Aktualnie czytasz:
Test Honda Vision 50: Nowa Wizja Hondy

Chi艅ska i Tajwa艅ska konkurencja zmusza kolejne europejskie i japo艅skie marki do walki o rynek ma艂ych skuter贸w. Dzisiaj w Skuterowo.com poznajcie Hond臋 Vision 50, jedn膮 z najbardziej wyczekiwanych premier tego sezonu w Polsce i na 艣wiecie.

Czy ktokolwiek jest w stanie uwierzy膰, 偶e za 6 000 PLN mo偶na kupi膰 nowy skuter ze skrzyd艂ami w tle? Taka cena mo偶e by膰 ciosem dla wielu firm oferuj膮cych na naszym rynku ma艂e pi臋膰dziesi膮tki. Vision jednak stawia nie tylko na cen臋? A na co jeszcze?

Na pewno nie na design. Brak tutaj sza艂u. Skuter wygl膮dem nawi膮zuje nieco do tradycji marki. Jednak czy te ostre linie mog膮 si臋 podoba膰? Sami nie wiemy. Z drugiej strony w produkcie klasy ekonomicznej nie powinni艣my oczekiwa膰 zbyt wiele. Zasada jest prosta: Szukasz wybuja艂ego designu? Si臋gnij g艂臋biej do kieszeni.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Wyko艅czenie te偶 miejscami przypomina o tym, 偶e to wersja bud偶etowa jedno艣ladu Hondy. Lusterka i manetki wydaj膮 si臋 wygl膮da膰 znajomo. Czy偶by nie spotkali艣my si臋 z takimi w niekt贸rych chi艅skich skuterach? Poza tym trudno go艂ym okiem doszukiwa膰 si臋 akcent贸w z kraju 艣rodka. Plastiki, deska rozdzielcza, kanapa wygl膮da porz膮dnie i trzyma si臋 kupy.

Kierownica Hondy Vision

Kierownica Hondy Vision

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Tak samo jest z prze艂膮cznikami. Wygl膮daj膮 stylowo i z przyjemno艣ci膮 si臋 je obs艂uguje. G艂upot膮 za to by艂o naszym skromnym zdaniem umiejscowienie prze艂膮cznika klaksonu i kierunk贸w. S膮 jakby zamienione miejscami. Przez pierwsze kilometry przy ka偶dej zmianie kierunku jazdy weso艂o sobie tr膮bili艣my. Dzi臋ki temu skuter dodatkowo zwraca艂 na siebie uwag臋.

Mimo przypadkowego odpalania klaksonu Hond膮 Vision 艣miga艂a si臋 naprawd臋 przyjemnie. Po pierwsze du偶a kanapa okaza艂a si臋 dosy膰 komfortowa. Po drogie du偶e ko艂a i mi臋kkie zawieszenie skutecznie t艂umi wszystkie wertepy, kt贸rych na trasie testowej nie brakowa艂o. Po trzecie pozycja za kierownic膮 jest naturalna i neutralna. Nie m臋czymy sie tak szybko.

Opr贸cz wygody liczy si臋 te偶 bezpiecze艅stwo. Honda Vision w tym zakresie wypada do艣膰 dobrze. Hamulce s膮 wi臋cej ni偶 skuteczne. G艂贸wnie za spraw膮 przedniej, du偶ej tarczy. Za to tylny hamulec b臋bnowy dzia艂a tak sobie. 呕eby zablokowa膰 tylne ko艂o trzeba si臋 nieco wysili膰, co dla delikatnych, kobiecych d艂oni mo偶e okaza膰 si臋 nieco trudniejsze.
Z element贸w dbaj膮cych o nasze zdrowie i 偶ycie musimy powiedzie膰 o 艣wiat艂ach. Jak widzicie przedni reflektor daje ogromn膮 ilo艣膰 艣wiat艂a. Jego umiejscowienie na kierownicy te偶 ma swoje plusy - sami do艣wietlamy sobie zakr臋ty. A co na tyle? Tu standard - zespolony klosz ze stopem, pozycj膮 i kierunkami. Jak Wam wspominali艣my designerskiego polotu tutaj nie ma, ale za to jeste艣my widoczni naprawd臋 艣wietnie.

A co burczy pod plastikami japo艅skiej wizji ekonomicznej jazdy? Czterosuwowy silnik (czyli taki co nie pierdzi i nie smrodzi), kt贸ry spala 艣rednio o 0.3 litra mniej, ni偶 podobnych gabaryt贸w i pojemno艣ci chi艅czyki. Vision zadowala si臋, jak to si臋 艂adnie m贸wi - konsumpcj膮 paliwa na poziomie 2 L na setke w mie艣cie. Sk膮d taki wynik? Odpowied藕 jest prosta -聽 Honda, kt贸r膮 widzicie zasilana jest elektronicznym wtryskiem paliwa. Nie ma tutaj ga藕nika, nic nie trzeba regulowa膰.

