Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

Euro 4 dla motocykli: Chcesz kupić nowy motocykl w salonie? Lepiej zrób to przed 2017 #74 Szybcy i Wolni Vlog

Kategoria: Prawo Wiadomości Wideo

Dodano 09 listopada 2016

Dziś po kilku tygodniach odpalamy naszego gaźnikowego Kymco Pulsar 125 i wyruszam nieco dogrzać silnik. Przy tej okazji zwracam Wam uwagę na bardzo ważne zmiany w sezonie 2017… Za dwa miesiące nie będzie można kupić w salonie motocykla wyposażonego w gaźnik. Nadchodzi Euro 4!

Co ma gaźnik w motocyklu do Euro 4? Ano to, że bez bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa do komory spalania jednostka napędowa nie jest w stanie spełnić wyśrubowanych norm emisji spalin. Stąd pojawi się wtrysk oraz sonda lambda, której zadaniem będzie bieżące monitorowanie składu tego wszystkiego co opuszcza nasz silnik. W zależności od parametrów spalin i warunków zewnętrznych, elektroniczny komputer steruje składem mieszanki i podaje ją do jednostki napędowej.

Oczywiście dodatkowe oprzyrządowanie silnika w elektronikę rodzi koszty, których nie pokryje ani Komisja Europejska, ani producenci, a tym bardziej sprzedawcy. Za ekologię płacić będziemy my, motocykliści.

Z drugiej strony przyznam, że praktycznie jedyną wadą wtrysku jest jego cena. Układy elektroniczne są praktycznie bezobsługowe i nie sprawiają problemów przez cały okres eksploatacji. Stąd często używane argumenty typu “paaanie, a jak to się zepsuje…” moim zdaniem nie są na miejscu. Owszem – elektronika może szwankować, ale to zdarza się niezwykle rzadko.

Za to otrzymujemy motocykl, który może pochwalić się lepszą kulturą pracy, większą niezawodnością, mniejszym spalaniem i poprawionymi osiągami. A no i zapomniałem o najważniejszym – spełnia normę Euro 4.

Nie mam nic przeciwko ekologii, staram się szanować środowisko i moje otoczenia, w tym zdrowie innych ludzi. Jednak wymóg Euro 4 dla silników motocyklowych jest objawem nadgorliwości. Przypomnijmy, że mamy do czynienia z silnikami o znacznie mniejszej pojemności, które pracują jedynie przez część roku.

Zwróć także uwagę na fakt, że wszystkie współczesne motocykle większych pojemności (teoretycznie najbardziej trujące) posiadają od dawna wtrysk mimo braku nakazów UE. Dlaczego? Ze względu na chęć poprawienia komfortu eksploatacji oraz osiągów.

Z tego właśnie względu nowe normy emisji spalin dotykają niemal wyłącznie niewielkie motocykle budżetowych marek, których na zachodzie sprzedaje się względnie niewiele. Problem jest bardziej dostrzegany w krajach rozwijających się – w tym w Polsce, gdzie gros sprzedaży stanowią najtańsze konstrukcje. Importerzy stają przed sporym wyzwaniem, bowiem różnica w cenie najbardziej jest dostrzegalna w segmencie pojazdów budżetowych.

Trudno dziś wyrokować o ile procent zdrożeją motocykle po nowym roku na skutek Euro 4. Pewnym natomiast jest, że będzie drożej. Stąd jeśli planujesz zakup jednośladu na wiosnę to zastanów się czy nie lepiej pośpieszyć się oraz nabyć i zarejestrować dwa kółka przed końcem roku.

Celowo w powyższym akapicie podkreślam fakt rejestracji przed 2017 rokiem. Jeśli spóźnimy się, wówczas nasz motocykl będzie mógł poruszać się wyłącznie po polu sąsiada. Wiele osób doznało ogromnego zaskoczenia na przełomie 2015/2016, kiedy wchodziły przepisy o obowiązkowym stosowaniu automatycznego włącznika świateł mijania w jednośladach. Lepiej nie popełniać już takich błędów.

Czytaj więcej o: , , , ,

- napisał 1126 publikacji w Jednoślad.pl.

Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: 12 opinii

  1. eadem pisze:

    Z tego co się zdążyłem zorientować, salony to co im zostanie na stanie (niespełniające EURO4), będą rejestrować na siebie, żeby móc sprzedać od nowego roku (jako pojazd dopuszczony do ruchu). Koszt tych operacji dołożą do cen pojazdów.

