrócie
  • Tłumaczymy czym są motocykle klasy chopper.
  • Jeśli w tym rankingu brakuje modelu, który Twoim zdaniem powinien się w nim znaleźć, to daj nam znać w komentarzach poniżej.
  • Więcej informacji o najlepszych motocyklach świata znajdziesz na stronie jednoslad.pl

Bardzo często w komentarzach i wiadomościach prywatnych skierowanych do nas pada pytanie nas jakie są najlepsze choppery dla początkujących? Odpowiedź nigdy nie jest prosta, szczególnie jeśli w wyborze pierwszego motocykla poruszamy się w kategorii „motocykl klasyczny”. Oto naszym zdaniem najciekawsze choppery dla osób początkujących.

Tym razem podsuwamy Wam zestawienie najlepszych i najciekawszych motocykli klasycznych, które wśród wielu motocyklistów uchodzą za przedstawicieli klasy chopper. Każdy jest inny i  reprezentuje inną klasę, łączy je jednak kilka cech wspólnych: prostota, styl i prawdziwy motocyklowy klimat!

Nasz ranking TOP5 dotyczy motocykli, często określanych mianem chopperów, jednak musimy pamiętać, że w zgodzie etymologią tego słowa nie są chopperami. Chopper, to motocykl pozbawiony wszelkich dodatków, często tylnego zawieszenia, przedniego błotnika czy wielu elementów, bez których dzisiaj nie tylko każdy z nas nie wyobraża sobie motocykli, ale i nie miałby prawa jeździć po drogach publicznych. Poza tym motocykle klasy „chopper” to najczęściej jednoślady customowe stworzone od podstaw przez swoich właścicieli.

Dzisiaj definicja słowa chopper nieco się rozmyła i osoby mniej wgryzione w temat motocykli nazywają motocykle klasyczne chopperami. My poszliśmy tą samą drogą, aby osoby mniej doświadczone wpisując w wyszukiwarkę mogły znaleźć nasze zestawienie – dlatego wybaczcie pewien błąd w nazewnictwie.

Chopper a może motocykl klasyczny dla każdego

W naszym zestawieniu TOP5 proponujemy dziewięć motocykli, które nie tylko różnią się pojemnością silnika, ale i ceną oraz wiekiem. Postaraliśmy się, aby każdy znalazł tutaj sprzęt dla siebie i niestety mamy pewność, że nie wyczerpaliśmy zagadnienia. To tylko pięć propozycji, a my jesteśmy pewni, że w komentarzach pojawią się kolejne propozycje i pytania, dlaczego tych sprzętów nie ma w naszym artykule. Zachowajmy spokój. Obiecujemy, że z czasem nasz artykuł zostanie rozbudowany o kolejne propozycje.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Na co zwrócić uwagę kupując choppera?

  1. Najważniejszy będzie faktyczny stan pojazdu. Motocykle tej klasy najczęściej nie mają dużych przebiegów i generalnie mało jeżdżą. Prześledź nadwozie w poszukiwaniu ognisk korozji, zwróć uwagę na elementy eksploatacyjne – one dużo powiedzą Ci o poprzednim właścicielu oraz o tym jak dbał o motocykl
  2. Przysiądź się i zdobądź wiedzę czy motocykl, który chcesz kupić nie jest dla Ciebie zbyt ciężki lub po prostu niekomfortowy. Z chopperami, a raczej cruiserami bywa różnie w tej materii.
  3. W przypadku motocykli klasycznych połowa sukcesu to wygląd. Sprawdź stan elementów lakierowanych oraz chromowanych.
  4. Oględzin motocykla dokonuj z zaufanym mechanikiem.

