Honda surfuje na Wheels and Waves. Jakie to jest piękne

Zwariowaliśmy na punkcie tych małych jeździdełek!

W skrócie
  • Siedem motocykli z siedmiu europejskich krajów — każdy z nich to owoc twórczej współpracy między młodym artystą a uznanym konstruktorem motocykli
  • Różnorodne konstrukcje – od subtelnych po bardzo odważne
  • Dwa Daxy, dwa Gromy i trzy Monkey’e prezentowane na festiwalu Wheels & Waves w Biarritz od 21 do 25 czerwca
  • Ankieta internetowa na stronie hondacustoms.com wyłoni ulubiony motocykl Hondy w Europie
  • Strona hondacustoms.com będzie dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim

Jak nas kręcą te małe cudaczne motorki! Już w wersji fabrycznej są po prostu urocze. Customizerzy z całego świata dobrze wiedzą ile potencjału twórczego drzemie w tych niepozornych jednośladach, a ich wytowry motocyklowej wyobraźni można właśnie podziwiać na festiwalu Wheels & Waves we francuskim Biarritz.

W 2022 roku w Biarritz triumfy święcił customowy CMX500 Rebel „Maanboard” od zajmującego się personalizacją Motocicli Audaci z Sardynii, a w 2021 roku – CB650R „Fenix” od portugalskiej Mototrafy.

W 2023 roku przyszła kolej na mniejsze, ale za to jakże wdzięczne maszyny. Honda zaprosiła siedmiu młodych artystów do współpracy z uznanymi konstruktorami motocykli, aby zainspirować młodsze pokolenie motocyklistów i promować radość z posiadania jednośladów wśród nowych odbiorców.

Jeśli jakikolwiek producent ma odpowiednie do tego motocykle, to jest to właśnie Honda ze swoimi wyjątkowymi „125” – Daxem, Monkey’em i Gromem. Każdy z nich jest ikoną oznaczającą co innego dla różnych jeźdźców. Retro Dax i funky Monkey inspirowane są latami 70., podczas gdy Grom to deklaracja współczesnego stylu.

Wszystkie trzy maszyny łączy jednak uśmiech, który wywołują, bo trudno się nie uśmiechnąć, gdy go zobaczysz, a tym bardziej – gdy któregoś dosiądziesz. Niewielkie wymiary plus niesamowita oszczędność paliwa to idealna kombinacja na początek przygody z jednośladem, który w dodatku jest zabawny i stylowy.

Współpraca wyjątkowo kreatywnych umysłów z równie utalentowanymi twórcami motocykli i puszczenie wodzy ich wyobraźni przyniosły bardzo interesujące rezultaty – powód obecności Hondy na Wheels and Waves 2023.

Festiwal Wheels & Waves: Ludzie i motocykle

Motocykl 1 (Wielka Brytania)

Hold On!

Grom, trafnie nazwany przez Matta B i znanego konstruktora Guya Willisona to wyposażony w turbosprężarkę Pro Street drag bike z wtryskiem podtlenku azotu. Dlaczego nie?

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Artysta: Matt B Customs (Wielka Brytania)

Matt, MattB Customs, zajmujący się personalizacją butów, odkrył swoją pasję w wieku 17 lat, projektując wzory na obuwiu przyjaciół i rodziny. Jego grafiki pojawiły się na butach noszonych przez Eda Sheerana, Arianę Grande i Marcusa Rashforda.

„Odkrywanie i stosowanie naszego stylu artystycznego do czegoś szalonego, co nie jest butami ani akcesoriami, było wręcz nierealnym przeżyciem. Chcieliśmy, aby wyglądało to tak, jakby motocykl był AŻ TAK szybki, że farba nie miała nawet szansy pozostać na powierzchni, zatem stworzyliśmy iluzję, że farba z niego kapie. Wyszło dokładnie tak, jak chcieliśmy!”

Wheels & Waves Minis Customs

Niedawna współpraca Guya Willisona z brytyjską Hondą nad limitowanymi edycjami specjalnymi modeli CB1100RS i CB1000R, uczyniła go idealnym kandydatem do zaprojektowania i zbudowania tego wyjątkowego, niepowtarzalnego Groma. „Kiedy Honda UK poprosiła Matta o współpracę nad tym projektem, poczułem, że jest tylko jeden kierunek, w którym powinniśmy podążać – bezkompromisowy, turbodoładowany drag racer z wtryskiem podtlenku azotu, z dopasowaną stylistyką i malowaniem ”.

 

Motocykl 2 (Hiszpania)

Driving Me Mad

Jak sprawić, by to co urocze było jeszcze bardziej słodkie? Proste. Weź Dax’a i – gdzie możesz – dodaj odważną rewię kolorów. Coco i UFO Garage stworzyli dwukołowy „wizualny pop radości”, z grubymi oponami wrzuconymi na dokładkę.

Artysta: Coco Dávez (Hiszpania) 

Valeria Palmeiro, czyli Coco Dávez, to utalentowana artystka mieszkająca w Madrycie, która rozwinęła swoją karierę w malarstwie, fotografii i reżyserii artystycznej. Ten kolorowy świat doprowadził ją do współpracy z takimi markami jak Chanel, Netflix, Prada i Dior.

