Aktualnie czytasz:
Honda Forza 125: Czy to jest jeden z dw贸ch najlepszych skuter贸w 125 na kat. B?

Hond臋 Forza 125 por贸wna艂bym do Mercedesa w艣r贸d skuter贸w klasy 125. Bezwzgl臋dnie ci臋偶ko w tym segmencie znale藕膰 co艣 oferuj膮cego a偶 tyle bez konieczno艣ci posiadania prawa jazdy na motocykl. Na rynku tak naprawd臋 s膮 tylko dwa tego typu rollery. Dlatego z tak膮 ekscytacj膮 przemierza艂em Warszaw臋 za kierownic膮 tej maszynerii.

Jednak nim doceni艂em design, komfort czy ilo艣膰 miejsca zaaferowa艂em si臋 zapomnianym przeze mnie systemem stop - start. Co艣 co w moim samochodzie mnie wkurza, tutaj wzbudza zaciekawienie. Dlaczego? Bo tu dzia艂a to bezszelestnie i bez wibracji. Pos艂uchajcie... i jeszcze raz... Silnik jest ponownie przywracany do 偶ycia poprzez alternator a nie rozrusznik. St膮d mamy wra偶enie jakby kto艣 po prostu w艂膮cza艂 i wy艂膮cza艂 pauz臋. Niesamowite wra偶enie.

Oczywi艣cie w przypadku silnika 125 stop - start to nie wym贸g ekolog贸w, a jedynie kolejny z gad偶et贸w, cho膰 by膰 mo偶e kto艣, kto wyda艂 20 000 na skuter b臋dzie tak oszcz臋dny, 偶e ucieszy si臋 obni偶eniem 艣redniego spalania o 0.1 L na setk臋. Zawsze co艣. Jednak my艣l臋, 偶e tutaj g艂贸wnie chodzi o komfort na postoju z wy艂膮czonym silnikiem i wzgl臋dy braku emisji spalin na 艣wiat艂ach.

Schodz膮c jednak na ziemi臋 nie spos贸b doceni膰 wygl膮du. Design jest adekwatny do klasy Hondy - mn贸stwo ostrych ci臋膰, 艣wiat艂a LED i to co bardzo mi si臋 spodoba艂o, to nawi膮zanie do obecnej linii modelowej samochod贸w tej marki. W Forzie mam wra偶enie, jakby by艂 pierwiastek sportowych emocji Civica. Fajne jest te偶 to dwukolorowe matowe malowanie i czarne logo na profilu. Wida膰, 偶e kto艣 si臋 napracowa艂 i przemy艣la艂 ka偶dy jeden detal.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

To te偶 zauwa偶am podczas jazdy. To chyba najbardziej komfortowo zestrojony skuter 125 jakim mia艂em okazj臋 je藕dzi膰. To zas艂uga nie tylko szerokiego ogumienia, ale te偶 zawieszenia o ogromnym zakresie pracy jak na maszyn臋 szosow膮. Przy tym nie trudno z艂apa膰 balans za kierownic膮. Czuj臋 si臋 tutaj pewnie pomimo 160 kg pod ty艂kiem.

A propos czterech liter to pozycja przeze mnie zajmowana jest maksymalnie zrelaksowana. Siedzisko jest szerokie, posiada du偶e podparcie l臋d藕wi i mam sporo miejsca na nogi. Je艣li chodzi o ergonomi臋 to wkurza mnie tylko to, 偶e co zmian臋 pasa tr膮bi臋 myl膮c tidka z kierunkowskazami. Przyzwyczajenie si臋 do nietypowej pozycji lewych prze艂膮cznik贸w zaj臋艂o mi ca艂y dzie艅.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Za to szybko przywyk艂em do silnika. Posiada maksymaln膮 moc na jak膮 pozwalaj膮 przepisy w przypadku 125 na kategori臋 B, czyli 15 KM. Ma聽4 zawody, oczywi艣cie wtrysk, ch艂odzenie ciecz膮 i lekkie ADHD. Ono wynika z fajnego momentu obrotowego, dobrze sprz臋偶onego z konfiguracj膮 skrzyni CVT. Efekt ko艅cowy jest taki, 偶e podczas sprintu do 60 km/h mam wra偶enie, 偶e pod kanap膮 siedzi dwusetka. 聽Bez problemu te偶 mo偶na pozby膰 si臋 tutaj prawka w terenie zabudowanym, bo maszyneria potrafi rozp臋dzi膰 si臋 po negocjacjach do 127 km/h, czego nie mog臋 Wam niestety pokaza膰.