Przeczytaj również:

Najgorsze motocykle świata: tych jednośladów się wystrzegaj. Czarna lista TOP9 – najbardziej awaryjne motocykle z jakimi świat miał do czynienia

1. Harley-Davidson Sportster 883

Zaczynamy z grubej rury. Sportster 883 to najbardziej znany przedstawiciel klasy i legendarny motocykl, który co prawda przez lata uchodził za najtańszego Harleya, ale dzisiaj jest klasą sam dla siebie. Warto zaznaczyć, że rodzina Sportsterów rozrasta się od roku 1958 roku, a to oznacza, że motocykle te produkowane są od ponad 60-ciu lat.

Harley-Davidson Sportster 883

Inne publikacje na ten temat:

Ciężko w tym miejscu opisać całą historię tego modelu, ponieważ mogłaby być tak długa jak historie niektórych marek, dlatego odsyłamy Was do artykułu, który już popełniliśmy na temat Sportstera. Na temat tego motocykla możemy powiedzieć jedno. To Kawał wspaniałego żelaza, które nie tylko świetnie wygląda, ale i doskonale jeździ.

W ramie tego motocykla znajduje się silnik V2 OHV o pojemności 883 cm3, generujący moc 53 KM przy 6000 obr./min i sporej wartości moment obrotowy: 69 Nm przy 4200 obr./min. Silnik połączony jest z pięciostopniową skrzynią biegów za pomocą mokrego sprzęgła wielotarczowego. Motocykl rozpędza się do 170 km/h.

2. Junak M12 Vintage

Junak M12 Vintage znajduje się niejako po drugiej stronie skali tego zestawienia. Czy to źle? Całkowicie nie! Największymi zaletami tego jednośladu jest jego cena, naprawdę solidna jakość wykonania i wygląd, który może wprowadzać osoby postronne w mylne przeświadczenie, że obcują ze sprzętem większej pojemności.

Junak M12 Vintage

Niespodzianka! To 125-tka, którą możesz poruszać się z prawkiem kategorii „B”, co jest ogromnym atutem tego motocykla. Pozostaje również kwestia ceny. Za nowego Junaka M12 Vintage zapłacisz 9 999 zł, co jest świetnym wynikiem, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz swoją jednośladową karierę. Co z jakością? Setki zadowolonych użytkowników potwierdzają teorię, że Junaka nie należy się bać. To tanie, ale naprawdę solidne motocykle.

Junak M12 Vintage rozpędza się do 100 km/h, a przy prędkościach maksymalnych nie krzyczy o litość. Silnik zasilany wtryskiem paliwa generuje moc na poziomie 10 KM.

3. Yamaha XV 535 Virago

To jeden z najbardziej znanych japońskich przedstawicieli tej klasy soft chopper. Atutem Virago jest fajny i naprawdę żywotny silnik o pojemności 535 cm3, niska cena zakupu oraz dostępność części zamiennych – nowych jak i używanych. To nie powinno nikogo dziwić. Wolumen produkcyjny był olbrzymi – wystarczy wspomnieć, że motocykle te były produkowane 1987 do 2003 roku. Wiele z nich przyjechało do Polski.

W ramie Virago znajduje się dwucylindrowy silnik widlasty o pojemności 535 cm3. Jednostka generuje moc na poziomie 44 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy wynoszący 47 Nm przy 6000 obr./min. i połączona jest z pięciostopniową skrzynią biegów.

4. Suzuki VS 800 Intruder

Gdybyśmy mieli wskazać jednego, najbardziej groźnego dla Sportstera 883 rywala, to byłby to bez wątpienia Suzuki VS800 Intruder. Ten motocykl z rodziny Intruzów posiadał silnik o pojemności 805 cm3 i moc wynoszącą 53 KM.

Intruder VS 800

Nie jest to co prawda najmocniejszy motocykl na rynku, ale nie musi. Sprzęty tego typu mają przede wszystkim dawać przyjemność z jazdy. Pod tym kątem Intruder sprawdza się doskonale. Spory moment obrotowy zapewnia moc już od najmniejszych obrotów i pozwala na naprawdę dynamiczny start spod świateł. Kolejną zaletą jest niezbyt duży apetyt na paliwa i stabilna cena na rynku wtórnym.

