Najciekawsze motocykle 125 w 2023 roku. Co nowego na prawko B? Nasza lista TOP12

Motocykle klasy 125 wcale nie muszą być tylko poprawne. To już na tyle szeroki segment, że w tym gronie znajdziesz mnóstwo ciekawych maszyn!

W skrócie
  • W tym zestawieniu znajdziesz najciekawsze motocykle 125, które w 2023 roku kupisz w salonach dealerskich.
  • Każdy z przedstawionych motocykli pozwala na jazdę każdemu posiadaczowi samochodowego prawa jazdy kat. B
  • Nie są to najtańsze, najszybsze czy najmocniejsze motocykle klasy 125. To subiektywny przegląd sprzętów, które mimo małej mocy dostarczają radość z jazdy.
  • Wśród tych propozycji znalazły sie zarówno motocykle sportowe, enduro, nakedy, jak i turystyki czy supermoto.

Szukasz alternatywy dla swojej obecnej 125-tki? Chcesz wejść w świat motocykli i nie wiesz czym warto się zainteresować? Spójrz zatem na nasze typy najfajniejszych motocykli klasy 125 na prawko B, które w 2023 możesz kupić w salonie.

Klasa 125 to już bez wątpienia bardzo szeroki segment. Na rynku jest tak wiele motocykli na prawo jazdy kategorii B, że nietrudno naciąć się na niewarte uwagi modele. Dlatego, by oszczędzić wam czasu, podpowiadamy czym warto się zainteresować, jeśli szukacie nowego, fajnego, dobrze jeżdżącego i solidnego motocykla, na którym jazda będzie przyjemnością, a nie tylko koniecznością.

Motocykle klasy 125. Najważniejsze informacje:

  1. Klasa 125 jest już naprawdę bogata w świetne motocykle. Nawet te chińskie sprzęty dorównują niezawodnością konstrukcjom japońskim. Oszczędności można znaleźć najczęściej w wykonaniu detali, mocy maksymalnej czy pracy zawieszenia.
  2. Stodwudziestkipiątki to nie tylko miejskie wozidła. W tej klasie znajdziesz coś dla siebie bez względu na to, czy chcesz zwykłego oszczędnego pojazdu, czy zacząć jeździć turystycznie, sportowo lub w terenie.
  3. Każdym z wymienionych motocykli 125 możesz jeździć posiadając tylko prawo jazdy kat. B lub A1.
  4. Wymienione motocykle usatysfakcjonują nie tylko początkujących motocyklistów, ale także doświadczeni docenią ich lekkość prowadzenia, dobre wykonanie i tanią eksploatację.

1. Junak SC 125 – Polska marka przeszła samą siebie

Junak SC 125 to kolejny skok jakościowy polskiej marki. Pod względem jakości wykonania i właściwości jezdnych, jest to już klasa wyższa.

Junak już od dłuższego czasu prezentuje niezłą jakość i osiągi w swoich motocyklach. Ale jedna z ostatnich nowości marki to kolejny skok jakościowy pod każdym względem. To znacznie dojrzalszy motocykl niż poprzednicy, a to znaczy, że dużo lepiej jeździ, dużo lepiej wygląda i jest dużo lepiej wykonany. Nowoczesny, chłodzoną cieczą silnik z wałkiem wyrównoważającym osiąga  15 KM, czyli maksimum dla motocykli na samochodowe prawo jazdy. Na osiągi nie można więc narzekać, podobnie zresztą jak na elastyczność i kulturę pracy. Kulturalnie pracuje też zawieszenie, które dobrze radzi sobie z nierównymi drogami i gwarantuje bardzo dobre prowadzenie. Naszym zdaniem, nawet względem Japońskich konkurentów, ten motocykl nie ma się czego wstydzić. A przy tym wciąż pozostaje trochę tańszy od wielu z nich. 

Sprawdź jak Junak SC 125 spisywał się na rumuńskich trasach

Cena: 16 999 zł

2. Honda Dax 125 – nie sposób go nie lubić

Honda Dax 125 to motocykl, który lubisz już na pierwszy rzut oka. Później jest jeszcze lepiej.