To co jest najbardziej imponuj膮ce w tym skuterze to wyposa偶enie. Mnogo艣膰 i wielko艣膰 schowk贸w, system bezkluczykowy, gniazdo 12 V, elektryczna regulacja przedniej szyby, bardzo rozbudowany komputer pok艂adowy, wspomniany stop - start czy 艣wiat艂a full led z przodu i z ty艂u. Mam wra偶enie, 偶e opowiadam nie o 125 a o Burgmanie w odmianie Executive. Do pe艂ni szcz臋艣cia brakowa艂oby jeszcze tylko podgrzewanej kanapy i grip贸w.

Honda Forza 125 nie bierze je艅c贸w聽i razem z X-Maxem jest jednym z dw贸ch lider贸w w tej klasie, oferuj膮c nie tylko masywny design trzysetki, ale przede wszystkim przepastne wyposa偶enie, komfort i super osi膮gi mimo du偶ej masy. Oczywi艣cie wad膮 Japo艅czyka b臋dzie cena. Na wyprzeda偶y rocznika minimum jakie musimy wyda膰 to 19.300 PLN. Jednak czy warto? Tak, ten sprz臋t jest wart tej kasy.

Szczeg贸艂y
Cena

Oko艂o 20 000 PLN

Dane techniczne

Silnik:
艢rednica cylindra x skok t艂oka (mm) 52,4 x 57,9 mm
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Stopie艅 spr臋偶ania 11.05:01
Emisja C02 52 g/km
Pojemno艣膰 skokowa (cm鲁) 124,9 cm3
Typ silnika Ch艂odzony ciecz膮, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, SOHC
Moc maksymalna (KM) 15 KM (11 kW) / 8500 obr./min.
Maks. moment obrotowy (Nm) 12,5 Nm / 8250 obr./min.
Pojemno艣膰 miski olejowej (Litres) 0,9L
Rozrusznik Elektryczny, funkcja AutoStop
Hamulec przedni 256 mm, pojedynczy tarczowy, ABS
Hamulec tylny 240 mm, pojedynczy tarczowy, ABS
Zawieszenie przednie Widelec teleskopowy
Zawieszenie tylne Wahacz z dwoma amortyzatorami
Opona przednia 120/70-15
Rozmiar opony tylnej 140/70-14
Ko艂o przednie 15M/C x MT3.50
Ko艂o tylne 14M/C x MT4.00
Wymiary i Waga
Pojemno艣膰 akumulatora (Ah) 12V / 7Ah MF
K膮t pochylenia g艂贸wki ramy 26掳5
Wymiary (d艂. x szer. x wys.) (mm) 2135 x 750 x 1450 mm
Typ ramy Rurowa, stalowa typu underbone
Pojemno艣膰 zbiornika paliwa (litry) 11,5 l
Zu偶ycie paliwa (l / 100 km) 2,3 l/100km (WMTC)
Prze艣wit (mm) 150 mm
Lampa przednia LED
Masa w艂asna pojazdu (kg) 159kg
Wysoko艣膰 siedzenia (mm) 785mm
Wyprzedzenie (mm) 89 mm
Rozstaw osi (mm) 1490 mm
Skrzynia Bieg贸w
Sprz臋g艂o Suche, automatyczne, od艣rodkowe
Prze艂o偶enie ko艅cowe Pas nap臋dowy (V-belt)
Skrzynia bieg贸w Przek艂adnia bezstopniowa CVT
Typ skrzyni bieg贸w Bezstopniowa (CVT)

Jaka jest Twoja reakcja?
72%
0%
0%
1 Komentarze

Podziel si臋 opini膮

lub