  2. eadem pisze:

    Tak sobie myślę, że po nowym roku sytuacja wcale nie musi być gorsza z gaźnikowcami. Otóż, jeśli ktoś kupuje pojazd to już będzie go kupował zarejestrowanego czyli nie będzie pierwszym właścicielem (w rozumieniu historii pojazdu). Jest zatem pole do negocjacji ceny. Nie że od razu w styczniu, ale w drugim kwartale będzie sezon za pasem więc wiadomo ;)

  3. jas13 pisze:

    Nowe samochody muszą spełniać Euro6, mieć durne czujniki ciśnienia w kołach, i parę innych zbędnych bajerów, łącznie z naklejkami informującymi o metodzie cięcia karoserii.
    Więc wymóg dla motocykli Euro4 to nie jest jakiś kosmiczny poziom.
    Natomiast Leszku, przestań przejmować robotę sprzedawców!!! To kiedy ludzie kupią motocykl to jest ich problem, a to że sklepy mają X niesprzedanych motocykli, to jest problem sklepów. Zresztą jeśli już dziś wiadomo, że od 1 Stycznia wchodzą nowe uwarunkowania, to przyszłościowo myślący importer, powinien mieć już “dzisiaj” w swojej ofercie modele spełniające nową normę, a nie wpychać klientom zalegacze. Jak importerom zostanie na stanie niesprzedany towar, to sorry, ale jest to ich problem, i jest mi kompletnie obojętne jak go rozwiążą. Co do cen modeli spełniających Euro4, jeśli osiągną stawki na poziomie Hondy czy Yamy, to najnormalniej w świecie będą zalegać w salonach.

  4. Leszek pisze:

    @jas13, czuję się w obowiązku wobec Was przestrzec o tym co się dzieje na rynku. Tym bardziej, że nikt o tym głośno nie mówi.

  5. eadem pisze:

    Apropo de facto zmian w prawie i nieświadomości wśród ludzi. Niedawno spotkałem się z przypadkiem, w którym człowiek kupił 50tkę w 2009r jako nówkę i wówczas wbili mu przegląd bezterminowy. Rok później weszła nowelizacja i jak wiadomo, bezterminowe przeglądy odeszły w niepamięć. I tak sobie jeździł z bezterminowym. Dopiero parę dni temu pojechał na przegląd, jak się dowiedział o zmianach. Bywa różnie ;)

  6. Na razie nie planuje zmieniać ale ciekawa inforamcja

  7. jas13 pisze:

    To może ja mam niefart, bo na kilku portalach tę informację znalazłem.
    Ewentualnie w komentarzach sprzedawcy nakręcają na kupowanie, że niby wszystko wyprzedane i ostatnie sztuki do wzięcia, dziwnym trafem po odpaleniu aledrogo czy otomoto, ofert nówek sporo.

  8. eadem pisze:

    Odnośnie zmian po nowym roku, to jest też ciśnienie u dealerów na sprzedaż Hyosunga GT 650. On nie ma hamulca zespolonego więc nie łapie się na rejestrację. Podobnie z ABS. Szkoda kurza twarz, że nie mam kasy bo rocznik 2012 (nówka) za 13k stoi. Kawał niegłupiej maszyny za śmiszne piniondze.

  9. baska264 pisze:

    hej

  10. bea555 pisze:

    Eadem, gdzie Ty wyczaiłeś ten 2012 r. za 13k?
    Ja tam widzę tylko 13/14 za 17900
    Beautiful;)))

  11. bea555 pisze:

    Ooolala;) toż to 2013r. za 13k;)
    Ale to GT650P…
    Myślałam, że chodzi Ci o GT650R – bardziej mi się podoba;)
    Ehhh… pomarzyć dobra rzecz… :)


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Keeway TX 50: Test Wideo

Keeway TX 50: Test Wideo

20 czerwca 2011

Pierwszy tak nietypowy jednoślad w oku kamer Skuterowo.com. Ogromna moc, nie mniejsze możliwości terenowe: TX 50 w teście Skuterowo.com.

Motorowery Wideo1 opinia

Keeway TX 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

Keeway TX 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

04 lutego 2015

A teraz coś dla młodych! Nowa kolekcja powinna być dostosowana dla każdego i tak też postanowił uczynić Keeway! TX to najlepszy wybór dla kochających adrenalinę, szaloną jazdę i to nie koniecznie po zwykłych ulicach...

125 ccm Motocykle Zdjęcia3 opinii

W środę głosowanie nad ustawą 125 ccm na prawo jazdy B

W środę głosowanie nad ustawą 125 ccm na prawo jazdy B

18 czerwca 2014

Na środę przewidziano głosowanie nad nowelizacją ustawy pozwalającą kierować skuterami i motocyklami 125 ccm posiadając wyłącznie prawo jazdy B.

125 ccm Skutery Wiadomości13 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.