Spójrzcie tylko na to cudo! Chyba nie musimy was przekonywać dlaczego ten motocykl ma w sobie mnóstwo uroku i po prostu jest fajny. Jeśli więc czujesz klimat retro w beztroskim wydaniu, to nowe wcielenie Hondy Dax z pewnością przypadnie Ci do gustu. To reinkarnacja motoroweru z lat 70., o tej samej nazwie, który dla dzieciaków z zachodu był tym samym co dla nas motorynka. Teraz jednak jest to nieco większy motocykl, bo napędzany silnikiem 125 ccm, generującym 9,5 KM i 11 Nm. Niby niewiele, ale niewielki jest też sam motocykl i jego waga – 107 kg. Co ciekawe, pomimo niewielkich rozmiarów, Dax 125 jest całkiem wygodny nawet dla osób o wzroście lekko ponad 180 cm. Niestety, jest też dość drogi, jak na tak prosty sprzęt. Na swoją obronę ma fantastyczne wykonanie i niezłe detale oraz po prostu, że jest stylowy i gadżeciarski.

Honda Dax 125 – prosta, wierna i ponadczasowa

Cena: 18 800 zł

3. Barton GT 125 – Turystyka nie była tak prosta

Barton 125 GT
Dobra ochrona przed wiatrem, sporo miejsca i komfortowe zawieszenie to wspaniały zestaw do rozpoczęcia turystycznej zajawki.

Propozycja dla tych, którzy chcą zaznać wspaniałej turystyki motocyklowej, ale jeszcze nie posiadają motocyklowego prawa jazdy. Barton GT 125 to nowość w ofercie polskiej marki, która doskonale sprawdzi się w codziennych dojazdach i stawianiu pierwszych kroków w turystyce na motocyklu. Szerokie i wysokie owiewki, obszerna kanapa i wygodna pozycja za kierownicą pozwoli przemierzać kilometry w komfortowych warunkach, zaś niska waga zapewni dzięcinnie proste prowadzenie. Silnik o mocy 10,5 KM co prawda odstaje osiągami od wielu tu zebranych motocykli, ale wystarczy, by komfortowo podróżować z prędkością 90 km/h. Ponadto ten sprzęt jest tani w eksploatacji i rozsądnie wyceniony. Kupić dziś taki kawał motocykla za 11,5 tys. Zł to nie lada sztuka.

Barton GT 125 – dawno żaden motocykl tak nas nie zaskoczył

Cena: 11 499 zł

4. Suzuki GSX-S 125 – najzwinniejszy w klasie

Suzuki GSX-S 125 to jedna z najciekawszych propozycji w klasie. Zwinności i lekkości prowadzenia mogą mu pozazdrościć prawie wszyscy konkurenci.

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Nawet jak na motocykl klasy 125, Suzuki GSX-S 125 jest niezwykle zwinny, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu. Krótki rozstaw osi, ostra geometria podwozia i żywiołowy silnik sprawiają, że lekkości w pokonywaniu kilometrów może mu pozazdrościć większość konkurentów. Przy tym może się też pochwalić bardzo żywiołowym silnikiem o mocy 15 KM. Pozycja za kierownicą również zasługuje na pochwałę, ponieważ pozwala na błyskawiczne wczucie się w ten sprzęt. Trzeba jednak uczciwie oddać, że wysokie osoby powyżej 185 cm nie będą tam miały dużo miejsca i na dłuższą metę mogą na to narzekać. Pod tym względem jego rodacy wypadają zazwyczaj lepiej.

Cena: 19 900 zł

5. Benelli Leoncino 125 – nowoczesne retro dla każdego

Stylistyka łącząca w sobie elementy retro z nowoczesnymi, w zestawieniu z nowoczesnymi komponentami to udane połączenie.

Stylowy, solidny i przemyślany. Tak najłatwiej opisać Benelli Leoncino. Stylizowany na większych braci wygląda bardzo nowocześnie, a jednocześnie w wyważony sposób nawiązuje do stylu retro. Na pewno jednak retro nie jest jego silnik. Chłodzona cieczą 125-tka udowodniła swoją wartość już w innych modelach Benelli, więc oprócz niezłych osiągów 12,5 km, może się też pochwalić wysoką trwałością. Podobnie zresztą jak reszta podzespołów. Bez dwóch zdań to jedna z najlepszych propozycji pod względem relacji cen do jakości.