Mamy 艣wi臋ty spok贸j i brak zmartwie艅 typu - czy jutro odpali? Procesor sam wylicza jak powinna wyglada膰 mieszanka paliwowo powietrzna w konkretnych warunkach i przy konkretnym obci膮偶eniu. To pomaga oszcz臋dza膰 benzyn臋, cieszy膰 sie r贸wn膮 prac膮 silnika i optymalnymi osi膮gami. Tym rozwi膮zaniem Vision bije na 艂eb niemal wszystkich konkurent贸w tego segmentu.

Nasza kr贸tka przygoda z now膮 Hond膮 powoli ko艅czy si臋. Powoli, bo przez te kilkadziesi膮t kilometr贸w nie przekraczali艣my magicznej granicy 45 km/h. Szale艅stwa z g艂owy wybi艂a nam blokada, kt贸ra czai si臋 w przek艂adni Visiona. Bez niej testowany Japo艅czyk spokojnie jest w stanie rozp臋dzi膰 si臋 do 65 km/h.

Mimo tak 艣lamazarnego tempa mi艂o b臋dziemy wspominac wsp贸lnie sp臋dzony z Visionem czas. Ta dobrze wykonana, komfortowa i niezawodna maszyna ma spore szanse na wzgl臋dy zar贸wno u pa艅, jak i pan贸w. Ten skuter po prostu mo偶na polubi膰 od pierwszego kilometra i niech te uczucia trwaj膮 jak najd艂u偶ej. Z b贸lem serca m贸wimy Hondzie bye bye, male艅ki.

[nggallery id=115]

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
13 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe Nati
    13 wrze艣nia 2012 at 22:23

    Witam
    Po przeczytaniu artyku艂u nak艂oni艂am tat臋 do rozkr臋cenia wariatora i sprz臋g艂a lecz nie znalaz艂 tam 偶adnej blokady, jakby Panowie sprecyzowali w jakiej przek艂adni jest ta blokada i jak j膮 usun膮膰 to by艂a bym wdzi臋czna .CYTUJ臉.,, Szale艅stwa z g艂owy wybi艂a nam blokada, kt贸ra czai si臋 w przek艂adni Visiona. Bez niej testowany Japo艅czyk spokojnie jest w stanie rozp臋dzi膰 si臋 do 65 km/h.”
    Pozdrawiam
    Nati

  • Zdj臋cie profilowe Peter
    16 wrze艣nia 2012 at 03:09

    Doslownie jutro wybieram sie do salonu by kupic skuter.. I mam mega problem – Honda Vision 50 czy Kymco Agility City.. Kymco strasznie do siebie przekonuje 16″ kolami, natomiast Honda.. no coz to Honda. Na pewno latwiej bedzie sprzedac, mniej pali, marka bardziej prestizowa. Pewnie do ostatnich godzin przed zakupem bede o tym rozmyslac.. Nie tak latwo jest wydac 7kafli 馃檨

  • Zdj臋cie profilowe Nati
    21 wrze艣nia 2012 at 21:48

    Peter
    Moja honda mia艂a wariator tak skonstruowany 偶e rolki nie pozwala艂y osi膮gn膮膰 wi臋cej ni偶 48/h niema 偶adnej blokady poza tym by艂o czu膰 wibracje, trz臋s艂a si臋 pod艂oga, rusza艂a z niskich obrot贸w itp. i dlatego Tato kupi艂 mi w艂oski HI-SPEED Variatore HONDA VISION 50T w艂oskiej firmy POLINI za 250z艂. Teraz jest ok., rusza z wy偶szych obrot贸w i drgania znikn臋艂y, 60km/h bez problemu, dla mnie to wystarczy. Honda jest w cenie 5900 ja dosta艂am jeszcze gratisy, spalanie to max 2 l na 100 km, ma ma艂y prze艣wit bo 12cm trzeba uwa偶a膰 na kraw臋偶niki, silnik mam zalany olejem REPSOL – SUPERSPORT 4T – SYNTETYK 10W30 silnik chodzi idealnie i na pewno pos艂u偶y mi d艂ugo, jednak 2T maj膮 wi臋kszego kopa. Tw贸j problem rozwi膮偶e jazda pr贸bna ka偶dy szanuj膮cy si臋 dealer ma taki egzemplarz.
    NATI