„Bycie częścią tego projektu bardzo mnie podekscytowało. Kiedy już wiedziałam, że mam zaprojektować  DAX’a, od razu przyszła mi do głowy jedna z moich ulubionych gier z dzieciństwa, która zainspirowała mnie do ożywienia każdej części i elementu tego modelu paletą kolorów.”

 

 

Motocykl 3 (Austria)

Monkey X Business

Austriacki artysta Boicut i współpracujący z nim Titan Motorcycles swoim dziełem z pewnością przesunęli granice. To przykuwająca wzrok wersja choppera z lat 70. z radykalnie wydłużpnym przodem, kierownicą typu mini-ape, chromowanym stelażem i wyciągniętym do góry układem wydechowym z końcówką w stylu fishtail. Jakie to jest dobre!

Artysta: BOICUT (Austria) 

Prace Boicuta są w większości ilustracyjne, łączą one impulsywne linie i kształty. Jego twórczość zawsze inspirowana była kulturą popularną, skateboardingiem oraz pięknem przedmiotów codziennego użytku i miejskiego otoczenia.

 

Motocykl 4 (Portugalia)

Furiosa

Współpraca między Tamarą Alves i jej konstruktorem Art On Wheels Garage  zmieniła seryjnego Daxa w post apokaliptycznego konika a`la Mad Max. Mnóstwo szczegółów: opony kostkowe, motyw wilka, podpisy graffiti, specjalnie zaprojektowany układ wydechowy z drucianą siatką i przebłyski tartanu wystającego z przypalonej tapicerki siedzenia. Klimat tej maszynki jest po prostu niepowtarzalny.

Przeczytaj także:

Honda ST125 DAX 2023: kultowy motocykl powraca do Europy!

Artysta: Tamara Alves (Portugalia) 

Tamara Alves specjalizuje się w pracach inspirowanych estetyką ulicy i elementami miejskiego kontekstu. Opierają się one na pierwotnej żywotności silnych doznań i przekonaniu, że definiują nas nasze instynkty.

„Zainspirował mnie świat Mad Maxa i Tank Girl. Każda modyfikacja została starannie przemyślana, a moim wyróżnikiem jest motyw wilka. Jego obecność symbolizuje siłę, niezależność i dziką determinację do podboju otwartej drogi…”

 

Motocykl 5 (Francja)

Tokyo

Absolutne szaleństwo kolorów zebrane przez francuskiego artystę Gremsa i konstruktora George’a Woodmana. Pop-artowe grafiki są nasycone żywymi kolorami abstrakcyjnych i subtelnych, siateczkowych wzorów na każdym dostępnym centymetrze kwadratowym Monkey’a.

Artysta: GREMS (Francja)

Michaël Eveno, lepiej znany jako Grems, jest artystą, który czerpie zarówno ze swojej muzyki, jak i sztuki. Michaël ma na swoim koncie 6 solowych albumów, 8 wydań we współpracy z artystami takimi jak Klub Sandwich oraz wiele projektów artystycznych, m. in. z markami Nike, Swatch i Converse.

 

Motocykl 6 (Włochy)

Let’s Grom

Grom Franceso Marchesaniego został wyprodukowany wspólnie z Alexem Politą, byłym czołowym zawodnikiem mistrzostw IDM, startującym na modelu Fireblade. Na zbiorniku paliwa Let’s Grom umiejętnie rozpościera się graffiti, wciągając obserwatora w świat możliwości, jakie dają dwa koła. Zgodnie z intencją byłego zawodnika, motocykl jest jeszcze bardziej kompaktowy niż na początku. Małe kierunkowskazy LED, osłony dłoni, brak lusterek. Jeśli tego nie potrzebujesz, porzuć to!

 

Artysta: Franceso Marchesani (Włochy)

Francesco Marchesani to włoski artysta graffiti, którego sztuka uliczna pojawia się w wielu miastach, takich jak Bolonia, Palermo, Mediolan, Eindhoven czy Los Angeles. Czerpie on twórczą inspirację z animowanych postaci, przerabiając je na własny, uliczny styl.

 

Motocykl 7 (Niemcy)

Manjushage

Subtelny cafe racer na bazie modelu Monkey, przygotowany przez Lanaarts23 i Maximiliana Zecha, niezwykle kreatywnego technika Hondy, pracującego u flagowego dealera Hondy Center we Frankfurcie. Końcówka wydechu Yoshimura i nabyte na rynku aftermarketowym tylne amortyzatory z dodatkowym zbiornikiem gazu poprawiają osiągi i sterowność, podczas gdy Lana wykonała biały zbiornik paliwa i błotnik z motywami lilii pajęczej (po japońsku Manjushage). Warto zwrócić uwagę na małą małpkę na osłonie termicznej rury wydechowej…

Artysta:

Lana to niemiecka artystka znana ze swoich hiperrealistycznych prac. Jest szeroko znana w mediach społecznościowych jako Lanaarts23, gdzie dzieli się swoją pasją do sztuki i rysunku. Lana używa kolorowych i grafitowych ołówków do tworzenia swoich prac.

Czy te małe customy nie są cudowne? Nam aż się świecą oczy na widok tych kozackich jeździdełek. Hondo, dziękujemy za Jamnika, Małpę i Groma! Bez nich świate motocyklowy nie byłby aż tak kolorowy i wesoły. Na najlepsze customowy motocykl Wheels & Waves 2023 można głosować na stronie www.hondacustoms.com

My już zagłosowaliśmy!

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button