Cena: 14 990 zł

6. Rieju Marathon 125 PRO – najbardziej wyczynowe enduro na prawko B

Solidne zawieszenia, mocny silnik i terenowa pozycja. Tym motocyklem naprawdę można się napocić na próbach enduro i torze crossowym.

Prawdziwe enduro z solidnym zawieszeniem i silnikiem, którym w tygodniu podjedziesz pod pracę czy szkołę, a w weekend podjedziesz pod niejeden podjazd. Marathon 125 PRO w przeciwieństwie do wielu podobnych konstrukcji, nie jest stylizowany na terenowy motocykl, tylko nim jest. Zawieszenia wyspecjalizowanej firmy R16V o dużym skoku, 15 konny silnik, solidna rama i endurowa pozycja pozwalają na porządną zabawę w terenie. Nie jest to natomiast wyczynowy motocykl jak te ze stajni austriackiej czy włoskiej, więc nie ograniczy Cię w codziennych dojazdach asfaltowych i nie nadszarpnie portfela w trakcie eksploatacji. Genialna propozycja na pierwszy motocykl terenowy i pierwszy motocykl w ogóle. Fakt, nie jest tani, ale warty swej ceny. Natomiast jeśli cena Cię nieco przeraża, to warto zainteresować się sporo tańszym modelem Marathon 125 LC, który choć gorzej wyposażony, również pozwala na wiele.

Rieju Marathon 125 PRO – Rasowe enduro na prawo jazdy kategorii B

Cena: 24 990 zł

7. Romet ADV 125 – dzielny osiołek

Zdolności bagażowe kompaktowego samochodu i odporność czołgu. Jako pojazd użytkowy czy do zadań specjalnych, Romet ADV 125 sprawuje się znakomicie.

Grzybiarstwo i wędkarstwo jeszcze nigdy nie było tak mobilne i przyjemne. A to za sprawą Rometa ADV 125, który z marszu dostał u nas łatkę motocykla doskonałego dla grzybiarza, wędkarza i leśniczego. Powiedzmy sobie szczerze, jego właściwości jezdne są słabe, tak samo jak silnik. Ma to jednak swój niepowtarzalny, radosny i beztroski klimat, serio. Na pewno osoby lubujące się w starych terenówkach zrozumieją co mamy na myśli. Rometowi nie robi różnicy, czy jedzie po asfalcie gładkim jak stół, czy leśnych duktach. Wszędzie pojedzie tak samo miękko,  niespiesznie i komfortowo. Na domiar dobrego, Romet jest jeszcze funkcjonalny. Rozkładane bagażniki upchnięte gdzie się tylko dało, szeroka kanapa i kierownica oraz duży zbiornik paliwa czynią z niego niesamowicie praktyczny sprzęt. No i jest to trwała bestia. Dzielnie znosi trudy niewdzięcznego traktowania i nie chce się psuć, czy choćby zarysować. No i jest tani.

Cena: 8 199 zł

8. Zontes 125 G1 – wypas bez konkurencji

Zontes 125 G1 wygląda dojrzale i takim też jest motocyklem. Takiej relacji ceny do jakości może pozazdrościć większośc producentów.

Zontes to marka, która wniosła chińskie motocykle na nowy poziom jeśli chodzi o jakość wykończenia i wyposażenie. Aluminiowa rama i wahacz, aluminiowe detale, chłodzony cieczą silnik o mocy 15 KM, porządne zawieszenie, bezkluczykowy dostęp, porządne oświetlenie LED. Wypas, jaki nigdzie indziej za tę cenę nie jest dostępny. Ale to nie znaczy, że tylko tymi atutami kusi Zontes 125 G1. Przede wszystkim to solidnie jeżdżący motocykl. Bardzo dynamiczny, stabilny i zwinny w zakrętach i ruchu miejskim, wygodny nawet dla wyższych osób i naprawdę kulturalny. Zdecydowanie choć to chiński sprzęt, to nie można mówić o nim jak o chińszczyźnie zwykło się mówić. Pełny test tego motocykla znajdziecie tutaj.

Cena: 15 999 zł

9. Yamaha R-125 – najbardziej sportowa 125

Nie tylko nadwozie tego motocykla nawiązuje do sportu. Mocny silnik i porządne zawieszenia dają sporo frajdy tak w mieście, jak i na torze.