5. Suzuki Intruder 125 VL

Rodzina Intruderów jest całkiem spora, a zaczyna się od klasycznej 125-tki. Największa zaletą tego motocykla jest jego dorosły wygląd i naprawdę dopracowana konstrukcja. Tym motocyklem nie tylko będziesz mógł jeździć tylko z prawkiem kategorii B w kieszeni, ale robić to naprawdę ekonomicznie. Mały Intruz nie tylko pali niewielkie ilości paliwa, ale jest bajecznie tani w eksploatacji – to niewątpliwie jego największe zalety

Suzuki Intruder 125

Bardzo ważne w przypadku tego motocykla są dwie sprawy: wygląd i wielkość. Jeśli chodzi o ten pierwszy, to mały Intruder swoją stylistyką nawiązuje do totalnej klasyki. Nie ma udziwnień i niepotrzebnych elementów, które powodowałyby śmiech kierowcy. Poza tym ważna jest wielkość motocykla, szczególnie jeśli zamierza nim jeździć rosły mężczyzna. Na motocyklu Suzuki Intruder 125 po prostu nie będziesz wyglądać śmiesznie – myślę, że dla wielu osób jest to niezwykle ważne.

6. Suzuki GN 125

Chociaż ten jednoślad najbardziej ze wszystkich w tym zestawieniu wyłamuję się z kanonu motocykli klasy chopper (chociaż jak ustaliliśmy na samym początku żaden z tych sprzętów nie jest tak naprawdę chopperem), to jest to absolutna klasyka motocyklowa. GN 125 jest jednym z najbardziej legendarnych motocykli 125, wszystko za sprawą świetnego i bardzo odpornego na zapędy kierowców silnika o pojemności 125 cm3.

Suzuki GN 125

Jedną z największych zalet w przypadku zakupu Suzuki GN 125 jest naprawdę ogromny wybór pojazdów na rynku wtórnym. Jest w czym wybierać! Również zakup części zamiennych nie powinien być żadnym problemem – zarówno nowych jak i używanych. Trzeba również wspomnieć o tym, że konstrukcja GN 125 powstała w roku 1982 i w związku z nieobowiązywaniem w tamtych czasach restrykcyjnych norm emisji spalin silniki znajdujące się w GN 125 całkiem nieźle jeżdżą. Oczywiście, to tylko 12.5 KM, ale mam wrażenie, że te konie nie łapią tak szybko zadyszki jak konie nowoczesne.

7. Honda VT 600 C Shadow

Na ostatnim miejscu naszego rankingu lokujemy Hondę VT 600 C Shadow. Pamiętajcie jednak, że kolejność nie ma większego znaczenia, bo gdyby miała, to ten sprzęt musielibyśmy ustawić gdzieś na początku listy. Honda Shadow chociaż wyśmiewana przez wielu czytaczy danych technicznych, zgłębiła sobie całą masę fanów na całym świecie.

Honda shadow 600

To prosty, niezbyt mocny motocykl, który nie tylko spełnia założenia kategorii A2, ale przede wszystkim jest odporny na duże przebiegi i zapędy niezbyt doświadczonych adeptów mechaniki. Z drugiej strony jeśli nie spieszy Ci się w podróży, to Honda Shadow może być świetnym kompanem szeroko pojętych wypraw i wycieczek motocyklowych. Wystarczy chcieć!

8. Honda Rebel CMX 500

Największą przewagą Hondy Rebel CMX 500 jest to, że dzisiaj chcąc kupić ten sprzęt, możemy zastanowić się nad zakupem motocykla nowego, prosto z salonu. Oczywiście wymaga to poświęcenia znacznej kwoty (Rebel kosztuje około 28/29 tysięcy złotych), ale w zamiast otrzymujemy całkowicie nowy, a przy okazji nowoczesny motocykl, który po prostu bardzo dobrze jeździ.