Najbardziej sportowy i dorosły motocykl klasy 125, jakim możesz jeździć na prawo jazdy kat. B. Yamaha w najnowszej generacji postarała się, by z R-125 zrobić jak najdojrzalszy motocykl. Dlatego wyposażyła go w najbardziej żywiołowy silnik w klasie. Co prawda silnik osiąga 15 KM, czyli tyle co niektórzy konkurenci. Jednak lekkość, z jaką oddaje tę moc na każdych obrotach, jest w tym przypadku bezkonkurencyjna. Bezkonkurencyjne jest też zawieszenie, które zachowuje się jak na sportowo-uliczny motocykl przystało. Pracuje płynnie, stabilnie i niesamowicie dba o to, by można było tym motocyklem jeździć bardzo żwawo. Świetna propozycja, jeśli masz w swojej okolicy mnóstwo krętych dróg lub tor kartingowy. Ten motocykl świetnie nadaje się do nauki jazdy sportowej. Niestety ma jedną wadę – jest koszmarnie drogi. Na jego obronę możemy tylko powiedzieć, że jest to uzasadnione zarówno w jakości wykonania, jak i trwałości oraz wrażeniach z jazdy. Lepiej jeżdżącej 125-tki ze świecą szukać.

Cena: 27 000 zł

10. KTM Duke 125 – nygus jakich mało

KTM Duke 125 to najbardziej charakterna 125-tka na rynku. Na próżno szukać ostrzejszego motocykla w tej klasie.

Duke 125 to chyba największy nygus wśród motocykli na prawo jazdy kat. B. Mocny i żywiołowy silnik o mocy 15 KM reaguje błyskawicznie na odkręcenie prawej manetki. Zawieszenie soczyście pracuje na każdych drogach, komfortowo tłumiąc nierówności, a przy tym zapewnia niesamowite doświadczenia z jazdy. W połączeniu z bardzo zwinnym podwoziem, KTM Duke 125 prowadzi się lekko jak piórko i pomimo niewygórowanych osiągów 125-tki, potrafi cieszyć nawet doświadczone osoby. Przy tym to wciąż sprawdzona i trwała konstrukcja. Jak więc widać, da się połączyć rozsądną eksploatację z radością z jazdy. Niestety ma to też swoją cenę.

Cena: 25 760 zł

11. Husqvarna Svartpilen 125 – stylowy zawadiaka

Husqvarna Svartpilen 125
Husqvarna Svartpilen 125 to technicznie motocykl identyczny co KTM DUKE 125. Różni je jedynie wygląd i opony.

Wypisz wymaluj KTM Duke 125, ale w wydaniu bardziej stylowym. Technicznie jest to bowiem ten sam motocykl co Duke, a więc o osiągi martwić się nie trzeba. Jedyna różnica to ta stylistyczna, która może bardziej przypasować osobom gustującym w klimatach retro-hipsterskich, czy innych tego typu. Dodatkowo ten motocykl standardowo wyposażony jest w terenowo-szosowe opony, więc pozwala na pewniejszą jazdę po drogach gruntowych.

12. Aprilia SX 125 – Supermoto na kategorię B

Zdecydowanie trudno dopatrzeć się w tym motocyklu, że to 125-tka. Zresztą zawieszenie i podwozie spokojnie poradziłyby sobie z o wiele mocniejszym silnikiem.

Jeśli chodzi o supermoto klasy 125 na kategorię B, to wybór jest oczywisty – Aprilia SX 125. Mocny silnik o mocy 15 KM, solidne rama i hamulce oraz komfortowe i stabilne zawieszenie to fenomenalne połączenie. Dzięki nim w mieście jest nie tylko wygodny, ale i niesamowicie zwinny, a na krętych drogach pozwala na konkretną rozrywkę. Świetnie sprawdza się także na asfalcie gorszej kategorii, dzięki zawieszeniom o dużych skokach. Co równie ważne, jest to jeden z najlepszych motocykli klasy 125 dla wysokich osób. Mając powyżej 185 cm wzrostu, śmiało znajdziesz tu mnóstwo miejsca, co uczyni jazdę bardzo komfortową.

Cena: 18 900 zł

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button