Honda Rebel cmx 500

 

To na co każdy zwróci uwagę, to fakt, że sprzęt ten łączy oldskulowy styl z nowoczesnymi rysami – to sprawia, że możemy domniemać, że Rebel posiada ponadczasowy wygląd. Jak sam widzisz Rebel z powyższego zdjęcia to maszyna pozbawiona fleków, zdobień czy chromów. To stylistyczna prostota wkomponowana w nowoczesną stalową ramę, dopracowany silnik i niezłe nadwozie. Nam się całkiem podoba, a Tobie?

9. Yamaha 650 XVS Dragstar

Zdajemy sobie sprawę, że w tym artykule brakuje kilku motocykli, ale tego sprzętu zabraknąć nie mogło. Yamaha 650 XVS Dragstar to absolutna klasyka i legenda swojej klasy, mimo że jest motocyklem prostym i nieskomplikowanym.

Yamaha XVS Dragstar 650

Dragstar 650 dał się zapamiętać jako motocykl, który charakteryzował się elastycznym, oszczędnym a przy okazji trwałym silnikiem. Oprócz tego był naprawdę łatwy w prowadzeniu. Dodatkowo, nisko osadzona kanapa sprawiała, że doskonale odnajdywały się na nim osoby początkujące, niższe, a także przedstawicielki płci pięknej..

Jakiego motocykla brakuje w tym zestawieniu? Zostaw nam swój typ w komentarzu – być może już niedługo dołączy on do naszej listy?

Obejrzyj nasz najnowszy film:

 

Inne publikacje na ten temat:

26 opinii

  1. Zacznę od tego jakie motocykle nie powinny się pojawić. Moim zdaniem promil przyszłych motocyklistów wybierze sportstera na swój pierwszy motocykl, prozaiczna sprawa aby kupić używany w dobrym stanie trzeba zapłacić ok 18-20k. Junak natomiast mam wrażenie że pojawił się tu przez przypadek i pominę elaborat dlaczego… Jak można w jednym zestawieniu opisywać tak odrębne od siebie klasy, to tak jakbyśmy opisywali supersamochody a w zestawieniu pojawiłby się ford focus.
    Natomiast zabrakło tu małego Vulcana i Savage, szczególnie ten drugi wydaje mi się bardzo przyjazny młodym adeptom sztuki motocyklowej.

    1. Oczywiście masz rację. Ja zastanawiam się czy to promocja HD a może pojemności 125 bez prawka na motor. Raczej to drugie 🙂 Jeśli tak jest to powinna być wzmianka o przeciwskręcie 🙂

  2. W artykule jest nieścisłość. Suzuki intruder występuje tez w pojemności 125 więc 800 nie jest najmniejsza. Swoją drogą intruder 125 to genialna maszyna której brakuje w zestawieniu. W cenie do 10 000 zl mozna znaleźć sprzęt w dobrym stanie.

    Suzuki Marauder 800. Zrywna maszyna w dobrej cenie.

    Kawasaki eliminator 125 wygląda na dorosły motocykl i przyzwoicie jezdzi jak na taką pojemność. Raczej dla niskich motocyklistów.

  3. Sportster z junakiem 125??? 😀 Dobre. Intruz 800 najmniejszy w rodzinie? To co się stało z 750, 700, 650? I co to jest według autora „softchopper”, i co mają z tym wspólnego wymienione tu graty, oprócz junaka? junak celowo z małej, bo to profanacja marki.

  4. Ja preferuję z uwagi na mój wiek Hondę Rebel 450 CMX. Nie mam większych wymagań, nie szaleję, a jeżdżę dla przyjemności, relaksu.

  5. Jak 125 to dajmy Virago 125, intrudera , shadołke, można pojechać chińczykiem ale nie w zestawieniu z rasowymi motocyklami. Jak softchopper to zipp vz1 , na pierwsze moto 3tys to nie tragedia a sprawdzimy czy chcemy iść w motocykl czy nie dla nas. Choppery na pierwsze moto to nienajlepszy pomysł, ciężkie , zwykle dwucylindrowe, gaźnikowe, nisko usadowione.

    1. Czy chopper to zły pomysł na pierwsze Moto to kwestia bardzo indywidualna,każdy ma inny gust. Mnie osobiście wydaje się że to dobry pomysł, choppery mniejszych pojemności nie będą miały takich osiągów jak sporty czy naked, automatycznie będą mniej kusiły do szaleństwa

  6. Honda Rebel 125, banany do bólu, trwały, dobry dla emeryta jak też i na pierwszy motocykl. Kupiłem sobie taki na 65 urodziny i jest tym ostatnim

  7. Kolego nie ma intruza 650 jest natomiast vs 600 a oprócz wymienionych przez ciebie zabrakło jeszcze z serii vs 125,400,800 i 1400.

  8. Ja na swoje pierwsze Moto wybrałem bardzo polecane guzzi v7 – nie wiem czy można bardziej klasycznie biorąc pod uwagę korzenie i okres w jakim zaczęto go klepać.

    Triumph Bonneville o podobnej pojemności też ma w sobie więcej z klasyka niż powyższe co przekłada się również na styl jazdy – pojemność i moc idealna dla początkujących

    Kawasaki w800 kolejny przedstawiciel klasycznych motocykli, podobna pojemność, moc itd również idealny na pierwszy motor , wg wielu wręcz najlepszy.

    Tutaj żaden z nich nie opisany, nie ważne czym był chopper 50 lat temu, ważne co za niego uchodzi obecnie to że pierwsze samochody wyścigowe dzisiaj parametrami nie dorównują osobówka nie znaczy że po drodze jeżdżą auta wyścigowe ,to co było chopperem kiedyś nie będzie nim dzisiaj… Myślę że autor powinien dodać „moim zdaniem…” Na początku artykułu bo dla każdego klasyk oznacza co innego… Dla mnie właśnie motocykle które wymieniłem (widniejące również jako ikony na znakach drogowych) swoim wyglądem, sposobem prowadzenia, stylem jazdy i z założenia prosta konstrukcja są motocyklami klasycznymi. Pozdro

    1. No właśnie…… gdzie Valkyrie ? A a swoją drogą ilu nas tyle opinii. Każdy ma inny gust i inne odczucia . Każdemu z nas co innego pasuje pod dupą. Wysoki , niski kontra ciężki ,lekki…….więc i potrzeby inne. Jak z kobietami. A ranking każdy z nas mógłby ułożyć inny, prawda? Pozdro dla wszystkich.

  9. Jesli ktos mnie pyta „jaki rower na poczatek?” mowie: „najlepszy”. Jesli ktos mnie pyta „jakie narty na poczatek?”, mowie: „najlepsze”. Najlepsze bo jesli kupisz badziew, zrazisz sie.
    To samo jest z motocyklem. Jesli tylko masz uprawnienia, bierz i 1800cc. Dziadkow, ekspertow traktuj z przymrozeniem oka. To glowa ma hamowac zapedy nie silnik. Jasne ze pierdziawka bedzie sie latwiej manewrowac w pierwszych dniach. Ale skoro inni jezdza takimi to i ty sobie poradzisz.

  10. Jak Dragstar 650 to i Dragstar 1100 classic
    Poważnie Był to mój pierwszy motocykl i mimo gabarytu był bajecznie łatwy w prowadzeniu, co prawda wymagał nieco krzepy by postawić go ze stopki, ale nie oszukujmy się, jeżeli ktoś ma 2 wzrostu to nie będzie celował w pojemności rzędu 125 czy 600 ccm .
    Dla kogoś pewnego czego chce polecam Kawasaki VN 1600 Nomad
    Dzięki genialnemu wyważeniu praktycznie nie czuć że manewruje się prawie 400 kilogramowym żelastwem .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button